Dočasná zmena liniek S50 R50R55 (29.9. – 13.12.2025)

Premávka vlakov medzi Bratislavou a Trnavou bude dočasne zredukovaná.

Pre modernizáciu zabezpečovacieho systému na trati medzi Cíferom a Trnavou nastanú od 29. septembra predbežne do 13. decembra 2025 dočasné zmeny na vlakových linkách S50 a R55.

  • Na linke S50 budú vybrané vlaky v špičkách pracovných dní vedené po skrátenej trase Bratislava – Pezinok.
    • Do konca októbra zároveň prebieha odklon väčšiny týchto skrátených vlakov na stanicu Bratislava-Nové Mesto, následne by mali byť opäť vedené na Hlavnú stanicu.
    • Vybrané vlaky premávajúce po neskrátenej trase budú kapacitne posilnené.
    • Výlukový cestovný poriadok.
  • Na linke R55 budú zmenené časové polohy vlakov v oboch smeroch a zároveň budú vlaky mimoriadne zastavovať aj v stanici Šenkvice.
    • Výlukový cestovný poriadok.
    • V časti trasy vlakov mimo IDS BK bude zároveň z dôvodu rekonštrukcie trate prebiehať výluka medzi Hlohovcom a Lužiankami, kde budú vlaky nahradené autobusovou dopravou.
  • Na linke R50 bude od 6. októbra 2025 jeden z ranných rýchlikov z Trnavy do Bratislavy zastavovať aj v Cíferi a Šenkviciach.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #8:
Na oboch stranách by bol dosť ostrý obrat, jedno krátke čakanie zmeškaného vlaku a už to nikdy nedobehne.
Reakcia na: Martin Fundárek #8:
A inak, podľa https://www.55p.cz/nove-zamky_671_2025/ aj tú zmenu v obehoch urobili - 4. TD je zrejme zlúčený ráno s 9. TD a poobede s 8. TD. Takže jednu jednotku na posilnenie by mali.
Reakcia na: Solider #7:
"tam by zrejme nebolo z čoho urobiť dvojicu jednotiek"
Jedna by mohla byť k dispozícii - na BANM- Pezinok stačí jedna súprava, aj keď obrat v Pezinku by bol dosť ostrý. A keďže by sa tým ušetril 1 fíra, tak by sa mohla odtiaľ zobrať aj druhá a poslať tam klasiky s mašinami na oboch koncoch.
"vyžadovalo by si to väčšiu zmenu grafikonu, obehov a turnusov"
No a? Čo grafikonisti majú celozávodnú dovolenku? Áno, jednoduchšie je zrušiť vlaky bez náhrady, než niečo skúsiť urobiť. Ale tým prichádzame k tomu, že ZSSK v tom nie je nevinne. (Odhliadnuc od toho, že dopady mali zistiť z plánu výluk a kričať, že takto sa výluky kumulovať nemôžu.)
Reakcia na: Martin Fundárek #6:
V tomto je zrejme ZSSK nevinne, keďže kvôli výluke medzi Cíferom a Trnavou je k dispozícii nižšia kapacita a všetko čo je nakreslené by sa tam nezmestilo. Otázka duplákov na existujúcich spojoch S50 je správna, ale tam by zrejme nebolo z čoho urobiť dvojicu jednotiek a vyžadovalo by si to väčšiu zmenu grafikonu, obehov a turnusov, pretože S20 a S50 sú vzajomne sprejazdované. K tomu sa ešte pridala výluka na Hlavnej stanici.

Nezostáva nič iné, než vydržať do druhého novembrového týždňa, keď sa skončí výluka na Hlavnej stanici a vrátia sa tam vložené špičkové spoje presmerované na BANM, ktoré však budú naďalej do decembra a zrejme aj v roku 2026 počas rekonštrukcie trate medzi Cíferom a Trnavou skrátené po Pezinok.
Ktoréže to vybrané vlaky S50 sú posilnené? Lebo poobede som vyskúšal postupne všetky z BA do TT od 14.36 do 18.36, nebol posilnený ani jeden. (Ešte aj vlak 15.39 z Trnavy, ktorý má štandardne druhú jednotku v závese zamknutú, ju má zamknutú aj teraz.) Na hlavnej je problém nájsť si miesto už štvrť hodiny pred odchodom.
A na linke R55 nie sú len zmenené časové polohy, ale je aj polovica spojov zrušená (rýchliky do Prievidze).
Rozdrbať oba konce S50 naraz a polovicu vlakov na jednej strane odkloniť a na druhej skrátiť a ešte zrušiť polovicu spojov na R55, to sa nedá vymyslieť len tak, na to treba kombináciu ŽSR + ZSSK.
Ešte môže byť aj horšie-pozrite, koľko CP za október vystrieda v 100-tisícovom Olomouci autobusová 14-ka kvôli výlukám:
Vy by ste sa chceli priemerne každého 3,33 dňa učiť novú výlukovú trasu?
Reakcia na: 6503 #1:
Prosímvás, Prouza, to je pořád něco! Kdo to byl, ten, co tam nebyl?
Reakcia na: jako350 #2:
Terazky ste akú rečú hovorili, Kefalín? Po amerikánsky?