Na budúcu podobu Hlavnej stanice a predstaničného priestoru bude vyhlásená medzinárodná súťaž.
Už v roku 2016 mala mať Bratislava reprezentatívnu Hlavnú stanicu s prebudovaným predstaničným priestorom, no z veľkého projektu súkromného investora sa nakoniec nič nezrealizovalo a aj v roku 2022 je táto vstupná brána do hlavného mesta v nevyhovujúcom stave. V uplynulých rokoch boli realizované len menšie kozmetické úpravy samotnej budovy Hlavnej stanice a priestoru pred ňou. Celkový dojem to však nijak nezlepšilo a cestujúci sú najradšej, ak sa v tomto priestore môžu zdržať čo najkratšie. Hlavné mesto spolu s ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky opäť prichádzajú s plánom na komplexné riešenie Hlavnej stanice a jej okolia.
Na to, ako bude vyzerať nová Hlavná stanica, by mala dať odpoveď medzinárodná urbanisticko-architektonicko-krajinárska súťaž, ktorú chcú zainteresované strany vyhlásiť do konca tohto roka. Riešené územie bude ohraničené ulicami Pražská, Šancová a Žabotova. Podklady pre túto súťaž pripravil v minulom roku Metropolitný inštitút Bratislavy. Pred vyhlásením súťaže chce mesto vypracovať aj dopravnú štúdiu a urbanisticko-ekonomickú štúdiu, ktorá by mala dať odpoveď na možnosti financovania tohto projektu. „Štát nemal, nemá ani nebude mať peniaze na komplexnú rekonštrukciu Hlavnej stanice. Sme odsúdení na spoluprácu so súkromným investorom, ale aj Hlavným mestom a Železnicami Slovenskej republiky. Nechceme to robiť len na oko, chceme komplexnú rekonštrukciu budovy aj okolia, tak aby sme sa už ďalej za Hlavnú stanicu nemuseli hanbiť,” uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.
Keďže novej podoby predstaničného priestoru sa cestujúci tak tak skoro nedočkajú, magistrát hlavného mesta plánuje opäť zrealizovať aspoň dočasné vylepšenia tohto priestoru. „Mesto je pripravené začať s nimi hneď po tom, ako ŽSR dá pre tento účel k dispozícii pozemky v priestore pred stanicou, ktoré vlastní. Pôjde o rôzne projekty, ktorých výsledkom bude spríjemnenie a skultúrnenie okolia Hlavnej stanice. K väčším zásahom bude patriť predláždenie predstaničného územia, úprava a doplnenie zelene a osvetlenia. Hlavné mesto zabezpečí aj vyčistenie povrchov a obnovu mobiliáru (koše, lavičky a pod). Cieľom je prostredie frekventovaného uzla premeniť na vľúdnejší, čistejší a bezpečnejší priestor," uvádza magistrát na svojej webstránke. Či sa to tentokrát podarí, ukážu najbližšie mesiace.
3pa3ck3
Bol by som rád, ak by mi to objasnil niekto, kto sa vyzná v rakúskych predpisoch, lebo toto mi príde trochu zvláštne. A napríklad pri lokalite z príspevku #95 nie je značka Hlavná cesta ani na jej začiatku, takže by som podľa slovenských predpisov mal dávať na každej križovatke prednosť sprava https://goo.gl/maps/oDTuPe1EJMub2VvQA
V Nemecku sa značka Hlavná cesta umiestňuje poctivo, v mestách pred križovatkou, inde za ňou (čo má praktický význam, keďže vodič sa môže uistiť, že nemusí riešiť, či ten vjazd z poľa je križovatka, alebo nie je).