Stav podchodu na zastávke pri OD Saratov je po niekoľkoročnej rekonštrukcii žalostný.
Od začiatku augusta tohto roka majú na zastávke Podvornice v Dúbravke konečnú tri autobusové linky (20, 23, 30), pre cestujúcich však táto zastávka nie je práve najvhodnejším prestupným uzlom. Medzi nástupišťami autobusov a električiek sa tu dá legálne prechádzať iba cez podchod, keďže úrovňové priechody pre chodcov sa pri tejto zastávke nenachádzajú. Podchod sa hlavné mesto v uplynulých rokoch pokúsilo zrekonštruovať, no požadovaný výsledok sa nedostavil. Rekonštrukciu zastrešovala mestská organizácia Generálny investor Bratislavy. Zhotoviteľovi sa zrejme nepodarilo odstrániť zatekanie vody z povrchu do podchodu, čo spôsobuje výrazné problémy. Práve zatekanie do podchodu bolo jedným z dôvodov, pre ktoré sa musela prepracovať projektová dokumentácia.
V týchto dňoch je podchod opäť staveniskom. Iba niekoľko mesiacov od položenia novej dlažby prebieha v podchode rekonštrukcia tejto dlažby. Rekonštrukciu si však pýtajú aj ďalšie súčasti opraveného podchodu. Kovové prvky napadla korózia, poškodená je omietka v podchode a voda spôsobuje problémy aj výťahom, ktoré predstavujú jedinú bezbariérovú možnosť presunu medzi nástupišťami. Výťah z električkovej zastávky smerom z centra je pre poškodenie vodou už niekoľko mesiacov mimo prevádzky. Niet preto divu, že veľká časť cestujúcich zrekonštruovaný podchod obchádza a volí rýchlejší presun po povrchu cez cestu a koľajisko.
si
nuz, na inom sidlisku som sa s takto riadenou krizovatkou (realizovanou/zmenenou tento rok - 2023) stretol, a v praxi sa oproti stavu ked tam bol pevny cyklus zmenilo k "lepsiemu" to, ze kym pri tom povodnom pevnom cykle ak si ho poznal si vedel uz dopredu predvidat kedy cca budes mat volno a tomu prisposobit rychlost gulania sa ku krizovatke, tak teraz musis vzdy prist az na hranu krizovatky a zastavit (ak nemas nahodou to stastie ze volno v tvojom smere stihlo vyvolat uz ine tam cakajuce vozidlo, ale aj tak musis najprv rychlo dobehnut to cakajuce vozidlo a potom spomalit tak aby si don nenabural ale pritom stihol prejst skor ako to znova hodi cervenu)....
takze kym sice v tom najhorsom pripade z minulosti si mozno cakal o kusok dlhsie, ale obvykle si vedel pri troche predvidavosti prejst v mozno polovici pripadov bez zastavenia, tak teraz plynulost prejazdu znacne utrpela a ked sa chceme uz hrat na zelenych tak si iste vies zratat co to znamena v podobe spotrebovanej energie (a teda dopade na vyprodukovane znecistenie)
PS: minimalne vozidla elektrickej trakcie maju aj v sucasnosti sposob ako si vyvolat preferenciu na krizovatkach kde to je nainstalovane....