Začína sa výstavba druhej časti petržalskej električky

Práce na budovaní električkovej trate Bosákova - Janíkov dvor sa začali.

Vedenie hlavného mesta podpísalo 4. novembra 2021 zmluvu so zhotoviteľom električkovej trate v úseku Bosákova - Janíkov dvor v dĺžke cca 3,9 km. Mesto do 15 dní od podpisu zmluvy odovzdá zhotoviteľovi stavenisko a následne sa začne so samotnou výstavbou na viacerých stavebných objektoch. O harmonograme prác bude mesto ešte podrobnejšie informovať neskôr. Podľa harmonogramu v zmluve o dielo sa práce začnú prípravou územia a preložkami inžinierskych sietí od Bosákovej po Janíkov dvor a prácami na združenom moste na Rusovskej ceste. Celá stavba je rozvrhnutá na 821 dní.

Doplnené: Mesto odovzdalo stavenisko zhotoviteľovi 18. novembra 2021 a prvé práce zahŕňajúce odstraňovanie drevín a prípravu územia začali v týždni od 22. novembra.

Mesto by chcelo dosiahnuť, aby sa nová električková trať stala súčasťou kvalitného verejného priestoru. Na podklade svojich manuálov chce vytvoriť dielo vysokej estetickej hodnoty. "Na koľajovej trati bude vysadený rozchodník, podobne ako v prípade Dúbravsko-Karloveskej radiály. Okrem náhradnej výsadby bude vysadené aj veľa novej zelene, konkrétne 1 512 stromov, hlavne v stromoradiach pozdĺž trate a cyklistických či peších chodníkoch. Sadiť sa majú domáce kultivary ako javory, jasene, lipy, duby, topole, čerešne, jarabiny a hraby, ale aj druhy s výraznými kvetmi či farebnými listami, ako napr. okrasné čerešne, okrasné hrušky, žltolisté agáty, pagaštany alebo červenolisté javory. Pribudnúť má tiež 9 925 m2 kríkov, 2 637 m2 trvaliek, 9 114 m2 lúčnych porastov a 90 114 m2 trávnikov," uviedol magistrát.

Úsek električkovej trate Bosákova - Janíkov dvor bude nadväzovať na prvý úsek Jesenského - Jungmannova a oba úseky budú spolu po dokončení vytvárať jeden prevádzkový celok. V druhej časti dvojkoľajnej trate sa bude nachádzať sedem zastávok:

  • Chorvátske rameno (dnes približne zastávka Jungmannova)
  • Gessayova (nová zastávka v centre pripravovaného projektu Petržalka City)
  • Zrkadlový háj (medzi dnešnými zastávkami Romanova a Markova)
  • Stred (dnes zastávka Topoľčianska)
  • Veľký Draždiak (medzi dnešnými zastávkami Šintavská a Strečnianska)
  • Lietavská (pri dnešnej zastávke Lúčanka)
  • Janíkov dvor (pod podjazdom pod Panónskou cestou)

Zároveň bude existujúca zastávka Farského prebudovaná na združenú zastávku pre električky a autobusy vybudovaním autobusových nástupíšť vedľa električkových nástupíšť. Cestovný čas medzi Janíkovým dvorom a Šafárikovým námestím má byť 12 minút a počíta sa s intervalom spojov 2 až 3 minúty.

Prvé električky by v ideálnom prípade mali po novej trati prejsť na konci roka 2023.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #76:
Iba tam saskuju a davali unimobunky asi 4 su tam.
Pri kostole Jana Pavla II je uz slusny bordel.
Reakcia na: Urbanway 2423 #72:
pri Jungmanovej vobec nic,ani oplotenie
Reakcia na: shaggy #69:
Som zvedavý, či budú niekedy pracovať aj cez víkendy, keďže ten harmonogram je dosť napätý. Ako to ale poznáme z KV, tak sa to nestihne a bude sa to dokončovať celý rok 2024...
Reakcia na: eMDi #71:
Na Nám. Jána Pavla II. upravovali celý týždeň plochu pre stavebný dvor. Začali to robiť už aj niekde inde?
vcera som si vsimol uz viacero unimobuniek (aj na sebe naskladanych), niekde uz navozeny strk pre vozidla na spevnenie plochy pre pracovne vozy. myslim, ze buduci tyzden uvidime viac.
Reakcia na: shaggy #69:
a jedna najdena "bomba" a maju frei az do leta
Reakcia na: marcello #68:
Veď je víkend a škaredé počasie. Čo si ty za netvora, že by si tých pracovníkov nútil pracovať inokedy, než cez pracovný týždeň, od desiatej do druhej? A samozrejme, iba na jar a leto. Hádam nebudú mrznúť.
No zatial nic nerobia
Reakcia na: ikarus31 #65:
Ešte by som dodal, že citeľný rozdiel medzi prideleným a neprideleným vozom je aj v technickom stave. Zatiaľ čo pridelené vozy bývaju ako tak v pohode, lebo "majitelia" sa snažia často starať a zapisujú všetky poruchy a závady, u nepridelených vozov to býva katastrofa.
Veľa ľudí si totiž povie "šak čo, moj voz to neni, nebudem ja zabíjať večer čas s nosením knihy do dielne a zapisovaním závad, veď dakto iný sa postará".
Podľa mňa, keby sme žili v trošku kultúrnejšej krajine, tak by pridelovanie vozov absolútne stratilo zmysel, lebo každému by bolo jedno do akého vozu ide, ak by v nich bolo čisto a boli funkčné.
Lenže tým, že údržba a upratovanie je na tom tak ako je, a zároveň chovanie niektorých vodičov je až zarážajúce, tak sa nemôžeme čudovať, že je to tak citlivá téma.
Popravde, tiež keď sa dozviem, že ma napríklad na druhý deň čaká nepridelená stará sorka alebo ešte horšie citelis, tak sa mi robí vyrážka už vopred.
Reakcia na: ikarus31 #65:
Nezabudnem, ako mal raz vodič z 3435 na službu delenkársky voz 3437 na 20-ke a na Drobného v Dúbravke mu nastúpil a agresívne mu do kabíny nahučal, že to je jeho voz a že nech sa nepovažuje mu urobiť neporiadok, lebo si ho bude dobre pamätať. Toľko ohľadom pridelenia, vodiči na to boli obzvlášť v minulosti mimoriadne hákliví, najmä kým bola tolerovaná výzdoba vozidiel.
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Väčšinou nie ale vodiči nechcú totižto jazdiť na rozmláteních vozidlách so zažratou špinou v kabínkach, smetiskom za sedačkou a v chladničke. Toto je bohužial dnešná realita väčšiny nepridelených vozidiel. Je to síce spôsobené hlavne tým ako sa k tomu niektorý správajú ale aj keď to tu nie je veľmi populárny názor tak osobne dúfam že nikdy nič podobné v Bratislave neprejde. Ono totižto tie mestá kde to takto funguje majú trošku inú kvalitu a hlavne údržbu vozidiel.

Už teraz majú veľký nedostatok vodičov a toto by atraktívnosti povolania moc nepomohlo. A niektorý by ste sa divili že koľko vodičov je na toto téma citlivých až tak že by boli kvôli tomuto zmeniť povolanie alebo odísť do dôchodku. Ono je totižto veľký rozdiel jazdiť na nepridelenom a pridelenom vozidle (až na výnimky).
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
to si nemyslím, napr. striedanie rôznych vozov počas služby je v istom percente služieb aj v Prahe, kde to ale vodiči nemajú tiež moc radi, keďže striedanie nebýva len na konečných a vždy keď dostanú iné vozidlo si zase musia nastaviť sedačku, zdrkadlá a všetky tieto veci podľa seba, a to zdržuje čas. Tuším Rezistor to dávnejšie na Yt vysvetľoval
Reakcia na: Valec #62:
Vodiči tu majú vybudovaný citový vzťah k vozidlu či ako tomu mám rozumieť?
Reakcia na: Urbanway 2423 #61:
V iných mestách je bežným štandardom, že vodič začína na jednom voze, na prestávku ho vezme striedač, ale po prestávke pokračuje na úplne inom voze. To by ale u nás neprešlo.
Reakcia na: N/A #58:
Striedači sú ale celkom bežní aj v iných európskych mestách, častokrát vodič nemá iba jedno vozidlo na službu, ale niekedy ich vystrieda aj 3-4. Výhodou je nielen to, že samotné vozidlo menej stojí, ale aj to, že nemusia byť na konečných zbytočne dlhé prestávky (napr. keď kolo trvá 50 minút a linka premáva v 30-minútovom intervale, tak by si bez striedačov musel pridať zbytočne ďalší voz).
Reakcia na: Solider #59:
Az teraz takto ako to vidim vypisane, som si uvedomil ako malo liniek aktualne je v BA. 🙂
A ostane myslim, ze linka c.5 by mala byt obnovena! 😉
Reakcia na: Petto #57:
1 Hlavná stanica, 3 Vinohrady, 4 a 9 Trnavské mýto.
Ďakujem všetkým za objasnenie, aj som si myslel že to bude o tom, aby vozidlo stále jazdilo.