Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja som k tomuto tunelu pre nakladne vlaky roznyslal tak, ci by nebolo mozne to nejako tak preseknut, ze by to sice zacinalo pri patronke, ale vyustovalo dkde az za hlavnou stanicou, takze by sa jej uplne vyhli(mozno dakde tesne za depom ak je tam nejaky priestor
Reakcia na: zakaznik #2645:
nuz, konkretnym cislom Ti odpovedat neviem, ale sadni nad tunely pri stanici a spocitaj naklady co tade prejdu.... (no a este teda, ak by sa niekto niekedy zmysluplne zamyslel nad ekologiou, tak by sa na zeleznicu mala presunut takmer vsetka dialkova nakladna doprava....; ale chapem, ze sa stale pohybujeme v risi snivajte so mnou.....)
Reakcia na: si #2644:
Však áno, ale koľko nákladných vlakov by tadiaľ malo ísť za deň?
Reakcia na: zakaznik #2643:
citaj s porozumenim, nakladna zeleznicna doprava..... (aj ked ano, nevyjadril som sa asi dost jasne ked som napisal len "naklad")
ono aj tretia rura smer lamac by sa zisla a to dokonca aj keby sme tam nemali vobec ziadnu nakladnu a chceli dakedy zeleznicu vediet lepsie a s rozumnejsim taktom vyuzivat aj na vnutromestsku dopravu....
Reakcia na: si #2642:
Stále mi uniká, v čom by mal byť prínos odklonenia vlakov z hlavnej stanice.
Prečo by nestačila tam tretia rúra smerom do Lamača. Vo Viedni sa na Guartier Belvedere vybaví 28 osobných vlakov za hodinu na dvoch koľajach, takže nerozumiem, načo u nás potrebujeme také megalomanské prepojenia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #2641:
lepsie umiestnenie asi nevymyslis, problemom by bolo asi to zaustenie od rendezu resp. aj od BA-UNS a trate z DS/KN/BA-Pod.Biskupice; most na trati do Marchegu mas v podstate v osi vyustenia tunela, na tejto strane je skor komplikovane zaustenie prave do trate smer Kuty.... ale ano, okrem tunela je tam este par megalomanskych fantazii vyzadujucich velky objem investicii aj prac; ktore si myslim ze konecnom dosledku by boli drahsie ako samotny tunel....
a takto pokope zhromazdene tunely by zas niesli vyhodu spolocnej unikovej rury (tu mi ale zas zacne vyvstavat otazka dohladu, a potreba jeho kompetencii tak v cestnej ako aj zeleznicnej casti)
Reakcia na: si #2637:
Nie som si istý, či by trasovanie diaľničného tunela bolo vhodné pre nákladnú železničnú dopravu, ktorej by sa zišlo napojenie na ŽST Bratislava východ a z druhej strany na Volkswagen a trať na Marchegg (ideálne bez úvrate)
Reakcia na: zakaznik #2635:
Možno to mohli spraviť poriadne na prvý pokus. Nebyť tej magistrátnej partizánčiny sme sa mohli hádať o dôležitejších veciach. (Cyklopruh považujem úplne za ok a debaty a búrku v š…, ale pravdou je, že v záujme toho, aby vznikol, sa vôbec nijako nekomunikoval vopred a naozaj trpí niekoľkými chybami, ktoré sú ľahkými terčmi.)
Reakcia na: si #2637:
Ja som skôr za to, nech je viac tunelov v rámci mesta ako kdesi ďaleko od ruky. Skôr ako Tunel Karpaty bude nejaká rýchlostná cesta Trnava - Senica - Kúty, čo by pomohlo viac ako tunel z Rače do Marianky... V BA by pomohla nielen severná tangenta, ale aj ďalšie podzemné prepojenia, ktorými by sa dalo obísť centrum mesta (napr. viem si jeden predstaviť medzi Pražskou a Mlynskými nivami - popod Prezidentskou záhradou, Kollárovým nám. a Ulicou 29. augusta to by boli cca 2 km)
Reakcia na: si #2637:
Znie to drahšie ako pridanie koľají cez Lamač 😁
Reakcia na: zakaznik #2636:
nuz, a ja by som tam najradsej (ked tam uz bude raziaci stit) videl vo finale tie rury 4, jednu este pre zeleznicu, aby naklad v smere vychod zapad mohol obist hladnu stanicu.....
Reakcia na: MatejBA #2634:
Len vychádzam z toho, čo si napísal. Okrem bezpečnostného hľadiska, podľa teba sme taký bohatí, že si môžme dovoliť tri rúry pod Karpatmi. 😀

Najprv pre obojsmernú premávku, ďalšiu únikovú a potom ešte tretiu, keď sa bude dokončovať na 2 + 2. 😃 Je to podobná stupidita ako Branisko.

Vallo teraz hovorí do telky, že idú ten najlepší bezchybný dokonalý cyklovýtvor na Vajanského "v najbližších dňoch" znova meniť. Ako môže niekto až takto hlboko klesnúť. 😃

Budúcnosť cyklotrasy na Vajanského
https://youtu.be/1U0yzi8BzrA?si=0mc54nO0NCyc0gKg
Reakcia na: zakaznik #2633:
Keby bola olympiada v domyslani si blbosti, tak vyhras zlato 😃

Hovorim, ze 11km tunel pod kopcom ma precedens v Europe a ze mame na to technologiu postavit cestno-"dialnicny" tunel s obojsmernou premavkou v jednej rure. A ked to dokazali v 1965 tak s nasimi technologiami z 2024 to problem byt nemoze spravit a postavit 😉
Reakcia na: MatejBA #2632:
"Tunnel du Mont-Blanc
Otevření
19. červenec 1965"

Čiže navrhuješ uplatniť bezpečnostné štandardy z minulého tisícročia?
Reakcia na: Color #2631:
V pohode, tie palce vôbec neriešim 🙂

A jeden príklad je napríklad Mont Blanc tunel. Ma 11km a je súčasťou diaľnice A40/N205/E25 a je spravený pod ešte masívnejšou horou ako Karpaty. Jedine čo sa ťažko porovnáva je počet aút lebo síce nedosahujú vysoké čísla ale mýto je podľa internetu €48 jedným smerom pre auta a tuším €300 pre kamióny a po požiary v 1999 určite nechcú ísť na 100% kapacitu.

Reakcia na: MatejBA #2628:
Ok, ja o takých tuneloch neviem, ale to samozrejme neznamená, že nemôžu existovať.
PS: Palec dole som ti nedal ja.
Reakcia na: MatejBA #2628:
A čo sa týka prepojení SK-AT, tak si myslím, že problém bude skôr na západnej strane hranice
Reakcia na: MatejBA #2628:
Pre obojsmerný jednorúrový tunel je maximum 10 000 vozidiel v jednom smere - pri vyššom predpokladanom počte je potrebné stavať rovno dvojrúrový.

A je potrebné myslieť aj na to, že obojsmerná premávka si vyžaduje extra náklady na technológiu (vetranie, dopravné značenie) či zálivy na oboch stranách, takže určite to bude stáť viac ako polovicu ceny plného profilu. Plus dostavba druhej rúry v budúcnosti môže predstavovať technologický i logistický oriešok (ako to môžeme vidieť pri Branisku).
Reakcia na: Color #2626:
Takmer polovicna cena, postavi sa obchvat Bratislavy, v Europe su aj dlhsie tunely v takom istom rieseni cize know-how je, a sucasna vlada na tom nakradne este viac ako na D4R7.

Nevidim, preco by to malo byt nepriechodne riesenie 😃

Za dalsie si myslim, ze SK-AT si naozaj zasluzi dalsi cestny prepoj pomocou severnej D4, lebo vsak na celej hranici mame iba A6-D4, Berg, Kompa v Zahorskej a Hohenau.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.