Výstavba novej trolejbusovej trate sa naplno rozbehla

Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou sa už realizuje.

V týchto dňoch sa rozbieha výstavba novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou cez Mlynskú dolinu a Botanickú ulicu. Po podpise zmluvy medzi mestom a zhotoviteľom začiatkom júna prebiehali v uplynulých týždňoch prípravné práce (zriadenie zázemia staveniska v Mlynskej doline, vyznačenie inžinierskych sietí a pod.) a samotné stavebné práce (príprava jám pre trakčné stožiare) sa začali v polovici júla. Počas prác bude potrebné počítať s istými dopravnými obmedzeniami na cestách a chodníkoch.

Hlavným zhotoviteľom stavby je žilinská spoločnosť Energa, ktorá bude dielo realizovať s viacerými subdodávateľmi (napr. AVA-stav, ELZA-Elektromontážny závod, NOPE). Zmluvná cena zákazky pri podpise zmluvy bola 15,8 mil. € s DPH, na jej výšku však môže mať vplyv zmena vstupných nákladov v dôsledku inflácie. Lehota na postavenie novej trate bola dodatkom k zmluve skrátená z 11 na 9 mesiacov od začatia prác, aby sa predišlo možnej strate eurofondového príspevku, pričom zhotoviteľ môže získať bonus za predčasné odovzdanie diela vo výške troch percent zo zmluvnej ceny bez dane, ak bude trať dokončená kvalitne a bez vád a nedorobkov do 31. januára 2026. Záujem na čo najskoršom dokončení novej trate je aj z dôvodu, že dopravný podnik aktuálne nemôže naplno využívať vozidlový park kĺbových trolejbusov pre meškajúcu výstavbu nových tratí a trolejbusy preto nečinne stoja vo vozovniach.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Lenivšie ako viedenské E2+c5?
Reakcia na: SixSixTrooper #53:
A to si ako myslíš, že ELZA príde a natiahne drôty? Problém je v inej firme.
Reakcia na: samkoh #85:
ja by som to videl opacne, subezna autobusova linka na sposob petrzalskej 99, ktora povymeta co sa da a stoji na kazdom rohu a elektricke v co najvacsej miere vyriedit zastavky....
potom by aj elektricka z dubravky vedela byt casovo velmi zaujimava na cesty do mesta
len zas a opat, ci uz to co pises Ty alebo ja, znamena dopravne vykony navyse a na tie vola vo valloslave nie je....
Reakcia na: kecho #89:
Co chceme vymyslat na X3 . Obrat v centre ako sa tocili prilezitostne 95 v uzle Kamenne namestie. A na petrzalskej strane asi nic zazracne ale trasa L95 aj ked obratisko Juzne mesto pre busy nebude pravdepodobne dokoncene k 27.7. 🙃
Reakcia na: kecho #89:
Bolo to niekde písané že majú tam byť 30T, ale kde som to videl už nenájdem
Reakcia na: Petto #88:
To myslim nikto oficialne nepotvrdil. Tak ostava len dufat, ze v rannej spicke sa nic nestane. Trasa busu X3 je uz vymyslena?
Reakcia na: kecho #86:
L3 ma byt udajne len s 30T (mimo rannej spicky). Cize operativne sa da jazdit cez staru uvrat len po Jungmanku ci uz Raca- Jungmanka alebo Juzne mesto - Jungmanka.
Reakcia na: kecho #86:
Nie je reálne mať záložáky pri každej električkovej zastávke v každom smere. Takže vždy to nejaký čas potrvá, kým sa napoja.
Reakcia na: samkoh #85:
Ak sa cokolvek stane, ma byt pripraveny a spustitelny plan NAD. Ked sa nieco teraz dokasle pri Technopole, tak je Petrzalka odrezana po Safko, lebo niekto zrusil obratisko na Jungmanke
Ja by som ešte poznamenal ku tým autobusovým linkám súbežným s električkami:
1. ak sa čokoľvek stane na električkovej trati, súbežná autobusová linka je najskoršou náhradou-pravdepodobnosť, že bude hneď k dispozícii dostatok záložákov na X-ku na správnych miestach, je mizivá.
2. Prihováram sa za to, aby tieto súbežné linky boli v riadnom režime(t.j. mimo mimoriadností) v spoločnom úseku zrýchlené á la 59 a 75.
Reakcia na: Ari #80:
Oficiálne ku SODB 2021 tam bývalo 18567 obyvateľov(možno +- nejaké drobné, lebo som to počítal podľa ZSJ označených názvom Dlhé Diely, ale niekedy hranice ZSJ nesedia s reálnym vymedzením lokality...)
Reakcia na: 6503 #79:
Spriahanie T6A5 do trojičiek na špičkové poradia je úplne akceptovateľné. 49 metrových (a zrejme budú o niečo kratšie, okolo 47,5 metra) električiek nebude dosť. Hoci by stačili aj v trojminútovom interavle. Teda za predpokladu, že sa nájdu peniaze a nepoužijú sa na nákup 29T/30T.
Reakcia na: Ari #80:
Na DD nebýva rozhodne 30 tis.ľudí.. celá Karlovka má necelých 35 tis. Iba Rača má 26,5 tis.
Reakcia na: Ari #80:
nuz a vzhladom na to ze su aj odlahlejsie a pritom vcelku husto osidlene lokality (napriklad tu: https://www.google.com/maps/@48.1967362,17.1329564,3a,75y,112.45h,73.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1svDygpKVq2x40Dm84JbiZdA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D16.661618183201213%26panoid%3DvDygpKVq2x40Dm84JbiZdA%26yaw%3D112.44572627315365!7i16384!8i8192!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcxNS4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D) aj bez obsluhy MHD (alebo teda presnejsie velmi podobnou ako keby vam na DD povedali ze ved mate pesiu dostupnost na elektricku a nic ine vam tam netreba), tak ocakavat ze z lokality s relativne dobrou dostupnostou (hoc aj v podobe "vytahu" k elektricke) sa budu riesit priame spoje dakam (a vykony na to sa budu musiet ako vzdy za uplynulych 30 rokov zoskrtat zas niekde inde) je cisty egoizmus....
Reakcia na: david11 #70:
Jasne, že sú odľahlejšie a riedko osídlené lokality možno aj s horšou obsluhou MHD, ale na DD bývajú minimálne 30 tisíc ľudí.
Nie, toto spriahanie T6, nebodaj K2S fakt nie. 😉 Jedina cesta je uz moderna, 40-50m elektricka.
Reakcia na: Ma178rek #74:
Skoda ? Skor chvalabohu, to by bolo viac problemov jak uzitku 😂.
Reakcia na: upravovač fotiek #73:
Tie maju tiez v Brne ? Tie som tam nevidel.

V Bratislave by to asi preslo, ale asi by nezostalo dostatok vozov aktualne pre celu siet aj s novou petrzalskou radialou.
Reakcia na: Ma178rek #74:
( fotka nieje moja )
Reakcia na: Ma178rek #74:
Nádherné a lenivé.