DPB predkladá zámery pre výstavbu a modernizáciu trolejbusových tratí na EIA posudzovanie.
Začiatkom tohto roka získal Dopravný podnik Bratislava eurofondový príspevok na vypracovanie projektovej dokumentácie pre nové trolejbusové trate a modernizáciu existujúcej trolejbusovej trate. Zároveň u vysúťažených dodávateľov objednal vypracovanie týchto projektov. V týchto dňoch sú postupne na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) predkladané prvé projektové zámery.
Od konca júna boli v systéme EIA zverejnené nasledujúce zámery:
- Nová trolejbusová trať Bulharská - Galvaniho (projektant Reming Consult)
- Nová trolejbusová trať Autobusová stanica - Nové SND (projektant Valbek - Prodex)
- Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica (projektant Valbek SK)
Pripomienkovanie jednotlivých zámerov je možné po zverejnení informácie o tejto možnosti na úradnej tabuli mesta Bratislava (TT Bulharská - Galvaniho do 2.8.2022).
Dopravný podnik zároveň začiatkom júla uzavrel dodatky k dvom zmluvám so zhotoviteľom projektových dokumentácií pre trať Autobusová stanica - Nové SND a pre modernizáciu trate Patrónka - Hlavná stanica, ktorými sa upravil harmonogram prác.
V prípade trolejbusovej trate Autobusová stanica - Nové SND sa podľa aktualizovaného harmonogramu posúva ukončenie projektových prác na leto 2023 a výkon autorského dozoru počas realizácie stavby sa predpokladá od jesene 2023 do začiatku roka 2024.
Všetky stupne projektovej dokumentácie pre modernizáciu trate Patrónka - Hlavná stanica majú byť podľa nového harmonogramu ukončené na jeseň 2023 a s autorským dozorom počas realizácie prác sa počíta v termíne 2/2024 - 2/2025.
Ike
výplne kotliny)."
alebo
"Deluviálne sedimenty (prevažne hlinito-kamenité (podradne piesčito-kamenité) svahoviny a sutiny dhk) sú veku pleistocén – holocén. Ide o prevažne o erózno-gravitačné sutiny vzniknuté zvetrávaním podložných hornín a ich následným posúvaním v smere spádnice po svahu ronom, soliflukciou a gravitačnými pohybmi, prípadne aj blokovými sklzmi. Vo vnútornej stavbe sedimentov pozorujeme, že hliny a piesčité hliny tohoto litogenetického typu svahovín obsahujú
premenlivé množstvá úlomkov hornín až blokov, ktoré v nich často prevažujú. Hlinito-kamenité sedimenty v celku sú tvorené sivými, sivohnedými až čokoládovohnedými hlinami s premenlivým a zväčša so značným podielom ostrohrannej drviny, miestami gravitačných blokov hornín."
alebo vlhkostný režim pôdnych typov, alebo prietok riek v Bratislavskom kraji.
Akože povedzte mi, aký má vplyv toto na výstavbu 100 m trolejbusovej spojky, okrem toho, že to má zväčšovať rozsah textu?