Ďalšie kolo výpredaja vyradených električiek a trolejbusov

Záujemcovia o vyradenú električku či trolejbus môžu opäť rozbiť prasiatko.

Po prevažne neúspešnom odpredaji vyradených vozidiel MHD z minuloročnej jesene ponúka bratislavský podnik mestskej dopravy (DPB) nepredané vozidlá opäť prípadným záujemcom. Tentokrát sa DPB rozhodol cenu dopravných prostriedkov výrazne znížiť, pri električkách až o 75 %, trolejbusy sú za polovicu.

V ponuke sú električky K2S, trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 TrM, nízkopodlažný kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus, autobus Karosa C 734, ako aj jedno pracovné vozidlo. Predaj bude realizovaný formou elektronickej aukcie, záujemcovia môžu predkladať žiadosti o účasť v elektronickej aukcii do 13. februára 2024 do 10:00 v zmysle súťažných podkladov.

Prehľad ponúkaných vozidiel:

  • Kĺbové električky K2S: #7101, 7102, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114, 7118, 7119, 7120.
    • Minimálna kúpna cena jedného vozidla je 2000 €.
    • Električky sú kompletné a prevádzkyschopné po vykonaní revízie elektrických zariadení a technickej kontroly.
  • Krátke trolejbusy Škoda 14 Tr: #6285, 6310.
    • Minimálna kúpna cena jedného trolejbusu je 1000 €.
    • Trolejbusy sú kompletné a v pojazdnom stave.
  • Kĺbové trolejbusy Škoda 15 TrM: #6621, 6632, 6634, 6636, 6637, 6638.
    • Minimálna kúpna cena jedného trolejbusu je 2000 €.
    • Trolejbusy sú kompletné a v pojazdnom stave.
  • Kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus: #6706.
    • Trolejbus je nepojazdný a minimálna kúpna cena je 2000 €.
  • Autobus Karosa C 734 pracovný: #8001.
    • Autobus je nepojazdný a minimálna kúpna cena je 1000 €.
  • Koľajový vysávač Mercedes-Benz 1717 / Schörling WPF.
    • Vozidlo je pojazdné, ale s nefunkčným koľajovým adaptérom.
    • Minimálna kúpna cena je 2000 €.

Počas jesene sa dopravnému podniku podarilo predať dve pracovné vozidlá Tatra T815 a jeden trolejbus Škoda 14 Tr #6311, ktorý odkúpil záujemca až z Nemecka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Ten Mykolajiv, ktorý nebol schopný odobrať darované T3 z Ostravy, a tie nakoniec skončili v šrote?
Reakcia na: S499.1023 #16:
Áno, ten, ktorý by potenciálne mohol byť v Sarajeve. A mám správy že Mykolajiv zvažuje odkúpiť K2S. Predpokladám, že viac by k tomu mohol vedieť Majo.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Myslíš upraviť ten, čo nie je k dispozícii?
Ja myslím, že najjednoduchšie bude K2 vyhodiť a darovať im nejaké T3/KT4 z normálneho rozchodu. Alebo máš nejaké relevantné správy, že by Mykolajiv túžil ausgerechnet po K2?
Reakcia na: Dispecer #14:
Krajné áno. Stredný bude vyžadovať zásadné úpravy rámu. Jednoduchšie bude upraviť stredný 1435mm K2 podvozok na 1524mm.
Reakcia na: Majo #13:
Podvozky z T3 nie sú použiteľné po nejakej menšej úprave?
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Ostáva jedine GRAS. V Brne jazdí jediná K2P a žiadne podvozky bez využitia DPMB neostali (rezervný pre historickú K2 samozrejme ostal).
Je istá šanca, že by K2S mohli ísť do Mykolajiva na Ukrajine. Ale bude nutné zabezpečiť 1435mm podvozky zo Sarajeva/Brna, nápravy 1524mm z iných miest na Ukrajine a celé to zorganizovať, čo je asi najväčší problém. Predpokladám, že 1435mm podvozky (krajné aj stredný) sa budú dať relatívne ľahko prekopať na 1524mm vložením dlhších náprav.
Reakcia na: Mhr1 #9:
Ja som bol tiež naklonený nechať radšej novostavbu, ale vraj chcú mať historičák s platňovými dverami. Ak by v budúcnosti robil problémy s vysokými nástupiskami, tak sa kolísky podložia o niečo viac a voz bude celý stáť o pár cm vyššie, aby nedrel dvere. V princípe mi je jedno ktorá K2S ostane.
Reakcia na: Mhr1 #9:
Nemyslím si že zachovať pôvodné a zmodernizované vozidlo z tej istej série je problém. Jediné na 7103 čo je pôvodné je rám, nemá nič spoločné s 317.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Ale nepokladám za ideálne, aby boli z jednej série zachované dve vozidlá - 7103 ex 314 a 317. Pre jednoduchosť (lebo ešte jazdia a chvíľu ešte budú) by som zachoval poslednú električku, čo prejde väčšou pravidelnou opravou zo série 7126-7134 alebo 7135.
Reakcia na: Ilushka #6:
8133 už skoro 3 roky nie je majetkom DPB. V októbri 2021 bola odvezená do ČR.
Reakcia na: Ilushka #6:
Nič z toho nie je K2S
Reakcia na: rosomak44 #4:
máju historické električky K2S
(317,8133,7086)
Reakcia na: rosomak44 #4:
7103
Bude niektorá K2S ponechaná ako historické vozidlo? Predsa len to bol určitý míľnik v bratislavskej MHD.
Som zvedavý či niekto K2S kúpi. Možno tak na diely, ale aj to som skeptický.
Reakcia na: Trammat #1:
Nie.
Sarajevo by o tie K2S nemalo záujem? Aj po dodaní všetkých Stadlerov budú do výpravy potrebovať niekoľko starých vozov (K2/KT8).