Rozumiem tomu že autori chcú MHD priblížiť k cestujúcim, ale dosť vecí vyložene stojí na nových zastávkach, je isté že budú?
Ako sa postavia obyvatelia "uličiek" keď im napr. na takej Bavlnárskej alebo J. Derku zrúkne pod oknom nočný autobus.
Pamätám si ako sme sa čudovali po rozlúčení sa s B732 aké sú B952 hlučné ale dnes by sme ich nazvali tichými.
Čo zaparkované autá, vychádzanie zo zastávky Na kameni na J. Derku, z Odevnej na Zlatovskú, z Lipovej na Bratislavskú, z Jesenského na D. Šianec atď...
Nebude to MHD zdržiavať a spôsobovať jej nespoľahlivosť keď sa nebude jazdiť po nejakých "radiálach" ale po "uličkách"?
Ukáže čas.
Ale nechcem byť len kritický, niektoré veci sa mi páčia. Najviac zvedavý som na celý cest. poriadok ale ak by som to zhrnul bez neho po linkách:
1 - spoje v smere na Saratovskú by som označil 1s. Za čias minulých nebolo možné dať "hoc čo na tabuľu" ale teraz už by to technický problém nemal byť.
Niekto tu opomenul že ak aj pôjde L1 z mesta a zastaví na Mateja Bela druhý krát, idúc na Saratovskú nenastúpia do nej ľudia ktorí idú do mesta?! Možno by stálo za úvahu všetky spoje z mesta aby sa už druhý krát na MB nestálo. Aj tak je k občianskej vybavenosti bližšie zastávka MB prvý krát a odbúra to tieto omyly. V smere zo Saratovskej už by bolo žiaduce zastaviť aj na MB 1. kvôli vystúpeniu prípadných cestujúcich z Juhu I do Južanky.
2 - riešenie zaujímavé, ťažko povedať či sa naplní.
Namiesto zachádzky na Biskupice, cintorín by som obnovil zastávku Karpatská, MŠ - urýchlilo by to.
Z Biskupického otoča je tiež už v súčasnosti "parkovisko". Mesto nechcelo už v 2016 aby sa tam otáčalo niečo.
Uvedená je občasná konečná Biskupice, nám., to je kvôli nejakému prechodu na školskú linku C?
Rozumiem tomu správne že v rannej špičke pôjde každých 30 min. až na Sihoť IV?
Zastávka Beckovská bude v rannej špičke dosť odrezaná.
Za mňa pešia dostupnosť Dlhé Hony môže byť, neviem čo povedia obyvatelia.
3 - budú pokračovať všetky spoje na L6? Bude pri každom nejaké znamienko? Keď príde bus do Istebníka bude mu na tabuli už svietiť Kubrá alebo Sihoť pre lepšiu orientáciu napr. ľudí z Vinohradov ktorí by chceli ísť na stanicu?
4 - niekto tu opomínal spojenie Opatovej s Kubrou kvôli kostolu. Opatová má kostol. Ale rozumiem tomuto trasovaniu kvôli lepšej vyrovnanosti dĺžky 4 a 11 aj ich vzájomnému prekladu. A vyžaduje si to aj presmerovanie L1 na Sihoť.
11 - predĺženie v sezóne do Kubrickej doliny ma teší len sebecky ale inak tam je rozsah zbytočný.
Moja predstava bola v minulosti že by stačilo spoj o 9:00 a 16:00. Ale možno si to priláka svojich cestujúcich. Aby to však nespôsobovalo problém "točiť" keďže rátam že v Kubrici veľká pauza nebude aby bol zachovaný preklad medzi 4/11 a 4 je linka "priebežná" bez pauzy. Takže znovu odreté uši.
6 - súhlasím s ostatnými že by to mali byť do Kubrej iná linka a na Sihoť iná ale trochu to môže spôsobovať potom chaos že 3 vždy pokračuje na 6. Už to tak nebude. Nebolo by možné v smere do Záblatia nech to je vždy L6 a opačne 6s a 6k?
7 - chápem dobrému úmyslu lepšie obslúžiť N. Zlatovce a Kvetnú + záchytné parkovisko ale to motanie po uličkách ma desí. Tiež otáčanie sa na kruh. objazde Old Herold v čase odpoludňajšej špičky, hokeja.
8 - ok.
23 - výrazné posilnenie Juhu III v rannej špičke? Myslím že to bude obdobné ako 23+28 podľa jej opisu. Kvitujem dorovnanie obeda na interval 30 min. Víkend je veľká dilema aj pre mňa. 30 moc, 60 málo?! 40 sa so všetkým pobije (to už kedysi na 23 bolo).
24 - dobré riešenie, ak ešte budú dobre sedieť prípoje k vlaku a od vlaku linku to ešte viac naštartuje. Súčasných 40 min spôsobuje neplechu v prekladoch. Som zvedavý na zachádzanie vybraných spojov do LOT. Ráno keď ešte nefrčí OZ Belá to pôjde elegantne. Poobede už horšie.
25 - súhlasím že súčasná trasa bola zbytočná motačka, možno by nebolo zlé ísť celou Soblahovskou. Tie Dlhé Hony sa stanú síce "mantrou MHD" ako to tu niekto vtipne nazval ale tá stopka a vychádzanie/schádzanie z Legionárskej tiež nie sú zárukou rýchlosti.
P5 - prvotne sa mi trochu znepáčila trasa cez Old Herold ale pokiaľ to má poslúžiť ako prípoj z PAD zo smerov Srnie/Súča do PP tak môže byť. Som znovu zvedavý na jednotlivé časy.
P6 - ok, ten VOP mi tam ale škrie. Zvlášť ak do neho pôjde spoj len zo stanice alebo Kubrej. Ak zo Sihote, už môže mať nejakú pridanú hodnotu. Ale na MHD to natiahne dobu v práci vodičovi a na PAD to efektívne využije vozidlo ktoré dovezie ľudí "na rannú a odváža z nočnej". Ale ako hovorím, Sihoť môže byť pridanou hodnotou.
P7 - teší ma že po 22:00 pôjde spoj z PP do Biskupíc po novom moste. Cestujúcim sa otvorí možnosť prestupu smer Beckov, Hradná, Selec. Znovu som zvedavý na jednotlivé časy. Odklonením L7 zostanú odstrihnuté SAD, správa ciest, smetiari, súkr. stredná škola v areáli bývalého Ľudotexu ale aj kopu firiem v areáli bývalých VHS ktorí nechodia len na 6, 7 hodinu + autoškola Prekop atď.
Nočné linky sú takými "predĺženými vlakmi". Môže byť ak majú byť predĺženými vlakmi ale ak na vnútromestskú funkciu tak by som sa tiež priklonil k starej podobe L50 z r. 2020.
Posledná otázka, ako rozumieť zastávke Jána Halašu?
Ako sa postavia obyvatelia "uličiek" keď im napr. na takej Bavlnárskej alebo J. Derku zrúkne pod oknom nočný autobus.
Pamätám si ako sme sa čudovali po rozlúčení sa s B732 aké sú B952 hlučné ale dnes by sme ich nazvali tichými.
Čo zaparkované autá, vychádzanie zo zastávky Na kameni na J. Derku, z Odevnej na Zlatovskú, z Lipovej na Bratislavskú, z Jesenského na D. Šianec atď...
Nebude to MHD zdržiavať a spôsobovať jej nespoľahlivosť keď sa nebude jazdiť po nejakých "radiálach" ale po "uličkách"?
Ukáže čas.
Ale nechcem byť len kritický, niektoré veci sa mi páčia. Najviac zvedavý som na celý cest. poriadok ale ak by som to zhrnul bez neho po linkách:
1 - spoje v smere na Saratovskú by som označil 1s. Za čias minulých nebolo možné dať "hoc čo na tabuľu" ale teraz už by to technický problém nemal byť.
Niekto tu opomenul že ak aj pôjde L1 z mesta a zastaví na Mateja Bela druhý krát, idúc na Saratovskú nenastúpia do nej ľudia ktorí idú do mesta?! Možno by stálo za úvahu všetky spoje z mesta aby sa už druhý krát na MB nestálo. Aj tak je k občianskej vybavenosti bližšie zastávka MB prvý krát a odbúra to tieto omyly. V smere zo Saratovskej už by bolo žiaduce zastaviť aj na MB 1. kvôli vystúpeniu prípadných cestujúcich z Juhu I do Južanky.
2 - riešenie zaujímavé, ťažko povedať či sa naplní.
Namiesto zachádzky na Biskupice, cintorín by som obnovil zastávku Karpatská, MŠ - urýchlilo by to.
Z Biskupického otoča je tiež už v súčasnosti "parkovisko". Mesto nechcelo už v 2016 aby sa tam otáčalo niečo.
Uvedená je občasná konečná Biskupice, nám., to je kvôli nejakému prechodu na školskú linku C?
Rozumiem tomu správne že v rannej špičke pôjde každých 30 min. až na Sihoť IV?
Zastávka Beckovská bude v rannej špičke dosť odrezaná.
Za mňa pešia dostupnosť Dlhé Hony môže byť, neviem čo povedia obyvatelia.
3 - budú pokračovať všetky spoje na L6? Bude pri každom nejaké znamienko? Keď príde bus do Istebníka bude mu na tabuli už svietiť Kubrá alebo Sihoť pre lepšiu orientáciu napr. ľudí z Vinohradov ktorí by chceli ísť na stanicu?
4 - niekto tu opomínal spojenie Opatovej s Kubrou kvôli kostolu. Opatová má kostol. Ale rozumiem tomuto trasovaniu kvôli lepšej vyrovnanosti dĺžky 4 a 11 aj ich vzájomnému prekladu. A vyžaduje si to aj presmerovanie L1 na Sihoť.
11 - predĺženie v sezóne do Kubrickej doliny ma teší len sebecky ale inak tam je rozsah zbytočný.
Moja predstava bola v minulosti že by stačilo spoj o 9:00 a 16:00. Ale možno si to priláka svojich cestujúcich. Aby to však nespôsobovalo problém "točiť" keďže rátam že v Kubrici veľká pauza nebude aby bol zachovaný preklad medzi 4/11 a 4 je linka "priebežná" bez pauzy. Takže znovu odreté uši.
6 - súhlasím s ostatnými že by to mali byť do Kubrej iná linka a na Sihoť iná ale trochu to môže spôsobovať potom chaos že 3 vždy pokračuje na 6. Už to tak nebude. Nebolo by možné v smere do Záblatia nech to je vždy L6 a opačne 6s a 6k?
7 - chápem dobrému úmyslu lepšie obslúžiť N. Zlatovce a Kvetnú + záchytné parkovisko ale to motanie po uličkách ma desí. Tiež otáčanie sa na kruh. objazde Old Herold v čase odpoludňajšej špičky, hokeja.
8 - ok.
23 - výrazné posilnenie Juhu III v rannej špičke? Myslím že to bude obdobné ako 23+28 podľa jej opisu. Kvitujem dorovnanie obeda na interval 30 min. Víkend je veľká dilema aj pre mňa. 30 moc, 60 málo?! 40 sa so všetkým pobije (to už kedysi na 23 bolo).
24 - dobré riešenie, ak ešte budú dobre sedieť prípoje k vlaku a od vlaku linku to ešte viac naštartuje. Súčasných 40 min spôsobuje neplechu v prekladoch. Som zvedavý na zachádzanie vybraných spojov do LOT. Ráno keď ešte nefrčí OZ Belá to pôjde elegantne. Poobede už horšie.
25 - súhlasím že súčasná trasa bola zbytočná motačka, možno by nebolo zlé ísť celou Soblahovskou. Tie Dlhé Hony sa stanú síce "mantrou MHD" ako to tu niekto vtipne nazval ale tá stopka a vychádzanie/schádzanie z Legionárskej tiež nie sú zárukou rýchlosti.
P5 - prvotne sa mi trochu znepáčila trasa cez Old Herold ale pokiaľ to má poslúžiť ako prípoj z PAD zo smerov Srnie/Súča do PP tak môže byť. Som znovu zvedavý na jednotlivé časy.
P6 - ok, ten VOP mi tam ale škrie. Zvlášť ak do neho pôjde spoj len zo stanice alebo Kubrej. Ak zo Sihote, už môže mať nejakú pridanú hodnotu. Ale na MHD to natiahne dobu v práci vodičovi a na PAD to efektívne využije vozidlo ktoré dovezie ľudí "na rannú a odváža z nočnej". Ale ako hovorím, Sihoť môže byť pridanou hodnotou.
P7 - teší ma že po 22:00 pôjde spoj z PP do Biskupíc po novom moste. Cestujúcim sa otvorí možnosť prestupu smer Beckov, Hradná, Selec. Znovu som zvedavý na jednotlivé časy. Odklonením L7 zostanú odstrihnuté SAD, správa ciest, smetiari, súkr. stredná škola v areáli bývalého Ľudotexu ale aj kopu firiem v areáli bývalých VHS ktorí nechodia len na 6, 7 hodinu + autoškola Prekop atď.
Nočné linky sú takými "predĺženými vlakmi". Môže byť ak majú byť predĺženými vlakmi ale ak na vnútromestskú funkciu tak by som sa tiež priklonil k starej podobe L50 z r. 2020.
Posledná otázka, ako rozumieť zastávke Jána Halašu?