Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #13913:
Ak sa doplní sms platba, zníži sa platba v hotovosti a za BK, pridá ročný lístok pre polovičné cestovné a horný limit na deň do výšky 24h lístka, potom ok. Inak nie.
Reakcia na: draxter #13899:
Na margo liniek do Priemyselného parku a VOP. Naozaj chceme každú variantu trasovania označovať ako samostatnú linku len preto, aby za každú cenu každý jeden spoj P linky išiel do Priemyselného parku?

So systémom, kedy je každý variant trasy označený samostatným číslom, sa môžeme stretnúť neďaleko od Trenčína, v Púchove. Pred pár rokmi bola takmer každá odchýľka od trasy odčlenená do samostatnej linky. Napríklad z linky 5 sa stali linky 5, 50, 51 a 5š. Pomohlo to prehľadnosti siete? Odpoveď nájdete v pohľade do schémy liniek: https://mhdpuchov.sk/wp-content/uploads/2021/12/mapa-liniek.pdf.

Po navrhovanej úprave by sme sa razom ocitli v roku 2005, kedy sme tu mali linky typu 9, 12, 16, 19 alebo 20, priemerne tak s 3 pármi spojov.
Reakcia na: Michal Mazánik #13910:
Žiaľ za mňa tarifa od začiatku nezvládnutá, veľa zlých vecí zatajených, a nelogickych. A stále tvrdím, že nie je žiadny dôvod trestať po 60c platby inak ako z DK. Ak tak po 10-20c. Inak je to fakt zderstvo. Nikde ani slovo o zdražení o 150% cash.Ja viem, politika. Lebo sa to dobre nečíta. Ale ja čítam, a toho ma neskutočne vytočilo. Rovnako ako aj to, čo píše Milan, že sa cvaká do úmoru, žiadny horný limit. Nič také cenník ani tarifa neobsahujú. Tiež neviem dôvod neexistencia ročného PCL pre deti (slávneho). Toto je za mňa úroveň hornej dolnej, nie krajského mesta.
Reakcia na: draxter #13908:
Ja tam niekde píšem, že sa máš pozrieť do obehov? 😮 Nie, vysvetľujem, prečo sú spoje rozdelené.
Reakcia na: draxter #13899:
Pôvodne bola doprava počas víkendu navrhovaná od rána až do večera v rovnakom intervale, avšak v záujme dobrého hospodárenia a toho, aby sme 1.9. vôbec vyšli (počet vodičov) bol zosekaný čo do počtu cestujúcich najslabší čas dňa, tj. do 8. hodiny ráno počas víkendu. Napríklad smerom zo Sihote je do 8. hodiny počas soboty, ktorá je ešte silnejšia než nedeľa, priemerné obsadenie autobusu na úrovni 8,1 cestujúceho po odchode z Obchodnej akadémie. Skutočne veľmi málo.
Reakcia na: draxter #13906:
Dnes prebehlo ďalšie pracovné stretnutie k novej filozofii tarify a ceny cestovných lístkov pri platbe BK budú upravené (znížené).
Reakcia na: draxter #13904:
To ma poser. Sila. Ešteže si si dal robotu, lebo niekto ti niečo iné pisal
Reakcia na: TomoSK #13905:
...takže napokon sa máme pozrieť do obehov, ktoré nemáme a sú knowhow dopravcu? 😃
Reakcia na: ajjo #13896:
N2 - čo povedať, ani my nie sme zo železa a niekedy ten tlak nevydržíme. 🙂 Uvidíme, ako sa chytí linka v takejto podobe - nič nie je vytesané do kameňa, ak sa to nechytí, vrátime sa k starej trase a zdravému úsudku. Niektorí diskutéri tu robia zo spojenia Sihoť - Juh absolútnu mantru, pričom to tak jednoducho nie je, ale ja ich o tom presviedčať nehodlám.

Špička - ukončenie a začiatky špičiek boli predmetom mnohých diskusií. Nakoniec padlo rozhodnutie (pevne verím, že rozumné), že poobednú špičku ukončíme v momente, kedy počet cestujúcich klesne pod sedlové hodnoty. To nastalo asi o pol piatej, odvtedy sa tak nastavil interval "základného režimu".

Dojazdy a výjazdy - ak by jedenástka pokračovala z Hasičskej do vozovne s cestujúcimi, mala by po svojej trase už len jednu jedinú zastávku, a to Ľudovíta Stárka. Alternatívne by sa mohlo zvážiť trasovanie po Zlatovskej, priznávam. Dopĺňanie takýchto výjazdových a dojazdových spojov však bude vecou po finalizácii obehov a budú doplnené tam, kde to bude mať zmysel. Poviem to tak decentne, my musíme hájiť primárne záujmy mesta a strážiť ich financie.

Péčka - asi subjektívne, takže ak sa niekomu nepozdávajú, rešpektujem. 🙂 Oceňujem však aj kladné prijatie, vážime si ho.

Zdvojené spoje a preklady - zdvojené spoje sa nám vyskytujú vždy buď vtedy, keď ide nejaké "péčko", alebo vtedy, keď (napr. smerom z centra na Sihoť), keď jeden ide na stanicu, druhý priamo. Ten prvý z dvojice ide však spravidla priamo, aby vybral cestujúcich na sídlisko a nenaštval ich zachádzkou. Desaťminútová diera smerom zo Sihote v špičkách je bohužiaľ daň za rozdelenie linky 6 na linky 6 a 16. 😞
zníženie výšky zľavy pri platbe platobnou kartou (platobná karta je využívaná
skôr občasnými cestujúcimi)....z dôvodovej správy. Takže pre občasných sa ide dať ku každým dverám táto možnosť, ale sms na nie občasná hotovosť ide na 2€. Wau, to sú krásne bludy.

V tarife sú uvádzané vysvetlené skratky DK, PK a MA, zaujímavé to je pri pokute, že prečo nie zo základného cestovného.
Reakcia na: milan007 #13894:
Pokúsim sa stručne vysvetliť bod po bode...
Pre bežného používateľa máme razom len 12 liniek. Kto potrebuje chodiť do PP, má prehľadne vyčlenené tri linky, kto cestuje do školy, má písmenká, kto cestuje v noci, má blbuvzdorné "Nko". Bežného cestujúceho však zaujíma len 12 v rámci možností jednoduchých liniek.

Ja si maximálne vážim autorov koncepcie z roku 2016, avšak vďaka zavedeniu liniek ako 12, 13, 27, 31 a pod. sa tá prehľadnosť znížila, najvypuklejší je Západ a teraz tam je razom len trojica liniek, takže to je jednoduchšie.

Linka 6 - áno, spojenie Sihoť - Zámostie len do 16. v pracovné dni. Ostatné časy, ako si si mohol stihnúť všimnúť, keď si si tie CP prezrel pozorne, sa obojsmerne stretávajú 6/16 so 4/11 na Hasičskej a čakajú sa. Takže vďaka prestupu sa paradoxne SKRACUJE cestovný čas zo Zámostia na Sihoť o takmer 5 minút.

Linka 2 - akceptujem tento názor, no nesúhlasím s ním. Noviny si bezpochyby zaslúžia normálnu obsluhu. Bojuje sa tu za desať liniek do Kubrice, ale Noviny akceptujeme, že vlastne nepotrebujú nič... zvláštne. Na Sihoť jazdí vtedy, keď nejde 24, padlo to aj na verejnej prezentácii. Spoje 8/10 a tuším ešte 14/16 sú rozdelené z obehových dôvodov, skús sa pozrieť, aký šialený kolotoč by to bol, ak by jeden točil Nozdrkovce - Opatová s tromi minútami na každej konečnej. Takže spoj príde z Nozdrkoviec na stanicu, odkiaľ následne pokračuje na spoji l. 23 na Východnú. Naopak, príde l. 23 z Východnej a bez prestupu pokračuje do Opatovej na l. 2. Prestup medzi rozdelenými spojmi zabezpečený.

Linka 1 - ja tam vidím 30 minút do začiatku zápch, následne 2 hodiny. Večer keď chodia hustejšie vlaky tak zhustené na hodinu. Zbytočné, či nie, opäť akceptujem, no nesúhlasím. Čas ukáže.

Linka 4 - faktom je, že ľudia do Opatovej chodia. Nemienim ďalej bojovať, ako sa vraví "fakty neprestávajú existovať, ak zostávajú ignorované". 🙃

Kubrá - štandardný 30-minútový interval, čo je na ňom zlé? 🙂

Linka 23 - no ja nerozumiem, v jeden moment má Východná ohromný potenciál, ale keď sa posilní v rannej špičke, kde máme vyše 30 cestujúcich na spoj, tak zrazu je to zbytočne veľa spojov. Trošku zvláštne... Poobede 20' ani nebude.

Linka N1 - áno, mala existovať predĺžená jednotka do noci. Už vidím ten hejt, ako kašleme na Sihote I, II a čiastočne aj III, ak by sme ich neobslúžili. 🙂

Školské spoje - sú pre všetkých cestujúcich, sú zvlášť preto, pretože majú výrazne odlišné trasy od akejkoľvek linky.

Medzery cez víkend na hlavnej osi - prosím, konkrétnejšie. Pozrieme sa na to, prípadne vysvetlíme. Vždy sme sa držali pravidla, že smerom do mesta dokonalý preklad, následne tak, aby neboli diery, tj. Legionárska > Sihoť 15' (4+8+11), príp. Hasičská > Juh 15' (1+8). Mať rozostup 10-20 len preto, aby som mal dokonalý preklad od Gymnázia mi príde potenciálne viac škodlivé, než prospešné.
Reakcia na: milan007 #13872:
Nie, podľa návrhu cenníka a ani tarify to žiaľ nebude. Budeš cvakať aj niekoľkokrát aj cez sumu celodenného. Žiaľ. 😞
Reakcia na: milan007 #13895:
....asi ti to vysvetlia ti dvaja, čo ti dali dolčiaka. Soudruzi asi udělali někde chybu....
Reakcia na: S499.1023 #13900:
s SADTN, tak to dali napriamo tejto SADke
Reakcia na: ajjo #13898:
Žiaľ, nie všetky spoje idú vôbec do PP. Práve preto nesedí áno spoločný cieľ. A preto Trenčan viac pochopí trasu podľa doterajšej linky.

Určite 1s, treba značiť. Toto je nosná linka, tento chvostik treba zdôrazniť

N1: čítaš čo píšem? Ja som za linku 1 miesto N1+N2. Jedna linka, nie deliť na dve. A ak nie, súhlasím nech ostane 22. Netreba tie písmená ťahať, keď nebude ani nočná tarifa, tak načo. Posledné spoje na linke 4/11 idú aj z východnej neskôr, než premávka N. Tak aj tieto budú N4 či N11? Nekomplikovat, zjednodušovať.
Reakcia na: milan007 #13892:
A aká zmluva s dopravcom končila a komu to prihrali na dva roky?
Reakcia na: ajjo #13896:
Zabudol si, že demokraticky zvoleného pána poslanca. A vidím, že asi tiež budeš z tých, ktorým vadí pluralita názorov. A aby si vedel, dostanú to všetci poslanci. Nech je diskusia ako má byť, lebo k položke 2€ v tarife by sa možno ani nedocitali, keďže dovodová správa je aká je a na toto vôbec neupozornuje.

Energia sms je namieste. Aký prežitok? Povedz to pánu Rybníčkovi. A on ti povie,koľko na parkovaní vyberie takto. Ak by to nemalo zmysel, tak to tam zrušia. A keďže už to majú, potom prečo to neumožniť na MHD. Nemá to teda ani vnútornú logiku. Ale teraz k CP:

Som proti P linkám. Krásne na nich vidno, že neplatí promisa o spojení priem.parku. prečo im nenechať tradičné čísla 5,15,16,17,19? Veď idú práve v trasách týchto čísel. Takže za mňa písmen je už dosť, školským spojom ich nechať. Ostatné pekne číslami. Je ich dosť voľných. Najmä aj pokračujúce spoje z P na 7 a pod. Je to len o čísle, takže načo písmeno. To naopak doplniť k spojom linky 1, ak nastanú, a značiť 1s.

Nech je P5 linka 5, P7 linka 17, linka 19 pre AOZ...možnosti je veľa. Potom by to mohlo byť P1 až P4. Ale nie je, takže som za návrat k číslam.

Večer je obsluha luxusná. Ale dostane sa človek na 5:30 na stanicu či do centra z inej časti než z Juhu? Tam vidím že bus by mal ísť aspon každých 15 min. Napríklad zo Sihote ide prvý spoj až 5:15 cez víkend. A potom dokonca medzery 30 minút. To je skutočne veľa. Rovnako opačne od 5:28 do 6:00. Naopak, po 22:00 ide na Sihoť bus 22:05 a 22:23,29,34. Tento vláčik znamená tri spoje ale reálne jeden. Rozloženie nie je šťastné...ale lepšie než ráno. Zato Juh má pekné 15 min už od 4:47, čo je nepomer a dve podobne sídliska sú diametrálne inak rozsahom ráno.

Za a mňa doba sa posúva a špička mala byť do 18:00. Takto konci skoro. A keď porovnám obsluhu po 18 a po 21, tak mi príde rovnaká, čo asi tiež je prekvapujúce, že neskoro večer až také posilnenie. Akoby sa to vzalo z rána a dalo na večer. Ale nie všade paušálne.

No a chýba mi súhrnný CP z Gymnázia na Juh. Tam sú tie diery vidno.

Nočná doprava: treba obslúžiť aj Pod Sokolice či Pred Poľom, ja som za model linky 50. Ale kolegovia myšlienka linky 1 s prevádzkou od 3:30 do 0:30 je výborný nápad.

Reakcia na: milan007 #13894:
Za mňa P linky sprehľadňujú štandardné linky, nevidím rozdiel medzi P5 a 15. Vnímam ich osobne akoby jednu účelovú linku P s viacerými variantmi trás so spoločným účelom (Ako v KE R+RA).

Zachádzka 1 na Saratovskú vyzerá doobeda pravidelne, potom sú tam očividné odvozy z expresov. Nemyslím si, že aj keby to nie je žiadna 1s tak to až také zmätky z dlhodobého hľadiska nespôsobí, stačí inverzný displej a nech to pre mňa za mňa stojí aj 2x na M. Bela. Inde je to bežné (Pri kríži-aspoň pred pár rokmi), verím, že aj naši cestujúci sa naučia čítať ciele rovnako dobre ako sa naučili používať dopytové otváranie.

A čo je na N1? Teraz je to tiež samostatná 22. Aspoň bude jasné, že to nie je denná linka a nemusia sa písať poznámky, že ide len po stanicu (očividne už skúsenosti s 1 na stanicu tu boli).

Školské spoje z môjho pohľadu sú dobre nastavené, bolo by zbytočné a chaotické ich pchať do bežných liniek s intervalmi, najmä s takými vyslovene účelovými trasami. Rovnako ako je dnes 32 tak to bude kvôli prehľadnosti písmeno.

Netreba si zamieňať celkový počet liniek (aj tých vyslovene účelových) s prehľadnosťou.
Reakcia na: ajjo #13896:
Zato asi máme nočnú špičku, večer behá busov viac než ráno. Okrem Juhu nemáš do 5:15 inde žiadny spoj, z Juh je 3:40 každý deň, zo Sihote až 5:15!!!
N2: ja som preto navrhol linku 1 ako celodennú. Obsluzi aj Pod Sokolice, Pred Poľom i Sihoť III, IV. Alebo potom pôvodná trasa N2.

K čomu neadekvátnemu sa tu vyjadruješ? Daj čísla tých príspevkov, nech viem. Lebo ja tu vidím fakty, zaujímavé návrhy a odôvodnené potreby. Oproti tomu vidím akonáhle je tu protinazor, tak až na pána Mazanika sú tu až detinské reakcie. Nevidím jednu nadávku, nevidím jednu urážku. Autori idú s kožou na trh, tak nech sa kritiku naučia počúvať.
Ohľadom dnešného updatu:
Skrátenie linky N2 je z môjho pohľadu dosť nešťastné, chápem potrebe prepojeniu Sihote a Juhu, no naozaj je to až tak potrebné aby sme zrušili obsluhu Kubrej, Pod Sokolíc a Pred poľa? Určite nie. Povedzme si úprimne, kto reálne pôjde v noci zo Sihote na Juh? Takmer nikto. Nie je naozaj podstatnejšie pri nočnej doprave zabezpečiť spojenie primárne Hasičskej/stanice a čo najviac MČ? N2 týmto určite stratí potenciál - pri nej je dôležitý rozvoz z mesta z Hasičskej a nie spojenie na Juh. V tomto ohľade by som sa isto vrátil k prvému návrhu.

Ukončenie poobednej špičky som čakal aspoň do 17:30, nie už pred 17:00. Možno však čísla hovoria inak. Zatiaľ sklamanie v tomto smere.

Všimol som si aj upravenie prvých a posledných spojov, napr. 11 z Kubrice len po Hasičskú, neuvažovalo sa potiahnuť ich ako dojazd/výjazd z vozovne (ako v BA)?

Vyčlenenie P-liniek krásne ukazuje svoj zmysel, mať ten bordel v normálnom CP by neprinieslo nič dobré. Problém v písmenovom označení naozaj nevidím (ako tu bolo namietané).

Sľub pekných intervalov sa určite naplnil, niekedy však vidno zdvojené spoje, príp. len ojedinele 10min dieru, to je však pochopiteľné kvôli komplikovanosti linkového vedenia.

Energiu za boj o SMS lístok by som osobne radšej investoval do snahy o zrovnanie cien pri DK a BK. Pre mňa je SMS už pomaly prežitkom elegantne nahradeným BK.

V neposlednom rade by som sa rád zastal autorov návrhu, toľko hejtu, čo sa im tu dostalo je naozaj neadekvátne. A ohľadom komunikácie jasne vidno, ktorá strana sa správa konštruktívne a asertívne a ktorá ide kontaktovať najväčšieho populistu v MsZ. To ale neznamená, že si nevážim autorov koncepcie z 2016.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.