Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #2634:
Len vychádzam z toho, čo si napísal. Okrem bezpečnostného hľadiska, podľa teba sme taký bohatý, že si môžme dovoliť tri rúry pod Karpatmi. 😀

Najprv pre obojsmernú premávku, ďalšiu únikovú a potom ešte tretiu, keď sa bude dokončovať na 2 + 2. 😃 Je to podobná stupidita ako Branisko.

Vallo teraz hovorí do telky, že idú ten najlepší bezchybný dokonalý cyklovýtvor na Vajanského "v najbližších dňoch" znova meniť. Ako môže niekto až takto hlboko klesnúť. 😃

Budúcnosť cyklotrasy na Vajanského
https://youtu.be/1U0yzi8BzrA?si=0mc54nO0NCyc0gKg
Reakcia na: zakaznik #2633:
Keby bola olympiada v domyslani si blbosti, tak vyhras zlato 😃

Hovorim, ze 11km tunel pod kopcom ma precedens v Europe a ze mame na to technologiu postavit cestno-"dialnicny" tunel s obojsmernou premavkou v jednej rure. A ked to dokazali v 1965 tak s nasimi technologiami z 2024 to problem byt nemoze spravit a postavit 😉
Reakcia na: MatejBA #2632:
"Tunnel du Mont-Blanc
Otevření
19. červenec 1965"

Čiže navrhuješ uplatniť bezpečnostné štandardy z minulého tisícročia?
Reakcia na: Color #2631:
V pohode, tie palce vôbec neriešim 🙂

A jeden príklad je napríklad Mont Blanc tunel. Ma 11km a je súčasťou diaľnice A40/N205/E25 a je spravený pod ešte masívnejšou horou ako Karpaty. Jedine čo sa ťažko porovnáva je počet aút lebo síce nedosahujú vysoké čísla ale mýto je podľa internetu €48 jedným smerom pre auta a tuším €300 pre kamióny a po požiary v 1999 určite nechcú ísť na 100% kapacitu.

Reakcia na: MatejBA #2628:
Ok, ja o takých tuneloch neviem, ale to samozrejme neznamená, že nemôžu existovať.
PS: Palec dole som ti nedal ja.
Reakcia na: MatejBA #2628:
A čo sa týka prepojení SK-AT, tak si myslím, že problém bude skôr na západnej strane hranice
Reakcia na: MatejBA #2628:
Pre obojsmerný jednorúrový tunel je maximum 10 000 vozidiel v jednom smere - pri vyššom predpokladanom počte je potrebné stavať rovno dvojrúrový.

A je potrebné myslieť aj na to, že obojsmerná premávka si vyžaduje extra náklady na technológiu (vetranie, dopravné značenie) či zálivy na oboch stranách, takže určite to bude stáť viac ako polovicu ceny plného profilu. Plus dostavba druhej rúry v budúcnosti môže predstavovať technologický i logistický oriešok (ako to môžeme vidieť pri Branisku).
Reakcia na: Color #2626:
Takmer polovicna cena, postavi sa obchvat Bratislavy, v Europe su aj dlhsie tunely v takom istom rieseni cize know-how je, a sucasna vlada na tom nakradne este viac ako na D4R7.

Nevidim, preco by to malo byt nepriechodne riesenie 😃

Za dalsie si myslim, ze SK-AT si naozaj zasluzi dalsi cestny prepoj pomocou severnej D4, lebo vsak na celej hranici mame iba A6-D4, Berg, Kompa v Zahorskej a Hohenau.
Reakcia na: zakaznik #2623:
keby si vedel sibnut carovnym prutikom a tak na tyzden ho spravil, videl by si nielen na pristavnom moste ze ako sa neoplati stavat....
Reakcia na: MatejBA #2624:
Polprofil pri tejto dĺžke tunela nebude priechodné riešenie.
Reakcia na: MatejBA #2624:
S8 najprv budú (možno niekedy) stavať prvý úsek bližšie k Viedni. Anilen ten nevedia pretlačiť proti ekoteroristom.
Reakcia na: zakaznik #2623:
Nie je to uplne pravda, starostovia z dedin po trase zacali tlacit na "Plan B" aby bola aspon cesta prvej triedy resp. tlacia/caka sa kym zeleny minister odide a chcu obnovit povodnu schnelstrasse az po hranice (ak teda moja nemcina je dostatocne dobra)

https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20240415_OTS0090/fpoe-landbauer-s8-marchfeld-schnellstrasse-ist-die-loesung

A pokial chce mesto umrtvovat zapado-vychodne spojenia, su len 2 moznosti - D4 alebo severna tangenta. Plus co potom teda brani spravit pol-profil ako Branisko? Uz aj to by pomohlo vyrazne pretazenemu Pristavnemu mostu (a upchatej D2, ktorej by pobral hodne ludi iducich na vychod BA to skladov a firiem do prace), ktory ak sa dobre pamatam, bol povodne stavany na polovicnu premavku a zivotnost 100 rokov. Teraz ma 40 rokov a viac ako 2x tolko aut ako bol projektovany. Donekonecna ten most neprezije a raz bud padne, alebo bude treba velku rekonstrukciu. A to potom bude zuzo 😉
Reakcia na: MatejBA #2621:
D4 tunel sa neoplatí stavať najbližších 30 rokov. Bolo by to extrémne drahé a Rakúšania v podstate zrušili plány na S8 z Marcheggu do Viedne.

11 km tunel kvôli regionálnej doprave je sci-fi.
Reakcia na: 3pa3ck3 #2620:
Však ja to hovorím dlho že treba D4, severnú tangentu a ešte nejaký tunel pod Bratislavou a kľudne nech si uzavrú Vajanského a Sancovu kompletne pre auta a chodia tam iba autobusy a dvaja cyklisti.

Keď boli 3 východo-zapadne spojenia doprava ako-tak išla, po zrušení Vajanského je to na houby a po zrušení Sancovej môžeme tak akurát chodiť cez Pezinskú babu. A keď nám do toho jedného pekného dňa padne brutálne pretazovany Prístavný most… 😀
Reakcia na: MatejBA #2618:
Ako prvý bod petície malo byť požadovanie výstavby Severnej tangenty, keďže bez nej sa Šancovej uľaviť nedá
Reakcia na: MatejBA #2618:
Táto aktivita mi trocha pripomína obmedzenie prevádzkových hodín v Starom Meste.

Šancová nikdy nebola tichá malebná ulička a predstavou predkladateľa (iba zlomok prešiel zastupiteľstvom) by sa doprava presmerovala práve do malebných tichých uličiek. (Hyperbolizujem)
Reakcia na: zakaznik #2615:
Áno, boli v rozpore s STN. Norma nie je právne záväzná (pokiaľ nie je v právnom predpise ustanovené, že je, hoci podľa niektorých právnikov je to protiústavné). Tým nevyviňujem mesto, iba upozorňujem, že zákon porušený nebol. A ak by bol, existujú aj bez novely nástroje, ako vykonať nápravu.

Štát chce robiť centralizáciu, ale ani to nevie, pretože schválené znenie zrušenie Vajanského neumožňuje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.