Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.
Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.
Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.
Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.
Viko
celkovo mam pocit, ze sa tocime do kruhu.
Ja hladim do (snad) blizkej buducnosti s ako-tak funkcnym IDS, kde je modelovy priklad, ze dam vediet znamemu ze do Stupavy sa dostane 2xx linkami ale maju ine podmienky prepravy nez DPB. Tu ma teda vyznam nejako odlisit vnutromestske linky a mimomestske.
Ty hladis do vzdialenejsej buducnosti, kedy budu podmienky zjednotene a akakolvek diferenciacia bude zbytocna, a znamemu dam vediet akekolvek cislo linky a nebude to mat prenho ziaden hlbsi vyznam.
Cize tuto polemiku moze vyriesit len odpoved na otazku, v akom casovom horizonte vidime realne rozvoj IDS do plnohodnotnej podoby. Teda ci za najblizsich 5-10 rokov pri zachovani dnesnych cisel nastane moznost zameny s mimomestom (napr. diferenciacia pre rozdielne odbavovanie). Ak nie, pokojne cisla nechajme, az kym zmena nebude akutna alebo nebude IDS tak dokonaly, ze ze na type linky nebude zalezat.
Mimochodom, co sa tyka #91, tak mu to vysvetlim jednoducho - trolejbusovy rad ?. Ale tento priklad je dost nepodstatny pre cely vyvoj debaty, takze to mozeme nechat tak.