Jesenná prehliadka vo vozidlovom parku

Elektrobusy vyrazia zajtra do ulíc už s cestujúcimi, viaceré staršie vozidlá boli vyradené pre zlý technický stav, pribudli aj niektoré nové celovozidlové reklamy.

Situácia vo vozidlovom parku je uprostred jesene naďalej veľmi nepriaznivá. Hoci nedostatky minibusov budú viacmenej vyvážené zaradením piatich nových elektrobusov SOR EBN 8, v kategórii štandardných a kĺbových autobusov je situácia o poznanie horšia. Vplyvom postupného vyraďovania autobusov pre závažné technické závady a problémy s absolvovaním technickej kontroly klesá počet autobusov, ktoré sú schopné voziť cestujúcich. Je takmer pravidlom, že počas pracovných dní sú zaradené na riadne služby aj obe záložné vozidlá a niekoľko vodičov čaká vo vozovni bez vozidla. Tak, ako bolo kedysi zvykom, aj teraz je článok rozdelený do menších častí, ktoré obsahujú oficiálne informácie o aktuálnom stave vybraných vozidiel.

Príchod a zaradenie elektrobusov

Ako sa vraví, do tretice všetko dobré, a ovocie tretieho opakovaného verejného obstarávania na elektrické minibusy sa dostavilo k svojmu zákazníkovi pred vyše mesiacom. Vo verejnom obstarávaní, v ktorom proti sebe súťažili dvaja výrobcovia, SOR Libchavy s modelom SOR EBN 8 a Troliga Bus ako dodávateľ značky Karsan s modelom Karsan e-Atak, sa víťazom stal prvý menovaný výrobca. Ten sa zaviazal k dodaniu piatich elektrických midibusov najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, príp. do konca roka 2023 podľa toho, čo nastane skôr. Cena jedného vozidla bola 381 500 € bez DPH (po jej zvýšení v priebehu výroby), až 95% ceny elektrobusov bolo pokrytých fondami EÚ. 

Dodávky elektrobusov započali 22. septembra a ukončené boli 29. septembra 2023, kedy boli dodané posledné kusy. Vozidlá obdržali evidenčné čísla #601#605, pričom po dodaní absolvovali niekoľko testovacích jázd v sieti prešovskej MHD, kde skúšali prejazdnosť jednotlivých liniek. Tá sa až na drobnosti ukázala ako bezproblémová, niekde si však (najmä v areáli FNsP) vyžiadala drobné úpravy. Elektrobusy by sa do premávky na linky mali zaradiť vo štvrtok 2. novembra.


Vyraďovanie autobusov

Dlhodobo nepojazdné a vyradené vozidlá

Typ vozidla Ev. číslo  
Irisbus Citybus 12M #353
  • vozidlo v premávke naposledy 30. júna 2023,
  • korózia nosných častí, vážna závada na skelete vozidla,
  • vozidlo vyradené k 6. júlu 2023.
Irisbus Citybus 18M #354
  • vozidlo v premávke naposledy 19. apríla 2023,
  • vozidlo neprešlo technickou kontrolou, nespôsobilé,
  • vozidlo vyradené k 30. máju 2023.
Irisbus Citybus 18M #355
  • vozidlo v premávke naposledy 11. septembra 2023,
  • vozidlo neprešlo technickou kontrolou, nespôsobilé,
  • predpokladá sa vyradenie.
Irisbus Citelis 18M #357
  • vozidlo v premávke naposledy 30. mája 2023,
  • porucha prevodovky, jej oprava je nerentabilná,
  • neznámy budúci osud vozidla, prebiehajú diskusie.
Irisbus Citelis 18M #358
  • vozidlo v premávke naposledy 10. júla 2023,
  • vozidlo neprešlo technickou kontrolou, nespôsobilé,
  • vozidlo vyradené k 1. augustu 2023.
Irisbus Citelis 12M #360
  • vozidlo v premávke naposledy 6. júla 2023,
  • vozidlo neprešlo technickou kontrolou, nespôsobilé,
  • vozidlo vyradené k 22. septembru 2023.
Irisbus Citelis 12M #364
  • neznáma porucha, vozidlo dlhodobo odstavené.
Iveco First FCLLI #388
  • vozidlo v premávke naposledy 23. septembra 2023,
  • porucha agregátu, prebieha oprava, vyhlásená súťaž na náhradné diely,
  • po oprave by malo byť vozidlo zaradené do premávky.
SOR BN 10.5 #401
  • vozidlo po nehode, dočasne vyradené.
Irisbus Crossway 12,8 LE #408
  • porucha motora, oprava nerentabilná ani s novým, ani repasovaným motorom,
  • predpokladá sa vyradenie.
SOR NB 18 City #415
  • vozidlo v premávke naposledy 24. augusta 2023,
  • porucha v elektroinštalácii,
  • oprava viazne na dlhej dodacej lehote náhradného dielu,
  • po oprave bude vozidlo zaradené do premávky.
SOR NB 12 City #425
  • vozidlo v premávke naposledy 6. októbra 2023,
  • autobus je po dopravnej nehode v Ľuboticiach,
  • po oprave bude vozidlo zaradené do premávky.

Šrotovanie vozidiel v Kendiciach

V kovošrote v Kendiciach sa ku koncu leta nachádzali vozidlá Škoda 14 TrM #121 a SOR BN 10.5 #405, #406 a #411.


Reklamy a busboardy

Momentálne sú celovozidlové reklamy osadené na týchto vozidlách:

Typ vozidla Evidenčné číslo Aktuálna reklama
Irisbus Citelis 12M #366 Železiarstvo Haus
Irisbus Citelis 12M #367 Chicago - Divadlo Jonáša Záborského
Irisbus Citelis 12M #368 Hell
Solaris Urbino 12 #386 LUX Kärcher
Irisbus Citelis 12M #399 LUX Kärcher
Škoda 25 Tr Irisbus #709 Garant Real
Škoda 31 Tr SOR #716 LUX Kärcher
Škoda 31 Tr SOR #720 Svet podláh
Škoda 31 Tr SOR #723 Kúpeľne Empiria

Okrem celovozidlových reklám prebehla pred parlamentnými voľbami aj masívna reklamná kampaň kandidáta strany SNS, Jána Bynca, ktorého busboardy boli umiestnené na takmer všetkých vozidlách, na ktorých ich bolo možné umiestniť. Ostatné busboardové kampane si je možné prehliadnuť v kartách jednotlivých vozidiel.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pán Luterančík, keďže nemáte viditeľnú e-mailovú adresu, tak to urobím takto verejne.
Čo tak, aby som Vám zaplatil napríklad bordel, psychoteriapiu alebo bohviečo, aby ste aspoň na moment mal utíšené svoje* boliestky?

Napíšte mi e-mail, myslím to vážne. Musíte mi ale písomne sľúbiť, že na imhd neokomentujete dva roky nič. Hmm?

Pre ostatných: píšem to s absolútnym pokojom; veď na absurdnosť treba reagovať iba s nadhľadom, ta ňe? 😃

* moje, aby som to nemusel čítať
Reakcia na: Jan Vartas #1:
Miera vašej bezhraničnej arogancie p. Luterančík ma neprestáva šokovať, ale aj napriek tomu zareagujem na všetky tri body slušne a vecne, ako sa odbornej verejnosti patrí.

1. Ospravedlňujem sa, pomýlil som si hranice katastrov. Takže si to pán administrátor opravil.

2. Vozidlá som doplnil, 364 neznáma porucha, 401 je po nehode a na 408 zháňali motor, ale dozháňali, oprava akýmkoľvek spôsobom je nerentabilná.

3. Bez komentára. Takáto odpoveď vyžaduje hlboké znalosti vnútorných pomerov v DP, ktorými bezpochyby odborníci ako Vy disponujú.
1. Dovolím si podotknúť, že kovošrot sa nachádza v obci KENDICE a nie v Drienovskej Novej Vsi. Takže si to pán administrátor opravte.

2. Dlhodobo nám stoja ešte 364, 401 a 408. Na 408-čku myslím, že zháňali motor, dôvod prečo stoja 364 a 401 netuším.

3. Pokiaľ ide o situáciu v autobusovej doprave, tak nie sme už ďaleko od chvíle, že nebude dať čo von. Ale pána riaditeľa (jeho voľba to bola výhra za milión) a predstavenstvo to zrejme vôbec netrápi. Šak ľudze naj listki kupuju i daľej a vožic še nemuša. Zarobeno budze bo zaplaca ľudze, zaplaci i mesto (bo mam strach, že še 1. prinza, že robotu co mal zrobic nezrobel a po 2. že pušci peňeži zadarmo) a ušporime i naftu.