Staré autobusy sa opäť vrátili do premávky

Do ulíc hlavného mesta sa znovu vrátili plynové Solarisy a kĺbové autobusy z druhej ruky.

Bratislavský dopravný podnik v uplynulých dňoch opäť zaradil do premávky niektoré staršie, už dlhšiu dobu nevyužívané autobusy. Dôvodom je zvýšená výprava autobusov v súvislosti so zabezpečovaním náhradnej dopravy za električky na Vajnorskej ulici a tiež veľký počet nepojazdných novších autobusov. Do premávky sa tak po vyše roku opäť vrátili kĺbové autobusy Solaris Urbino 18 a MAN NG 313 z druhej ruky a po trištvrteroku aj 15-metrové autobusy Solaris Urbino 15 s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Uvedené autobusy sú s vekom 17 až 19 rokov najstaršími vo vozidlovom parku autobusov DPB.

Kĺbové "jazdenky" sú nasadzované v špičkách pracovných dní na linku 59 v počte 1-2 vozidlá a plynové Solarisy dopravný podnik vypravuje taktiež v špičkách na linku 96 v počte 3 kusy namiesto kĺbových autobusov. Vzhľadom na ich stav a vek ale často pre poruchu do cieľa neprídu. DPB má v evidenčnom stave ešte spolu 5 kĺbových MANov, 5 kĺbových Solarisov a 10 plynových Solarisov. Koľko z nich sa nakoniec znovu objaví v premávke ešte nie je známe.

Z novších kĺbových autobusov je v súčasnosti pre rôzne poruchy či nehody dlhodobejšie nepojazdných 12 autobusov Mercedes-Benz CapaCity, 33 autobusov SOR NB 18 a 6 autobusov Otokar Kent C 18,75, spolu 51 autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #15:
Práve preto ma prekvapuje, že plesnivý Sanos p94uje teraz a nie vtedy.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Teraz je to už lepšie, ale bolo to väčšie červené more.
Reakcia na: 6503 #9:
Len pre Tvoje info - NS12 sú tu necelý rok a majú vyššiu poruchovosť ako Otokary...
Reakcia na: S499.1023 #12:
Len či to tu niekto pochopí.
Reakcia na: 6503 #11:
10% správkovosti OKREM násilných poškodení je normálna bilancia. A ak je to vrátane násilných poškodení, tak je to veľmi dobrá bilancia.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Tak 10% je k dnesnemu dnu odstavenych. Je to vela, malo? Inak pri tych nehodach by bolo zaujimave este vediet kolko z nich je nezavinena vodicom DPB a kolko zavinena.
Reakcia na: 6503 #9:
Koľko z nich sú búračky a koľko ich je celkove?
Reakcia na: Maremi #8:
Ano, 6 otokarov je podla mna DOST vela!
Reakcia na: 6503 #7:
Aké novú busy ? 6 Otokarov je veľa ? Nie sú všetky pokazené ale aj po nehodách.
To nikoho kompetentneho nesere, ze nove busy su TAK poruchove?
Reakcia na: Vladimír #5:
U vás máte koľko výpovedí?
Reakcia na: Xan_ #2:
Linky sa nerušia z dôvodu nedostatku autobusov ale z dôvodu nedostatku vodičov.
Reakcia na: irizar #3:
Kde sú tie časy keď mám tu jazdili vekovo ešte staršie Ikarusy a Karosy v zúboženom stave.
Reakcia na: Xan_ #2:
Co na vetach "uvedené autobusy sú s vekom 17 až 19 rokov najstaršími vo vozidlovom parku autobusov DPB" a "Vzhľadom na ich stav a vek ale často pre poruchu do cieľa neprídu" je pre teba tazko pochopitelne?
Prečo ich nepoužívajú častejšie alebo normálne na linkách a rušia linky keď sú teda ešte funkčné?
Tak DPB má k dispozícií takéto kapacitné autobusy a robí caviky?