Združenie MUZ pripraví projekt modernizácie vozovne Šarišské Lúky

Projektovú dokumentáciu na modernizáciu vozovne Šarišské Lúky pripraví združenie spoločností Dopravoprojekt a ISPO.

DPMP, a. s. ešte v priebehu minulého roka vyhlásil súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie k projektu „Modernizácia údržbovej základne trolejbusov a výstavba meniarne – projektová dokumentácia“. Začiatkom februára 2022 došlo k uzavretiu Zmluvy o dielo na dodávku projekčných, inžinierskych a iných súvisiacich služieb s víťazom verejného obstarávania, ktorým sa stalo Združenie MUZ PREŠOV. Vedúcim členom tohto združenia je bratislavská spoločnosť DOPRAVOPROJEKT, a.s. a druhým členom je prešovská spoločnosť ISPO, spol. s r.o., inžinierske stavby.

V rámci diela budú spracované čiastkové dokumentácie v týchto stupňoch:

  • Dokumentácia stavebného zámeru (DSZ)
  • Posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie
  • Dokumentácia meračských prác (DMP)
  • Dokumentácia stavebno-technického a inžiniersko-geologického prieskumu (DSTIGP)
  • Dokumentácia pre územné rozhodnutie (DÚR)
  • Dokumentácia pre stavebné povolenie (DSP)
  • Dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS)
  • Dokumentácia pre výber zhotoviteľa (DVZ)

Súčasťou diela je tiež aj autorský dozor.

Celková hodnota zákazky je 791 840,00 € bez DPH, pričom až 95% z tejto sumy bude financovaných pomocou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zvyšných 5% pokryje DPMP, a.s. z vlastných zdrojov. Lehota na vypracovanie jednotlivých častí diela sa pohybuje od 3 až 6 mesiacov (v závislosti od jednotlivých častí diela) od nadobudnutia účinnosti zmluvy.

DPMP, a. s.

V ďalších rokoch bude nasledovať samotná modernizácia trolejbusovej časti vozovne. Vozovňa Šarišské Lúky bola postavená na počiatku 60. rokov minulého storočia, pričom z veľkej časti je jej vybavenie pôvodné. V uplynulých rokoch prebehli iba drobné úpravy v podobe výmeny brán, okien, či strešných svetlíkov. Vzhľadom na to, že v posledných rokoch bolo nakúpených niekoľko desiatok nových trolejbusov a desiatka nových trolejbusov sa ešte len očakáva, technické zázemie je preto nedostatočné – podlaha je tvorená z drevených klátikov, montážne jamy majú hĺbku iba 1,2 metra, dielne trolejbusov nie sú prejazdné a trolejbusy do nich musia cúvať, k dispozícii nie sú ani temperované garážové priestory.

DPMP, a. s.

Rozsah modernizácie

  • prístavba a nadstavba objektu vozovne a oprava strechy,
  • výmena všetkých podláh v halových a dielenských častiach a nové pracovné kanály,
  • výmena všetkých dvier, vrát a okien; automatické otváranie vrát na dielni,
  • vymaľovanie všetkých vnútorných priestorov,
  • výmena sanitárneho zariadenia, kúrenia, vzduchotechniky, rozvodov elektriny a osvetlenia,
  • vybudovanie nového zázemia pre údržbu,
  • vybudovanie prípojky a preložka kanalizácie,
  • vybudovanie garáže pre 20 klasických trolejbusov,
  • vybudovanie garáže pre 35 hybridných trolejbusov,
  • dobudovanie trolejového vedenia vo vozovni aj so systémom automatického stavania cesty.

Modernizáciou prejdú údržbové dielne trolejbusov, umyváreň vozidiel, klampiarska a zámočnícka dielňa, kotolňa, elektrorozvodňa, mechanické a elektromechanické dielne, kancelárie majstrov, či dielňa údržby pneumatík a akumulátorovňa.

DPMP, a. s.

V rámci projektu sa tiež počíta s výstavbou štvrtej meniarne pre trolejbusovú prevádzku, ktorá bude umiestnená v areáli vozovne. V najbližších rokoch sa plánuje rozšírenie trolejbusovej siete o nové úseky, očakáva sa taktiež aj rozšírenie počtu trolejbusov. Súčasné tri meniarne takúto záťaž kapacitne nezvládnu, a preto je potrebné najprv zabezpečiť funkčné napájanie siete.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.