Linkami S50 a S55 za tarifu IDS BK až do Trnavy (od 1.8.2019)

Od 1. augusta je do bratislavskej integrovanej dopravy zapojená aj železničná stanica v Trnave.

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) je od 1. augusta 2019 rozšírený aj do susedného Trnavského kraja. Ide však len o zaintegrovanie železničnej stanice v Trnave do IDS BK (ako zóna 400). V praxi to znamená, že regionálnymi vlakovými linkami S50 a S55 môžu cestujúci cestovať medzi Bratislavou (resp. obcami Bratislavského kraja) a Trnavou za jednotnú tarifu IDS BK. Týka sa to len vlakov kategórie Os a REX.

Na cestovanie linkami S50 a S55 do Trnavy a opačne je možné využiť celý sortiment lístkov IDS BK (jednorazové, predplatné, denné lístky). V Trnave sa bude sortiment lístkov IDS BK predávať v pokladnici železničnej stanice, cestujúci však musí oznámiť, že má záujem o lístok za tarifu IDS BK a v prípade jednorazového lístka je potrebné uviesť cieľ cesty. Predplatný cestovný lístok je možné zakúpiť si na dopravnú kartu niektorého z dopravcov zapojených do IDS BK.

Na trnavskej železničnej stanici nebude označovač cestovných lístkov, preto tam nie je možné označiť si papierový cestovný lístok zakúpený vopred, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok prostredníctvom elektronickej peňaženky.

Pri ceste z Trnavy vlakovými linkami S50 a S55 je možné s jedným lístkom prestúpiť na území Bratislavského kraja na regionálne a mestské linky všetkých dopravcov zapojených do IDS BK (Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, RegioJet, Železničná spoločnosť Slovensko).

Ak cestujúci cestuje zo železničnej stanice v Trnave a cieľ jeho cesty je v Bratislave (s využitím MHD), na cestovanie mu po novom bude v prípade využitia jednorazového lístka IDS BK stačiť jeden 9-zónový lístok s platnosťou 150 minút v cene 2,80 €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A predsalen este jedna otazka 😁
Vcera som si vo vlaku vypocul rozhovor, zrejme nejakeho insidera.
Ak som spravne pochopil, tak po zavedeni ETCS2 by v pripade pouzitia suprav s naklapacou skrinou, by sa na sucasnej (modernizovanej) trati 120 dalo jazdit 200km/hod.
Je to pravda?

A da sa niekde najst nejaky popis miestnych rychlostnych obmedzeni na tejto trati? A ze preco su tieto obmedzenia?
Napriklad preco vlak spomaluje uz v poli medzi Ciferom a Trnavou na 120 a potom na 80. To iste cez PK ide len 120.
Ďakujem.
Reakcia na: Ámos #44:
Na tých pár dnes vybavených rušnoch je ETCS Level 1. Keďže dnes sa už aj na Slovensku buduje ETCS Level 2, bolo by potrebné inštalovať aj OBU (palubné jednotky - On Board Unit) pre Level 2 a takáto jednotka stojí vrátane inštalácie zhruba 400 tisíc EUR, takže pre rozpadávajúce sa gorily to už veľký zmysel nedáva a pre konštruktérsky omyl 361 je to otázne. V celej Európe sa palubné jednotky ETCS inštalujú s podporou - či už z ROP-ov, CEF-ov alebo aj štátnou bez prispenia EÚ. Na Slovensku myslím zatiaľ nič vypísané nebolo.
Reakcia na: Ámos #47:
Keďže na trati Bratislava - Žilina nie je autoblok, môžu tu jazdiť viac ako 120 iba rušne s ETCS. Inde, kde to je možné, jazdia normálne 140.
Reakcia na: 3pa3ck3 #34:
Este by som sa predsalen k tomuto vratil. Rusne radu 362 zvladaju 140km/hod. Tak preco len 120?
Reakcia na: Mike #43:
Tak toto neviem, Poprad – Lučivná sa súťaží už dva roky a o modernizácii uzla Žilina vrátane úseku Žilina – Varín sa tiež hovorí už pomerne dlho, v najbližšej dobe bude vyhlásená verejná súťaž na zhotoviteľa.
Reakcia na: Ámos #44:
Vysúťažilo sa dodanie ETCS pre 9 ks 361.1 s opciou na ďalších 12 ks 361.1, t. j. pre všetky rušne tohto radu s tým, že prvých 9 ks má byť hradených z eurofondov. Doplnenie ETCS do r. 350 sa neuvažuje.
Reakcia na: Mike #43:
Vtedy este zrejme nebolo jasne, ci kohezne fondy budu pokracovat. A ak som spravne pochopil medzi riadkami (co tak samozrejme nemusi byt), v dalsom programovacom obdobi budu fondy hlavne na infrastrukturu. Vseliake "somariny" si uz budu musiet staty platit z narodnych rozpoctov.

Solider: a planuje sa to ETCS doplnat do 350 a 361.1?
Reakcia na: Solider #41:
Tak chvalabohu ze sa to zmenilo, lebo takto pred rokom hovoril GR ŽSR na jednej konferencii (vtedy to bol Erdossy) ze za Žilinu zatiaľ nemajú ani konkrétne dátumy ani reálne peniaze. Alebo iba nevedel aký je skutkovy stav?
Reakcia na: Ámos #36:
160 vedia jazdiť aj 361.1, ale pri modernizácii im „zabudli“ dať ETCS, ktoré tam doteraz nenamontovali. A tak tieto rušne jazdia 160 km/h len v Česku 😂
Reakcia na: Mike #38:
Existujú, budúci rok sa spustí modernizácia Poprad – Lučivná na 160 km/h a rovnako aj Žilina – Varín na 160 km/h, krátko nato bude nasledovať ďalšia príprava úsekov Paludza – Liptovský Hrádok a Poprad – Spišská Nová Ves rovnako na 160 km/h s miestnymi obmedzeniami.
Reakcia na: Mike #38:
Ako ze nie, ZSR chcu reko na 120-140, lebo ved staci a ZSSK chcu 200. 😁
A to chceli byt po Zilinu hotovy v 2012 a to som si ako studak na VŠ klopal na celo, co im na tom ma trvat 8 rokov. 😂

Ako som bol teraz v Ke, sme si vraveli zo zenou, ze keby to vlaky dali za nejake 3-3,5 hodiny, nebol by problem v piatok poobede sadnut na vlak, vecer do statneho divadla, sobotu sa trochu potulat a naspat do BA.
Reakcia na: Ámos #36:
Aha, keď samotné ŽSR oficiálne tvrdia, že majú v pláne dokončiť trať č. 120 na 160 kmh (veď ostáva "už iba" úsek Púchov - Považská tušim), ale čo bude s traťou 180, teda úsek Žilina - Košice, sa ešte nevie, teda že na to neexistujú žiadne reálne plány ...
Reakcia na: Ámos #36:
Áno, ospravedlňujem sa, bola to 350.003 (pozeral som nedeľný obeh - kvôli prázdninám som stratil prehľad o dňoch v týždni 😃 ). Lenže táto konkrétne nemá ETCS, a teda na Slovensku 160 jazdiť nemôže.
Reakcia na: 3pa3ck3 #34:
Nebudem sa hadat, lebo ruku do ohna za to nedam. Ale schvalne som si pozrel cislo a videl som, ze zacinal 350. Ci len oko videlo, co chcelo vidiet...
Lebo rusne od pohladu nerozoznavam a viem, ze okrem Vectronov len 350, vedia jazdit 160km/hod. Myslim.

Tak hadam sa casom dozijem 160 aj na vsetkych R a RR. A idealne az do Kosic. 😁 Mozno na dochodku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #34:
Jazdné doby na R a RR sú momentálne aj tak robené že pokiaľ ide ten vlak 160, tak ide v náskoku alebo sťahuje meškanie. Mám pocit že sú robené tak na 140km/h, kedže pri tej rýchlosti dokáže isť +/- načas. Akonáhle už ide 120, tak nejakých 5 minút chytí meškanie
Reakcia na: Ámos #29:
Podľa knihy jázd šiel včera na 714 362.015, takže záhada je vyriešená. Celkovo, čo som pozeral, tak momentálne je na 7xx iba v jednom obehu Vectron 383.109, inak jazdia Esá alebo Gorily bez ETCS.

Pri RR je tu ešte jeden špecifický problém - vozne aj "ťahajúci" rušeň sú na 160, avšak na vlaku sa prepravuje rušeň (z/do ŽOS Vrútky), ktorý má nižšiu maximálnu rýchlosť. Minule takto dokonca RR ZSSK prevážal rušeň súkromného nákladného dopravcu.
Reakcia na: Ámos #29:
Ja som tiež išiel už viackrát 700vkovým rýchlikom a išiel vmax 120, hoci by mal ísť 160 (potom bolo aj patričné meškanie). Buď je tam rušeň, alebo vozeň, ktoré nemôžu ísť 160.
Reakcia na: S499.1023 #31:
Bod 3) beriem späť, nedočítal som do konca.