Nové električky a trolejbusy sa postupne dostávajú do premávky

Po odmlke opäť vzrástol počet nových vozidiel v premávke.

Od piatku 3. júla 2015 boli do premávky zaradené ďalšie 4 nové obojsmerné električky Škoda 30T. V najbližších dňoch sa budú objavovať najmä na linke 6 medzi Dúbravkou a Mostom SNP, pretože na nej bude pri moste zabezpečené otáčanie električiek prejazdom na opačnú koľaj na dočasnej koľajovej spojke, a tak nasadenie obojsmerných električiek bude nevyhnutné. Zaujímavosťou je, že posledná hlavová konečná doslúžila v roku 1961 v Petržalke pri Sade Janka Kráľa. Zhodou okolností sa takto vtedy otáčala taktiež linka 6 a následne sa až do roku 1962 električky tejto linky otáčali na koľajovej spojke na Šafárikovom námestí. Staronový spôsob otáčania električiek sa tak do Bratislavy vráti po 53 rokoch na niekoľko mesiacov.

Od soboty 4. júla 2015 sa na linku 210 začali zaraďovať aj ďalšie trolejbusy Škoda 30 TrDG s pomocným pohonom. Ich zaradenie však už také úspešné ako v prípade električiek nebolo a viaceré z nich sa pokazili už počas prvého dňa prevádzky. Z tohto dôvodu neboli niektoré spoje linky 210 vykonané. Lepšie dopadli kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr, ktoré sa taktiež začali v uliciach objavovať v sobotu, a to na linkách 204 a 212.

Nasadzovanie nových vozidiel bude pokračovať aj v najbližšej dobe. U električiek to budú posledné dve vozidlá z prvej 15-kusovej série, u trolejbusov ďalších 7 obojživelných krátkych vozidiel a 17 kĺbových trolejbusov. Najmä u kĺbových trolejbusov je však možné, že k vyššiemu nasadeniu dôjde až po prázdninách, keď budú vyššie nároky na kapacitu vozidiel.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #23:
Logicky iba v menovanom useku. Aj ked by 96 z Trnavskej nemala ako odbocit na Tomasikovu...

Tak ci tak, ak by sa 61 presunula smerom na Roznavsku a Galvaniho kde su droty, Ivanska by zostala bez priameho spojenia z centrom, takze skor by malo zmysel zatrolejovat dnesnu trasu (ak bude niekedy MUK cez zeleznicu).
Reakcia na: Error 0x007 #20:
To by ma zaujímalo, ako by si ich chcel prehodiť.
Reakcia na: Solider #21:
Docital som sa aj ja. Nuz, planujem do buducnosti ?
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Myslím si, že vzhľadom na to, čo si sa mal možnosť dočítať v inej diskusii, je zatrolejovanie linky 63 v najbližších rokoch skôr želaním, než budúcnosťou.
Reakcia na: TomJ #19:
Dali by sa prehodit trasy 61 a 96, ale to by sotva nejak pomohlo...
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Jedna vec je, že presmerovaním 61 po trase 63 by cestujúci z oblasti Clementisovej stratili priame spojenie do Avionu (tu by sa dalo oponovať tým, že by im zostalo aspoň priame spojenie s Centrálom, ale prečo jazdiť dvakrát toľko?).
Po druhé, na Trnavskej pri Martinskom cintoríne nemôže zostať len 39 s úbohým intervalom 20 min v špičke. Takže 61 možno presunúť iba v prípade, že sa porieši celkové linkové vedenie na Trnavskej.
K linkam 61 a 63:
Po zatrolejovani L63 k Avionu by L61 po vacsine trasy jazdila pod drotmy, a preto by nebolo od veci, aby sa zatrolejovala aj L61. Ale 61 a 63 jazdia medzi krizovatkou s Tomasikovou a Avionom na roznych trasach, a preto mam otazku, ci by L61 dala presmerovat pod droty, alebo je pre oblast pri Ivanskej a Trnavskej ceste, ktoru obsluhuje, tak dolezita, ze by presmerovanie bolo velice kontraproduktivne ❓
Reakcia na: david1 #16:
Tam ak boli koľaje tak od parkovej miniželezničky, ktorá viedla po lunaparku. Tam električka nikdy nešla, ona išla vždy iba priamo po Viedenskej.
Reakcia na: TeBeCe #14:
Nemyslel som zákrutu ale obratisko ,kde sa chvílu točila aj L89 alebo 82 pri vchode do bývalého lunaparku.?
Reakcia na: TomJ #11:
Neobával by som sa, že by si cestujúci práve linkou 205 zbytočne predlžovali trasu k Avionu o 7 minút cez Trnávku, a nevyužili 61, 63 na ktorú sú zvyknutý..... Skôr tým by sa zlepšila obslužnosť práve z Trnávky sa dostať k Aviónu a k novým sídliskám - už vo výstavbe pri Lídli a za ním na Galvaniho ul v Trnávke. Tu sa i pridá nová zastávka na znamenie pri (Bočná) (Edisonova) - Krajná ul. Obratisko na Rádiovej bude tým volnejšie pre kĺbovú Linku 204 pretože by sa pre tesnosti s 205 naďalej v obratisku zle manévrovalo a tak či tak sa nástupište 204 muselo pre 205 presunúť na spoločnú zastávku 65 Radiová , keďže je už teraz tam málo miesta na klbáky 204.
Reakcia na: david1 #13:
zakruta ale nie je obratisko ?
Reakcia na: TeBeCe #12:
samozrejme určite nie... tie kolajnice tam reálne boli v oblúku....
Reakcia na: david1 #10:
To vies samozrejme zle...
Reakcia na: petert777 #8:
Lenže 65 nejde z Avionu do centra. Takto tú 205 začnú využívať cestujúci zo 61/63/96, ktoré teda prázdne nechodia. Mám taký pocit, že 205 nechodí ani teraz v špičke nejaká prázdna. Už samotné nasadenie DeGešov zníži kapacitu a to ju ešte chceme takto predĺžiť k nákupnému centru?
A ešte jedna otázka. Viem, že sa plánuje trol. trať k Avionu, ale načo tam budeme ťahať 205 (či už s agregátmi alebo neskôr s normálnymi t-busmi), keď tam z Trnavskej premávajú 61 a 63? Oveľa logickejšie mi príde posilniť tieto linky a nie tam ťahať tretiu, ktorá bude mať navyše iný interval a nebude sa dať s nimi prekladať.
Pokial viem tam pri sade Janka Krála bolo normálne obratisko. Neviem či aj teraz ale pred pár rokmi boli viditelné v asfalte šete kolajnice v oblúku.
Reakcia na: TomJ #7:
Najmenej bolestive je dojazd jedinej schopnej 25Tr 6703 na spicky z a do vozovne na 33tke.
S tým predĺžením z Rádiovej na Ivanskú k Avionu je len na zvažovanie. Najskôr by mali byť nasadené na 205, aby boli vymenené 14 Tr. za nové NP. Kapacita vozidla je síce menšia, ale určite postačujúca na zopár ľudí pre len + 2 zastávky. Príkladnú obsaditelnosť vidíeť na linke 65, ktorá sa viac plní od Avionu v smere na Vrakuňu. Obslúžené by boli zastávky z Rádiová , Stará Ivanská a Avion Schopping Park. Možno keby sa to schválilo, aby k Aviónu zachádzala každá 205, tak je pravda, že by sa tie agregáty museli i viac sledovať a hlavne udržiavať, čo môže byť možno nákladnejšou prepravou. Povedzme, že by tu mohla vzniknúť i nová zastávka pre 205 na znamenie s názvom ,, Krajná,, na Banšelovej alebo prípadne na Galvaniho čo by obslúžilo zadnú časť sídliska a okolie za ním. K Tesku Lamač 211 s agregátovým pohonom je určite tiež dobrou alternatívnou, ale pri počte 15 stich vozidiel, Tr.d.30 by to bolo už nepostačujúce pre 3 linky.
Reakcia na: Petto #6:
To mi je jasné. Len DPB to nechápe alebo nechce chápať. Ja som len navrhol najmenej bolestivú možnosť ich využitia.
Reakcia na: TomJ #5:
Ziadne zbytocne predlzovania na agregat. Tie vozidla nie su na to stavane.
Reakcia na: petert777 #4:
Takže malé vozy za paradoxne nasadia na predĺženú linku, kde tým pádom vzrastie počet cestujúcich? Zlý nápad.
Keď už, nech ich dajú na 211 a predĺžia do Tesca Lamač. Je to síce v princípe to isté, ale tá by to kapacitne uniesla a aspoň by sa vyriešil problém nedostatočného spojenia Tesca s Patrónkou.