Zavedenie prázdninového režimu v bratislavskej MHD (od 29.11.2021)

Od pondelka bude premávka liniek MHD Bratislava obmedzená.

Z dôvodu obmedzenej mobility obyvateľstva budú od 29. novembra 2021 linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Linka 58 bude naďalej premávať v režime školského roka, t. j. vykonávať bude aj zachádzku k ZŠ Odborárska.

Dopravný podnik zabezpečí monitorovanie situácie a podľa potreby upraví prepravnú kapacitu na jednotlivých linkách tak, aby zodpovedala dopytu cestujúcich.

"Zdravie a bezpečnosť cestujúcich je pre DPB prioritou, a preto pokračuje v intenzívnom čistení a dezinfekcii vozidiel MHD. Tie sú čistené každý deň po návrate z prevádzky - predovšetkým dotykové plochy, madlá, tyče, dopytové tlačidlá, označovače cestovných lístkov, podlahy, rámy všetkých okien a prieduchy klimatizácií. Každý dopravný prostriedok prechádza aj komplexným čistením, ktoré zahŕňa hĺbkové čistenie stropov i tepovanie sedadiel a pod. Nad rámec toho pristúpil podnik opäť k dlhotrvajúcej polymérovej dezinfekcii. Každý vodič MHD je tiež vybavený dezinfekčnými prostriedkami a má tak možnosť vozidlo dezinfikovať aj priebežne počas dňa. V zmysle platných nariadení musia mať cestujúci počas jazdy prekryté dýchacie cesty respirátorom. Aj vďaka týmto opatreniam je prevádzka MHD v Bratislave naďalej bezpečná," uviedol hovorca Dopravného podniku Bratislava Martin Chlebovec.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #107:
Asi sme sa úplne nepochopili, ja myslím, že 2-minútový interval by bol iba rannej špičke (teraz majú taký interval 3+7 dokopy) a v ostatných časoch (okrem večera) by mala 4-minútový interval (náhrada za tie zrušené spoje na 7). 2-minútový interval v poobednej špičke by som zaviedol až vtedy, keď by končilo v Rači viac regiobusov.
Reakcia na: Martin Fundárek #107:
ked sa pred par rokmi jazdilo do Race v 2 minutovom intervale (aj popoludni), nemal som dojem ze by to chodilo nejak prazne... akurat je fakt ze par mesiacov trvalo kym sa na to ludia naucili a zacali to pouzivat a potom to akurat zas nove vedenie na magistrate seklo (inac krasna ukazka toho ako ludi trenovat ze to auto co maju urcite netreba predat, pretoze za par mesiacov moze byt jeho pouzitie opat lepsou volbu ako cesta v konzerve na sardinky 😃 )
Reakcia na: Urbanway 2423 #106:
To sa mi vidí ako brutálne plytvanie. Dnes je v šk.r. poobede hodinová kapacita 3840 ľudí, pri 2-minútovom intervale by to bolo 7200.
Reakcia na: Martin Fundárek #105:
Ja som myslel posilnenie na 2-minútový interval, ale až po dodaní ďalších električiek. V Petržalke bude aj tak 2-minútový interval, v Rači je už teraz, tak by sa mohla posilniť aj 3 a počet vozov by sa nezmenil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Na trojminútový interval v celej trase nemáš dosť vozov. Ak by si niektoré točil na Vinohradoch, tak by to ako-tak vyšlo, ale ďalší spoj bol viac napchatý, než dnes. Tadiaľto asi cesta nevedie.
Reakcia na: david1 #103:
Tam by muselo prísť k výmene radiča CDS, na čo DPB teda vplyv nemá. A obzvlášť tam nič meniť nebudú, keďže tá trať vrátane celého prestupného uzla má ísť o dva roky do modernizácie.
Reakcia na: Solider #86:
V dnešnej dobe hádam vieme už meniť signál v križovatkách podľa potreby. Určite to nie je neriešiteľný problém.
Reakcia na: david1 #100:
V Ružinove mi príde počet vystupujúcich cestujúcich na všetkých zastávkach podobný (možno je to aj krátkosťou radiály), na tej Detvianskej to je také "okatejšie" kvôli tomu prestupu na autobusy. V KV prestupuje (podobne ako na Detvianskej) na Riviére veľa ľudí na trolejbus.

#99
To obratisko bolo myslené skôr niekde pri Peknej ceste (ak je zvýšený dopyt až po Krasňany), ale aj tak som to nemyslel ako úplne vážny návrh. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #97:
Cez bežný rok sa plnila na Blumentáli smer stanica..
Tiež asi podľa zápch..
Z Račianskej je lepšie ísť na Vinohrady ak nejdeš na Záhorie..
Ina za 10 min. si aj peši z Račka na hlavnej .. no ten vzduch nič moc teda.
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Na Detvianskej vystupuje dopyt z Rendezu. ..
To máš za kulturákom v Dúbravke podobné detto v Ružinove tiež.
V Karlovke od Riviéry to je tiež na jednu linku ak ideme porovnávať naplnenosť vozov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Oplatilo by sa vobec vybudovat nove obratisko? Koniec koncom je to len 3 minuty na Komisarky.
Reakcia na: david1 #94:
Len či by tá električka nebola už na Hečkovej nevyužitá. Teraz by sa nám hodilo nejaké obratisko medzi Vinohradmi a Račou, pretože najmä od Detvianskej býva tá električka takmer vždy prázdna.
Reakcia na: david1 #96:
To áno, ale ja som v nej poobede aj taknejaké balíky ľudí nevidel. Tá zápcha na Šancovej sa zvyčajne celkom hýbe a človek sa za nejakých 10 minút na tú stanicu z Račka dostane. Ide mi o to, že posilnenie 3 by asi pomohlo väčšiemu počtu ľudí, ako premávka 7 na stanicu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Zmysel má..
Poobede máš mimo lock down permanentne upchatú Šancovú..
Reakcia na: Valec #93:
Tam to vtedy veľmi záležalo od prekladov. L7 išla vtedy minútu za L3 do centra a väčšinou v závese meškajúcej L5 do Dúbravky.
Ak sa dostala L7 pred L5 viezla balík ona.
L7 by bola určite využitá aj teraz v predĺžení až do Rače. Aspoň by sa rovnomerne rozložil dopyt podobne ako ráno.
V L3 si častokrát nesadnes ani o 22 h. večer na Račku smer Rača..
Reakcia na: Valec #83:
Dopyt sa láme dnes až v Krasňanoch..
Dosť plné to stále ide aj z Vinohradov ďalej.
Pribudli ti tam totiž bytovky nad vozovňou a aj Malé Krasňany.
Reakcia na: Solider #88:
Tlačenicu do Rače som nikdy nezažil. Moje skúsenosti z doby poobednej premávky L7 do Rače sú také, že z Vinohradov bolo v L7 niekoľko voľných miesta na sedenie. Ak to teda prepočítam, tak tých cca 40 ľudí z L7 sa prerozdelilo do L3 a L5, kde tá voľná kapacita bola (v L5 bolo za Vinohradmi tak max. 20 stojacich na voz).
Jediný prínos je možno lepšie rozloženie ľudí v úseku Blumentál - Vinohrady, otázne je, či je to taký prínos, ktorý stojí za tie vynaložené km (a €).
Reakcia na: Solider #86:
Má vôbec tá 7 v intervale 12 minút zmysel? Posilnenú L3 (aj keby tie posilové spoje končili už na Vinohradoch) by využilo určite viac ľudí, keďže 7 využíva z Hl. st. iba minimum ľudí. Ako bonus by sa posilnila aj trať do Petržalky, kde tá 3 tiež býva niekedy dosť plná.
Reakcia na: Solider #86:
Je to škrábanie sa pravou rukou za ľavým uchom, ale keby chodila 7 cez Vazovovu, neriešilo by to problém? Blumentál by v tom silnejšom smere (Rača) obslúžený bol a čo si dnes všímam, tak väčšina ľudí, čo poobede ide s 7, tak ide iba po Račko.
Reakcia na: Valec #83:
a tak je tu sucasny stav, kedy L7 ide popoludni po racianskej viac-menej prazdna a L3 napchata, kedze z mesta si L7 velmi balik neprivezie a na blumentali alebo racismyte na nu nastupia uz jedine ludia ktorym staci trasa po zst vinohrady (ti vsak nastupia aj na L3 ak im pride prv), a zvysok caka na L3 (kedze aj keby sli tou L7, tak im to nic nepomoze a najneskor na zst vinohrady by museli prestupit na tu istu L3.....)