Mimoriadna zmena liniek S50S60 (18.8. – 7.11.2025)

Niektoré vlaky liniek S50S60 budú dočasne presmerované na stanicu Bratislava-Nové Mesto.

Pre opravu výhybiek na Hlavnej stanici budú od 18. augusta do 7. novembra 2025 dočasne zmenené vlakové linky S50 a S60 nasledovne:

  • Linka S50
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Trnavy presmerovaná od stanice Bratislava-Rača cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
      • Tieto vlaky nebudú obsluhovať stanice Bratislava-Vinohrady a Bratislava hlavná stanica.
  • Linka S60
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Galanty presmerovaná od stanice Bratislava-Vajnory cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
      • Tieto vlaky nebudú obsluhovať stanice Bratislava-Vinohrady a Bratislava hlavná stanica.
    • Vlaky premávajúce po riadnej trase na Hlavnú stanicu môžu byť podľa potreby medzi stanicami Bratislava-Vajnory a Bratislava-Vinohrady vedené dlhšou obchádzkou cez stanicu Bratislava východ (bez možnosti nástupu/výstupu).
      • V prípade zavedenia odklonovej trasy bude ŽST Bratislava-Vinohrady obsluhovaná na nástupištiach linky S50.
      • Cestujúci by mali počítať s meškaním vlakov linky S60 vplyvom odklonu cca 15 minút.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #39:
Táto výluka sa využila aj pre iné údržbové aktivity na vylúčených koľajách. V pláne je výmena ostatných výhybiek na tomto zhlaví v lete 2026 podľa vyčlenených finančných prostriedkov.
Reakcia na: lupask #38:
Myslíš od UNS smer McDonald's na Prievozkej? 🤔
Reakcia na: Solider #37:
No koľaj 1 teda smer Senec sa podbija asi po úroveň Mladej Gardy ...
Takisto sa čistí štrkové lôžko...
Celkovo mi príde táto oprava v dosť veľkom rozsahu a mohli by sa potom presunúť na ostatné výhybky ... Lebo ťa rýchlosť je otrasná 😞
Reakcia na: hroch #6:
aj do stredu Ruzinova ide stara vlecka ktora by sa mohla vyuzivat a zarasta burinou... (po novom to volaju nejake 'dole mesto' ci ako 🙄 )
Reakcia na: Ma178rek #36:
Áno budú, teraz sa menia dve výhybky, v ďalšej etape potom ďalšie tri a tak sa v októbri budú robiť dvojité koľajové spojky. Vtedy budú aj EC jazdiť odklonom cez Východné a bude výluka oboch traťových koľají od Hlavnej stanice po Močiar. Ale posledná etapa už nebude mať zásadný vplyv na priepustnosť v stanici, pretože bude možné využívať nástupištia 1 a 2, akurát nástupište 6 nie.
Práve idem zo stanice smer Žilina a teda je robilo tam dosť ľudí a menia sa asi 4 výhybky po sebe ktoré sú za nástupištom 2 🙂 ale je možné že budú sa meniť potom ďalšie... Lebo S60 odchádza primárne zo 4
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
To bude už celkom slušná plnka na N. Meste.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
Od štvrtka sa nebude možné dostať k nástupišťu č. 2 od Galanty, čiže od toho smeru sa výrazne zníži priepustnosť. Smer Galanta ostane prístupný len z koľají č. 1, 1c a 10, pričom koľaj 10 musí byť k dispozícii predovšetkým pre expresy. Urpíny sa kvôli obehom tlačia z odstavného a počas tejto výluky to nebude možné. Takže nástupištia č. 1 a 6 ostanú k dispozícii pre Os Galanta, REX Nové Zámky a EC Budapešť.
Reakcia na: TeamExteme #31:
To by museli odrieknuť o dosť skôr.. na TT OS :36 a R :52 a :55 min.
Reakcia na: david11 #12:
Ale na vlak smer vinohrady a pešì presun k predmestiu je rychlejšie ako cez mesto
Reakcia na: MatejBA #27:
V #26 som narážal na Vajnory, nie BA-Východ
Reakcia na: david11 #28:
Doplním ešte schému stanice Vajnory pre lepšiu ilustráciu: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/003660-Schema-napajania-a-delenia-TV.jpg
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Takže je to zatiaľ sci-fi.
Ono, keď roky nevedeli sprevádzkovať UNS pre zastavovanie S65 bez investícií tak toto je úplne nereálne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Tak ale kusok odtial (asi 130 metrov rovno) je slepa kolaj, kde by to mohli odstavit, v podstate hned vedla budovy ZSR par krokov od zastavky Na pasekach, ak by to nepokracovalo dalej.
Reakcia na: david11 #25:
Aj to krátke nástupište (ak by teda mestský vlak išiel cez Rendez) by bolo iba na krátke zastavenie a nie prestávkovanie, keďže je na jedinej koľaji z odchodovej skupiny Sever smer Galanta
Reakcia na: Ma178rek #24:
Vo Vajnoroch by ti to blokovalo hlavné koľaje. Na to bočné krátke cca 50m. sa z trate 130 nedostaneš.
Reakcia na: MatejBA #22:
To by asi bolo lepšie ukončenie vo Vajnoroch...
Ono keby to ide v špičke raz za 30 minút a pridá to na rýchlosti tak boli by tieto spojenia atraktívne

Detto z DNV napríklad do Podunajských Biskupíc..

Len stále chýbajú TIOPy a dobrá sieť... Lebo trmacay sa 30km/h je dosť úlet to aj električka je konkurencie schopnejšia
Reakcia na: MatejBA #22:
Ako pozerám na schému stanice, tak tá koľaj je tam uvedená ako manipulačná, takže by sa zrejme muselo zasahovať aj do zabezpečovacieho zariadenia.

Schéma stancie: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/001345-schematicky-nacrt.ppt
Reakcia na: Solider #20:
Ono teraz pozeram, ale nedala by sa S8 predlzit od Noveho Mesta cez Predmestie po Vychodne/Rendez s tym, zeby sa niekde tu spravila zastavka? Je to asi 100-110m od zastavky Vychodne a v dostupnosti bytoviek, a dobre spojenie k Predmestiu s prestupom na elektricky by mohla byt atraktivna (aj ked pri 2 hodinovom intervale S8... ale ak by sa dal lepsi spickovy) - pridaj k tomu opravu a prevadzku UNS...

A ak pozeram dobre na mapach, tak by sa vedela S8 drzat na krajnej kolaji (tretia kolaj zo 4, ratane od Racianskej) aby nekrizovala trat 120, cize by tam nemuselo byt zdrzanie.