Dočasná nedostupnosť regionálnych cestovných poriadkov

Chaotická situácia v regionálnej autobusovej doprave pretrváva naďalej, riešenie je v nedohľadne.

Vzhľadom na mnohé úpravy a aktualizácie cestovných poriadkov regionálnych liniek nie sú od 29. novembra 2021 na stránkach imhd.sk dočasne dostupné aktuálne cestovné poriadky týchto liniek, rovnako ani vyhľadávač spojení pre regionálne autobusy. Každý deň zmenené cestovné poriadky sú k dispozícii na stránke dopravcu. Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov tiež získať v pracovnej dobe na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.

Situácia s nevypravovaním regionálnych autobusových spojov IDS BK sa ani v treťom týždni, kedy dopravu zabezpečuje spoločnosť Arriva Mobility Solutions, výraznejšie nezlepšila. Do nedostatku vodičov najnovšie zasiahla aj pandémia koronavírusovej choroby, kvôli ktorej sú chýbajú ďalší vodiči autobusov. Pôvodne ohlásené plánované výpadky spojov pre dni 29. a 30. novembra boli na úrovni 32 % oproti cestovným poriadkom, ktoré mali platiť pôvodne. Každý deň pritom nepremávajú na jednotlivých linkách spravidla iné spoje, čo len zvyšuje neprehľadnosť celej situácie. Cestujúci sa zároveň opakovane stretávajú aj s nevypravovaním spojov, ktoré vypravené mali byť. Niektoré spoje na vybraných linkách dopravca bez upozornenia zabezpečuje aj prostredníctvom iných mikrobusových dopravcov, pričom o podmienkach prepravy týmito vozidlami neinformuje.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) dal dopravcovi čas do piatka 26. novembra na citeľné zlepšenie situácie s nevypravovaním spojov. Po uplynutí tohto termínu BSK oznámil, že dopravcom pripravené zlepšenie bude počas najbližších dní analyzovať. O ďalšom postupe by mala župa verejnosť informovať v priebehu tohto týždňa.

Niektoré obce od minulého týždňa zabezpečujú vo vlastnej réžii niekoľko spojov pre svojich obyvateľov prostredníctvom súkromných dopravcov. Malé Leváre zabezpečujú ranné spoje k železničnej stanici vo Veľkých Levároch, resp. k základnej škole. Chorvátsky Grob zabezpečil ráno a popoludní minibus na bratislavské Zlaté piesky, odkiaľ už premáva MHD. Podobne aj Ivanka pri Dunaji zabezpečila bezplatné spoje na Zlaté piesky.

Aktualizácia: BSK iba skonštatoval, že situácia sa od 15. novembra výraznejšie nezlepšila. Podľa župana do úvahy pripadajú tri scenáre riešenia situácie - zabezpečenie časti spojov formou subdodávky pre Arrivu (rokovania ešte iba prebiehajú, výsledok sa očakáva v najbližších dňoch), pokračovanie súčasného pomalého tempa zvyšovania spojov a posledným riešením je vypovedanie zmluvy s Arrivou, ku ktorému kraj zrejme nepristúpi, keďže zabezpečenie náhradného dopravcu by trvalo mesiace.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #95:
Tak zas nie po celom Anglicku, skôr dolu okolo Bristolu, Somerset, Wilshire. Že aké šťastie 😃
Reakcia na: TeBeCe #96:
A fakt! Jazdiť bude len medzi 14. a 19. hodinou. 🙃
Reakcia na: TeBeCe #96:
Vypočuli sťažnosti cestujúcich ktorí chceli aby 640 jazdila po 13tej 😂
Reakcia na: Joyki #75:
Tak zajtra pre zmenu bude 640 premavat az po 13. hodine, aby sa to asi vykompenzovalo 😁
Reakcia na: integrácia #93:
To by ma zaujímalo ako sa dá aktívne cestovať verejnou dopravou po Anglicku a nezakopnúť o Arrivu 🙂 Lebo ten footprint tam majú obrovský. Už len v Londýne sú druhý najväčší autobusový dopravca po Go-Ahead.
Reakcia na: irizar #89:
Kvôli potenciálnemu exodusu vodičov od Arrivy. Ono to bude ťažké keď budú paralelne jazdiť dvaja dopravcovia za úplne odlišných podmienok. Lebo zas predpokladám že SL neskopíruje ponuku Arrivy, to by k nim tí vodiči asi tiež nešli.
Reakcia na: hroch #91:
Asi ju nikto nechcel, ani sa nedivím. Ja inak v Anglicku na dovolenkách s obľubou jazdím verejnými busmi štýlom cesta je cieľ, našťastie sa mi o Arrivu nepodarilo zakopnúť, tie spoločnosti jazdili ako hodinky.
Aj mi napadlo, že ak by sa tu teoreticky vyskytol nejaký dobrodružný cudzinec, tak sa z Arrivy aj zmyší.
Kolega vravel, že tu mal priateľov, čo žijú 25 rokov v USA, došli teraz na rodnú hrudu na chvíľu, v živote o Arrive nechyrovali, až teraz ju spoznali na vlastnej koži. Niet nad dobré meno.
Reakcia na: hroch #90:
Po pár týždňoch budú aj vodiči vedieť porovnať prácu v Arrive a v SL (podľa nového, nie doterajšieho fungovania) a celá situácia bude jasnejšia.
Reakcia na: hroch #88:
Inac, podla Wikipedie chceli DB este v roku 2019 Arrivu predat, len to potom zamrzlo...
Reakcia na: irizar #89:
Ja si tiez nemyslim, ze to bude koniec. Podla mna sa na planoch s Ukrajincami a Uzbekmi nic nemeni, len nebudu pod takym tlakom, lebo to docasne vykryju subdodavkou. A ak sa doprava naozaj rozbehne normalne, po par tyzdnoch uz nebudu u beznej verejnosti za debilov a nebude ich furt niekto riesit v tlaci, takze budu moct nabor vodicov robit vo vacsej tichosti a klude. Budeme ich ohovarat uz len my tu 🙂
Reakcia na: 810zssk #83:
Preco by pustenie nejakych 20-25 percent subdodavok SL malo znamenat koniec Arrivy? Nanajvys to (snad) bude znamenat koniec celeho tohto bordelu...
Reakcia na: integrácia #86:
Prave som si chvilu googlil, aby som si potvrdil podozrenie. Arriva je sice dcerska spolocnost DB, ale je to anglicka firma. A Anglicania zas nie su slavni ani poriadkom, ani presnostou. Pamatam si, ze ked som zil chvilu v Britanii, v novinach bola neustale nejaka staznost na Arrivu, ktora tam prevadzkuje dopravu vo viacerych krajoch. Myslel som si, ze to je tym, ze Briti sa stazuju na vsetko a vzdy. Ale menim nazor...
Reakcia na: Valec #85:
Necakam. Ale cakam, ze ked sa povie, ze sa to vyriesilo a vsetko bude fajn, povie sa aj odkedy. To je klucova informacia. Ludom moze byt sumafuk, kto bude jazdit, potrebuju vediet, od ktoreho datumu sa budu moct spolahnut na cestovny poriadok. Aspon teda ja ako cestujuci by som to tak bral.
Reakcia na: 810zssk #83:
Ja už dlhšie rozmýšľam nad mentálnym svetom Arrivy. Nezvládam ani MHD v malom meste, ale vtrepem sa do megazákazky, nemám skúsenosti, zdroje, však nejako bude, objednávateľa tiež nejako ošálim, cestujúcich mám v paži.
Ma pobavila veta v článku tuším od Šnídla, že tento prieser môže mať reputačný problém aj pre materskú spoločnosť Deutsche Bahn, ak by sa Arriva chcela uchádzať o zákazky ešte niekde aj v iných európskych krajinách. Ja neviem, o akej reputácii sa hovorí, však Arriva kam šliapne, tam tráva nerastie. A dosť ma prekvapuje, že Nemci s ich povestnou Ordentlichkeit a Pünktlichkeit majú takúto bordelársku dcéru - a nič. Však to je ostuda na kvadrát. Ja si predstavujem, že Arriva musí byť dcéra nejakej odnože DB z exDéDéeR, inak si to neviem vysvetliť 😛
Reakcia na: integrácia #80:
Tak ale hádam nečakáš, že na konci každého rokovacieho dňa zverejnia informáciu, o čom sa rokovalo, na čom sa (ne)dohodli a čo zostalo na rokovania na ďalší deň. Takto to nefunguje nikde a pri ničom. Župa síce priamo na týchto rokovaniach zástupcu nemala, ale priebežné informácie dostávala a pracovala s nimi.
Avšak pre ľudí je dôležitý výsledok (ten sa ale pri takejto veľkej veci nedá dosiahnuť za deň), takže nejaká informácia mohla ísť von až v čase, kedy už bolo niečo definitívne.
Reakcia na: integrácia #82:
Ale teda ziadna konkretna info od Drobu. Snad Arriva a/alebo SL daju nejaky konkretnejsi termin. #snivajme
Reakcia na: integrácia #82:
Veľmi zlá správa a pravdepodobne definitívny koniec Arrivy (čo by zas bola veľmi dobrá správa).
FB J. Drobu:
INICIATÍVA ŽUPY PRINIESLA ÚSPECH. DOPRAVCOVIA ARRIVA A SLOVAK LINES SA DOHODLI NA SPOLUPRÁCI FORMOU SUBDODÁVKY.
Pre všetkých cestujúcich obyvateľov kraja mám dobrú správu. Spoločnosti Arriva a Slovak Lines sa dohodli na spolupráci, vďaka ktorej vo veľmi krátkom čase dôjde k plnému obnoveniu prímestskej autobusovej dopravy. Veľmi sa teším, že naša iniciatíva dostať za jeden rokovací stôl nového a predchádzajúceho dopravcu, viedla k úspešnému záveru. Arriva naďalej zostáva dopravcom poskytujúcim služby pre samosprávny kraj. Slovak Lines bude formou subdodávky poskytovať svoje kapacity na vybraných linkách.
Ďakujem všetkým za trpezlivosť. Máme za sebou tri týždne krízového manažmentu v plnom nasadení kolegov z nášho úradu a Bratislavskej integrovanej dopravy. Ukázali sme, že aj najťažšie problémy sa dajú vyriešiť.
Reakcia na: Valec #79:
to všetko povedal Droba na utorňajšej tlačovke, že to len sprostredkovali a čakajú, či a ako sa dohodnú
verejnosť nemá iné oficiálne informácie, ak im do toho vstupuje kraj neofiko, je v princípe možné, ale má biedne páky na to, aby sa práve tieto dve strany dohodli
kraj má páky na Arrivu, ale očividne má priam koprivku ich použiť