Školenia vodičov na nové trolejbusy by mali začať vo februári

Dopravný podnik sa pripravuje na prevádzku nových trolejbusov s pomocným akumulátorovým pohonom.

V súvislosti s dodávkou nových trolejbusov s pomocným akumulátorovým pohonom pripravuje Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) školenie vodičov na tieto nové typy trolejbusov. V súčasnosti obstaráva dodávateľa, ktorý zabezpečí kurzy na získanie osvedčenia o odbornej spôsobilosti na vedenie ďalšieho typu dráhového vozidla pre približne 105 vodičov trolejbusov.

Ako prvé by mali prebehnúť kurzy na 18-metrový kĺbový trolejbus Škoda 27 TrA Solaris už v priebehu februára. Prvý trolejbus Škoda 27 TrA Solaris #806 bol do Prešova dodaný 19. decembra minulého roka. Tento typ trolejbusu je už aj schválený do premávky, keďže všetky potrebné skúšobné jazdy boli v roku 2023 vykonané na trolejbusoch tohto typu v Bratislave. Rozširovací kurz bude pozostávať z teoretickej časti (4 x 8 hodín) a z jazdného výcviku.

Ako uvádza DPMP, kurz na 12-metrový trolejbus SOR TNS 12 A04 bude možné realizovať až po homologizácii tohto typu a získaní kompletnej dokumentácie. Prvý trolejbus tohto typu výrobca SOR Libchavy dodal do Prešova 23. novembra 2023 a začiatkom decembra Ministerstvo dopravy SR povolilo jeho skúšobnú prevádzku bez cestujúcich za účelom overenia prevádzkových vlastností nového typu trolejbusu v rozsahu aspoň 2500 km (polovicu naprázdno, polovicu s umelou záťažou). Pre tento typ nebolo možné využiť homologizačné skúšky bratislavských trolejbusov, keďže vozidlá pre Prešov majú elektrickú výzbroj od iného výrobcu (Rail Electronics CZ). Podľa našich informácií výrobca zatiaľ skúšobné jazdy nevykonáva.

Zaradenie trolejbusov (štyri 12-metrové a šesť 18-metrových) do pravidelnej premávky s cestujúcimi bude závisieť od dodania všetkých vozidiel, ukončenia schvaľovacích skúšok a zaškolenia vodičov. Keďže oba typy trolejbusov umožňujú vďaka akumulátorovým batériám jazdu mimo trolejového vedenia v rozsahu 12 km, počíta sa s ich nasadením na vybrané autobusové linky, ktoré premávajú čiastočne aj pod existujúcim trolejovým vedením. Premávať by tak mohli na linkách 10 19 22 29 32A 34 39. Dobíjanie batérií bude realizované počas jazdy pod trolejovým vedením.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.