Modernizované električky nejazdili viac ako 5 rokov.
5. októbra 2018 sa uskutočnila prvá skúšobná jazda električkovej súpravy T3AS+T3Mod #7303+7304 v uliciach mesta. Električky (modernizované v rokoch 2000 a 2001) sa naposledy ešte ako sólo vozidlá objavili v premávke s cestujúcimi v rokoch 2012 a 2013. Odvtedy boli odstavené a v rokoch 2016 a 2017 prešli úpravami, ktoré umožnili tieto dve vzhľadovo odlišné, avšak elektricky takmer identické vozidlá spojiť do jednej súpravy, keďže pôvodne neboli vybavené možnosťou prevádzkovania v súprave. Pre problémy s technicko-bezpečnostnými skúškami sa súprava vydala do ulíc až dnes.
Oba vozne sú vybavené asynchrónnymi motormi a elektrickou výzbrojou Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu (EVPÚ), a. s., Nová Dubnica, ktorá prešla úpravou umožňujúcou ich prevádzku v súprave. Pre spojenie vozňov sa použili spriahadlá typu ESW, ktoré sú v Bratislave známe z električiek T6A5 a T3S, avšak bez kábla 600 V, ktorý umožňuje jazdu súpravy na jeden zberač.
Dopravný podnik zadal vývoj softvéru pre riadiace počítače týchto električiek, úpravu zapojenia riadiacich počítačov a kontajnerov trakčného pohonu vozidiel firme EVPÚ Nová Dubnica. Hodnota zákazky bola podľa vestníka VO 23500 € bez DPH.
mku81
1. da sa ten vyvinuty SW pouzit aj na inu supravu, alebo to je jedinecne riesenie len na tuto jednu supravu?
2. to je na to DPB naozaj tak zle?