DPB dostane tri elektrobusy Otokar e-Kent

Turecký výrobca Otokar dodá bratislavskému dopravnému podniku v rámci urovnania vzájomného sporu tri elektrické autobusy.

Vozidlový park bratislavskej MHD má byť do polovice leta 2026 doplnený o tri nové 12-metrové elektrobusy Otokar e-Kent C od tureckého výrobcu autobusov Otokar Otomotiv. Vyplýva to z uzavretej dohody o urovnaní medzi Dopravným podnikom Bratislava a spoločnosťou Otokar Otomotiv.

Turecký výrobca dodal v roku 2022 do Bratislavy 71 kĺbových autobusov Otokar Kent C, na ktorých DPB evidoval viaceré nedostatky, za ktoré udelil výrobcovi tri zmluvné pokuty. Výrobca však uplatnené nároky DPB považoval za neopodstatnené a neodôvodnené, čím vznikol medzi oboma stranami spor. Napriek rozdielnym názorom sa obe strany dohodli na urovnaní sporu vzájomnou dohodou. Podstata urovnania spočíva v zániku doterajších nárokov DPB voči výrobcovi a ich nahradení novými záväzkami výrobcu voči DPB.

Výrobca sa zaviazal, že dopravnému podniku bezodplatne dodá nové náhradné diely na autobusy Otokar v hodnote 1,4 mil. € najneskôr do 5 mesiacov a súčasne tri nové 12-metrové elektrobusy s príslušenstvom v hodnote 1,650 mil. € (550-tisíc €/vozidlo) najneskôr do 31. júla 2026. Okrem toho výrobca riadne dorieši uplatnené a ešte nevybavené reklamácie. Náhradné diely aj elektrobusy výrobca dodá do bratislavského colného skladu, DPB bude musieť za ne zaplatiť DPH. Ak výrobca nedodá nové záväzky riadne a včas podľa dohody, DPB bude požadovať peňažnú náhradu v ich hodnote.

V prípade elektrobusov pôjde o vozidlá Otokar e-Kent C 12 s požadovaným dojazdom 220 až 230 kilometrov na jedno nabitie. Požadovaná kapacita akumulátora je najmenej 440 kWh. Ku každému vozidlu výrobca dodá nabíjaciu stanicu pre rýchle aj pomalé nabíjanie prostredníctvom kábla. Elektrobusy musia byť nové (r. v. najskôr 2025) s nájazdom najviac 1000 km. Záručná doba na elektrobus bude 5 rokov, na akumulátor 6 rokov (2000 nabíjacích cyklov). Životnosť elektrobusu musí byť najmenej 12 rokov. Elektrobusy plánuje DPB využívať v špičkách na linkách 53 a 75.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #71:
Píše nevhodný, nie nevýhodný.
Reakcia na: Andrej #64:
Nevýhodný nákup? Bolo to hradené z eurofondovej dotácie. Reálne mohlo prísť nula až päť autobusov a odklepli sa peniaze na štyri vozidlá. Koľko autobusov okrem týchto štyroch získal v ostatnom čase DPB z eurofondov v podstate zdarma? Nula? 🙄
Reakcia na: janci_194 #68:
Ďakujem, zabudol som na ten článok.
Reakcia na: Cancer #67:
Dobre, to beriem. Som si myslel ze narazas na nejake problemy so spolahlivostou.
Reakcia na: upravovač fotiek #65:
Tu je článok ktory som si čítal už dávnejšie. Sú tam už nejake nepresnosti nakolko článok je starý zhruba rok
https://www.cs-dopravak.cz/36x-drazsi-nez-nafta-ohlednuti-za-vodikovymi-autobusy-v-bratislave/
Reakcia na: Andrej #64:
Podla mňa je málo keď fungl nové vozdilo odjazdí sotva pol dňa (lebo jazdí iba rannú a poobednú špičku) a cez víkend nejazdí vôbec.

Šak aj keď sú plne pojazdné viacej stoja ako jazdia oproti ostatným vozidlám…
Reakcia na: Andrej #64:
Hlavne vedia ich uz natlakovat na vacsi dojazd tak neviem preco jazdia stale na delenky, uz by mali zvladnut aj kratsie celodenky napriklad 87/1 ktora jazdi okolo plnicky a jazdi cca 14h. od 6.30 do 20.00
Reakcia na: Andrej #64:
Ako vyzerá ekonomická stránka prevádzky vodíkových autobusov DPB? Neviem, pýtam sa. Ekologická vychádza asi tak, že pri výrobe, kompresii, skladovaní a využití vodíka sú emisie CO2 asi polovičné v porovnaní s naftovým autobusom.
Reakcia na: Cancer #59:
Ako (ne)jazdia vodikove Solarisy? Dnes jazdia 3 kusy a vcera vsetky 4.

Ze to bol nevhodny nakup suhlasim, a to ze jazdia na delenych poradiach je tiez velmi nestastne, ale nezda sa mi ze by s nimi inac boli nejake extremne problemy s dostupnostou...
Reakcia na: Petto #62:
Konkrétne som myslel Škoda-Solaris Trollino 24 ale predpokladám, že Škoda 27 Tr Solaris na tom bude veľmi podobne.
Reakcia na: tom_sk #61:
Co je novy trolejbus SKODA ? Lebo tu mame X verzii s 2 skeletmi 😂.
Reakcia na: Michal987 #57:
Za mňa je Otokar super lebo má miesta s dostatkom priestoru na kolená nepozerám sa pri sedení na spoj okna a nebúcham si hlavu v priestore na státie. Sorka je v tomto taký neutrál, neni to komfort ale dá sa cestovať, no tie nové trolejbusy Škoda to je čistý dobytčák ktorý ma odrádza cestovať MHD a linke 71 sa zásadne vyhýbam aj keď mi smeruje k domu. A je mi úplne jedno či trase alebo netrase, väčšinou je to skôr od toho aký je vodič v tomto sa bohužiaľ nikdy autobusy nevyrovnajú električkám.
To Otokar nevedel radsej nieco taketo dodat ako do Povazskej Bystrice ? Isuzu ponuka dojazd nad 500 km
https://imhd.sk/pb/doc/sk/24056/DPMPB-obstaráva-nové-elektrobusy
Reakcia na: Mhr1 #58:
Pri tom ako (ne)jazdia vodíkové zhoralisy a aká je (našťastie) pravdepodobnosť že už žiadne ďalšie mať nebudeme nemusíme ani načínať novú desiatku a môžu ísť hneď za posledným vodíkom (teda 2605-2608)
Som zvedavý, aké čísla dostanú. Od 3017 či 3021 zjavne nie, keďže 3xxx majú byť kĺbáky, takže 2xxx, ale ktorá stovka? Ja by som ich ako atyp pridal k ďalším atypom: 2611-2613. Viete niekto niečo bližšie?
Reakcia na: andy27 #42:
To je pravda. Ja ako cestujúci to tak vnímam. Či kvôli pohodliu, alebo napr. s otokarom sa trasie celý autobus pri sorkach nie . Včera som išiel 2010-kovou SOR a poviem ze to bolo lepšie(nie oveľa ale bolo) oproti otokarom. A ako vravím kazovosť otokarov oproti NS12 je neuveriteľný aj keď je ich o 10 menej a nie sú to klbaky. A často sa mi stava keď idem z roboty natlačený otokar stojím nalepený na dverách vystupujem na menej frekventovanej ulici a dostať sa k tlačítku na otváranie nie vždy je ľahké. To isté majú aj iveco.
Reakcia na: samkoh #55:
Konštrukčne je to dané neprítomnosťou mnohočlenného riadenia.
Reakcia na: trolejbus6207 #52:
Prosím, pripomeň mi, čím je to konštrukčne dané, že sa odtlačiť s vypätím všetkých síl vedia, ale dlhodobo v súpravách jazdiť nemôžu? A to ani na nejakej rovinatej linke, napr. ex 14? Nehádam sa, len prosím o osvieženie pamäte.
Reakcia na: Drew5 #48:
AKo bolo povedane , SOR ma zial vlastnu zastaranu koncepciu klbu, preto je ten interier jak pises.
Niekto sice este pise ze Otokar ma 1. a 2.dvere daleko od seba co je nevyhoda. No este asi nevidel 2. a 3.dvere v NS18 - tam je 5 radov sedadiel prevazne v 2+2, dalej uzky klb a sikme sedenie za klbom. Odhadujem ze to bude vitaz najdlhsieho "stanicovania" v zastavkach pri preplnenom vozidle.
"DPB evidoval viaceré nedostatky, za ktoré udelil výrobcovi tri zmluvné pokuty."

A v tomto kontexte by ma celkom zaujimali tie udelene zmluvne pokuty od Vallova za DKR a Petrzalsku trat... 🙂