VozidláAutobusy › Karosa B 932

Karosa B 932.1676 v pôvodnom stave
Karosa B 932.1676 po generálnej oprave

Úvod

Autobusy Karosa B 932 predstavujú inovovaný typ známej Karosy B 732. Prvé autobusy radu 930 Karosa ponúkala od konca roka 1995. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný typ B 932E. Pri prvých dvoch dverách mal podlahu zníženú pomocou tzv. vaničky o 10 cm.

Pre potreby martinskej MHD bol podnikom SAD Martin zakúpený iba jediný autobus Karosa B 932.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 932.1676 34 1997 1997 2011 1
Spolu 1997   1

Technické parametre

Dĺžka 11345 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 63
Celkový počet miest 94 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10250 kg
Celková hmotnosť 17000 kg
Motor LIAZ ML 636 E, Euro 2, naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Výkon motora 175 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Krútiaci moment motora 1050 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka Praga 5P 115 R.20
manuálna, 5-stupňová s retardérom TELMA F 1700
Nápravy predná: LIAZ, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: Detva 11N DKTR s diferenciálom Rockwell 160E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R22,5

Opis

Rad Karosa B 930 vychádzal zo staršieho radu 730. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelá boli zaoblené a prestali byť súčasťou nosnej konštrukcie. V interiéri sa pre cestujúcich použili plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní, priestor pre kočík sa oproti radu 730 presunul k druhým dverám. Všetky okná boli osadené v gumenom tesnení, každé druhé malo posuvné vetracie otvory. Vetranie interiéru zabezpečovali okrem bočných okien aj dva výklopné stropné vetráky a tri stropné vetráky s elektrickými ventilátormi. Vodič mal uzavretú kabínku. Autobus bol dodaný v klasickom červeno-bielom nátere.

Úpravy

V roku 2000 bol do vozidla k predným dverám nainštalovaný odbavovací systém firmy EMtest s čítačkou čipových kariet a tlačiarňou cestovných lístkov EM 326, ktorý nahradil pôvodné mechanické znehodnocovače lístkov. V roku 2008 bol tento systém nahradený novšími zariadeniami EM 316i/316iP. Na autobuse bola v roku 2005 vykonaná generálna oprava vo firme SAO Levoča. Po generálnej oprave bol pôvodný náter zmenený na biely s červenou prednou maskou.

Prevádzka

Autobus bol do prevádzky na linkách martinskej MHD zaradený v novembri 1997. Po otvorení OC Tulip v októbri 2006 obdržalo vozidlo celovozidlovú reklamu na toto obchodné centrum a premávalo na špeciálnej bezplatnej linke k tomuto centru.

Vyraďovanie a likvidácia

V roku 2011 bolo vozidlo preradené do prevádzky SAD Žilina v Čadci, kde krátko premávalo na linkách MHD. V roku 2012 bolo predané Dopravnému podniku mesta Žilina, kde slúžilo do roku 2018.

Katalóg vozidiel

34

Legenda a štatistika

34vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.