Mercedes CapaCity #4921 po oprave

Najstarší autobus Mercedes-Benz CapaCity opäť vyrazil do ulíc mesta.

Po ročnej prestávke sa do premávky vrátil autobus Mercedes-Benz CapaCity #4921. Autobus bol od začiatku marca 2023 nepojazdný pre poškodený rám vozidla. Aj keď jeho oprava bola pôvodne otázna, nakoniec sa dopravný podnik rozhodol tento prototypový autobus CapaCity opraviť a opäť zaradiť do premávky. V súčasnosti je toto vozidlo z roku 2005 jedným z najstarších premávkových autobusov bratislavského dopravného podniku. Autobus je po oprave prvým vozidlom tohto typu, ktoré bolo vybavené nálepkami a piktogramami podľa aktuálneho dizajnmanuálu DPB.

V najbližšom čase by sa do premávky po oprave mal vrátiť aj autobus CapaCity #4914, ktorý bol z premávky odstavený ešte v priebehu jari 2021 pre viaceré závady na pohonnej jednotke. V lete minulého roka bol odoslaný na opravu do firmy Zliner.

Oprava ďalších dlhodobo nepojazdných autobusov Mercedes-Benz CapaCity #4913, 4920, 4937 a 4938 je v súčasnosti otázna, keďže ich opravy by si vyžiadali vysoké finančné náklady.

Dopravný podnik v priebehu marca 2024 uzavrel rámcové zmluvy na externé opravy autobusov (mechanické, elektrikárske, klampiarske, zváračské, sústružnícke) na obdobie jedného roka aj so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, čo by oproti predchádzajúcemu obdobiu mohlo skrátiť dobu nepojazdnosti Mercedesov v prípade porúch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dobre, že ten autobus opravili, lebo teraz je ževraj problém s kĺbovými autobusmi
Reakcia na: juraj76 #18:
Lebo je to prototyp od vyrobcu. ADD2 Kupeny spolocnostou IKEA pre DPB.
Prečo autobus nie je červený?
Reakcia na: Ecomat #16:
keď sa nad týmto nahlas zamyslím, tak v podstate my všetci im tie peniaze aj posielame 😃
Reakcia na: Klepeto #10:
peniaze na ND a opravu im budeš posielať ty?
si pametam ked to prislo tak boli dve skupiny ludi a to ti co si to nevedeli vynachvalit a druha co to v zivote nechcela dostat do ruky...ja som na takom raz jazdil ale nesadlo mi to....v tej dobe ked som presadol z mojej karoski tak to bol ini svet....ale pravda ze krasny kusok
Legenda back on the roads😍
Už som sa bál, že tohto krásavca nechajú odísť. Dobrá práca, DPB
Reakcia na: Maremi #11:
A vydržat 16 rokov premávky pri katastrofických cestách a Bratislavskej neúdržbe je tiež veľmi úctivhodné.
Za mňa si stale drží pozíciu najlepšieho autobusu co DPB má. Nielen klíma, priestorové riešenie(priestor v kĺbe a riešenie harmoniky ktorá skvelé slúži na opieranie a nezavadzia tam tyč ako v SOR) sedaciek, státia, materiálov.
Veľká škoda, že váhajú stále nad opravou tých dalších nepojazdných. Ešte im nikto nepovedal, že drahšie ako oprava je, nevyužité vozidlo čo stojí vo vozovni?
Reakcia na: NOKS #7:
Klímy SORiek z prvých sérií sa ani nedajú nazvať klímami, trúfam si povedať, že henten paskvil v tej dobe vraj za jedno euro je vlastne urážka slova "klíma".
Možno vekovo "veterán" ale napríklad klimatizačný systém topkový o niekolko levelov inde oproti SORkám ,hlavne z tých prvých sérií...nehovoriac o tom že ich tam bola kopa bez klímy 🤷
Reakcia na: Transportholic #5:
A hlavne: voz je NP a klimatizovaný, čiže spĺňa všetky základné požiadavky od vozidla MHD.
Reakcia na: Depebe #1:
Stále lepšie dať dohromady napriek jeho roku výroby schopný a kapacitný autobus za zopár desiatok tisíc eur, ako kúpiť takýto nový za zhruba pol mega 😃
Reakcia na: Depebe #1:
Toto vozidlo nie je žiadna stará hajtra a napriek svojmu veku je stále v lepšej kondícii ako väčšina novších vozidel.
"Maximálny prípustný vek vozidiel je stanovený v prípade električky na 40 rokov (priemerný vek všetkých električiek najviac 25 rokov), v prípade trolejbusu na 20 rokov (priemerný vek 15 rokov) a pri autobusoch na 16 rokov (priemerný vek 10 rokov)."
https://imhd.sk/ba/doc/sk/22981/Mestsk%C3%A9-zastupite%C4%BEstvo-schv%C3%A1lilo-nov%C3%BA-zmluvu-s-DPB-na-%C4%8Fal%C5%A1%C3%ADch-10-rokov

Vs.

"V súčasnosti je toto vozidlo z roku 2005 jedným z najstarších premávkových autobusov bratislavského dopravného podniku." 🤔
Reakcia na: Depebe #1:
Keď nie je v pláne ani len verejné obstarávanie podobných vozidiel, tak toto je asi jediná možnosť ako mať aj kapacitnejsie vozidla.
Takéto hajtry staré opravovať... 20-ročný voz po životnosti.