Obnovenie premávky vlakov linky R20 (od 11.10.2025)

Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.

Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.

Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.

Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #156:
Vlastne hej.

Ale zase ak by tam teraz dali Kiss ci Flirt, tak pri ich rychlej akceleracii by to s 2 supravami vedeli vyjazdit len tak tak momentalne (maximalne by museli byt extra rusnovodici a vlakveduci). Ak sa rata s 56 minutami pri Vectrone, tak pri sviznejsej jazde Kissu/Flirtu by to dali o par minut rychlejsie.
Reakcia na: MatejBA #152:
Dve súpravy to nikdy obslúžiť nevedeli. Však rozmýšľaj, jazdná doba jedným smerom bola hodina a interval hodina. To by si musel mať nulové obratové časy (a asi by to aj tak nevychádzalo).
Reakcia na: Vectron #135:
Táto ponuka nikdy elektronicky dostupná nebola, vždy ju bolo treba vystaviť na oficiálnom tlačive. Dôvodom je platnosť lístka u DPB.
Reakcia na: MatejBA #152:
Predtým jazdili tri súpravy.
Dnes poobede sme meškali z Viedne tak, že súprava idúca z Bratislavy obslúžila stanicu DNV a následne na nás čakala na severnom zhlaví, než sme prišli z Marcheggu. V praxi sa naplno ukázala hlúposť grafikonu, ktorý, po zohľadnení reálnej prevádzky s meškaniami, spôsobuje akurát to, že vlaky sa križujú na jedinom jednokoľajnom úseku trasy medzi Bratislavou a Viedňou. Čo znamená, že jeden musí čakať na druhý a meškania sa len prenášajú. Tomu, kto toto navrhol, by mali dať zlatú medailu za hlúposť. Lebo je to celé hlúpe a iba hlupák to mohol navrhnúť.
Reakcia na: Jak44 #124:
Pockaj, jazdia 4 vlaky, co predtym vedeli obsluzit 2? To je ale efektivita... Nedivim sa, ze zvysili cestovne potom 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #150:
Ja som porovnával ceny za rovnaké obdobie, ktoré majú obaja v ponuke.
Vychádza to na cenu pri 0,34€ za jednu cestu. Obojsmerne 0,69€. Opakujem. Nie je to nijaká anomália. Rovnako platia aj ľudia na Slovensku pri rovnakej precestovanej vzdialenosti. Teda o 0,03 € menej oproti tebe na deň.
Reakcia na: david11 #149:
Porovnávam najvýhodnejšie ponuky. Zločinecká má aj ročný traťový lístok? Lebo MHD mesačníky by som si nekupoval, keď mám možnosť kúpiť si výhodnejší ročný lístok a plánujem denne cestovať.
Reakcia na: upravovač fotiek #148:
Ty porovnávaš cenu mesačníka 12x ZSSK a ročného pre BA. Čo nie je teda ideal pre porovnanie. Mesačný pre BA 100+101 stojí 40,50€ čo je 486€ ročne.
Tá cena mesačníka ZSSK je rovnaká aj na SK pri rovnakej vzdialenosti. Jedine ušetríš 12€ za predaj cez okienko. Jediný hendikep je nemožnosť si to kúpiť online a pritom účtovať poplatok pri okienku.
Reakcia na: Peon #147:
Pomalodráhu som využíval preto, lebo som pri nej mohol auto zaparkovať bez poplatkov (čo pri ŽST Petržalka možné nie je) a aj preto, lebo REX7 ide priamo až na Wien Mitte, kdežto REX6 iba na Hauptbahnhof, takže by som musel ešte prestupovať.

Áno, Klimaticket vyjde lacnejšie ako kupovať mesačné lístky a potom ešte ročný lístok na MHD vo Viedni.

Pre mňa je neuveriteľné, že ročne mám platiť 252€ za posraný úsek DNV - Marchegg Gr., pričom ročná električenka na zóny 100 a 101, vrátane želzníc, stojí 263€! Samozrejme zločinecká spoločnosť sa bude brániť integrácii tohto úseku v rámci BID, lebo na ňom môže ryžovať. A BID, resp. IDS BK, je tu iba na srandu asi. Možno chcú, pre obyčajnú ľudskú závisť a tuposť, aby si pendleri do Rakúska platili extra.

Keby bol cestný most cez Moravu, tak z DNV budem chodiť do Marcheggu, aby som nemusel platiť výpalné 252€ ročne za tie 3 kilometre!
Reakcia na: upravovač fotiek #145:
"Pomalodráhu" z Wolfsthalu si vtedy zvolil kvôli nižšiemu počtu cestujúcich v porovnaní s REX z Petržalky?

A nerozumiem celkom: Nejaky Klimaticket (?) pre Rakusko alebo VOR mesačník (kvoli čomu si kupuješ v od ZSSK mesačníky po štátnu hranicu) je vyhodnejši ako mesačníky "BA - Wien" od ZSSK?

A ked tak zdražel mesacnik z DNV po Marchegg Gr, zdražel aj z Petržalky po Kittsee Gr? A naozaj neuveritelne ze inak ako na stanici za príplatok 1 € sa nedá kúpit...
Ešte jedna pikoška, mnohí cestovali na elektrických kolobežkách cez Cyklomost Slobody ku Schlosshofu, kde mali zaparkované autá, ktorými pokračovali ďalej do Viedne. DNV bola dosť odrezaná, nejaký cestný most cez Moravu by sa na západe zišiel 🫤.
Reakcia na: Peon #144:
Do Marcheggu som jazdil na bicykli. V zimných mesiacoch som jazdil autom do Wolfsthalu a odtiaľ REX7.
Reakcia na: upravovač fotiek #141:
Ahaa, dík za info k dôvodu meškaní na rakúskej strane.
Páči sa mi, že v Rakúsku zobrazujú infotabule odhadovaný čas odchodu vlaku (teda nie meškanie v minútach).

To si počas dlhodobej výluky bežne cestoval do Viedne NAD cez Marchegg? Tým sa cesta predĺžila asi o hodinu, nie?
Reakcia na: Jak44 #142:
R81 fakt nemusí trištvrte hodiny oxidovať na nástupišti ale môže sa ísť odstaviť niekam inde. Miesta je tam dosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #139:
V Marcheggu sa práveže po novom REX8 križovať nevedia.

Na 1. nástupišti stojí :45-:14 S1
Na 2. nástupište je :47-:50 a :09-:12 REX8
Na 3. nástupišti stojí :36-:24 R81

A viac nástupíšť tam nie je. 😅
Reakcia na: Solider #140:
REX8 meškali asi všetky, na trati niečo robia, išli sme po "nesprávnej" koľaji, videl som tam akési osoby v reflexných vestách. Okrem toho sme sa šuchtali miestami iba 70 km/h, sledoval som to na GPS v mobile. Proste meškania sa len nabaľujú a nabaľujú. Z Viedne hlásili meškanie 15 až 20 minút, nakoniec to bolo "iba" 11 minút. A v DNV pri výstupe som už videl vyčkávať REX8 v opačnom smere, ako vyčkáva na vjazde do stanice. Rovnako ako tam čakal aj ráno presne z toho istého dôvodu. Križovanie vlakov vymysleli fakt zle. Navyše skorší odchod z Viedne mi robí problém, musím z práce zdrhať 5 až 10 minút pred oficiálnym fajrontom (podľa toho, ako práve jazdí O Wagen, ktorého aktuálne odchody sledujem). A kvôli neskoršiemu príchodu vlaku z Bratislavy meškávam spravilda 5 až 20 minút, podľa toho, ako moc mešká. Iba vo výnimočnom prípade, kedy vlak nemešká (v lete sa to asi dva krát podarilo - ale to na REX8 z Marcheggu jazdili Desiro ML, ktoré nezabíjali toľko času v staniciach) a zároveň stihnem prestupy bez čakania (nie ako dnes, kedy som na nich dokopy zabil 13 minút), prídem do práce presne na ôsmu.
Reakcia na: Peon #137:
Boli odrieknuté aj niektoré REX do Petržalky. Darí sa aj ÖBB 🤪
Reakcia na: Peon #137:
Jeden z dôvodov bude, že nejaký inteligent vymyslel, že sa vlaky budú križovať v DNV miesto toho, aby sa križovali v Marcheggu, ako predtým. Ono by to teoreticky malo byť jedno, resp. vlaky sa majú križovať medzi DNV a Lamačom, aspoň papierovo podľa CP. Lenže vlaky z Viedne bývajú zmeškané (viac než vlaky z Bratislavy, keďže DNV je oveľa bližšie Bratislave HLST) a stanica DNV neumožňuje odbaviť dve súpravy naraz (nie ak je jedna z nich dlhšia ako trojvozňová - a aj tak je to problematické). Takže vlak z Viedne mešká a kvôli nemu sa blokuje vjazd vlaku z Bratislavy. ktorý tam čaká na vjazde. Až keď zmeškaný vlak z Viedne opustí priestor stanice DNV, môže sa vlak do Viedne pustiť do stanice. Úsek DNV - Marchegg ostal jednokoľajný, tak sa tam nemôžu pustiť vlaky proti sebe. Kdežto úsek Marchegg - Wien dvojkoľajný je a po sprevádzkovaní oboch koľají už vlaky idúce do Viedne nemuseli čakať na zmeškané vlaky z Viedne. Navyše stanica Marchegg bez problémov obslúži naraz aj tri vlaky. Na rozdiel od DNV. Proste dôvodov je viac, osobne považujem časy odjazdov a príjazdov za zlé. Z Viedne sa jazdí o 4 minúty skôr, napriek tomu, že jazdná doba sa skrátila. Z Bratislavy sa jazdí o 11 minút neskôr, a vlaky sa majú križovať mediz DNV a Lamačom. Odjazd z Bratislavy by som dal o 5 minút skôr než je súčasný stav, zároveň by som z Viedne oneskoril odchody o 10 minút neskôr oproti súčasnému stavu. Vlaky by sa pohodlne križovali v Marcheggu tak, ako zvykli. Zároveň potenciálne zmeškané vlaky z Viedne by nespôsobovali meškania vlakov z Bratislavy. V prípade, že by vlak z Viedne meškal až tak, že by nestihol obrat na Hlavnú šťanicu, tak by sa mal ísť obrátiť aspoň do DNV, kde je prestup na ďalšie spoje.
Reakcia na: S499.1023 #133:
To by si veľa chcel, aby sa tieto veci opravovali a udržiavali v činnosti 😂