Do Prešova dorazil prvý trolejbus SOR TNS 12

Batériové trolejbusy budú vedieť prejsť mimo troleja minimálne 12 kilometrov.

Vo štvrtok 23. novembra 2023 dorazil do areálu DPMP prvý parciálny trolejbus typu SOR TNS 12. Český producent dodal v uplynulých rokoch niekoľko desiatok vozidiel, medzi inými aj elektrobusy SOR EBN 8, ktoré boli do prevádzky zaradené len nedávno. Dopravný podnik obstarával celkovo 10 trolejbusov s batériovým pohonom v zložení 4 štandardné (12-metrové) a 6 kĺbových (18-metrových). Štandardné trolejbusy dodáva spoločnosť SOR Libchavy, kĺbové trolejbusy dodá spoločnosť Škoda Group, pričom budú v karosérii Solaris. Tieto nové plne nízkopodlažné vozidlá sú vybavené trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu aj mimo trolejového vedenia, čo nám umožní rozšíriť pole pôsobnosti trolejbusovej dopravy v rámci siete MHD.

Štyri trolejbusy typu SOR TNS 12 sú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sa stali USB nabíjačky pre dobíjanie mobilných zariadení, informačné LCD monitory a napríklad kamerový systém so záznamom v interiéri vozidla, či systém automatického počítania cestujúcich (APC). Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu.

Vo výbave tiež nebude chýbať systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím, ktorý na základe povelu z ovládača zahlási číslo linky a smer jazdy. Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou ušetrí náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Trolejbus bude môcť prejsť v režime jazdy na trakčnú batériu vzdialenosť minimálne 12 kilometrov. Dodávateľom elektrickej výzbroje do týchto trolejbusov je česká spoločnosť Rail Electronics. Trolejbusy budú obsluhovať vybrané linky MHD, ktoré v súčasnej dobe obsluhujú štandardné naftové autobusy.

Prvý dodaný trolejbus typu SOR TNS 12 je zatiaľ stále majetkom výrobcu, pretože s ním musí vykonať homologizáciu a následné úkony súvisiace so schválením tohto typu na prevádzku v podmienkach SR. Vzhľadom na schvaľovanie nového typu bude musieť vozidlo prejsť istý objem kilometrov aj na sieti s napätím 750V, určite sa teda objaví aj v uliciach Žiliny, Košíc alebo Banskej Bystrice.

Financovanie nákupu týchto štyroch trolejbusov je zabezpečené z 95% vďaka Operačnému programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšných 5% pokryje DPMP, a.s. z vlastných zdrojov. Celková hodnota zákazky je 2 022 120,00 € bez DPH, cena za jeden trolejbus je 505 530,00 € bez DPH

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.