Reply on: Color #2631:
V pohode, tie palce vôbec neriešim A jeden príklad je napríklad Mont Blanc tunel. Ma 11km a je súčasťou diaľnice A40/N205/E25 a je spravený pod ešte masívnejšou horou ako Karpaty. Jedine čo sa ťažko porovnáva je počet aút lebo síce nedosahujú vysoké čísla ale mýto je podľa internetu €48 jedným smerom pre auta a tuším €300 pre kamióny a po požiary v 1999 určite nechcú ísť na 100% kapacitu.
3pa3ck3
A je potrebné myslieť aj na to, že obojsmerná premávka si vyžaduje extra náklady na technológiu (vetranie, dopravné značenie) či zálivy na oboch stranách, takže určite to bude stáť viac ako polovicu ceny plného profilu. Plus dostavba druhej rúry v budúcnosti môže predstavovať technologický i logistický oriešok (ako to môžeme vidieť pri Branisku).