Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #47:
My dvaja sme si už tuším svoje názory na žilinskú tarifu už vysvetlili a konštatovali sme celkom odlišné postoje. Ja sa nehádam - kým je to 200 km odo mňa a Žilinčania sa nesťažujú, budiš. Len mi nešahajte na 24hodinový lístok 🙂

S tým presmerovaním L28 na Rosinskú (cez Obchodnú) možno počítať už teraz pri zavedení trolejbusov cez Veľký diel? Na Rosinskú teda pôjdu aj L2 aj 28? Alebo sa dvojka vráti na Fatranskú?

Ako už napísal TeBeCe, fotky vďačne prijímam na svojej e-mail adrese. Podľa aktuálnosti, zaujímavosti a pod. ich zaradím (sem-tam aj nezaradím, ale to asi nebude Tvoj prípad, Juraj) do updatov, s pridaním na stránku podľa uváženia prakticky od najbližšieho možného termínu až po ľubovoľne vzdialený termín.
Reakcia na: Juraj #47:
fotky treba poslat webmasterovi (Vladimir) a on ich spracuje do updatov a tie sa potom objavia na uvodnej stranke 🙂
Reakcia na: S499.1023 #46:

1/ Nie celkom dobre pocitate. Cena 12+12 pri prestupe sa tyka iba pri obidvoch cestach nad 5 zastavok aj to len niekoho zo Sniny alebo Senice, ktory do Ziliny zabludi len sem-tam. Pravidelni stali cestujuci si jazdy maju moznost nabit do cipovej karty uz od 5,60 za jazdu, tak prestup vyjde len 11,20, co je takmer iba polovica uvadzanej sumy. Je zvlastne, ako zilinsky tarifny system tolko niekomu kole oci, na druhej strane nevidi viac a inych vyhod tohto systemu. V kolkychze mestach maju tarifu rozdelenu podla prevezenej vzdialenosti? Vacsinou je cena uz 12 aj 14 Sk bez toho, ci sa cestujuci vecie 3 alebo 13 zastavok a akosi to nikomu nevadi... V kolkych mestach je komercna zlava do cipovej karty az do 45%? Vacsinou je to 10-20% /1-2 Sk oproti zilinskym 5,40/ a nikto tu toto este nekritizoval.
2/ Vyuzitie l.c.6 bolo nerovnomerne, od centra na Vlcince bola obsadenost vozov iba tretinova, tak sa na Vlcince pusta iba tretina vozov. Cast sestky sa teda pustila z Hajika len do centra a dostala cislo 16.Nie je to nic mimoriadne, uz roky je takto zabezpecovana doprava do centra zo Soliniek a funguje to.
3/ Asi to vyzera tak, ze na Rosinsku bude presmerovana l.28.
4/ Vladimirovi vdaka, postup vyvinu MHD vysvetlil uplne presne.
5/ Aky je tu sposob pridavania fotografii?
Reakcia na: Vladimír #44:
No a ten tarif by som si DPMŽ dovolil zásadným sposobom vyčítať. Inka je to výborné ale nemať predplatné cestovné... a neprestupný tarif v kombinácii s elektronickým odbavovacím systémom... no fuj, zvrhlosť.
Jasne, jasne, stale zabudam na tu tarifu. V zaujme cestujucich by to chcelo nejaku celodennu linku a la 51 🙂
Reakcia na: COLOR #43:
Znova Ti pripomínam, že v Žiline je prísne neprestupná tarifa! Žiadnym prekladom cestujúcemu nevysvetlíš, že cesta namiesto 12 Sk stojí 24 Sk 🙂

Ako rodený Prešovčan si nemôžem odpustiť vetu, že keby si v Prešove bol, tak by si si to zapamätal. A tiež to, že ak si nebol, je to chyba 😉
Heh, no vies - ak by bol dobre spraveny preklad, tak by sa ta strata spojenia nemusela nijako prejavit. Ale v ZA nie som stale, ba ani velmi casto, tak nemozem teraz sudit.

A inak sa ti nezda ze to cislo L16 je dost odveci? Uznavam, ze je to akysi podrad L6, ale (tri bodky) 🙂

Pocet liniek oproti PO: Moze byt, v PO som nebol ani nepamatam (bol som vobec? Tusim ze ani nie) 🙂
Reakcia na: COLOR #41:
Čo máš na mysli s tou L16? Číslo 16 patrí do trolejbusového radu a premávajú na nej aj trolejbusy. Na žiadnu trať pre túto linku sa nečaká.

Ak zrušíš L7, zanikne priamo prepojenie sídlisk Hájik a Solinky + spojenie Hájika s priemyselnou zónou na Rajeckej.

Zástanca malého počtu liniek... V Žiline ich jazdí 18, v podobne veľkom Prešove 43. Ešte niečo? ?
Reakcia na: Vladimír #40:
Sam,ozrejme, pre tu srandu by som to zaviedol ?

A mam taky blby pocit ze som asi zle pozeral (alebo o druhej v noci co je totozne so slepotou), ze tych dier je viac... Nuz co, takze nic 😉

Cize vec sa ma takto: L2 coskoro Tbus, L16 - ???, aka trat sa to ma spustit? Solinky - Vlcince?

A nepoznam miestne pomery, ale nebolo by lepsie zrusit L7, posilnit mierne L6 a vzhladom k tomu zredukovat L5 o jeden voz? Ja som zastanca maleho poctu liniek, lenze v ZA by to mohol byt vyrazny problem, ak by nebola zabezpecena nadvaznost - vravim, npoznam pomery. A aj tak su to len spekulacie 🙂
Reakcia na: COLOR #39:
Myslíš linku na vzdialenosť jednej zastávky??? Berieš do úvahy, že žilinská tarifa je neprestupná. A to tak dokonale neprestupný, že prestupný nie je ani predplatný lístok?
Neviem, či sú to kacírske myšlienky, ale mňa napadlo na Rosinskú presmerovať L28 (keď už o mesiac pôjde na Veľký diel trolejbus).
Medzi Fatranskou a Rosinskou je kúsok miestneho lesoparku. Frekvenciu cestujúcich nepoznám. Otáčanie na Rosinskej je dosť divoké, trolejbus by som tam neviedol.
Načo chceš prečíslovávať? To Ti tak vadí neobsadená L23 a 25. Som odveký nepriateľ akýchkoľvek prečíslovávaní liniek. Cestujúcemu to nič dobré neprináša.
Reakcia na: KVKV #32:
Som rad, ze stiham citat toto forum, na ostatne okrem BA nechodim a transport mi chodi mailom. Nemam teraz to ani cas hladat. Mne je jedno co tam nasadit 🙂

Re #33 Vlado: Mohlo by sa to vyriesit nejakym spojom Fatranska - Rosinska, aspon by ZA mala neico s hustym intervalom ? Inak som poteseny, ze Bytcica sa ma zadratovat, ale uz si nepamatam ako to vyzera na Fatranskej - preco nie aj tych par metrov? A inak, v takom meste ako ZA by som odporucal (ja by som to tak spravil) precislovanie tak, aby neboli medzery. Pri tom pocte liniek by to nebolo az take matuce. Ale musel by som si byt isty, ze sa dlhsi cas nebude nic menit (co je dost tazke predpovedat a Sibyla je dnes draha).
Dnes okolo tretej hlásili na Exprese niekde pri Solinkách kolíziu trolejbusu s IGK. Nič viac ale neviem. Akurát vraj blokovali jazdný pruh...
Reakcia na: Vladimír #33:
treba si da pozor na DPH. Niekedy sa ceny uvadzaju s DPH, inokedy bez. Tych 7 mil je bez.
Inak, dovoľte mi ešte, aby som vás oficiálne privítal na zelených stránkach o doprave.
To, čo tu je ešte nie je finálna verzia. Skôr ako mi niekto položí túto otázku, poviem hneď otvorene, že samozrejme aj tu pribudnú popisy vozidiel a hádam, keď sa nám podarí dať dohromady aj nejakú históriu a históriu vozidlového parku zvlášť, tak aj katalóg vozidiel.
Čo sa týka fotiek, tie sú zatiaľ pripravené v updatoch v intervale 7 dní - pribudnú teda každú stredu. Ak bude dosť fotiek a ich prísun bude pokračovať (a zatiaľ to vyzerá nádejne), možno budú fotky aj častejšie. V súvislosti s fotkami jedna výzva: ak sa náhodou ocitnete v ZA s foťákom, foťte prednostne autobusy! Doslova sa totiž topím vo fotkách trolejbusov a osobitne na konečných zastávkach a obratiskách (neviem, prečo každý fotí 225-ku na Kvačalovej 🙂 ).
V najbližšom čase by mala tiež pribudnúť zdokonalená schéma doplnená o zaintegrovanú železničnú trať do Rajca.

Dúfam, že sa za.imhd.sk bude dariť!
Prajem veľa úspechov imhd Žilina, nech sa vám darí ☺
Reakcia na: Vladimír #33:

Vďaka za info.
Reakcia na: Kami #26:
No, ak je tak, tak sa zrejme znížili v dlhšom časovom horizonte. Prešovský City bus z roku 2001 stál určite vyše 8 miliónov a istý čas bol cena tohto modelu ešte vyššia.

Re #27 COLOR: Nuž, toto považujem za jeden z nedostatkov žilinskej MHD. Nemajú tu veľmi v láske pravidelné intervalové cestovné poriadky 😞

Re #28 KVKV: Takže základná info. Žilinský systém linkového vedenia sa v 50.-80. rokoch vyvíjal "na divoko" a dosiahol stav, kedy boli prevádzke linky od 1 po tuším 35. V rámci prípravy trolejbusovej dopravy sa rozhodlo aj o radikálnej zmene, kedy bol počet liniek výrazne redukovaný a na zvyšných, resp. novovzniknutých zavedené výrazne kratšie intervaly medzi spojmi. Nový systém, akokoľvek bol zavedený šesť rokov pred spustením trolejbusovej prevádzky, už s premávkou trolejbusov počítal a okrem iného mal v praxi preveriť vhodnosť zvolených trás na zatrolejovanie. Tento medzník vošiel 3.7.1988 do dejín pod pojmom "Autobusová verzia trolejbusovej dopravy", bežne skratkou označovaný AVTD.
V novom systéme dostali trolejbusové linky priestor pre čísla do 20 a autobusy od 21 vyššie. Spočiatku boli na trolejbusovú prevádzku navrhnuté tri linky - tie dostali v novom systéme čísla 1, 2 a 3. Po dostavbe sídlisk Solinky a Hájik ešte dodatočne vznikli ďalšie "trolejbusové" linky 4, 5 a 6. V rámci trolejbusového radu sa uplatňuje zásada, že medzi linkou č. "x" a linkou č. "1x" je určitý vzťah, resp., že linka "1x" je podvetvou linky "x". Historicky tak krátky čas existovala L11 ako určitá "odnož" L1 a neskôr (tuším 1998) sa časť spojov L6 (Hájik - Vlčince) skrátila z Hájika do centra (ukončená okruhom) a označila ako L16. Linka 2 z radu nevypadáva, už od roku 1988 je vytipovaná na zatrolejovanie, ale plánovaná výstavba diaľničného privádzača a s tým súvisiaca prestavba komunikácií v oblasti Bytčice trolejizáciu odsunula. Ostatné linky (1, 3 - 6) boli postupne viacmenej bez zmien trás nahrádzané trolejbusovou dopravou, tzn. že pri jednotlivých otváraniach tratí Žilinčania výrazné zmeny v linkovom vedení nepocítili a pokračovali v zabehnutom systéme AVTD. Rovnako jedného dňa svitne deň, keď sa miesto autobusov objavia trolejbusy aj na L2. Okrem základného systému časom ešte vznikla požiadavka na prepojenie sídlisk Hájik a Solinky, ktorú zabezpečila L7 a obsluhu OC Dubeň zabezpečuje L8 (ako jediná "jednociferná" od svojho vzniku hneď trolejbusová).
Autobusy dostali čísla od 21 do 32. Začiatkom 90. rokov sa však niektoré pôvodné mestské časti osamostatnili a MHD tam jazdiť prestala. Zmena sa udiala zväčša prostým zrušením linky, resp. jej delimitovaním do SAD. Preto dnes nie sú obsadené niektoré čísla.

Re #29 KVKV: Súčasné linkové vedenie vychádza z AVTD z roku 1988 a odráža početné dopravné prieskumy, ktoré jej zavedeniu predchádzali. Hlavné dopravné prúdy sú riešené priamymi linkami, menšinoví cestujúci prestupujú.

Re #30 COLOR: Zbytočne to riešiš. L2 bude výhľadovo trolejbus, keď sa postaví trať do Bytčice. Čo bude s príveskom na Rosinskú neviem, to je taký nešťastný kúsok. Linky si ho podávajú jedna druhej vždy keď ich zatrolejujú. Jazdila tam L6, ale zatrolejovali ju, tak tam jazdí L2. Keď aj na tú pôjde trolejbusy, na Rosinskú pôjde zas niečo iné. Alebo aj nič 🙂
Reakcia na: COLOR #30:

A čo tak nasadiť 21TrACI alebo 24Tr ?
Čosi som na toto téma pred chvílou písal na prešovskom fóre.
Reakcia na: COLOR #30:
(vzdy sa lahsie robi pripoj z menej frekventovanej linky na viac)...
Tie subehy vobec nie su az take strasne a k linke 2 by som len tolko, ze az na 1-zastavkovu zachadzku na Rosinsku a 5-zastavkovu na Kamennu (z celkovo 17 zastavok) ide celu trasu pod trolejmi. Stacilo by spravit tych par stovak metrov na Rosinsku a mohla by to byt Tbus linka. Do Bytcice by stacil nejaky rozumny prestup na L22, ktora jazdi celkom casto a najma nema nejaky krkolomne kombinovatelny interval.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.