Zmeny cestovných poriadkov regionálnej dopravy IDS BK (od 12.12.2021)

Od budúcej nedele budú platiť nové cestovné poriadky regionálnych vlakov a autobusov.

V nedeľu 12. decembra 2021 vstupuje do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2021/2022. Na väčšine S-liniek prichádza najmä k úpravám časových polôh spojov. Výraznejšia úprava časových polôh sa týka linky S20 na trati Bratislava - Kúty, kde sa spúšťa veľká modernizácia železničnej trate. Vlaky kategórie REx na linke S20 budú po novom vedené ako osobné vlaky, čím sa rozšíri obsluha viacerých železničných staníc. Väčšina vlakov linky S20 bude z Bratislavy hlavnej stanice pokračovať na linke S50 smer Trnava a naopak.

Od 12. decembra 2021 budú platiť aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ktoré spracovala spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava. Zmeny sa budú týkať najmä prispôsobenia spojov novým časovým polohám vlakov, pričom najvýraznejšie úpravy spojov budú v oblasti Malaciek kvôli zmenám na linke S20. Linka 250 bude rozdelená na dve linky - linku 240 "Malacky - Suchohrad - Záhorská Ves" a linku 250 "Záhorská Ves - Bratislava". Linka 289 už nebude premávať do obce Prievaly.

V regiónoch Pezinok, Senec a Šamorín okrem prispôsobenia autobusových spojov vlakovej doprave príde k zlepšeniu večerných spojov na trase Bratislava - Modra, pribudne nový školský spoj na linke 545 z Pezinka do Vištuku a mierne budú časovo upravené aj ďalšie školské spoje.

Cestujúcim pripomíname aj premenovanie veľkej časti autobusových zastávok v regionálnej doprave.

Bratislavský samosprávny kraj v piatok 3. decembra informoval, že problémy v autobusovej doprave by mali byť v krátkom čase vyriešené vďaka zabezpečeniu potrebných kapacít Arrivy prostredníctvom dopravcu Slovak Lines. Arriva zatiaľ o termíne plného obnovenia premávky autobusov oficiálne neinformovala. BSK informoval, že cestujúci budú za nepríjemnosti spôsobené kolapsom dopravy odškodnení z pokút, ktoré firme Arrive udelí.

Doplnenie k cestovným poriadkom regionálnych autobusov: "Zverejnené cestovné poriadky platia pre plný režim. Vybrané linky v regionálnej autobusovej doprave jazdia v obmedzenom režime. Situácia sa postupne zlepšuje, aktuálna vypravenosť spojov sa pohybuje na úrovni okolo 75 % oproti normálnemu stavu. Odporúčame preto cestujúcim naďalej sledovať webstránku dopravcu: https://arriva.sk/bratislava/cestovne-poriadky/, kde v cestovných poriadkoch nájdu denne aktualizované informácie o vypravovaných spojoch," uviedla Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #141:
Ak pred celú súpravu RailJetu vrátane loko v smere jazdy pripriahneme laminátku, bez ohľadu na otočenie súpravy, sa len celý RailJet dá "na ťahanie".
Jediné komplikácie sú:
1) V Petržalke RailJet umŕtviť/oživiť.
2) Na hlavnom nádraží s laminátkou obiehať.
Reakcia na: S499.1023 #140:
Nie je to potrebné, ale... 🤔
#137: "V smere z Rakúska chodí railjet otočený riadiacim vozňom vpred."
#136: "Ale to by ani nebolo treba, súprava Railjetu, pokiaľ je ťahaná a nie tlačená, dokáže fungovať ako obyčajné vozne."
Reakcia na: Dispecer #134:
Ako Ti už bolo povedané, nie je to potrebné.
Reakcia na: barack40 #135:
Ach, také patálie... Ja som iba tretieho ráno videl prísť bagetu, nečakal som, že to bude zas iný typ príhody, sorry 😃
Reakcia na: barack40 #137:
Možno aj pre mozgovú náročnosť týchto úkonov.
Reakcia na: S499.1023 #133:
Čo ja viem, v obidvoch nedávnych prípadoch, o ktorých viem, sa o neshopnosti jazdy railjetu ďalej za Petržalku vedelo minimálne dve hodiny pred príchodom z Rakúska. Takže času na zabezpečenie príprahu bolo dosť, prečo sa v ZSSK rozhodli tak, ako sa rozhodli, veru netuším.

Inak čo všetko je treba vykonať pri takom príprahu? V smere z Rakúska chodí railjet otočený riadiacim vozňom vpred. Takže na konci súpravy zhodiť rušeň "na studeno", ďalej predpokladám, že by bolo treba poprepínať aj dvere do automatického režimu (aby sa automaticky odblokovali po znížení rýchlosti pod 5 km/h). V riadiacom vozni by asi ešte bolo treba vypnúť zabezpečovač. Ešte niečo?

Možno práve pre časovú náročnosť týchto úkonov, ak ich má robiť rušňovodič sám, sa ZSSK radšej rozhodne pre NAD/náhradnú súpravu/odrieknutie bez náhrady....
Reakcia na: Dispecer #134:
S Railjetom určite žiadny slovenský rušeň komunikovať nedokáže, možno tak Vectrony. Ale to by ani nebolo treba, súprava Railjetu, pokiaľ je ťahaná a nie tlačená, dokáže fungovať ako obyčajné vozne.
Reakcia na: Viko #132:
Z nedele na pondelok, ak myslíš z 2. na 3. januára, bol zas iný problém 😃

Vtedy tam bol rušeň schválený v SR, ale pre poruchu mal funkčné len tri trakčné motory. A s tromi trakčnými motormi v SR jazdiť nemôže, lebo by tiež mohol ovplyvňovať zabezpečovacie zariadenie. Vtedy v smere na Hl. st. žiadna náhrada nebola, cestujúci boli odkázaní na L93. Z čoho boli "nadšení", lebo vo vlaku ich informovali o NAD, tak sa presunuli s ťažkými kuframi pred stanicu na zastávku L80/99, a potom museli ísť naspäť do podchodu na 93. 😕
Ráno v smere do Petržalky išla náhradná súprava, opäť v podobe Bagety.
Reakcia na: S499.1023 #133:
Bola by Laminátka (alebo ktorýkoľvek slovenský rušeň) schopná komunikovať so súpravou z Railjetu?
Reakcia na: barack40 #131:
Pripriahnuť na toho bujaka laminátku by bolo príliš zložité?
Reakcia na: barack40 #131:
Okej, takže nie administratívna ale priamo technická prekážka... ďakujem za vysvetlenie.
Potom im ale nejako nedobre vychádzajú obehy tých upravených rušňov, nie? 😃 Lebo popisovaná zaujímavosť sa odohrala aj z nedele na pondelok.
Reakcia na: Viko #126:
Ospravedlňujem sa za neskorú reakciu, až teraz som si všimol tento príspevok.

Je fakt, že k nám môžu iba vybrané súpravy. Resp. súpravy k nám môžu (asi) všetky, ale rušne k tým súpravám ku nám môžu iba niektoré. Je ich asi 15 kusov, ktoré sú u nás schválené (mali robenú aj nejakú úpravu SW kvôli kompatiblite so starými zabezpečovacími zariadeniami). Ostatné môžu iba po Petržalku.

Každopádne v tomto nami spomínanom prípade sa pravdepodobne nejednalo o nasadenie neschváleného rušňa, nakoľko vo vlakovej dokumentácii figuroval schválený. Preto by som aj oficiálnemu dôvodu, teda uplynutie km do prehliadky, veril. Konieckoncov takto to nebolo komunikované verejnosti (tam sa uviedli len technické príčiny), ale v internej komunikácii medzi ÖBB a ZSSK.

Inak pre zaujímavosť - v noci zo včera na dnes zostal Railjet v Petržalke, práve z dôvodu, že tam bol rušeň neschválený v SR 🙂 ZSSK na úsek Petržalka - Hl. st. a späť vypravila náhradnú súpravu v podobe "Bagety" 813/913.
Inak celkom fail je prvý ranný spoj na linke 640 do Báhoňa, ktorý prichádza na stanicu 3 minúty po odchode vlaku do Bratislavy.
Reakcia na: ceres #128:
Tak ale toto je veľmi mylná špekulácia 😃
Nehovorím, že to chodí natrieskané, ale určite tam majú na každý spoj viac než jeden predaný lístok až do BA, celkom ten vlak využívajú rôzni zahraniční pracovníci. Obzvlášť v mnou spomínaný dátum už išli Slováci na sviatky domov.

A teda ÖBB nešetrila a nespoľahla sa na REX, ale regulérne vo Viedni pristavili rovnakú súpravu na vedľajšiu koľaj...
Reakcia na: Viko #126:
Nebude to skôr o tom, že na tie spoje býva predaných presne 0 lístkov a povedali si, že pravdepodobnosť, že by si niekto kúpil lístok na poslednú chvíľu alebo chcel cestovať s bežným lístkom za plnú medzinárodnú tarifu je natoľko malá, že sa im oplatí risknúť to a spoje pod zámienkou skrečovať? A ľudí s traťovými lístkami nasmerujú do REXov. (Nemám žiadne info, len špekulujem.)
Reakcia na: Joyki #123:
Od včera už pre istotu nefunguje vôbec.
Reakcia na: barack40 #117:
Nemôžem si pomôcť, ale začínam Rakúšanov podozrievať.
Dnej opäť Railjet z Zurichu skrátený, "due to technical problems on a train"... Isto si len tak zle vypočítali nábehy súprav do prehliadok? Nemohla skôr vzniknúť nejaká administratívna prekážka, pre ktorú k nám posielajú iba vybrané súpravy?
Reakcia na: Miro #124:
Bratislavský región za chvíľu dosiahne európske prvenstvo ako jediný región bez verejnej dopravy.
Priatelia, a toto ste už videli?

Vlaky zrušené od 19.12.2021 (pozrite aj ďalšie strany):
https://www.facebook.com/obmedzenieprevadzkyZSR/photos/pcb.4954614841228050/4954611867895014
Reakcia na: vegrar #120:
Z druhej strany je táto tabuľa z tretiny vypalena.