Pokazené tlačidlá na dverách autobusov budú označované jednotne

Rôznorodé nevkusné oznamy pre cestujúcich by sa už nemali používať.

Nové autobusy SOR NB 12 City a SOR NB 18 City, ktoré boli do prevádzky uvedené v roku 2017 v počte 60 kusov, sprevádzajú od minulého roka problémy s tlačidlami na otváranie dverí. Ide o tlačidlá nachádzajúce sa na krídlach dverí, ktorými si cestujúci môžu otvoriť dvere zvnútra i zvonka.

V prípade poruchy tlačidla musí cestujúci na zastávke, ktorý chce do vozidla nastúpiť, prejsť k iným dverám, ak vodič neotvorí všetky dvere centrálne, ale použije tzv. dopytové otváranie dverí. Ani to však nemusí stačiť, lebo na niektorých vozidlách býva nefunkčných aj viacero tlačidiel, takže cestujúci musí najskôr nájsť dvere s fungujúcim tlačidlom. Okrem tohto diskomfortu na cestujúcich negatívne vplývajú aj rôznymi spôsobmi označené nefunkčné tlačidlá, ktoré bývajú prelepené kusmi lepiacej pásky a v niektorých prípadoch aj podomácky vyrobenými upozorneniami.

Pri vystupovaní z vozidla má cestujúci namiesto pokazeného tlačidla na dverách možnosť použiť dopytové tlačidlá, ktoré sa nachádzajú na prídržných tyčiach vedľa dverí.

O vyjadrenie k situácii sme požiadali aj Dopravný podnik Bratislava. „Nefunkčnosť niektorých dopytových tlačidiel je spôsobená technickou poruchou. DPB, a.s. vymieňa a reklamuje každé poruchové dopytové tlačidlo a z dôvodu zvýšenej poruchovosti dopytových tlačidiel bola výrobcovi zaslaná aj hromadná výzva,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Po našom podnete príde aj k zabezpečeniu jednotného označenia pokazených dopytových tlačidiel. „DPB, a.s. v najbližších dňoch zabezpečí odstránenie rôznych používaných upozornení výmenou za jednotnú formu označenia/upozornenia pre používanie tlačidiel pri otváraní dverí,‟ informovala Adriana Volfová.

Lepeniu oznamov by sa dalo predísť centrálnym otváraním všetkých dverí vodičom vo vozidlách s pokazenými tlačidlami. „Napriek možnosti centrálneho otvárania dverí, budú vo vozidlách umiestnené aj jednotné označenia,‟ uvádza sa v stanovisku DPB.


Vozidlo s piatimi vonkajšími tlačidlami, z ktorých boli štyri nefunkčné.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Foltest #66:
By možno vydržali dlhšie keby sa nelepili zvonka na tlačidlá ako som nie tak dávno videl jednu NB18 (tuším z Trnávky?)...

Bola to presne tá, ktoré sa mali lepiť iba z vnútornej strany, s textom aby cestujúci použili tlačidlo na tyči:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/231068/Pokazené-dopytové-tlačidlo-v-autobuse-SOR-NB-18

(Lutujem, že som to vtedy neodfotil)
Reakcia na: Foltest #66:
Presne. Zostala im iba druhá polovica nálepiek.
Pôvodne mal byť jednotný vizuál zložený z dvoch častí - Fuck a off 🙂
Reakcia na: Cancer #65:
Len sa minuli nálepky 😃
Pripadá mi to ako včera, keď som čítal túto správu prvý raz.

„DPB, a.s. v najbližších dňoch zabezpečí odstránenie rôznych používaných upozornení výmenou za jednotnú formu označenia/upozornenia pre používanie tlačidiel pri otváraní dverí,‟ informovala Adriana Volfová v apríli 2019.

Toto je už tá jednotná forma, či akcia sa nevzťahuje na NS12?
Reakcia na: Jadran #63:
Lebo sú v nemeckej výbave, kde sa zvyčane prednými dverami nastupuje a tak je tam dopyt zbytočný.
Reakcia na: mirec240 #61:
Nemajú a nikdy som dosť dobre nerozumel, že prečo.
Reakcia na: mirec240 #61:
Teraz pozerám, že nemajú – to je teda núdzové otváranie dverí. Moja chyba.

Ale aj tak si myslím, že to je polepené otrasne.
Reakcia na: yellowcaptcha #60:
Capacity majú zvonku dopyt pri prvých dverách?
Tak sa zdá že máme víťaza o najohyzdnejšie prelepenie tlačidla – MBCC #4933.

Buď tlačidlá fungujú a cestujúcich ich použijú, alebo nefungujú a môže im to byť jedno, lebo vodič otvorí dvere centrálne.

Naozaj nerozumiem načo sa vymýšľali hlúposti s jednotným označením pokazených tlačidiel (ktoré nieje ešte stále na všetkých tlačidlách), miesto toho aby sa vydal pokyn aby ich vodiči v prípade nefunkčnosti dopytových tlačidiel dopyt nepoužívali.

(Neviem ako to robil dnes ten vodič #4933 na L68, na tej jednej zastávke kde som ho odfotil sa dvere otvorili aj keď nikto nenastupoval/nevystupoval).
Reakcia na: birch #58:
To je platená reklama.

Mňa by viac potešilo, keby spolu s jednotným označovaním dali do hláv vodičov aj jednotný mozog. Keď dosť pršalo približne pred týždňom, tak k ŽST Petržalka prišiel jeden autobus s vkusne, handmade prelepeným tlačidlom (červená izolačná páska) a vodič sa ani len neunúval tie dvere otvoriť. Na moju otázku, či vie, že tie dvere má otvárať len pokrčil plecami.
Dvere boli samozrejme funkčné, zvnútra otvoriť išli (tlačidlom na tyči).
Tak sme sa posunuli na ďalšiu úroveň - 1027, záber z piatka.
Asi ešte nenastali "najbližšie dni" z vyjadrenia hovorkyne. Alebo toto je to nová "jednotná forma"? 😛
Reakcia na: dupe #41:
Tento dopyt sa objavil aj v Nitre v jednej NB12 a mám pocit že výrobca dopytov asi prestal vyrábať tie žlté, tak sa začali montovať červené.

Ešte k Urbanom, majú tie dopytové tlačidlá aj funkciu zapamätania si? Lebo ak ma pamäť neklame tak na 12M nespravia žiadnu odozvu. Taktiež SU15 a TEDOMy sú na tom ako? Neni to náhodou tak, že pokiaľ šofér neodblokuje dvere, tak tie tlačidla nereagujú na stlačenie nijak.

No pokiaľ pre niečo chváliť SOR, tak určite tým je systém dopytového otvárania dverí, ktorý je pomerne prehľadný a funkčný. Reálne okrem SORiek a malých Solarisov je inde v Bratislave v cestnej doprave je dopyt neprehľadný a nefunkčný
Reakcia na: Jadran #55:
Je fakt skvelé, že takéto problémy s dverami v Urbanoch si zrejme nikto kompetentný nevšimol pred nasadením autobusov do prevádzky. Žiadne testovacie vozidlo, žiadna skúšobná prevádzka, nič. 😞

Nehovoriac o tom, že celý ten koncept oddelených tlačidiel dopytu a znamenia je chorý. Má to byť len jedno tlačidlo, ktoré funguje ako dopyt otvárania dverí a zároveň aj ako znamenie na zastavenie. Snáď všade na svete to tak funguje. Našťastie elektrobusy to tak už majú, verím, že je to prvá lastovička, a ďalšie vozidlá (aspoň tie od SORu) budú mať tieto tlačidlá zjednotené.
Reakcia na: johnnyjanko #54:
V Urbanoch je systém dopytu neskutočne zle vyriešený, preto to niektorí vodiči nepoužívajú vôbec. Inak centrálne ovládanie dverí je podobné ako na SORke, buď sa dajú otvoriť len predné alebo len dvoje zadné.
Čo sa dopytu týka - pri troche šťastia sa podarí uvoľniť dopyt hneď, pri menej šťastia až na druhý-tretí pokus, darmo to vodič stláča, očakávaný účinok sa nedostaví. Vrcholom ale je, keď sa náhodou podarí, že vodič aj cestujúci súčasne stlačia dopyt (vodič na prístrojovke, cestujúci vnútri/vonku na karosérii), tak nie len že sa neotvoria dvere, ale znamenie "sa vynuluje" (červený nápis STOP + signalizácia nad dverami prestanú svietiť). Ľudia nechápu, prečo sa neotvorili dvere, veď boli "vyzvonené", vodič nechápe, prečo sa neotvorili dvere, veď stláča ten dopyt o život, a nič.
Celé zle hentie vozy. Inak, dvere na Urbanoch v interiéri reagujú len na tie žlté podsvietené gombíky, s ostatnými (STOP, kočík, invalid) sa dá len zvoniť, podobne ako na nových SORkách a na rozdiel napríklad od starých SORiek, kde dvere otvoríte ktorýmkoľvek tlačidlom, ak je dopyt aktívny.
Teda toľko offtopic príspevkov som dávno nevidel... Mimochodom, vie niekto ako funguje otváranie dverí v Urbanwayoch? Mám dojem, že tie tlačidlá sú tam len na parádu. Či sa niečo stlačí alebo nie, vždy sa otvoria všetky dvere.

A keď už máme to jazykové okienko, tak aj ja prispejem jednou pikoškou, ktorú zrejme málokto pozná: ľudia spod Tatier skloňujú slovo "Interski" (názov zjazdovky nad Štrbským Plesom), a to napr. takto: "lyžoval som na Interskom". Skoro ma roztrhlo od smiechu, keď som to počul prvý raz 😃
Reakcia na: Ričard #48:
Je to možno aj pracovisko ale je to stanovište. To je ale dôsledok hyperkorektného prekladu, to si mal postrážiť objednávateľ.
Reakcia na: Viko #51:
Stavený dom v Desave 😋 .
Reakcia na: 3pa3ck3 #50:
Ako príklad OK, ale použitie v tomto prípade mi príde pritiahnuté za vlasy - Azda tam o chvíľu nájdem aj České vysoké učenia technické? Alebo nebodaj Stavebný dom v Dessau? 😃
Reakcia na: Jadran #21:
To je jedna vec. Druhá vec je, že každé otvorenie ich opotrebúva, a pri tom našom nastavení tých dverí v štýle „pome to tu celé r02j€ß@ť” je naozaj otázkou času, kedy nejaké krídlo vyletí z koľajničiek a nebudú páskou prelepené len dopyty, ale rovno celé dvere.