Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jednému naratívnu skutočne nerozumiem. Na jednu stranu sa tu zdôrazňuje funkčnosť súčasných liniek 1 a 11, ak to správne čítam, tak aj kvôli spojeniu Kubrice s MAXom, na druhú stranu sa bagatelizuje význam vnútrosídliskových väzieb na 20 tisícovom kopcovitom sídlisku Juh.

Áno, linky 1 a 11 dnes veľmi dobre spájajú Kubrú a Kubricu s MAXom a v novej koncepcii už túto úlohu plniť nebudú (v prípade Kubrej ju prevezme linka 16). Na druhú stranu, linka 1 prepojí Sihoť III - V s MAXom a rovnako tak pokryje vnútrosídliskové väzby na Juhu. Nechcem aby to vyznelo ofenzívne voči Kubričanom, ale osobne považujem pokrytie spojnia zo Sihote do MAXu alebo väzieb v rámci Juhu, ktorý má viac obyvateľov ako väčšina slovenských miest, za väčšiu prioritu než priame spojenie Kubrice so všetkými obchodnými centrami a supermarketmi v okolí.

Netreba tiež zabúdať na to, že linka 11 aj naďalej bude spájať Kubricu so základnou občianskou vybavenosťou, napríklad LIDLom na Sihoti. A skutočne si nemyslím, že úlohou MHD je uspokojovať subjektívne preferencie podľa toho, ktorí obyvatelia preferujú aký maloobchodný reťazec.
Reply on: Marek6283 #14204:
Bože toto vyplakávanie, že Kubrica musí mať priame spojenie s Maxom a Podsokolicami je neznesiteľné, rovnako aj komentár vyššie za zachovanie súčasného stavu 1+11 do Kubrá + Kubrica. Žijete v minulosti, 1 už dávno mala zachádzať na Sihoť a to že sa to už dávno nerealizovalo o niečom svedčí. A tie komentáre a pseudo petície, ako by bolo niekde vytesané do kameňa, že 11 je najlepšie a potrebná v súčasnej trase sú na smiech. Návrh nového linkového vedenie pre linky 1, 11, a 4 je oveľa zmysluplnejší, ako súčasné vedenie. Ale na to, aby to tu niektorí uznali by museli prehltnúť svoje egá. Vyplakávanie jednotlivcov vodičovi v autobuse sa považuje za mernú jednotku, ale to, koľko ľudí Vám v tom autobuse nepovie, že im nová trasa 11 môže vyhovovať to Vás absolútne nezaujíma. Hlavne že Kubrá + Kubrica ide cez víkend dnes 15 min po sebe a mokré sny o priamom spojení na Sihoť, k Maxu, Zámostie a neviem čo by si tí ľudia ešte predstavovali ... no je to na smiech. Hlavne keď všetci ľudia z Kubrice a Kubrej by mali ďakovať pánu bohu, že sú občanmi Trenčína a majú MHD. Lebo pokiaľ by napr. Kubrica bola samostatatná obec s 270 obyvateľmi obsluhovaná PAL, tak by mala cez víkend 3 maximálne 4 spoje ponukového CP, pričom každý z nich by bol v inej časovej polohe (o nejakom takte by sme mohli len snívať) a z tých 4 spojov by boli dva účelové do kostola ako je tomu bohužiaľ zvykom v PAL v Trenčianskom kraji.
Už tomu chýba len čerešnička na torte, a to ako ste to tu nedávno Vy Pán vodič okomentovali, že miestni diskutéri sú tu rozdelení na dve skupiny: Trenčanov, ktorí sú proti zmenám, ktoré sa chystajú (kde ste určite zaradili aj seba) a tých druhých, ktorí Vám zmenili linkové vedenie, s ktorým nesúhlasíte, zvýšili tarifu, a robia všetko zle. Tak by som Vám chcel povedať, že aj ja som Trenčan, ale s novým linkovým vedením súhlasím, lebo som neuviazol v dobách minulých a som o tom presvedčený, že sa musíme posunúť ďalej a prestať vyplakávať nad Kubricou, 5, a spojením Saratovská - AS. Tak tu prosím nehodnoťte a nerozdeľujte, čo sa páči Trenčanom a čo nie. To čo počujete v autobuse vážne nie je merná jednotka!
Reply on: Marek6283 #14204:
Súčasná trojkombinácia 4+5+11 pre Juh I je ideálna aj časovými polohami aj ich trasami. Preklad z mesta dokonalý. Dostupnosť všade bez divokej L1 so zachádzkou na Saratovskú podľa splnu mesiaca.
Tiež Kubrá + Kubrica majú dobré spojenie súčasnou 1+11.
Tiež Opatová súčasnou 4.
Avšak všetko to stojí a padá na "sne o L1 na Sihoť".
Pretože musí mať rovnovážnu/e protilinky. To spôsobuje celý tento chaos. Čiže sú len dve možnosti. Nechať L1 ako je alebo pustiť mačkopsov. A vidíme na čo je tlak, takže budú mačkopsy.
Ak cez víkend Kubrania tvrdia že idú 1+11 smerom z mesta 15 min. po sebe, je to tak. Bolo to kvôli vtedajším vlakom a možnosti predĺžiť vybrané spoje L11 k vtedajšej chate Odevák.
To sa ale za 8 rokov nestalo, vlaky sú inak, L11 pokojne mohla chodiť z Juhu xx:05 už 2 roky.
Reply on: ZeroDF #14202:
Tá 11ka , rozumiem argumentom mladíkov z Dop. na Pov. aj Milana 005 ktorý mi to vysvetľoval krvopotne ale skrátka tá ublíži...viem, poviete si je ich málo...ale ona je pre nich... nie pre Sihoťárov a aj tá Saratovská by mala spojenie so stanicou a podobne,taká blbosť ako tam ťahať 1 / a neberiem argument tipu stará pani z Južanky/ ...to by už trebalo sveteľnú križovatku gen. Svobodu / Saratovská potom...a tak ďalej..ja osobne Kubričanom a aj cestujúcim z konca Kubrej v tomto fandím, koho veziem krúti hlavou až na jedno dievča...ak to má byť pre ľudí tak 11 ostane ako je...ak to má byť pre pekný výkres s mapkou tak bude po novom...Inak, aby ste mali predstavu ako ľudia rozumejú tomu čo sa chystá / čo tu je : Jedna pani sa ma pýtala- Vraj bude jazdiť autobus aj na Vinohrady a hneď si odpovedala že : Tak tam sa pôjdem odviesť! ...Nuž čo ku tomu dodať.... nie sú Vinohrady ako Vinohrady ul.... Nič sa tu meniť neide, iba sa prečíslujú linky! Dve panie a verejne ani nemôžem povedať o koho ide, bola by to mega hanba!
Reply on: milan007 #14199:
Iste, a preto je plán obstarať z eurofondov ďalšie CNG busy pre BB 😀
V Kubrej/Kubrici sa spisuje petícia za zachovanie 11-ky.
Reply on: milan007 #14200:
Už konečne zverejnili aj kópiu zo zasadnutia trenčianskych schvaľovačov. Klobúk dolu mladej dáme, ktorá predo zrakmi posluchovačov / teda posluhovač a počúvač v jednej osobe / jasne povedala , čo a ako s tou cenou. A - no žiadne bé nebolo. Do konca petície už veľa nechýba, tak, ak si sa ešte nevyjadril - prosím. Od jesene začneme sledovať financovanie bratov a futbal. Športu a cestujúcim zdar. Kontrola cestovných lístok - nemám, kamarát už vystúpil a kupoval on. To nevadí - aj Rybníček a spol chcú z niečoho žiť. Máte to dnes iba za 30, pán Čierny /pasažier/. Práve odbilo 17.hodín 21. novembra 2024 - Trenčín.
https://www.trencinak.sk/clanky/3702/trencin-po-kritike-obcanov-zverejnil-navod-ako-usetrit-pri-kupe-cestovneho-listku

Ukážka dnešných pseudonovinarov. To, že cenu 2€ ani nespomenú, nevadí. Ale že od júla sa mení grafikon, to mi je novinka!
Reply on: draxter #14192:
Veru, aj SADZV už opustila cengáče a kupuje naftaky do MHDBB.
Reply on: Michal Mazánik #14197:
Neviem či nehovoril už predtým požiadavku na súhrnné CP a niekto tuším vravel, že ich tu zavesí...
Reply on: draxter #14196:
1. Aktualizované a doplnené súhrnné CP budú zverejnené po ukončení pripomienkovania a po zapracovaním opodstatnených pripomienok (pripomienkovanie sa končí v piatok, 14. júna).
2. Áno, na základe pripomienok boli zapracované viaceré zmeny, predovšetkým v Priemyselnom parku, cestovné poriadky budú zverejnené po skončení pripomienkovania.
3. Trasy nočných liniek sú oproti verzii z konca mája bez zmeny, doplnené budú skoré ranné spoje (návoz zo Sihote na R Zemplín, odvoz od R Zemplín smerom na Juh). Zastávky sú aktuálne vo fáze projektovania zmien dopravného značenia a povoľovacích procesov.
Prejdime od nespokojnosti s cenníkom a spôsobom jeho komunikácie k meritu znovu:
- sú niekde už zverejnené tie súhrnné CP ako som písal
- sú už nejaké zmeny zapracované oproti tomu, čo sme videli
- je niečo nové s nočákmi či infraštruktúrou:
Reply on: tomas153cv #14194:
Malo by to tak byť.
Reply on: PtrkHrnk #14190:
toto prave nebude mozne. Riesilo sa to v Brne, i ked som pocul informacie ze DP to odpusta na zaklade toho ze sa dodatocne preukazes ze ten listok zakupeny mas, no overene to nemam. Tam sa hlavne jedna o porusenie cestovneho poriadku v bode : cestujuci je povinny mat pri sebe platny cestovny listok pocas celej doby trvania jazdy(alebo tak nejak, nieje to konkretna citacia). Cize ak ho nemas, tak ho nemas. Teda takto mi to bolo vysvetlovane.
Reply on: Marek6283 #14191:
len nemáš kábel, tak to je nabíjačka na 2 veci,za mňa zbytočnosť v MHD. V diaľkovej doprave, možno prineste, keď ideš aspoň 30 min, ok.
Reply on: kvorka #14187:
Mala by sa? Musí sa. Elektrohovadiny už zahltili v EÚ mozog nejednému úradníkovi, ale už sa triezvie. Moderné naftové busy sú už niekde inde, ako kedysi.
Reply on: Vladimír #14189:
Skrátka je to ako v tom kreslenom vtipe ako medveďovi v lese trčí z úst odkusnutá ruka turistu a z hodiniek na nej sa ozve 3 567 krokov...Vždy musí byť v autobuse prítomná ruka na ktorej sú hodinky s appkou alebo v prstoch kartička a podobne 😁 , pre mňa všetko jasné, došpekulovali...Keby sa niekomu vybil mobilek, máme čačky- mačky aj USB nabíjačky...
Reply on: Vladimír #14189:
Malo by sa dať zakúpenie lístka preukázať dodatočne, napr. v prípade vybitého mobilu alebo ak mám zakúpený PCL, ale nemám ho pri sebe? Napr. predložením výpisu z účtu?
Reply on: tomas153cv #14188:
Prvá odpoveď: Áno, je to presne tak ako píšeš.

Druhá odpoveď: Kľúčom na overenie platnosti lístka je token (jednosmerne zašifrované číslo) konkrétneho zariadenia, pomocou ktorého sa hľadá virtuálny lístok, ktorý je k nemu priradený. Preto je dôležité, aby cestujúci pri kontrole predkladal revízorovi presne to isté zariadenie, ktoré použil na platbu - teda buď priamo platobnú kartu alebo mobilný telefón alebo smart hodinky, v ktorých tá karta uložená je. S číslom účtu cestujúceho sa vôbec nepracuje, dopravca číslo účtu ani žiadne jeho ďalšie údaje, či nebodaj stav, nepozná.

Ak cestujúci k terminálu vo vozidle priloží napríklad smart hodinky a revízorovi pri kontrole podá platobnú kartu, čítačka platný lístok nenájde. Preto treba predkladať vždy presne to isté zariadenie.
Reply on: Vladimír #14183:
Ja naopak som sa s tym stretaval denno-denne(a myslim ze aj kopu mojich kolegov). Teraz pri rovnako nastavenych tarifach to nemalo zmysel riesit, studenti si to kupili cez BK pretoze to bolo za rovnaku cenu.
Cize ak tomu spravne rozumiem, ak si dvaja studenti zakupia listky cez jednu dopravnu kartu, a student s tou dopravnou kartou vystupi skor ako ten druhy a nahodou pojdu revizori, dostane pokutu pretoze nema pri sebe platny cestovny doklad, je to tak?
Druha otazka co ma napada s suvislosti s tvojou odpovedou je, ze ked uz pri platbe z BK nebude tlacit listky, platba bude viazana na nosic alebo priamo na ucet?(tu asi tusim odpoved kedze druha moznost je technicky nerealizovatelna si myslim). Ak je prva moznost spravne, pri kupe listku dajme tomu cez telefon cez gpay a naslednom vybiti telefonu nebudem moct na overenie zakupeneho cestovneho listka pouzit napriklad platobnu kartu, je tak? Toto je napriklad problem Brna kde je s tym problem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.