Navýšenie počtu električkových spojov do Rače (od 12.3.2018)

Trasa linky 7 bude predĺžená aj popoludní.

Od 12. marca 2018 bude električková linka 7 predĺžená do Rače na Komisárky aj v popoludňajšej špičke. Doteraz na Komisárky linka 7 zachádzala len v rannej špičke.

Počet spojov do Rače v popoludňajšej prepravnej špičke narastie z doterajších 15 na 22,5 spojov/hodinu (linky 3 5 a 7).

Spoje linky 7 končiace premávku budú premávať z Námestia SNP len po ŽST Vinohrady a budú v cestovnom poriadku označené poznámkou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #28:
Osobne by som za najvhodnejsi povazoval nazov Detvianska a hotovo.
Reakcia na: johnnyjanko #27:
No, tak v danom prípade by sa zastávka mohla volať "Detvianska x Čachtická".
Reakcia na: si #26:
Veď práve: aké lepšie meno by si vybral? Aj na Čachtickej aj na Detvianskej ulici leží viacero zastávok. Ani jedno z toho nie je ideálne pomenovanie. Cintorín Rača je jednoznačnejší identifikátor.

P.S. Súhlasím, že zmeny sú problém, treba to robiť citlivo...
Reakcia na: Valec #25:
Cintorín z električky moc nevidno, ale za to ho dobre vidno z autobusov. Je to na orientáciu lepšie ako názov "Detvianska", pretože na Detvianskej ulici nie je len táto jediná zastávka, ale aj zastávka Námestie Andreja Hlinku. Rovnako aj názov "Čachtická" by nebol ideálny, na Čachtickej ulici je ešte zastávka Hybešova. Dogma, podľa ktorej zastávky musia mať vždy názov ulice kolmej na tú, na ktorej ležia, v takýchto prípadoch nefunguje. Podobne ako v prípade Mierová-Kaštieľska to spôsobovalo rozdielne názvy súvisiacich zastávok, čo je hlúposť.

K tvojim návrhom: posúď sám, či názvy ako "Rača, cirkevná ZŠ", "Rača, Pošta 35", "Rača, expozitúra VÚB" alebo "Rača, Zmrzlina u XY" (alebo ich mierne obmeny) sú lepšie ako "Cintorín Rača" ?
Reakcia na: AndyNO #24:
moj nazor je taky, ze pokial je dany nazov zauzivany, tak jeho zmena len tak od stola neprinasa nic (zmysel malo mozno zjednotit pomenovanie zastavok ktore k sebe prinalezia, ale nebolo potrebne pre ne robit uplne nove meno)
orientaciu to ludom nezlepsi, nastastie to nie je ale taky velky fail ako bolo precislovavanie liniek....
Reakcia na: johnnyjanko #22:
No, napríklad ja, ako človek nebývajúci v Rači som existenciu cintorína zaregistroval len vďaka tomu, že okolo dušičiek tam bolo veľa ľudí a hliadkujúci policajti. Z pohľadu električiek som skôr poznal školu, poštu, VÚBku a zmrzlináreň. ?
Reakcia na: si #23:
To, že to tak všetci poznajú, neznamená, že to tak má byť...
Reakcia na: johnnyjanko #22:
ze to vsetcia poznaju za tie roky ako detviansku...
Reakcia na: Pajo #19:
Čo je také zlé na názve Cintorín Rača? Je to celkom dobrý orientačný bod. Okrem toho máme predsa zastávky Cintorín Vrakuňa, Ondrejský cintorín, Cintorín Petržalka, Martinský cintorín.

Aj v iných mestách (Viedeň, Brno) je to obľúbený názov zástávok...
Reakcia na: Solider #10:
Tu by sa hodilo také "bratislavské" riešenie: L7 by mohla premávať iba v rannej špičke, a v popoludňajšej špičke by namiesto nej premávala L17, ktorá by sa otáčala v centre opačne, t.j. Rača > Obchodná > SNP > Kamenné nám. > Americké nám > Rača. ?
Taketo spravy citam rad. Rovnomerne rozlozenie intervalu a organizacia odchodov na odlahcenie ostatnych elektriciek su urcite uz tie prijemnejsie starosti 🙂
Reakcia na: si #14:
Dnes poobede som to pozoroval a max. jedna z piatich L7 sa predbehla pred L5 smerom z centra. Takze takto to fungovat moc dobre nebude. A nazov Cintorin Raca to je totany fail ?
Reakcia na: misajz #17:
V časoch, kedy jazdila linka 7 len po Vinohrady to bolo stanovené nasledovne:
- ráno na vnútornej koľaji (nástupište na spoločnej zast. v smere do centra),
- popoludní na vonkajšej koľaji (výstupište na zast. v smere do Rače).

Potom sa linka 7 ráno predĺžila do Rače a zostalo len to popoludňajšie otáčanie sa. Minulý týždeň boli prázdniny a väčšina vodičov si (aspoň čo ja som mal šťastie vidieť) zrejme už pôvodné rozloženie nepamätala, takže aj ráno aj popoludní stáli tak, ako sa stojí popoludní. Zrejme preto si videl každú v inom smere.
Reakcia na: Mike #16:
Vdaka za vysvetlenie.

Len malokedy som sa tam pohyboval v case otacania 7, ale nedavno som tam videl dve pauzujuce elektricky 7, kazda v inom smere. Ale to mohla byt nejaka vynimocna situacia.
Reakcia na: misajz #15:
Poobede sa otáčali na vonkajšej koľaji, aby bolo výstupište bližšie k vchodu do žel. st. - čo bola priorita. Teda ľudí vykladali na rovnakej zastávke, ako linky stoja 3 a 5 do Rače. Nástupište síce bolo osobitné, ale to "sa obetovalo".
Ked sa doteraz otacali elektricky 7 na ZST Vinohrady, podla coho sa rozhodovali, v ktorom smere sa otocia? (A teda ci budu ludia nastupovat na rovnakom nastupisti ako ostatne linky, alebo na tom vedlajsom, kde sa dal ich odchod prehliadnut)
Reakcia na: Pajo #13:
popoludni som sa jednou takou 7 viezol domov a asi stihla predbehnut L5, lebo tak narvaty spoj L7 som nikdy nevidel....

ale tie odchody planoval fakt asi niekto nekompetentny....
To fakt musí chodiť linka 7 minútu po linke 5 z centra do Rače? Detto smer do mesta, rozostupy 2, 2 a 4 min, to sa fakt zasa NEDALO??? ?
Práve pozerám, že niektoré končiace spoje v rannej špičke idú až do Rače.
Reakcia na: si #3:
Hlavne by stálo za to zvážiť osobitný režim pre jarné a jesenné prázdniny, ktorý by nešikanoval bežných cestujúcich, ktorých sa školské prázdniny netýkajú, napríklad vo forme zachovania 8-minútového intervalu v rannej a poobednej špičke a oslabenia intervalu (na 10 minút) v sedle, čo však naráža na nedotknuteľný svätý grál vo forme celosieťového celodenného intervalu. A obmedzenie premávky linky 7 do Rače je rovnaká hlúposť, ako keby v Karlovke kvôli prázdninám nepremávala linka 6.