Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomoSK #13828:
No tak to je omyl. Potom ako chce dopravca preukazovať oprávnené náklady? Mňa ako objednávateľa zaujíma, koľko km nabehaných mu preplatatim. Nie že si bude jazdiť do vozovne na obed, každý deň tankovať a podobne nezmysly. Rovnako jalové km. Bez obeh je CP zdrap papiera, lebo efektivita na tom stojí. A práve pre toto obehy vozov sú súčasť toho, čo objednávateľ má vedieť. Povieš že malú časť medzi konečnými. A to ako objednávateľ skontroluje? Potom je jediná možnosť, že dopravca mu odovzdá síce obehy ktoré nemusia byť kompletné, ale tie budú podkladom pre oprávnené náklady. Inak si fakt neviem predstaviť,ako by to objednávateľ mohol kontrolovať.
Reply on: henko151 #13829:
A banková karta? To je o tom istom. Tento argument vôbec neberiem. Poslat sms je isto jednoduchšie než kadejaké appky, registrácie a dopravné karty. Ale hlavne že 2 evry hotovosti idú celé...a nik nevravím že má mať rovnakú cenu ako z karty. Ale proste chýba. Ja v BA a BB využívam práve toto.
Reply on: draxter #13826:
SMS lístok predpokladám, že nie je preto lebo časť ceny samotného lístka skončí u operátora. Vo výsledku je tak lístok drahši, ako lístok v hotovosti. Napr. V Bratislave je ešte o 10 centov drahší ako klasický papierový lístok (tých bonusových 10 minút nerátam, keďže ak chceš mať istotu, že ti príde včas je vhodné si ho aspoň 2 minúty pred odchodom spoja zakúpiť).

Reply on: draxter #13826:
Veľmi silne pochybujem, že sa budú zverejňovať obehy vozidiel. To je vyslovene interná záležitosť dopravcu, je jeho rizikom, ako si ich prípadne upraví, nakoľko mesto platí len malú časť prejazdov - tie, ktoré sú medzi konečnými. Inak si dovolím tvrdiť, že to verejnosť ani nemá čo zaujímať.
Reply on: Michal Mazánik #13824:
To znevýhodnenie hotovosti a možno aj bankovej karty oproti platbe dopravnou kartou sa dá pochopiť. Ale návrh sa pohybuje v sumách porovnateľných s celodenným parkovaním na Juhu alebo Sihoti IV. Ak by mali prísť dvaja ľudia na návštevu, tak zaplatia 4,50 za celodenné parkovanie. Pri použití MHD bankovou kartou 1,40*dve osoby*dve jazdy sa rovná auto ako najlacnejšie a najpohodlnejšie riešenie.

O aplikácií som počul, ale doteraz som si nevybavil parkovanie pre návštevy...

O porovnaní súm s inými mestami.

A to fakt nemám problém s navýšením na 0,80 za jednu jazdu a celoročný lístok vnímam maximálne pozitívne.
Reply on: Michal Mazánik #13824:
Mňa ten CP samozrejme veľmi - prevelmi zaujíma, ako aj obehy vozidiel. Vieme, že tam tkvie čaro nechceného, alebo vhodného. Jedno bez druhého nemá úplnú výpovednú hodnotu.

K tej tarife. Súhlasím s kvorkom, že je to ukážkový prístup k tomu, ako ísť čelom proti dôvodovej správe ohľadne ústavného práva na hotovosť. Takže tam mám svoje 4 výhrady:
1.cena z bankovej karty a karty dopravcu musí byť totožná, resp. veľmi obdobná
2.platba v hotovosti má motivovať, nie zdierat. Za mňa viac než 1.20 je úplne mimo realitu.
3. prečo nie je sms lístok? Počúvam o kadejakej appke, ale toto by mohlo výrazne znížiť podiel hotovostných platieb. Nerozumiem, nechápem a s ohľadom na predošlé body vnímam zle.
4.PCL zľavnený tiež má byť. Verím, že napokon bude.
Reply on: Michal Mazánik #13823:
Mňa to mrzí dvojnásobne. Práve preto, čo hovoríš a tiež preto, že vieme čo sa dialo v 2016. A preto som chcel byť tiež pri tom, keď sa to smerne začne. Žiaľ, toto bola jediná konkrétna odpoveď, inak furt len v tom zmysle, že sa to s dopravcom komunikuje.
Reply on: draxter #13820:
V prípade cestovného poriadku sme už viaceré relevatné požiadavky, aj z tohto fóra, zapracovali (uvidíte v pondelok), takisto aj v tarify budeme niektoré relevatné body ešte tlmočiť mestu, poslancom a diskutovať o nich. Počas diskusií k zmene tarify sa však objavili návrhy aj na ešte výraznejšie znevýhodnenie hotovosti, ktoré sme ale neodporučili realizovať.
Reply on: draxter #13819:
Rozumiem. V spomínanom období sme ešte s mestom Trenčín nespolupracovali. Za nás môžem povedať, že od podpisu zmluvy sa snažíme maximálne otvorene komunikovať, vysvetľovať veci, často aj nad rámec našich povinností. Lebo si uvedomujeme, že komunikácia je dôležitá a záleží nám na tom. O to viac ma mrzí, keď je tu snaha vytvárať dojem nejakej netransparentnosti, lebo si nemyslím, že je na to dôvod.
Reply on: Marek6283 #13814:
Jasné, tak to vždy beriem. Myslím, že sa dokonca na 80 percent i zhodneme vždy. Preto treba aj dnes poukazovať na to, čo je zle (ja to teraz jednoznačne vnímam, že tarifa platieb mimo PCL) a tlačiť na úpravy liniek - ale toto je možné, až keď uvidím CP a obehy vozidiel.
Reply on: TomoSK #13817:
To ozaj niekto chcel prečíslit 23 na 10? Ufff....
Reply on: Marek6283 #13816:
Ten cenník potrebuje 4 zmeny, vieme ktoré. Zvyšok ok.
Reply on: Michal Mazánik #13813:
Viem, viem. Všetko som dostal na moju infoziadost. Ale žiaľ až cca pred týždňom. Keďze som sa však zaujímal úplne od prvej spomienky (jar 2023?), neprišlo mi to fair. Lebo potom sa žiaľ dozviem, že to robí niekto iný, a to už v čase, keď je hotovo. Škoda. Hlavne že v roku 2016 videli ako to dopadlo, ale teraz nebola volá ani prezradiť to, čo už bolo známe.
Reply on: TomoSK #13817:
Tomáš, všetko beriem, a držím palce. Viem však čo to pre ľudí bude, tu optimista nie som. Ak sa mylim , vyvodím sebareflaxiu! Nie som ten starý 70 ročný SADkár ktorý zamieta zmeny😆 ale SADke za autobusové vyrastenie vďačím , je tam kopa dobrých ľudí tak ako aj u nás teraz. Je len jedno v čom si verím a to je autobusárčina tak pre to aj takéto "boje" ale to sa vždy vydiskutuje! ...už premýšlam kam dáme kávovary Makyta na aku a budeme za tie 2 ecka aj kávičku variť 😃 aby som to s recesiou nejak veselo zakončil 🙃 😉 ...a v tom ľavom zadnom rohu za tou šedou stenou odkial ide ten kritizovaný hluk spravíme toalety... 😅
Reply on: Marek6283 #13816:
Marek, osvetu a informačnú kampaň berieme s maximálnou vážnosťou, sami sme sa iniciatívne ponúkli a osobne budeme cestujúcich zásobiť informačnými materiálmi pred zmenou, v prvý deň zmeny aj po zmene, budeme celé dni v teréne - a najviac si ten hejt odnesieme priamo my. 🙂 Prikladám prílohu k zmluve, kde to je vyslovene uvedené. Cestujúci tak nebudú odkázaní len na info na internete, ale budú oslovovaní priamo na zastávkach, kde si budú môcť zobrať infomateriály (brožúrku, schému, atď.) a rovno sa opýtať na všetky veci, ktoré im nebudú jasné.

Ak by sme neboli schopní kompromisov, nič z toho, čo sa na Tvojom zápise nachádza, nezapracovalo. 🙂 Zastávka za nemocnicou škrie ODI, nie nás, na linke 3 máme odvoz a dovoz VOP, Kubrica je na samostatnej "pôvodnej" jedenástke, priemyselný park má po zmenách vždy odvoz minimálne na AS, na hlavný čas návozu a hlavný čas odvozu dokonca vznikajú nové priame spojenia (Saratovská, Detské mestečko...), do LOTky sa bude voziť po novom aj na šiestu, decká budú mať aj poobedňajšie odvozy zo školy, linka po novom moste je P7, z linky 10 je opätovne 23, 24 sa nakoniec zanechala v pôvodnej podobe. 🙂
Reply on: Michal Mazánik #13812:
Len ako perličku, mám to dodnes doma, pisielam jednu časť...v ele.forme to išlo nadriadeným. Ja som MHD nemal na strosť ale ďakujem že som bol ku týmto veciam pozvaný keďže ňou žijem od 3 rokov. Všetko sú to cenné skúsenosti. Vás teraz čaká-teda ˇUtvar mobility s mestom hlavne spraviť osvetu a vysvetliť cestujúcej verejnosti ako budˇu cestovať po novom, lebo vy to tak neberiete ale ja ich poznám a viem čo to bude...tak to netreba podceniť, nie len v ele.médiách ale aj v klasických papierových, možno by stála za úvahu aj SADka a propagácia cenníka u nich, keďže gro cestujúcich prestupuje z modrých do červeno-bielych , na stanici ku výveske dať tiež info o cene po novom ktorá sa schváli aby sa pripravili na nástup a podobne....
Reply on: Marek6283 #13814:
Rešpektujem Tvoj pohľad. Čo sa týka sľúbených vecí, asi hovoríme najmä o infraštruktúre, v rámci našich možností sa pre to snažíme robiť maximum. Komunikujeme s viacerými poslancami, aby sme zabezpečili vyčlenenie peňazí v rozpočte, s Útvarom mobility aj Útvarom investícii. Aj celý budúci rok, kým máme spoluprácu s mestom, budeme apelovať na to, aby sa veci čo najskôr naprojektovali a zrealizovali. Určite po spustení nebudeme vyhodcovať situáciu len spoza stola, ale budeme v teréne, budeme sa aj voziť, hľadať problémy a riešiť ich.

Rád by som sa inak zastal (to skôr voči iným diskutujúcim) aj zástupcov Útvaru mobility, ktorí som presvedčený, že robia všetko preto, aby sa MHD zlepšila a prípadné problémy boli vyriešené čo najskôr. 🙂
Reply on: Michal Mazánik #13812:
Ďakujem za odpoveď Michal, vážim si to, aj ukľudnenie od Milana 005 a Lukáša z NR , ľudí ktorých si najviac vážim. Na ich slová dám a viem že aj Ty to myslíš dobre. Že sa nezhodneme v niektorých veciach je podľa mňa normálne. Kopu vecí by som zo skúseností spustil žial až keď budú sľúbené veci splnené, pár vecí riešil inak ale to je len môj pohľad , a naň si myslím že toto diskusné fórum je tak to tak aj berte! Ideme ďalej ...
Reply on: draxter #13808:
Spolupráca s Ing. Pospíšilom nijak nesúvisí so súčasným návrhom novej koncepcie.

Informácia o tom, kto je zhotoviteľom súčasného návrhu novej koncepcie, je dostupná na webe mesta, v novinách INFO, na FB, na IG, dokonca na LCD v autobusoch to bolo uvedené. Ja už popravde neviem, ako ešte viac by sa to dalo zverejniť.

Dokumenty k zakázke sú prístupné štandardným spôsobom, pre odstránenie akýchkoľvek pochybností pripájam odkazy na zmluvu https://shorturl.at/hynhM a prílohu https://www.shorturl.at/L4BRB
Reply on: Marek6283 #13805:
Mrzí ma Marek, že to takto vnímaš. My sme sa vždy snažili brať pripomienky Teba aj ostatných vodičov do úvahy, vaše skúsenosti z prevádzky si vážime - sám vieš, že mnoho trás, ktoré sme testovali (s Tebou ako vodičom) a ktoré boli vyhodnotené ako nevhodné, sme z návrhu vypustili. Teraz dokončujeme obehy, opäť sa v maximálnej možnej miere snažíme vychádzať v ústrety vodičom a trenčianskym zvyklostiam, aby obehy, ktoré dodáme, boli použiteľné a vodiči si mohli vybrať z rôznych typov služieb.

Čo sa týka verejnej prezentácie, milanovi005 (z kontextu mi vyplýva, že hovoríme o ňom) sme zodpovedali najviac otázok zo všetkých prítomných ľudí, je to viditeľné aj na zázname, ktorý je zverejnený. Zástupkyne MsÚ potom dali slovo aj ďalším obyvateľom, aby čo najviac ľudí malo možnosť položiť otázku. Ja som kedysi milanovi005 aj písal e-mail, príležitostne prebieha komunikácia aj medzi ním a Tomášom, vždy sme boli otvorení aj tomu sa stretnúť a diskutovať.

Ohľadom zmien v návrhu, skúsim zareagovať v bodoch. Mnohé veci sme tu už ale vysvetľovali, takže sa budem opakovať:

L1 cez dva Juhy: áno, toto je vec, ktoré pribudla dodatočne. Máme za to, že Južanom to pomôže a iným cestujúcim to neublíži.
L2 cez Jesenského: bola v návrhu od začiatku, dokonca hneď prvú testovaciu jazdu s Tebou sme išli po tejto ulici.
L5: so zrušením linky (okrem školských a robotníckych spojov) sa počítalo už v úplne prvej verzii novej koncepcie, keď sme prezentovali jej schému, sedel si v zasadačke na MsÚ aj Ty. Mimochodom, k zrušeniu linky 5 prišla len jedna pripomienka.
L4: táto trasa bola tiež prezentovaná už na úplne prvej internej prezentácii, na ktorej si bol prítomný, spolu sme ju aj testovali. Ak ma pamäť neklame, zrovna k Jána Derku neboli ani z Tvojej strany vznesené zásadné pripomienky, diskutovali sme skôr o polohe zastávky Na kameni.
L7: taktiež bola v návrhu od začiatku, zmeny ohľadom trasovania cez Odevnú a Lipovú boli zvolené práve na základe opakovaných testovacích jázd s Tebou aj inými Tvojimi kolegami, aby sme sa vyhli odbočeniam, kde autobus výrazne zasahoval do protismeru na frekventovanej Bratislavskej a Zlatovskej.
Školské spoje: boli zapracované na základe veľkého množstva požiadaviek poslancov a občanov. Sú označené písmenami, aby zbytočne nebol bordel v CP bežných liniek. Väčšina cestujúcich si ich existenciu ani nebude uvedomovať, podobne fungujú školské spoje v Prešove.
Nočné linky: áno, pôvodne sa počítalo iba s linkou N1, Sihoť a Západ nemali byť v noci obslúžené vôbec. Po diskusii so zástupcami Útvaru mobility padlo rozhodnutie zabezpečiť počas nocí pre voľným dňom plošnú obsluhu. Toto sa udialo až tesne pred verejnou prezentáciou.

Niekoľko drobných zmien bude aj v cestovných poriadkoch, ktoré zverejníme v pondelok - vychádzajú aj z podnetov, ktoré boli vznesené tu na diskusnom fóre.

Čo sa týka toho, že budeme všetci ďaleko - zaviazali sme sa až do konca roka 2025 spolupracovať s mestom, vyhodnocovať podnety, ako z prevádzky, tak aj od cestujúcich a zapracovávať prípadné zmeny. Takže rozhodne to nie je tak, že 1.9. odhadzujeme lopaty a už nás to nebude zaujímať. Ja osobne určite nebudem ďaleko ani po 31.12.2025, pretože v Trenčíne bývam a nemám v pláne sa sťahovať. S Tomášom sa možno časom budete zdraviť aj spoza volantov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.