Od nedele 9. decembra bude platiť nový grafikon vlakovej dopravy

V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.

Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.

V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).

Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.

Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #93:
Ale ja som nikde nepísal, že mám niečo proti prestupom. Práve naopak som ich uvádzal, ako napr. nadväznosti z Galanty na EC vlaky... A tým som argumentoval, že nemá význam zastavovať EC vlaky v Šali, Galante, Malackách, lebo by to v súčasnom GVD takmer ničomu nepomohlo.
Tým by si dosiahol presne to čo nechceš, teda z EC by si spravil regio vlak, kedy by cestujúci v čase súbehu spomínaných vlakov zaplnili ešte viac EC aj na cesty typu (GA-BA a pod.), hoci je na to iný vhodný vlak.

Lenže NZ sa nachádzajú až 91 km od BA a nemajú s výnimkou REX/R vlakov v špičke prac. dní iné rýchlejšie spojenie ako je EC.

Prestupy z vlakov R BA-ZV/BB v Šuranoch nemajú zmysel pre cestu z/do NZ, nakoľko to trvá dlhšie než priamy Os BA-NZ a prestupy v Šuranoch nie sú vždy zabezpečené. A navyše idú už v spomínanej podobnej časovej polohe ako EC-čká.

Ak sú prestupy dobré nastavené, napr. regio vlaky v Rakúsku, tak môžeš prejsť aj pol republiky bez toho, aby si niekde trčal po nástupištiach desiatky minút navyše.

Teraz o Palárikove. Napr. v rannej špičke pracovných dní tu stoja 2xREX a RR 850 Levičan so zastavením v SA a GA, kde časová úspora po BA hl.st. je najviac cca. 20 min oproti priamym Os. A cez víkendy je medzi 2 hod. taktom Os NZ-BA, možnosť cestovať s EC smer Praha/Bp. s prestupom v NZ, žiaľ s 30 min. prestojom, ale časová strata oproti priamemu Os je len 15 min, platí to v oboch smeroch.
Nedá sa všetko ideálne sprípojovať, ale vzhľadom na to, že Palárikovo je z hľadiska intenzity prepravných prúdov úplne o niečom inom ako NZ/GA/SA, tak tých 20 min. navyše až také množstvo cestujúcich neohrozí. Nemôžeme zo solidarity nechať zastavovať diaľkove vlaky pri každej vŕbe, ale iba tam kde to má zmysel a efekt.

Napr. taký Senec je cez víkend na tom ešte horšie a je odkázaný len na 2. hod Os takt, myslím že by cestujúcim na tejto trase prospelo zahustenie Os vlakov namiesto zahusťovania zastávok diaľkovej dopravy všelikde.
Reakcia na: Dadi #98:
to hej..
na vinohradoch to potom vyzerá telo na telo 🙂
Reakcia na: Dadi #96:
Pokial ideš zo smeru od TT a SC doropučujem ti prestupovať na Vinohradoch , kde ťa všetky linky odvezú do centra.
Z N.Mesta by bolo určite výhodnejšie trasovať linku do centra. Zatiaľ však jedine s prestupom na Trnavskom , kde máš okrem L4 aj L8,9.
Dalo by sa súčasne riešiť aj prestupovanie na električky v rámci Bratislavy zo stanice Nové mesto , kde jazdí len jediná električka L2. Mohli by na stanici zastavovať aj niektoré súpravy , ktoré idú z depa Jurajov dvor do centra prázdne . Urobiť si slučku cez stanicu by mohlo viacero električiek počas dňa .
Reakcia na: 3pa3ck3 #94:
sorry..

opravujem na #53

reagoval na môj #44
Reakcia na: david1 #93:
Dávid, #44 je Tvoj príspevok, nie Tríbečov
Reakcia na: Tríbeč #91:
O priamych vlakoch si písal tu #44 a o prestupoch v tých časoch ani slovo.

Zase vypisuješ ako sa dá dostať do Prahy či Budapešti s prestupom to je myslím známe a nikto to nespochybňuje.

Zastavovanie v Ga by prinieslo úsporu času akú ty preferuješ v EC do Zámkov a chceš ju mať za rovnaké peniaze ako v kat OS.

O rozdielnej dobe cestovania čo som ti poslal Palaríkovo vs. Zámky nato nemáš ako reagovať.

Riešiš tu príplatok 1€ do Zámkov , ktorý ti však prinesie časovú úsporu 37 min. oproti OS a 17 oproti R.


Reakcia na: S499.1023 #90:
Netrep blbosti.
Reakcia na: david1 #89:
O priamych vlakoch som nepísal ani v jednom komentári.
Nielenže tu píšeš nepravdy, ale ani si neprečítaš poriadne príspevky. A keď Ti tu niekto položí otázku alebo inak vecne argumentuje, tak reaguješ podráždene, na otázku neodpovieš a vytiahneš zase niečo od veci.

Takže ešte raz. Galanta je vyriešená v smere do Prahy vlakmi R ZV/BB-BA, kde máš v BA hl. st. hneď prestup na EC. Napr. R 810 GA (11:25) - BA (11:58), EC 278 BA (12:10) - Praha. Navyše pri poslednom EC 270 v prípade veľkého meškania R 814 sa zvykne zastavovať aj v Šali/Galante.

V opačnom smere máš zase 2 hod. takt Os s prestupom v NZ (napr. Os 4611 GA (9:58) - NZ (10:38), EC 273 NZ (10:52) - Bp. Nyugati (12:20).

Ďalej neviem, prečo by sa mali cestujúci z Trnavy tralágať do Prahy cez Galantu, keď na to môžu využiť košické R alebo Os vlaky cez Pezinok, namiesto 30 min. prestoja z osobáku v GA pri čakaní na rýchlik po 31 km dlhšej trase... Na EC by sa tak v Galante čakalo ešte dlhšie ako na R.

Uznávam, že hlavne cez víkend je nadväznosť Sereď - GA a GA - NZ - (Bp.) najmä doobeda úplne na figu, často s prestojom aj hodinu v GA. Ale to by zastavenie EC nevyriešilo, stále by ten Os do GA dorazil neskoro.

A mimochodom minule si tvrdil, že EC od NZ do Bp. zíva prázdnotou, takže vlastne kto by cestoval z Galanty do Bp. ... Hlavne, že tu snívaš o nadvlakoch, ktoré by potom podľa Tvojich pozorovaní vozili vzduch, čo je asi v pohode. Alebo zase naopak tu navrhuješ nezmyselné zastávky.
Reakcia na: 810zssk #88:
On nemá mindráky, on má modráky. Pritom sám cestuje na režimku a príplatky okrem vnútroštátnych IC neplatí.
Reakcia na: Tríbeč #87:
Ty si písal o slabej frekvencii PRIAMYCH vlakov . Tiež som reagoval priamymi.
Nemusíš mi tu preto vypisovať prestupy. Tie môžeš predsa využiť do N.Z. tiež.

Galanta by sa určite hodila pre EC. Je to prestupný uzol podobne ako Trnava a tiež by sa zjednodušilo cestovanie smer Praha a Budapesť a opačne.

Reakcia na: S499.1023 #84:
Podobne v railjetoch chodia kvanta ludi medzi Viednou a St. Poltenom a nikto tam nevymysla momotske priplatky, aby david1 nemal mindraky z toho ze on, cestujuci vlaku vyssej kvality, sedi vedla podludi v regionalnej relacii.
Reakcia na: david1 #76:
Moje príspevky boli o neatraktívnej ponuke regio spojov na danej relácii, čo stále nechceš priznať. Preto sú EC hojne využívané na trase BA-NZ, BA-Štúrovo, čo si aj sám zhodnotil v tvojom komentári.

Nevidím dôvod prečo by EC mali zastavovať v Šali a Galante, keď tu existuje 2 hod. takt R vlakov BA-ZV-KE/BB. Navyše vlaky idú takmer v identickom čase a 2 hod. takte z BA hl. st. napr. EC 271 (7:57) / R 811 (8:04) / v prac. dni aj vlaky Os 4653 (8:09) po Šaľu, podobne je to aj pre opačný smer.
A tu časová strata R vs. Os je len 17 min na úseku BA-SA; oproti strate 37 min. EC vs. Os na úseku BA-NZ.

Malacky sú od BA vzdialené len 38 km, v špičkách sú tu vedené REX, ktoré zastavujú len v DNV. Časová úspora REX vs. Os je cca. 10 min. Zastavovanie EC v Malackách by opäť nemalo žiaden efekt pre súbeh v 2 hod. takte s Os vlakmi, opäť to platí pre oba smery. Napr. z BA hl. st. EC 278 (12:10) / Os 2016 (12:16).

Asi si poriadne nepozrel GVD, pretože medzi vlakmi, ktoré uvádzaš je možné cestovať s R 831 Tajov z BA hl. (6:04) s prestupom na Os 4809 v Galante (6:52) s príchodom v Palárikove (7:20), čo je o 2min. rýchlejšie ako priame Os. Alebo EN 477 Metropol a prestup späť na Palárikovo s REX 1878 príp. Os 4682 aj cez víkend (kde s REX je úspora 6 min a s Os 4682 strata 21 min. oproti priamemu Os z BA). Navyše potenciál cestujúcich v obci s 4200 obyvateľmi vs. uzlu NZ s 38000 obyv. je určite rozdielny.

Odkiaľ máš info, že v CZ (a najmä v okolí Prahy) spôsobuje problém vedenie EC vlakov bez príplatku. Toto je pre Teba vo všeobecnosti jediný argument pre zachovanie takýchto príplatkov v krajinách celého bývalého Ost Bloku. Zatiaľ si neuviedol žiaden zdroj a ani si neuviedol konkrétny čas, kedy by to podľa GVD malo vytvárať problém.
Podľa môjho názoru je tam dosť vlakov, aby sa cestujúci do Kolína/Pardubíc medzi ne rozložili.

Predtým než niečo začneš uvádzať za bernú mincu, si to prosím over pomocou GVD alebo uveď zdroj pravdivosti Tvojho tvrdenia, lebo takto sa ďalej nepohneme a nepresvedčíš nás Tvojimi ničím nepodloženými a nepravdivými tvrdeniami.
Reakcia na: david1 #79:
Klameš. Len by ma zaujímalo, či vedome alebo nie.
Reakcia na: david1 #77:
To nie je žiadna invektíva, to je konštatovanie stavu duše.
Reakcia na: david1 #76:
Čo sa v ČR neosvedčilo, ty trubiroh modrogumný? V CZ je EC príplatok už DÁÁÁVNO zrušený, jediný preíplatok je povinná rezervácia v Pendolíne ale tam je za to protihodnota.
Reakcia na: david1 #82:
Nedava zmysel ze k medzinarodnym CL sa uctuje doplatok obsahujuci rezervaciu a zaroven nie su povinne miestenkove. Ale kedze je nutny ten doplatok tak sa bez miestenky pouzit nedaju.

Navyse to citas zle. V useku BA hlavna - Kosice je povinne miestenkovy aj pre ludi s medzistatnym listkom. Cize v relacii Kosice - Vieden je rezervacia povinna. Nepovinna miestenka pre medzistatne CL plati len v useku BA hlavna - Vieden.
Reakcia na: 810zssk #81:
Čo nedáva zmysel?
KE - BA Pe. povinne miestenkový /vnútroštátny lístok/
Ba hl - Wien - bez miestenky avšak iba na medzinárodný lístok.

Skôr to bude robiť problémy v relácii /ak im to nebude povedané pri predaji / lístok Wien - PP či KE.
Do BA v pohode bez miestenky a na BA hlavnej ich domorodec smerujúci na východ vyhodí z fleku ak ju nebudú mať. Mali by to zjednotiť v celej trase.
Reakcia na: barack40 #80:
Pre medzistatne listky nie je IC povinne miestenkove ani v useku Hlavna stanica - Petrzalka, vid PP IC ("IC vlaky sú na úseku Košice–Bratislava-Petržalka povinne miestenkové. Na úseku Bratislava hl.st.–Wien Hbf. sú nepovinne miestenkové pre držiteľa platného medzinárodného cestovného dokladu"). Cize toto stale nedava prilis zmysel.