Križovatku Jesenského - Štúrova čaká trojmesačná výluka

Výluka súvisí s výstavbou prvej časti nosného dopravného systému do Petržalky.

Výstavba električkovej trate do Petržalky napreduje v súlade s aktualizovaným harmonogramom prác, ktorý predpokladá dokončenie celej stavby do 15. decembra tohto roka. Konštanovali to dnes primátor Bratislavy a hlavná dopravná inžinierka mesta na kontrolnom dni na stavbe petržalskej električky. Primátor zároveň informoval o predpokladaných termínoch dokončenia niektorých častí, ktoré spôsobujú obyvateľom mesta obmedzenia.

Križovatka Bosákova - Jantárová cesta by mala byť opäť sprevádzkovaná do konca tohto týždňa, po doriešení svetelnej signalizácie. Po jej sprevádzkovaní sa autobusové linky MHD vrátia opäť na svoje trasy cez Bosákovu ul.

Chodníky na Štúrovej ulici by mali byť po oboch stranách dokončené do konca júla. Vozovka a električková trať na Štúrovej bude dokončená v priebehu jesene, po sprevádzkovaní zrekonštruovanej križovatky Jesenského - Štúrova.

V súvislosti s rekonštrukciou koľajovej križovatky bude od 4. júla na tri mesiace uzavretá križovatka Jesenského - Štúrova. Električky liniek 2 4 a 6 budú preto približne do konca septembra presmerované na obchádzkové trasy.

Výstavba nového Starého mosta pokračuje bez komplikácií, ďalšie vysúvanie oceľovej konštrukcie je plánované na 1. júla.

Na petržalskom úseku trate pokračujú práce na dvoch estakádach, ktorých hrubá stavba sa blíži ku koncu. Medzi estakádou Einsteinova a Bosákovou bola položená električková trať na novovybudovanom násype formou pevnej jazdnej dráhy. V úseku Bosákova - Nám. hraničiarov prebieha výstavba dvoch električkových zastávok, dokončený bol električkový spodok, osvetlenie električkovej trate a začína sa realizovať samotný električkový zvršok. Ku koncu sa blíži aj výstavba meniarne, ktorá bude zabezpečovať napájanie tohto úseku trate.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #52:
Odhliadnuc od toho, že sa jedná o priamy peší ťah od pešej zóny, tam je stále vozovka s dosť vysokou frekvenciou prechádzajúcich vozidiel, čo osobne považujem za veľký problém, ktorý by sa už po skúsenostiach z Blumentálu nemal opakovať. Ak by tam mala byť zastávka, tak iba bezpečná, s primeranou výškou nástupnej hrany, s možnosťou sadnúť si, prípadne schovať sa pred dažďom, a bez toho, aby sa cestujúci tiesnili s chodcami na chodníku na SNP. Z toho vychádza jedine ostrovček, pri zmene v koľajisku, zrušením odbočovacej koľaje, alebo vylúčením osobnej dopravy z toho úseku, prípadne jej presmerovaním do električkového pásu, čo by bolo realizovateľné, keďže na tomto mieste by postačovala zastávka pre jednu súpravu (viac sa ani na dĺžku nezmestí).
Reakcia na: Solider #43:
Priechod pre chodcov sa da posunut (viem, na tom mieste vyustuje Dunajska, takze to bude neprijemne, ale neni to nic neriesitelne)
Reakcia na: pharel #49:
Dobre Martin, budem ta volat Martin.
A neber sa tak vazne ?
Reakcia na: mark178 #48:
Podla mna linka 6 zostane od januara ci uz v predvylukovom stave Safko-KV alebo KV-Safko-Bosakova cize Jesenskeho by zostala. Ale viac sa mi paci linka 3 z Race do Petrzalky. ?
Reakcia na: Ámos #47:
Invektivum je slovne napadnutie a tak som to ja citil 🙂 no ale nevolaj ma pistik prosim, som Martin
Reakcia na: Petto #44:
ak by šla napríklad linky 6 do karlovky tk myslím si že pe tieto liky by jesenského mala zmysel.. myslím eby išla z petržalky do karlovky...
Reakcia na: pharel #46:
pistik, ale to nie je invetkiva, ale fakticke zhodnotenie stavu na zaklade tvojho prispevku ? ved hento toto, cudovat sa, ze stare potrubia vymiename? to som ani v tej hlupej amerike nepocul, ked som tam bou
(a nie vulgarizmi nepouzivam, nasledovat malo slovo "kuruje" - tak cisto po bratislafsky)
Reakcia na: Ámos #45:
tebe to pekne...zeby? 🙂 urcite tam nenasleduje slusne slovo
Reakcia na: pharel #40:
pistik moj a kde si ty invektivy nasiel? ?
Reakcia na: Solider #43:
Samozrejme bola by tam zastavka s ostrovcekom pre 1 supravu, co tu aj mnohi preferuju. Elektricka kazdu minutu to neviem ako si ratal . Budu pravdepodobne len L4 a mozno dve petrzalske linky. Mozno by mohla byt pod Manderlom aj viedenskeho typu.
Samozrejme zast. Jesenskeho na Jesenskeho smer NLS by sa potom zrusila.
Reakcia na: Petto #42:
A kde by sa tam zmestila? Máš tam priechod pre chodcov, odbočku na Gorkého, takže ďalšia zastávka tzv. bratislavského (viedenského) typu, električka takmer každú minútu a do toho ešte autá a dodávky? Podľa môjho názoru to nie je bezpečné ani efektívne. Je logické, aby bola zastávka práve na tom mieste, ale je potrebné buď vylúčiť dopravu alebo zmeniť usporiadanie koľají, čím by vznikol priestor na bezpečný ostrovček pre cestujúcich, a to sa za vyčlenených 150-tisíc eur, myslím si, nedá zrealizovať.
Reakcia na: Solider #39:
Nemala byt az dalej ? az za vyhybkou tj kde sa spaja kolaj zo Spitalskej feat. z N.SNP. ?
Reakcia na: pharel #40:
Je logicke ze ked raz nieco rozkopem, tak uz spravim vsetko co tam spravit treba a nebudem to robit na X krat. Praveze to je na Bratislavu az necakane koncepcne riesenie.

Keby to tak nerobili a niekedy na konci 2016 by tu Sturovu opat rozkopali kvoli nejakemu potrubiu, tak by ste zas statocne nadavali ze preco to neopravili uz vtedy...
Reakcia na: Ámos #38:
Nemusis tu hned prejavovat svoju ubohu inteligenciu invektivmi. Pokial sa nevies spravat slusne a iba vies na vsetkych nadavat tak by si mal obcas zajst na vzduch. A v podobnom duchu by sme mohli rozmyslat na vsetkych usekoch kde moze byt potrubie pod kolajami, ty proste veris ze sa to bude kazti a vybuchovat.
Reakcia na: Petto #35:
Pokiaľ platí Schlosserov plán zastávka pred Starou tržnicou, tak radšej, nech sa nič ani nerobí.
Reakcia na: pharel #24:
takze by si tam nechal to 40 a viac rocne potrubie a polozil novu trat.
Pri kazdej poruche (pre vek sieti by to bolo stale castejsie) by si urobil vyluku, vsetko rozkopal, opravil dany poskodeny usek, zase vydlazdil a o rok znovu....
tebe to pekne.....
Príde aj k nejakému zlepšeniu geometrie trate v tej križovatke?
Reakcia na: Petto #35:
Pri vystabe 3. etapy NS MHD, úsek Šafarikovo námestie - Hlavná šťanica - Ružinov ?
Reakcia na: Mike #34:
A nejake terminy ? Bodlo by to robit subezne s trianglom. Ci aj na to musi byt medzinarodna sutaz ako pri BLUE-EMENTALI ?
Reakcia na: Petto #33:
Áno.
Reakcia na: lostrail #32:
Manderlak zastavka sa este zvazuje ?
Mohli by prerobit rovno aj Kamenne namestie, ked uz budu pri nom... ;-P
Reakcia na: richardhudec #30:
a pridajú obmedzenie rýchlosti na 10 km/h 😉
Reakcia na: ivanbuto #27:
Pozametajú 😛
Reakcia na: Mike #28:
Aka trat je na Vajanskeho? VUIS?
Reakcia na: ivanbuto #27:
Tak je dobre; ja som počul že nebude...
Reakcia na: Mike #22:
Pokial viem, tak aj s tratou na Vajanskeho nabr. sa bude nieco robit.
Reakcia na: pharel #24:
Ale ďalších sto ľudí by spokojných nebolo, keď by po položení dlažby a koľajníc buchol vodovod a celé by to museli rozkopať a prerobiť, ale už za vlastné.
Reakcia na: pharel #24:
Vzhladom k tomu ze Mostova je zaroven cesta pre auta z garazi i nelegalne jazdiace turisticke busy pred Carlton , tak nerealizovatelne.
Ja by som bol uplne spokojny keby ziadne inzinierske siete nemenili 🙂 normalne by iba vymenili dlazbu na Sturovej, polozili nove kolaje a napojili na most. Neviem preco pri stavbe 1 kolaji naviac museli prerabat inzinierske siete 🙂
Inak taka haluska mi napadla. Co kebyze sa vyuzije triangel na Nam L. Stura pre obojsmerne eliny. Tie by isli z Dubravky po Nam L. Stura (smer Safko ako je muzeum), za krizovatkou by to "zacuval" na zastavku Nam. L. Stura (smer Safko), potiahol by to az k Redute a tam by znovu presiel do druhej kabiny a namieril to na zastavku Nam. L. Stura pri Galerii a odtial siel do Dubravky 😃 bolo by to trosku skakanie z kabiny do kabiny ale aspon by sa ludia dostali do tej stvrte 🙂
Reakcia na: toms #21:
Mal by zostať v móde húsenková dráha. Ono zase až na to že tá trať ide raz hore, raz dole, raz nakloní doprava, raz doľava je asi relatívne v poriadku, lebo električky tam jazdievajú dosť rýchlo.
Reakcia na: toms #21:
Ak myslíš trať na Vajanského nábr. tak "b" je správne. A k tomu sa zníži rýchlosť napr. na 30, prípadne menej... ?
Vramci toho sa bude rekonstruovat aj usek nam. L. stura - Safarikovo nam. ci to ostane v mode "husenkova draha"?
Reakcia na: luky133 #19:
skor sa budu pod vybraou krizovatkou riesit aj inzinierske siete. A tie budu pravdepodobne uplne inde ako su zakreslene.
A z akého dôvodu to nie je možné urobiť ako v iných krajinách, že sa električky odstavia až vtedy kedy to bude úplne nevyhnutné? Nech mi nikto netvrdí, že 3 mesiace bude trvať rekonštrukcia tej križovatky... Či sa pôjde tempom, že dnes rozbijeme asfalt ručnou zbíjačkou, zajtra budeme zháňať voľný bager, ďalší deň niekoho kto ho obslúži...? ?
Reakcia na: jozin #13:
Ja na nich nenadavam. Chapem, ze robia tak ako im nadriadeny dovolia... Len hladam pricinu preco to tak dlho trva. Ved vykopali tam obrovske jamy, ze keby ich spravili o par metrov hlbsie zmestili by sa tam dve elektricky. Potom ich zakopali dali novu kanalizaciu vodovod, uz je tam aj kolektor a chodniky budu vydlazdene zachvilu. Tak co tam preboha budu robit do jesene??? Ano, ked tam bude pat robotnikov na celu Sturovu a este takychto "usilovnych" tak to bude trvat aj do zimy... Povie mi niekto informovany co sa tam este bude tak dlho robit, nemal by byt uz konecne na rade elektrickovy zvrsok?
Reakcia na: fanatikmhd #4:
V com by ta linka akoze mala byt pushpull? ?
Reakcia na: Michal111 #14:
Žiaľ to nie je iba o Eurovii. Ale súhlasím, že to je asi možné iba u nás. Na Štúrovej ide hlavne o inžinierske siete, teda plynové potrubia majú na starosti plynári, vodovody BVS, sú tam aj nejaké elektrické káble, atď.. a každá spoločnosť si rieši svoje siete v inom čase, prípadne aj na dva krát...
Reakcia na: 810zssk #1:
Slow-akia. Fakt by to nemalo trvat dlhsie ako mesiac ?
Reakcia na: ross #12:
Lebo Eurovia nás ma za debilov. To je asi iba u nás možné rekonštruovať ulicu dlhú ani nie 1km takmer 2 roky. Najprv sa hovorilo, že to dorobia počas jari, potom že do leta a teraz až na jeseň. Ale veď čomu sa divíme, na celej Štúrovej ak sa vôbec pracuje, tak robia možno 4 chlapi, jeden behá s fúrikom, druhý drží lopatu, ostatní dvaja sa len podopierajú a čakajú na obed a potom kým ohlásia "na dnes padla". Ale veď času do jesene dosť.
Reakcia na: ross #12:
Myslim si, ze nadavat na robotnikov nie je spravne. Oni pracuju tak, ako im to prikazu ich sefovia. A tym zase prikazuju ich nadriadeni. Takze nadavat treba niekde inde.
Inak povedane, ryba smrdi od hlavy. Tam sa treba zacat stazovat. Robotnici na ulici za nedodrzane alebo posunute terminy fakt nemozu.
Nemala byt ta Sturova povodne dokoncena vo Februari? Preco ten posun az do jesene? Co ta partia cigá.... vlastne pardón rómskych spoluobcanov co tam pracuje začala štrajkovať??? Fakt nechapem co sa tam tolko s tym trtkaju.
Reakcia na: Valec #10:
Jasne, ze pocul , ale uz je 16:10, uz sa nove dnes nic nedozviem. ?
Reakcia na: Petto #3:
Nehovor, že si ešte nepočul o variante L6 Dúbravka - Most SNP. I keď, je pravda, že tá info má už 2 týždne a teda možno aj neplatí. ?
Reakcia na: rame #8:
Vsetko pojde cez kapucinsku - zochova. 28/29/30/37/133 nebude problem, 50/82/91/95/191 mozes prestupit pri Auparku (co ale da navse 1 prestup), jediny vacsi problem bude 70, 88 a 901.
no hlavne terminál most snp ostane bez elektrickovej obsluhy co ludom z okrajových casti - NM, Raca, Ruzinov, KV predlzi cestu...
Inak ta krizovatka Bosakova - Jantarova sa modernizovat nebude? Sak su tam pôvodne svetla aj stlpy. To tam iba pridaju fazu pre elektricky alebo sa dodatocne krizovatka zmodernizuje?
Všade bude aj normálny rozchod, vrátane výhybiek??
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Vydrz este, "vsetcisunaobede" . Aj zajtra je den ?
Reakcia na: Petto #3:
ja som zvedavy, co bude, ked sa pri vyluke toho triangla stane nehoida hore na hurbanovom. veskera kolajova doprava mhd bude odstavena. Prakticky cela KV+Doom bude zavisla na hurbanovom a jeho priechodnosti, co najma v piatky je celkom zaujimave... btw, uz sa doriesila ta pushpull linka molecova-NLS pocas tejto vyluky? boli nejake napady vyuzitia 30T na tento (od PKO) odtrhnuty usek.....najma koli NM
Som velmi zvedavy na L6 ?
Reakcia na: 810zssk #1:
Ako inak ? A potom ja nic, ja voleny zastupca, ja nezodpovedam za skody ?
Jedna krizovatka tri mesiace... Zas metoda rozkopat, nechat vyklicit paradajky a poton stavat?