Integrovaná doprava sa má rozvinúť

Má sa rozšíriť na Kysuce, Horné Považie a postupne celý Žilinský kraj.

Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém bol spustený 7. novembra 2003 a umožnil cestujúcim cestovať na jeden cestovný doklad linkami žilinskej MHD a vlakmi na trati Žilina - Rajec. Jeho rozvoj potom dlho spal. V najbližšom období by sa však situácia mala zmeniť.

Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) pracuje na projekte rozmachu integrovanej dopravy, ktorý počíta s rozšírením systému najprv na Kysuce a Horné Považie, potom do Turca, Liptova a na Oravu. „Spolu s krajským mestom Žilina sme založili samostatnú spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, ktorá už je zapísaná aj v obchodnom registri a aktuálne pripravuje všetky potrebné náležitosti, aby mohla reálne začať fungovať. Ide však o náročný proces, je potrebné prispôsobiť naše prímestské autobusy s vlakmi a MHD tak, aby cestujúci pocítili len jedinú zmenu, a to zníženie ceny lístkov a efektívnejšie prestupy,“ informoval predseda ŽSK Juraj Blanár. „V susednom Česku majú veľké skúsenosti, vďaka čomu nám pomohli vyvarovať sa mnohým chybám. Nechceme nič unáhliť. Cestujúci musia získať k novému systému dôveru a naučiť sa ho postupne využívať naplno v celom kraji. Hlavnou výhodou bude predovšetkým jeden cestovný lístok, s ktorým nastúpia do MHD, vlaku či autobusu a odvezú sa ďalej bez toho, aby museli kupovať ďalšie lístky,“ priblížil výhody IDS predseda ŽSK.

Podľa slov Juraja Blanára je dôležité, aby systém kopíroval potreby obyvateľov, vďaka čomu by mal prilákať nových cestujúcich. „Verejnou dopravou dnes jazdí stále menej ľudí, fungujúca integrovaná doprava dokáže obmedziť využívanie osobných automobilov a priniesť kvalitnú a cenovo dostupnú alternatívu. To je naším cieľom v Žilinskom kraji,“ dodal župan. Počet prepravených cestujúcich v prímestskej autobusovej doprave v Žilinskom kraji klesol v porovnaní rokov 2015 a 2016 o viac ako milión. Stratu očakáva kraj i tento rok, a to aj napriek rozsiahlej modernizácii a novým službám. „Obnovili sme vozidlový park, autobusy majú wi-fi, klimatizáciu, zaviedli sme bezhotovostný spôsob platby čipovými kartami, nové mobilné aplikácie, ktoré umožňujú sledovať autobus priamo na ceste, no trend na Slovensku stále láka ľudí do áut. Verím však, že postupne sa naučia využívať ekologickejší spôsob dopravy a integrovaný systém sa rozšíri do celého kraja,“ uzavrel Juraj Blanár.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pokiaľ bude PDO ako záväzný dokument pre IDS robiť ten istý tím ako napr. Gnap zo ŽU, čoby pridržiavateľ SADiek, tak bude v PDO plno kecov o potrebe vedenia súbežných autobusových spojov, pretože ako neraz tento poloodborník, ktorého by na hranici otočili naspäť na SR drísta, že autobusová doprava je najlepšia a tú si musí občan vybrať ako prvú. Čiže takýto przniteľ vymýva mozgy študentom na ŽU a ako som už videl pár "frankensteinov" z jeho dielne, tak sa mu to darí. S takýmito ľuďmi IDS nebude bohužiaľ nikdy. Čiže najprv personálne očistiť od týchto ľudí a potom sa môžeme baviť o tom, že ideme robiť IDS. ?