Vodíkové autobusy bude môcť dodať Solaris

O dodanie vodíkových autobusov pre DPB mali záujem dvaja uchádzači.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok verejnej súťaže na dodávateľa 12-metrových autobusov s vodíkovým pohonom. Súťaže sa zúčastnili dvaja uchádzači, z ktorých ako úspešný vzišiel poľský Solaris Bus & Coach. Na druhom mieste skončila spoločnosť Toyota Central Europe-Slovakia.

V prípade získania finančných prostriedkov z eurofondov bude môcť dopravný podnik od Solarisu nakúpiť až 40 autobusov Solaris Urbino 12 Hydrogen. Vysúťažená cena autobusov je 24,4 mil. €, t. j. 610-tisíc € bez DPH za jedno vozidlo. Rámcovú zmluvu na dodanie autobusov podpíše DPB po uplynutí zákonných lehôt. Ak by sa DPB rozhodol nakúpiť tieto autobusy, dodacia lehota bude do 15 mesiacov od ich objednania. Toyota ponúkala v súťaži autobus Caetano H2.City Gold za cenu 655 700 € za 1 vozidlo.

„Vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti a náš Dopravný podnik Bratislava by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Čechách. Keďže nám záleží na znižovaní emisnej stopy, hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy. Dodávka týchto vodíkových autobusov by mohla byť reálnym a doteraz najväčším „vodíkovým“ projektom na Slovensku,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #59:
A na tom je postavený celý klimatický alarmizmus. 😁

Aktivisti sú schopní dnes s kamenným xichtom tvrdiť, že Občasné Zdroje Energie sú dnes tie najlacnejšie, a fosílne palivá sú vraj najdrahšie. (Pri Občasných Zdrojoch budú ignorovať, že sú dotované a k fosílnym palivám prirátavajú všetky možné aj nemožné negatívne externality.)

Príčetný človek proti tomu ani nemá ako argumentovať, keďže vytvárajú zdanie, že používajú rovnaký jazyk, ale slová majú pre nich úplne iné významy.

Čo sa týka JE, tak aktivista je schopný o "klíme" rozprávať pol dňa, ale takticky tento zdroj ani slovom nezmieniť.

Vodíkové pohony sú nadstavba preto, že tí menej sprostí alarmisti si uvedomujú, že bude nastávať situácia, keď bude aj tma aj fúkať nebude. 😁
Reakcia na: si #59:
Každá dotácia deformuje trh. A je pre jednu stranu vždy výhoná. A keď je pre jednu stranu výhodná, tak to zákonite musí byť na úkor inej strany. Nehodnotím teraz správnosť/nepsrávnosť, iba píšem ako to je.
Reakcia na: zakaznik #58:
k tomuto by som dodal, ze sa na to da usposobit isty znamy vyrok - statistike verim len tej, ktoru si sam sfalsujem.... a rovnako tak aj tie vedecke studie, vzdy sa daju napasovat tak aby Ti vyslo to co chces....
inac by ako zelensie nemalo sancu vyjst palenie za ucelom ziskania energie akehokolvek cerstveho biologickeho materialu prevazaneho cez pol sveta ako prevadzka lokalnej JE....
Reakcia na: si #57:
K tejto téme bola aj nejaká vedecká štúdia, v ktorej vyšlo, že niečo dovážané z Brazílie do Európy má menšiu "uhlíkovú stopu", než vypestované tu.
Ale viac si nepamätám takže sa mi nepodarilo ani nič vygoogliť. 😁

Ale ľudia typicky nadávajú napr. na import k nám z Holandska... Pritom tam sú v oblasti knowhow, technického vybavenia a podmienok niekde inde ako naši producenti. Takže nadávať na neekologické holandské paradajky v slovenskom obchode napr. je čistá volovina.
Reakcia na: zakaznik #54:
tie dotacie v praxi ale sposobuju to, ze produkty vypestovatelne tu (a s +- podobnym portfoliom vstupov pri pestovani v podobe orby, hnojenia, ...) vydu lacnejsie aj s tou dopravou dakde z prdele, lebo tam su prave tie dotacie radovo vyssie...
Reakcia na: si #50:
Žiadne jablká nebudú, miesto toho bude schwabistické "shut up and eat your bugs!"

Mimochodom... toto vyzerá ako na potraviny
https://youtu.be/GA6hHkY5ofk
Reakcia na: si #39:
Toto je dezinformácia šírená niektorými aktivistami. Ak by sa nevozili "krížom krážom", tak by sa žiadne emisie neušetrili, ale presne naopak. Lebo produkcia emisií nezačína naložením zeleniny na kamión.

Zväčša čím nižšia cena,tým menšia spotreba zdrojov.

Samozrejme v praxí do toho vstupujú ešte "dotácie", ktoré môžu ceny pokriviť. Lebo však neexistuje mechanizmus, ktorý by sa eurosúdruh nepokúsil pokaziť. Takže kazí aj ten cenový.
Reakcia na: gejza #49:
Ale prdy. To sú predsa Dvojstudnove polia.
Reakcia na: si #48:
Kedysi stál autobus do Vajnor na zastáve Zemiakové sklady v tesnej blízkosti jazera Zlaté Piesky. Dnes sú tam vetešnícke sklady, ale tie zemiaky sa tam skladovali presne v takých objektoch.
Reakcia na: gejza #49:
v tej casti som aj podobne stavby hladal ako prve (oni tam volakedy totiz aj boli) ale uz som ich na streetview akosi nenasiel...
Reakcia na: si #48:
v Bratislave je aj lokalita nazývaná "Krechty", aktuálne tam stojí objekt veľkoobchodu KON-RAD ...
Reakcia na: shaggy #47:
volakedy malo asi kazde JRD venujuce sa aj pestovaniu niecoho ineho ako obilnin taketo objekty:
https://www.google.com/maps/@48.1311209,17.2236424,3a,75y,328.07h,81.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBqqJ3tflQjSD2IPSLJEC9A!2e0!7i13312!8i6656
a v tom skladovali jablka/zemiaky/.... bez nutnosti nejakeho aktivneho chladenia
+ teda jasne ze na to musis mat odrody vhodne na skladovanie
a za to ze pestovatelia sa takychto objektov umoznujucich skladovanie bez chladenia pozbavili (alebo ich nezakupili/nevybudovali spolu so sadom), za to ja uz naozaj nemozem.... len nech sa potom nevyhovaraju ze skladovat v chladiacich boxoch ich stoji vela....
Reakcia na: si #41:
Neviem, či si pochopil, ale ja hovorím o pestovateľoch jabĺk. Mne je jedno, ako ich skladuješ, ale pestovatelia ich pozbierajú v sezóne a potom ich mesiace skladujú v chladiacich boxoch. Nemám odkaz na ten článok, bol myslím na Trende asi pred pol rokom.
Tak cerpacka by nemala byt problem, zaujemcov by bolo hned niekolko (ked budu peniaze🤑 ):
https://e.dennikn.sk/2634467/bratislava-bude-prva-s-vodikovymi-autobusmi-este-musi-najst-peniaze-a-dodavatela-vodika

Edit: Tu v clanku sa len Slovnaft spomina, ale vcera bola kratka sprava, kde vraj viacero firiem potvrdilo ochotu/pripravenost na dodavky.
Reakcia na: Jezo #44:
plyn ma velku vyhodu v tom ze je prakticky jedno az dvojzlozkovy, kdezto diesel je pomerne zlozity komplex latok ktore sa este sperkuju roznymi aditivami. to ma potom dosledok na kvalitu spalovania a moznost tvorby vedlajsich produktov inych ako CO2 a voda. do plynu sa pridavaju este sirne zlozky aby to smrdelo ale tych je naozaj malicko, diesel sa naproti tomu este musi odsirovat
Reakcia na: N/A #35:
CNG pre 20 rokmi ked sa zavadzalo bolo cistejsie ako nafta. Ale plati to aj teraz pri aktualnych normach? Lebo niekde som zachytil ze v sucasnosti uz nieje velky rozdiel medzi naftou a CNG. Nepamatam si presne ale obe mali "svoj" bordel.
Reakcia na: shaggy #40:
Sú staré odrody, ktoré do "cieľovej chuti" dozrievajú až v prvých mesiacoch nového roka, potom čo si poležali v pivnici... netreba žiadne náročné chladiace boxy.
Reakcia na: si #39:
V princípe súhlasím, len toto už vyžaduje riešenia mimo dopravy. 😉