Linky 201 a 202 sa podľa magistrátu zrýchlili a prepravili viac cestujúcich.
Bratislavský magistrát zverejnil štatistiky využívania MHD a prínosov vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici za obdobie prvých troch týždňov dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom. Z toho jeden týždeň bol ovplyvnený menšou intenzitou premávky z dôvodu jarných prázdnin v Bratislavskom kraji.
Rýchlejšia MHD smerom do Vrakune
Z údajov získaných z palubných počítačov vozidiel MHD sa ukázalo, že v rannej špičke je priemerná jazdná doba liniek 201 a 202 z Dolných honov do mesta približne rovnaká ako pred začiatkom dopravných obmedzení. Magistrát však predpokladá, že v prípade nerealizovania vyhradeného pruhu by sa jazdná doba trolejbusov smerom do mesta predĺžila, podobne ako k tomu prišlo na linke 212, ktorá premáva po Mierovej ulici, kde nie sú vyhradené jazdné pruhy pre trolejbusy.
Výraznejší vplyv má vyhradený pruh pre autobusy a nákladné vozidlá v smere z mesta do Vrakune, kde sa podľa magistrátu skrátila priemerná jazdná doba liniek MHD v popoludňajšej špičke medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa z 31 minút na 10,5 minúty.
Situáciu by ešte mohol zlepšiť vyhradený jazdný pruh na Popradskej ulici pred križovatkou s Ulicou Svornosti, ktorého zriadenie mesto avizovalo, ale zatiaľ nebol realizovaný.
Cestujúcich na linkách 201 a 202 pribudlo
Z výsledkov automatického sčítania cestujúcich v trolejbusoch liniek 201 a 202 vyplýva, že týmito linkami cestuje v rannej a poobednej špičke približne o 1000 cestujúcich viac než pred dopravnými obmedzeniami. Priemerný počet cestujúcich stúpol v rannej špičke zo 4971 na 6020 cestujúcich a v popoludňajšej špičke z 2569 na 3524 cestujúcich. Zvýhodnených 7-dňových lístkov zakúpených cez aplikáciu IDS BK sa predalo tiež približne o 1000 kusov viac.
Možnosť bezplatného cestovania na vybraných linkách a ponuka cenovo zvýhodneného 7-dňového cestovného lístka potrvajú ešte do konca marca.
Mesto pripravuje ďalšie opatrenia
Dopravné obmedzenia pod Prístavným mostom najvýraznejšie zasiahli autobusové linky 96 98 a 196, ktoré premávajú cez Prístavný most, kde zaznamenávajú najväčšie meškania v rannej špičke. Magistrát uvádza, že v krátkom čase predstaví riešenie na zlepšenie situácie na týchto linkách.
Ďalšie zmeny mesto pripravuje v svetelnej signalizácii a dopravnom značení v úsekoch, ktoré sa ukázali ako problematické. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská/Bajkalská a Gagarinova/Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú. Registrujeme výhrady ku kvalite vodorovného dopravného značenia na Gagarinovej ulici, zvlášť k výraznej viditeľnosti pôvodných pruhov. Hľadáme preto technologický spôsob ako potlačiť ich viditeľnosť, ktorá môže za istých okolností pôsobiť mätúco. Ďalšou významnou výhradou bolo porušovanie jazdy v pruhoch pre verejnú dopravu. Tu je potrebné povedať, že polícia využíva objektívnu zodpovednosť a že prvé pokuty by mali vinníkom prichádzať už v týchto dňoch,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.
bobitwo
1) žiaľ oranžová farba musí byť, keďže to je dočasné značenie. Na to, aby to bolo natrené bielou farbou, tak to nespĺňa technické parametre šírka pruhov atď.
2) šmykľavosť farby. Tiež ako chodec za mokra sa vyhýbam prechodu, alebo aspoň farebnej časti. Farba na vodorovné značenie je presne určená a nešmýka sa. Žiaľ nikde už nie je definované čím a v akom pomere sa môže riediť
3) organizácia pruhov je aká je, ale nepovažujem to za katastrofu, stačí sledovať značky. Vo všeobecnosti platí, že pravý pruh nie je pre osobné autá viac menej po celej dĺžke. To že stĺpy sú ovešané reklamami vadí množstvu ľudí už roky.
4) prešli už 3 týždne a 95% vozidiel čo tade jazdí už minimálne 3x tade išla. 80% vozidiel tade jazdí 5x ráno a 5x po obede cez pracovný týždeň. To že niekto nie je schopný sa to naučiť za 3 týždne už nie je problém značenia.
5) chápem, že ľudom vadí trúbenie, ale šofér MHD má zodpovednosť za pasažierov a pokiaľ sa mu tam na poslednú chvíľu nacpe nejaký blbec, tak čo má robiť.