Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Rozumiem tomu že autori chcú MHD priblížiť k cestujúcim, ale dosť vecí vyložene stojí na nových zastávkach, je isté že budú?
Ako sa postavia obyvatelia "uličiek" keď im napr. na takej Bavlnárskej alebo J. Derku zrúkne pod oknom nočný autobus.
Pamätám si ako sme sa čudovali po rozlúčení sa s B732 aké sú B952 hlučné ale dnes by sme ich nazvali tichými.
Čo zaparkované autá, vychádzanie zo zastávky Na kameni na J. Derku, z Odevnej na Zlatovskú, z Lipovej na Bratislavskú, z Jesenského na D. Šianec atď...
Nebude to MHD zdržiavať a spôsobovať jej nespoľahlivosť keď sa nebude jazdiť po nejakých "radiálach" ale po "uličkách"?
Ukáže čas.
Ale nechcem byť len kritický, niektoré veci sa mi páčia. Najviac zvedavý som na celý cest. poriadok ale ak by som to zhrnul bez neho po linkách:
1 - spoje v smere na Saratovskú by som označil 1s. Za čias minulých nebolo možné dať "hoc čo na tabuľu" ale teraz už by to technický problém nemal byť.
Niekto tu opomenul že ak aj pôjde L1 z mesta a zastaví na Mateja Bela druhý krát, idúc na Saratovskú nenastúpia do nej ľudia ktorí idú do mesta?! Možno by stálo za úvahu všetky spoje z mesta aby sa už druhý krát na MB nestálo. Aj tak je k občianskej vybavenosti bližšie zastávka MB prvý krát a odbúra to tieto omyly. V smere zo Saratovskej už by bolo žiaduce zastaviť aj na MB 1. kvôli vystúpeniu prípadných cestujúcich z Juhu I do Južanky.
2 - riešenie zaujímavé, ťažko povedať či sa naplní.
Namiesto zachádzky na Biskupice, cintorín by som obnovil zastávku Karpatská, MŠ - urýchlilo by to.
Z Biskupického otoča je tiež už v súčasnosti "parkovisko". Mesto nechcelo už v 2016 aby sa tam otáčalo niečo.
Uvedená je občasná konečná Biskupice, nám., to je kvôli nejakému prechodu na školskú linku C?
Rozumiem tomu správne že v rannej špičke pôjde každých 30 min. až na Sihoť IV?
Zastávka Beckovská bude v rannej špičke dosť odrezaná.
Za mňa pešia dostupnosť Dlhé Hony môže byť, neviem čo povedia obyvatelia.
3 - budú pokračovať všetky spoje na L6? Bude pri každom nejaké znamienko? Keď príde bus do Istebníka bude mu na tabuli už svietiť Kubrá alebo Sihoť pre lepšiu orientáciu napr. ľudí z Vinohradov ktorí by chceli ísť na stanicu?
4 - niekto tu opomínal spojenie Opatovej s Kubrou kvôli kostolu. Opatová má kostol. Ale rozumiem tomuto trasovaniu kvôli lepšej vyrovnanosti dĺžky 4 a 11 aj ich vzájomnému prekladu. A vyžaduje si to aj presmerovanie L1 na Sihoť.
11 - predĺženie v sezóne do Kubrickej doliny ma teší len sebecky ale inak tam je rozsah zbytočný.
Moja predstava bola v minulosti že by stačilo spoj o 9:00 a 16:00. Ale možno si to priláka svojich cestujúcich. Aby to však nespôsobovalo problém "točiť" keďže rátam že v Kubrici veľká pauza nebude aby bol zachovaný preklad medzi 4/11 a 4 je linka "priebežná" bez pauzy. Takže znovu odreté uši.
6 - súhlasím s ostatnými že by to mali byť do Kubrej iná linka a na Sihoť iná ale trochu to môže spôsobovať potom chaos že 3 vždy pokračuje na 6. Už to tak nebude. Nebolo by možné v smere do Záblatia nech to je vždy L6 a opačne 6s a 6k?
7 - chápem dobrému úmyslu lepšie obslúžiť N. Zlatovce a Kvetnú + záchytné parkovisko ale to motanie po uličkách ma desí. Tiež otáčanie sa na kruh. objazde Old Herold v čase odpoludňajšej špičky, hokeja.
8 - ok.
23 - výrazné posilnenie Juhu III v rannej špičke? Myslím že to bude obdobné ako 23+28 podľa jej opisu. Kvitujem dorovnanie obeda na interval 30 min. Víkend je veľká dilema aj pre mňa. 30 moc, 60 málo?! 40 sa so všetkým pobije (to už kedysi na 23 bolo).
24 - dobré riešenie, ak ešte budú dobre sedieť prípoje k vlaku a od vlaku linku to ešte viac naštartuje. Súčasných 40 min spôsobuje neplechu v prekladoch. Som zvedavý na zachádzanie vybraných spojov do LOT. Ráno keď ešte nefrčí OZ Belá to pôjde elegantne. Poobede už horšie.
25 - súhlasím že súčasná trasa bola zbytočná motačka, možno by nebolo zlé ísť celou Soblahovskou. Tie Dlhé Hony sa stanú síce "mantrou MHD" ako to tu niekto vtipne nazval ale tá stopka a vychádzanie/schádzanie z Legionárskej tiež nie sú zárukou rýchlosti.
P5 - prvotne sa mi trochu znepáčila trasa cez Old Herold ale pokiaľ to má poslúžiť ako prípoj z PAD zo smerov Srnie/Súča do PP tak môže byť. Som znovu zvedavý na jednotlivé časy.
P6 - ok, ten VOP mi tam ale škrie. Zvlášť ak do neho pôjde spoj len zo stanice alebo Kubrej. Ak zo Sihote, už môže mať nejakú pridanú hodnotu. Ale na MHD to natiahne dobu v práci vodičovi a na PAD to efektívne využije vozidlo ktoré dovezie ľudí "na rannú a odváža z nočnej". Ale ako hovorím, Sihoť môže byť pridanou hodnotou.
P7 - teší ma že po 22:00 pôjde spoj z PP do Biskupíc po novom moste. Cestujúcim sa otvorí možnosť prestupu smer Beckov, Hradná, Selec. Znovu som zvedavý na jednotlivé časy. Odklonením L7 zostanú odstrihnuté SAD, správa ciest, smetiari, súkr. stredná škola v areáli bývalého Ľudotexu ale aj kopu firiem v areáli bývalých VHS ktorí nechodia len na 6, 7 hodinu + autoškola Prekop atď.
Nočné linky sú takými "predĺženými vlakmi". Môže byť ak majú byť predĺženými vlakmi ale ak na vnútromestskú funkciu tak by som sa tiež priklonil k starej podobe L50 z r. 2020.
Posledná otázka, ako rozumieť zastávke Jána Halašu? 🙄
Reply on: Marek6283 #13700:
Toto je za mňa najväčšie mínus: nevyriešené spojenie Sihoť I, II s Mäsom a Pod Sokolicami. Keďže. A zrušenie 27, čiže nutný prestup. Hoci by dnes stalo za úvahu to skúsiť.
Reply on: TomoSK #13695:
Tam nie je dôvod diskusie, víkend to na 24 vyžaduje. A je tiež diletantstvo, že dnes víkendové ranné spoje na 9:00 na 24 a 25 idú sólo...
Reply on: theo #13694:
Keď bude udržateľné viesť 7 k Zlatovskej stanici tak 23 kľudne viesť cez starú Sihoť ktorej obyvatelia si žiadaju spojenie s Maxom a Kaufom, obyvatelia z Východnej zase poukazujú že tam nemajú obchody, nevravím však že by sa vozili cez celé mesto ...i keď poznám také prípady aj dnes. Jasné je že koncepčne a kilometrovo to už sedieť nebude... len by sa zišlo muchy vychytať...
Reply on: Marek6283 #13693:
Áno, presne si to vystihol. Namiesto "odborníkov" nastúpil rozum a za 2 mesiace, s veľkými limitmi, sa zrodil grafikon 2016. Dnes mesto tají spoluprácu so zhotoviteľom zmien v MHD (nechápem prečo), vychádza vo všetkom až nekriticky v ústrety a výsledok nie je nič ohurujuce. Mám pocit, že pozitíva budú vyrovnané negatívami.
Reply on: TomoSK #13692:
Netrep o čom nevieš. Aj terajší návrh má svoje shity.
Vinohrady v roku 2016 neexistovali, ale požiadavka na túto zastávku bola hneď!
Reply on: Michal Mazánik #13691:
Mohli? Tak prečo sa k tomu nepristúpili. Mesto je objednávateľ. Takze nesie zodpovednosť. Aby náhodou neznalý diskutujúci nemal pocit, že to je niekoho iného chyba. Nie je. Je to len o Tom, že mesto to neurobilo a oddalovalo.
Reply on: Michal Mazánik #13691:
To slovo je ešte mierne, za ten lapsus čo sa tu za roky narobil....dodnes nik nenesie zodpovednosť za peniaze vyhodené z okna pri DIC. Nevzdelanost, nezáujem a sľuby degradovali veľa. A ja to všetko mám zachytené. Ľahko sa hovorilo, že to Sadka, ale koľko z tých nezmyslov MsU toleroval, nevidel a nechcel vidieť. Proste diletantizmus.
Reply on: theo #13694:
Saratovská bude mať dve linky s intervalom 30' špička, 60' sedlo, plus vložené jednotky a spoje P5, čo znamená 6 spojov v rannej špičke, následne 4 spoje v sedle a neskôr 5 spojov v poobednej špičke. Východná bude mať 4 spoje ráno, následne 2 spoje v sedle a neskôr 2 spoje v poobednej špičke, čo zohľadňuje to, že na celej vetve žije menej obyvateľov a poobede je to z kopca. Ten rozdiel tak nie je tak výrazný.

A už len tak všeobecne: nech by sa urobilo čokoľvek, vždy schytáme nejaký hejt, líšilo by sa to len v tom, že od koho. Ak by nejazdili klbáky aj počas víkendov a všetkých päť, schytáme hejt od diskutujúcich. Ak by jazdili klbáky aj počas víkendov a všetkých päť, schytáme zase hejt od vodičov, ktorí nechcú jazdiť 24. No kam inam s klbákmi, keď je tá linka bezkonkurenčne najplnšia?
Reply on: Marek6283 #13693:
Bolo by predĺženie 23ky v tomto návrhu udržateľné? Teraz sa nepozerám na Východnú, ale na Pod Sokolice. Má tá lokalita také osídlenie a služby, aby okrem L1, L6 uživila ešte aj L23?

Podľa návrhu má byť Max obslúžený, ak to dobre čítam
L1 - 15/30/30
L6 - 30/30/60
ak k tomu pridáš L23, ktorá sa tam bude otáčať
L23 - 15/30/60
tak by si mal niečo ubrať na L1 a L6. Prípadne počkať, až sa areál Meriny zastavia tak, ako to sľubuje developer...

Z druhej strany, je to trochu paradoxné a hodné nejakého väčšieho zamyslenia, prečo Saratovská dokáže uživiť L1, L4, L11 v intervale
60/30/60
30/30/60
30/30/60
plus P5,
a Východná len
15/30/60

Podľa mňa sa to zamotáva na tom, že vždy nejaká väčšia časť Trenčína doplatí na to, že nechceme kompletne prestupný systém.
A zároveň navrhovatelia aj mesto by asi neustáli, ak by ubrali zo Saratovskej, kde sú ľudia zvyknutí na nejakú obsluhu a hodili tie linky na Východnú, kde sú ľudia zvyknutí, že autobus ich odvezie len do centra... a potom už len nejaká rezidenčná oblasť zvaná Sihoť s podobnými službami, aké majú aj na Východnej a okolí.
Reply on: TomoSK #13692:
Vtedy bola úplne iná doba a aj situácia, v takej atmosfére a časovej tiesni vy nepracujete, máte teraz kľud a všetci vám vychádzajú v ústrety!!! Chcem sa poďakovať za vtedajšiu prácu a bezproblémový prechod na vtedy nový grafikon a aj za vodičov za turnusové obehy, kde každý z nás nemá napríklad takú 24ku viac ako 2x za deň , zohľadnili sa potreby vodičov.... a Trenčín nikdy nemal problém s nedostatkom vodičov aký majú dopravcovia inde!!! Jazdenia z Juhu 2 na Juh 1 tu už bolo , i keď to bola linka č. 20 a z Juhu 1 sa neskôr pre nezáujem a frflanie cestujúcich upustilo, jazdenie cez Staničnú tu tiež už bolo . l.č. 19 , 5-jeden účelový žiacky spoj a aj l.č. 50 a upustilo sa pre nezáujem od toho, preto tu s tým jazdením na ŽST Zlatovce to nevidím úspešne ale čas ukáže. Treba skrátka popracovať na tej 6ke, veď 11ku ste nedali do Kubrice aj do Opatovej tak nechápem prečo teraz zase toto?! Treba 23 potiahnuť cez starú Sihoť -Max a zokruhovať ju, u 2ky trvať na zastávke pri zadnej bráne nemocnice, inak linka bude vzduchoprázdna a každopádne bude pre ľudí ktorý sa tu dostali i keď menej častým spojením ale priamo z miesta na miesto problém zvykať si prestupovať a najmä na takom mieste ako je križovatka Pred Poľom . Tento systém sa tu už v 2016 zaviedol ale len okrajovo v ranných hodinách cez víkend keď sa zrušila 25ka a týždni večer keď cestujúci zo zámostia museli prestupovať na Hasičskej na Sihoť a aj z Lauga na 28.10. a do mesiaca prestali MHD na cestu z práce používať, keď som sa pýtal pre čo, odpoveď bola prestupovanie=chodíme autami viacerý spolu... To že budú jazdiť autobusy častejšie bude dobré, rozloží sa doterajší počet cestujúcich, bude komfort pre nich ale aj nám sa lepšie jazdí s menej plným busom. Treba však ľudí popredu dostatočne pripraviť-informovať o tom ako sa dostanú tam kam cestujú obvykle alebo aj náhodne po novom, lebo v 2006 sa nový grafikon už 1.9. spúšťal a ja som zrovna vtedy začal na MHD a pamätám si tu nespokojnosť a ako sa to muselo meniť ....
Reply on: kvorka #13690:
Podľa tohto kľúča, že nie je umenie znižovať počet liniek rušením takých, s ktorými sa nepočítalo, môžeme tvrdiť, že naopak umením je napriek zníženiu počtu liniek rozširovať obsluhované územie aj o také časti mesta, na ktoré sa pôvodný návrh z roku 2016 vykašľal, ako sú Noviny, Vinohrady či Zlatovce. Same shit. 🙂
Reply on: kvorka #13690:
Na margo "diletanti na meste si ich presadili". Ja rozumiem, že expresívny slovník sa spoza klávesnice používa ľahko, len by som rád zdôraznil, že napríklad požiadavka na obsluhu Novín (linka 12), alebo na spojenie z oblasti Bratislavskej a Nových Zlatoviec do Dolného mesta bola a stále je absolútne legitímna. Pamätám si, v prípade Novín, ktorý poslanec to presadil a tento termín by som pre popis jeho osobnosti rozhodne nepoužil.

Áno, nie je umenie vyškrtať linky. Len by som rád pripomenul, že v novej koncepcii popri škrtaní liniek stále zachovávame a ešte oproti súčasnosti zlepšujeme pokrytie územia MHD. To by len pri jednoduchom "vyškrtnutí" linky 12 nebolo možné.

Čo sa týka časti "skutek utek" - upresním, že s výnimkou zastávky Brnianska pri PTA sú už dlhé roky zrealizované všetky zastávky MHD, s ktorými počítal cestovný poriadok z roku 2016 v podobe, v akej ho schválilo MsZ. Zámostie nebolo dočasné, lebo otoč, pretože už v roku 2017 bola upravená komunikácia pri KD Zlatovce tak, aby sa tam mohli otáčať autobusy.
Reply on: Michal Mazánik #13689:
Čiastočne. Len čiastočne. Nie je umenie zrušiť linky, ktoré pôvodný návrh v roku 2016 neobsahoval, ale diletanti na meste si ich presadili (12,13,31). Rovnako ako neochota riešiť klbaky a pod. A treba povedať, na plnu hubu a pravdivo, že mesto sľúbilo v roku 2016 veľa vecí, ktoré dodnes nie sú. Zámostie preto bolo len dočasné, lebo otoč, lebo nové zastávky...lebo skutek utek. Preto dnes je šanca urobiť veci inak. Ale...
Reply on: kvorka #13688:
Na margo počtu liniek by som ešte rád doplnil jednu poznámku. Keď hovoríme o zjednodušovaní siete, nemali by sme sa pozerať len na celkový počet liniek. Podstatné je skôr to, koľko liniek mám na konkrétnej trase. Vysvetlím.

Dnes, ak prídem ako cestujúci na zastávku Braneckého a mám v úmysle cestovať do oblasti Zámostia, musím si pozrieť papiere s výveskami liniek 3, 5, 13, 17, 27 a 31. Celkom si teda musím prejsť 6 rôznych cestovných poriadkov a pochopiť 6 rôznych variácii trasy. Po novom si budem pozerať už len dokonalo preložené linky 3 a 7. Zníženie počtu liniek na jednotlivých trasách teda prinesie pravidelnejšie intervaly, ktoré sa dnes vplyvom vysokého počtu liniek rozbíjajú.

Zjednodušenie linkového vedenia nie je primárne o tom za každú cenu znížiť ich celkový počet. Ide o skôr o to, aby sa mi ponuka na konkrétnej trase neskladala zo 6-7 rôznych liniek s pár spojmi. Presne tento problém nová koncepcia rieši.
Reply on: TomoSK #13687:
To som ani netvrdil, len z pohľadu počtu liniek som to tak napísal.
Reply on: kvorka #13685:
No 7 a 17 po rozdelení na 7 a P7 rozhodne nebudú to isté... Na P7 zostane jedna jediná poznámka (viď. dnešná 7 v prílohe), 7 (dnešná 17 v prílohe) zostane úplne bez poznámok, dnes ich je tam snáď 5.
Reply on: TomoSK #13683:
Ale potom neplatí, že P jazdia do priem.parku, keďže tu máme spoj na P6 do Aozetky
Reply on: TomoSK #13682:
No ono to je porovnateľné, lebo 1 a 1s zodpovedá terajšej 4. Naopak 2 a 12 končia, ale nová 2 sa bude vetvit. Na linke 3 ten jeden spoj do AOZ nestojí za reč (inak zostane teda na 3 či na P6), 7/17 a 7/P7 je to isté. Že končia 31 a 13, je zrejmé. Aj 27. Ale inak to nie je žiadny rozdiel v prehľadnosti.

Tá nočná doprava nie je len kvôli stanici. A na Sihoti ani nemôže byť. Takže ak má noc mať zmysel, musí sa dať prejsť naše malé mesto za 25 min.

Dúfam, že bude 6/16. Číslo 9 by som nedával. Už aj kvôli opačnému smeru, kde sa lepšie pamätá koncept číslovanie s 6 na konci

Reply on: TomoSK #13682:
Nestačilo by pri tej 1 na Saratovskú len inverzne napísať názov konečnej na displejoch, tak ako to má dnes 4ka, keď pokračuje na ZŠ Kubranská? Aby to 1S nepôsobilo chaoticky pre ľudí, čo čakajú 1 a príde im 1S (ale nehovorím, že 1S je úplne zlý nápad).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.