Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (ZAJTRA, 6.9.2025 18:00 – 23:30)

Počas sobotného večerného behu bude tradične odstavená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia (trasa behu) v sobotu 6. septembra 2025 budú v čase cca medzi 19:40 a 21:15 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD, resp. ich skrátenie. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky na všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude po 19:38 z Hlavnej stanice premávať po okružnej trase Hlavná stanica – Imricha Karvaša – Blumentál – Vazovova – Krížna – Americké nám. – Špitálska – Nám. SNP – Obchodná – Imricha Karvaša – Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti. Premávať bude po dvoch skrátených trasách:
    • Most SNP – Karlova Ves – Dúbravka a späť (v smere do Dúbravky môže byť interval medzi spojmi predĺžený).
    • Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNPCentrum – Špitálska – Trnavské mýto – Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto (okružná trasa).
      • Nebude obsluhovať svoje zastávky Americké nám., Mariánska, Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra smer Dúbravka a zastávku Šafárikovo nám. smer Trnavské mýto.
    • Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – tunel – Karlova Ves – Dúbravka.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela premávať po skrátenej okružnej trase: Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Centrum – Nám. SNP –  Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Nebude obsluhovať zastávky Kapucínska až Kútiky obojsmerne a zastávky Blumentál, STU, Vysoká a Poštová smerom z Ružinova.
  • Linka 29 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linky 31 a 39 budú medzi zastávkami Zochova a Zoo premávať odklonom cez Petržalku, pričom nebudú obsluhovať zastávky Lafranconi, Kráľovské údolie a Chatam Sófer. Odklon bude zavedený v čase:
    • 19:55 - 20:25 zo zastávky Zochova smer Slávičie údolie,
    • 19:45 - 20:15 zo zastávky Zoo smer mesto.
  • Linka 37 nepôjde spod Mosta SNP o 20:15, ale začne až na zastávke Chatam Sófer o 20:17.
    • Spoj o 20:00 spod Mosta SNP pôjde v predstihu už o 19:55.
  • Linka 40 bude mať v čase od 18:00 do 23:30 konečnú na zastávke Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29). Konečná zastávka Nové SND nebude obsluhovaná.
  • Linka 50 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Einsteinovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere jazdy k Mostu SNP obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám. (v úseku Malá scéna – Most SNP vykonáva aj náhradu za linku 29).
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
      • Spoj o 20:08 spod Mosta SNP nepôjde, ale začne až o 20:11 na zastávke Malá scéna.
  • Linka 88 nepôjde spod Mosta SNP o 20:12, ale začne až o 20:14 na zastávke Einsteinova.
  • Linka 91 nepôjde spod Mosta SNP o 20:00, ale mimoriadne začne o 20:00 na zastávke Zochova, na riadnu trasu sa napojí od zastávky Pri sade (Aupark).
  • Linky 3 29 37 88 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Cestujúcim odporúčame počas vyššie uvedených odklonov vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, venovať pozornosť oznamom na zastávkových tabuliach a vo vozidlovom rozhlase.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #143:
joe_biden_will_you_shut_up_man.gif
Reakcia na: keks #149:
https://www.londonmarathonevents.co.uk/london-marathon/course
Trasa londýnskeho maratónu, beží sa najrušnejším centrom s veľmi pekným okolím, cez 2 z najviac vyťažených mostov, uzávierky trvajú pol dňa. Neviem, či vieš, ale londýnske metro je spoplatnené extra, nie je súčasťou štandartnej električenky. Tam tiež ľudia nedostávajú svoje za peniaze podľa tvojej logiky. Je zaujímavé, že v Londýne sa to dá zavrieť na 6 hodín, tu ľudia plačú kvôli 30 minútam.

Mimochodom, v prepravnom poriadku DPB a.s. je napísané, že kúpou lístka súhlasíš s pravidlami a podmienkami DPB a.s. Neuzavrel si zmluvu, že presne takto a takto to bude jazdiť. DPB a.s. jazdí podľa vopred zverejneného grafikonu a výnimky musí oznámiť minimálne 7 dní dopredu a so súhlasom objednávateľa, teda Magistrátu. Spravil to? Spravil.

Výhovorky na metro neobstoja, keďže metro nejde všade tam, kam povrchové linky.
Reakcia na: bobitwo #143:
Počul si už niekedy o tom, že obmedzenie sa dá spraviť aj tak, aby
- malo presný začiatok a koniec
- nemalo neurčitý čas zmeny jedného obmedzenia na druhé podľa uvoľnenia tunela
- aby neodrezalo nábrežie AJ tunel naraz?

Vieš, že opakom toho, že dopravu ľuďom totálne rozbuješ nie je len zakázanie úplne všetkého, ale trocha uvažovania nad plánovaním akcie tak, aby jej obmedzenia boli menśie?

A vieš, že Londýn aj Paríž majú metro? Takže ak aj presunieš niektoré linky na povrchu, tak to metro pôjde tak, ako má?

Alebo sú toto pre tvoj premúdrelý mozoček príliš zložité logické konštrukcie 🤔, takže sa musíš utiekať k svojim odrhovačkám ako "občania druhej kategórie" a "čaKáM nA mApKU"?

Okrem toho sme ti už rôzne trasy popísali, stále len "chcem mapku, chcem mapku" - ty sa musíš aj v potravinách stratiť, ak ti popis cesty nestačí 😂.

Mimochdom, cestujúci, ktorý sa o beh neuzaujíma a je kvôli nemu obmedzený už "občanom druhej kategórie" byť môže, však? Ten pána čakajúceho na mapku nezaujíma.
Reakcia na: bobitwo #147:
Bravo, rozrhal si slameného panáka!
Reakcia na: si #146:
Vieš čo je sranda, všetci sa tu oháňate ako to v zahraničí funguje v doprave a keď príde na to, aby sa robili podobné akcie ako v zahraníčí, to nie.

Vieš prečo sa zrušil Bratislava inline? Nie preto, že neboli peniaze, či záujem verejnosti, ale preto, že sa pár ľudí (vkuse dookola 4 ľudia sťažovali, že im to vadí a obmedzuje ich to). Vieš prečo už nie je Bratislavské kultúrne leto, kde každý piatok večer a sobota/nedeľa po obede až večer sa konali po Bratislave rôzne malé koncerty a predstavenia pre verejnosť? Nie peniaze, ale zase do okolo 3-4 ľudia sa sťažovali, že im to vadí. Vieš o tom, že Bratislava je jediné mesto, kde ťa o 20:00 začne čašník vyhadzovať z terasy, lebo o 21:00 musia byť zatvorené? Lebo stále tí istý 3-4 ľudia sa sťažujú, že si kúpili byt v centre a sú tam prekvapujúco ľudia. Dokonca je snaha už niekoľko rokov zrušiť terasy úplne a všetko zavrieť max o 19:00, aby mali kľud ako na lazoch, kde je najbližší sused 3km od nich. Nechcú behy, koncerty, festivaly, letné kiná, všetko treba zakázať. V Bratislave kvôli tomu nie je ani len blbý Silvester.

Medická - FTVŠ 31/39 nebude premávať medzi 19:55-20:25, inak to bude obsluhované. Dostať sa z Medickej pešo na Nám. 1. heroický výkon, že? Ale vieš čo, máš pravdu, zakázať to, lebo sa tam v tom čase nedostanem ani z Vajnor, ani z Vrakune.

Treba aby v Bratislave nič nebolo, prázdne mesto, kde sa nič nedeje. Potom dúfam budete všetci šťastný. Len nech jazdí prázdna MHD, lebo nebude mať koho voziť a kam.


Reakcia na: bobitwo #145:
"Stále čakám na mapku, ako sa niekto niekam nedostane počas toho behu MHD. A stále nikde nie je. "
mozes skusit napriklad z medickej zahrady k ftvs... a prosim aj s cislom kolko musis preslapat, prestupovat a ako dlho ti to potrva.... normalna jazdna doba v nahorsom case dennej premavky podla cp je 13 minut bez prestupu....

"Z východu na západ BA sa vieš dostať, aj bez použitia tunelu."
aj televizor mozes pozerat ciernobiely, na internet sa dostanes aj cez dial-up a mozes pozerat stranky, srat mozes chodit na latrinu a umyvat sa v koryte....
tu ale evidentne mesto nevie co chce alebo jedna ruka nevie co robi druha, lebo ked na jednej strane sa snazi presviedcat svojich obyvatelov ako nemaju jazdit autami a pouzivat radsej verejnu dopravu, tak zaroven z druhej strany tu verejnu dopravu znacne sabotuje.... ale ano, chapem, na magitrate si myslia ze sa mame nauzit lietat a robia vsetko pre to aby nas k tomu dokopali.....

"Miestny je akože občan druhej kategórie? Tak to mám chápať?"
miestnym ak by miestne akcie nejak zasadne vadili, tak sa najde urcite pri prilezitosti najblizsich komunalnych volieb niekto kto si to zoberie ako volebny program; nikde som ale nezachytil nejake zasadne snahy o nieco taketo, takze miestnym tie miestne akcie obvykle asi nevadia
a ked sa napriklad kona taka miestna akcia ako karloveske hody, ako negativne (okrem plnsich vozidiel) si to vsimnu napriklad cestujuci z dubravky alebo dlhych dielov ? a ako si to vsimne z pohladu verejnej dopravy niekto z opacneho konca mesta ?
Reakcia na: si #144:
Stále čakám na mapku, ako sa niekto niekam nedostane počas toho behu MHD. A stále nikde nie je.

Z východu na západ BA sa vieš dostať, aj bez použitia tunelu.

Miestny je akože občan druhej kategórie? Tak to mám chápať?
Reakcia na: bobitwo #143:
"kde sa obmedzuje MHD"

skus pochopit rozdiel medzi obmedzuje a obmedzuje....
pri tom tvojom behu sa markatne rozj3b3 dopravne spojenie medzi vychodom a zapadom mesta a jeho dosledky v podobe nepravidelnej premavky sa roznesu po celom meste, pri roznych hodoch a vinobraniach sa jedna o upravy ktore postihuju obvykle len miestnych a pokial zrovna nebyvas na ulici ktora je uzatvorena tak z hladiska (ne)pravidelnosti alebo zrusenej linky si ani nic nevsimnes.....
Chápem, takže zase sme pri tom, že žiadne akcie pre verejnosť, kde sa obmedzuje MHD. Dúfam, že rovnako bude bojovať proti všetkým akciám, najbližšie to bude Račianske vinobranie po Night Rune. Žiaden Bratislavský maratón, Beh Devín - Bratislava, žiadne festivaly, koncerty, zhromaždenia, proste nič. Chceme žiť v meste, kde nič nie je. Ak príde pápež? Zakázať. Zasadanie NATO, či EU? Zakázať, všetko treba zakázať.

Mimochodom, Londýn má 6 organizovaných nočných behov kde sa obmedzuje MHD, oni to tiež nechápu, majú tam maratón. V Paríž maratón, Tour de France, 3 nočné behy, kde sa obmedzuje MHD. Každé väčšie mesto má takýto typ akcii, či už behy, koncerty, festivaly atď. Ale oni to tiež nechápu.
Reakcia na: Andrej #140:
To je dobry napad - moze byt akcia "Vozovnovy beh" alebo "Cez dvory a vozovne", ked zacnes v Kraksnanoch, odtial cez Jurov dvor a Trnavku po D1 a Dolnozemskej do Petrzalskej, stade cez stale nedokoncenu elinovu Janikov dvor vybehnut na Panonsku a cez Novy most na Hrobonovu 🙂 Alternativne pred Auparkom zliezt na Einsteinovu a cez D2 Lanfranconi okolo Habanskeho mlynu na Hrobonku. Tiez su to miesta, kde sa clovek bezne nedostane 🙂
Nejake scifi na tuto temu by bolo tiez dobre 🙂
Reakcia na: bobitwo #136:
Som myslel, ze si chcu zabehat a nie, ze je to vsetko kvoli PR fotkam.
Cize "zadarmo" trasa je zla, preto zavrieme polovicu mesta kvoli par pobehajom a pobehliciam. To je take pvimatovske...
MHD ide k vozovni a do Slnecnic - odtial to mas okolo cisticky par stoviek metrov.. Alebo nech si organizatori zabezpecia zvoz.
Ci to su klasicki "sprtovci" typu "idem korculovat na hradzu, doveziem sa preto autom pod bufety, dam si korcule, vyjdem hore tristo metrov po prvu krcmu, sadnem si v bufete a rovnakou cestou naspat"?
Reakcia na: bobitwo #136:
Aha, čiže prínos tejto akcie je že človek si môže zabehať tam kde zvyčajne nemôže, a kvôli tomu sa musí obmedziť doprava? Nechcel by si náhodou aby sa behalo po vozovni Jurajov dvor?
Reakcia na: bobitwo #135:
Milé, že si sa vybodol na celý zvyšok príspevku, na ktorý si tak čakal a venoval si sa len tej časti, do ktorej si mohol trochu zarýpať.
Len tak na okraj, využiteľnosť služby neznamená len to, že v nejakej oklieštenej verzii sa dá ako-tak použiť, ale že sa dá použiť aj v kvalite, akú si ju platím. Ak by zrazu tvoj operátor znížil rýchlosť internetu, že by ti aj IMHD načítavalo hodinu, tak by ti stačil argument, že veď ten internet využiť môžeš?

A k #133 - naozaj veríš, že tí bežci tam idú len kvôli tomu tunelu? V ďalšie roky možno bude treba dať beh cez objekty, kam je inak zakázaný prístup (ja by som sa rád prebehol po Slovnafte alebo jadrovej elektrárni), veď tunel už bude okukaný, tak čo ak by náhodou nikto neprišiel?
A vôbec, prečo majú mať bežci nárok na obmedzenie MHD len preto, aby mali "peknú" trasu, ak existuje alternatíva, ktorá by dopravu obmedzila menej?

Na záver zamyslenie: Prečo niekto vôbec chodí behať Devín - Bratislava, keď sa všade môže dostať aj bežne?
Reakcia na: bobitwo #134:
Boze ty si fakt autista a nechces chapat veci, a prekrucas ich ako "najsamlepsi premiere prilahleho vesmiru" len aby si nemusel priznat, ze nemas pravdu, a ze taketo obmedzenia su zle.
Reakcia na: bobitwo #135:
to mas uplne podobne ako ked internet providerovi vychcipaju DNS servery, samotne pripojenie funguje, mozes ho pouzivat, ale pokial si nenastavis nejake ine DNS alebo nepoznas naspamat IP adresy, tak je internetove pripojenie z tvojho pohladu ako zakaznika nefunkcne.....
Reakcia na: kecho #133:
Gratuľujem, úžasná trasa. Len mi prezraď, kam tam chceš dať zázemie, kde tam ide MHD a kde je osvetlenie trasy. Navyše atraktivita priestoru -100%, keďže tam si človek môže behať koľko chce a zadarmo hocikedy a ak ideš mimo tej cesty, je tam dokonca oveľa viac krajších cestičiek.
Reakcia na: keks #126:
Až na to, že MHD funguje, keďže ju môžeš využívať.
Reakcia na: MatejBA #124:
Pôjdem odvrchu po odrážkach
- obmedzil si električku z/do Petržalky - neprijateľné, však nosný systém
- obmedzuješ cyklistov - plus si obmedzil prístup pre chodcov a cyklistov na 3 mostoch
- hrádza - chýba verejné osvetlenie, navyše nebezpečný priestor pri výbehu na Lanfranconi a lávka na Lanfranconi je úzka a neosvetlená, zbehnutie dole je tiež nebezpečné na bratislavskej strane, hrozí ušlapanie niekoho kto spadne + problematický prístup záchranárov
- beh po nábreží pri Dunaji? Uzavrel si predsa obľúbenú prechádzkovú oblasť pre peších a tým pádom sú zablokované obe cyklotrasy na oboch stranách Dunaja. Beh po ulici znamená, obmedzenie autobusov, teda MHD, čo je neprijateľné + odrezanie promenády.
- Rázusovo - nemôžu tam premávať autobusy MHD, zablokovanie prístupu k nábrežiu, tak isto zablokovaná najlepšia cyklotrasa v meste.
- Vajanského - nemôžu premávať autobusy
- Dostojevskeho - detto
- Landererova - detto
- tým, že to ťaháš okolo Tower 115 si zablokoval všetky prístupy pre ľudí v Eurovea, ako sa odtiaľ dostať, keďže väčšina obchodov zatvára o 21:00, odrezal SND a aj všetky linky MHD okolo

Samozrejme, môžeme sa baviť o "pekných" výhľadoch pri behu popri električkovej trati a hrádzi, kde bude nulová atmosféra, lebo sa tam nikto nedostane. Určite do dorovná zážitok z tunela, či behu cez historické jadro.


Reakcia na: bobitwo #121:
Cisticka-Rusovske jazero-Cunovo a naspat. Dole je siroka cesta, nocnych cyklistov odsunies na hornu hradzu
Reakcia na: 3pa3ck3 #127:
Nerozumiem. Prechody stoviek cyklistov každý deň celý deň neohrozia prírodu a vodu, ale hromadné prebehnutie pár tisícok bežcov raz za rok už áno?