Prvý z hybridných trolejbusov už vozí cestujúcich

Od dnešného dňa si môžete vyskúšať cestovanie v novom trolejbuse Škoda 27 TrA Solaris.

Dňa 25. októbra 2023 zaradil dopravný podnik do premávky s cestujúcimi prvý z nových hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris. V prvý deň bol trolejbus s číslom 6726 nasadený na linku 47, pričom v rámci skúšobnej prevádzky môže v najbližších dňoch vystriedať viacero trolejbusových liniek. V premávke sa môže objaviť aj trolejbus #6729, na ktorom sa taktiež vykonáva časť overovacích skúšok. Počas uplynulého mesiaca už tieto trolejbusy absolvovali skúšobné jazdy bez cestujúcich a prebiehal na nich zácvik vodičov trolejbusov.

Po ukončení skúšobnej prevádzky s cestujúcimi a vydaní príslušného povolenia pre tento typ trolejbusu sa do premávky, pravdepodobne v priebehu novembra, zaradí spolu 23 trolejbusov tohto typu, ktoré budú nasadené na linky 40 a 61 obsluhujúce autobusovú stanicu, železničnú stanicu a bratislavské letisko. V interiéri týchto trolejbusov sa preto nachádzajú v prednom aj v zadnom článku police, kam si cestujúci môžu uložiť objemnejšie batožiny.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Este stale nebol tento voz na jednej klbovej tbus linke 😂
Reakcia na: SolarisSK #44:
Čo to znamená "vodič HMH"? Mal inštalovaný MIREL?
28.10.2023 som išiel týmto trolejbusom a bola to bomba konečne niečo super :)) až na vodiča ktorý bol taký hmh
Reakcia na: Andrej #37:
Pravda je niekde uprostred, keďže odpoludňajší diel 71/13 je súčasť delenej služby a zároveň toto bola len výmena voza, keď ranný vodič skončil službu s vozom vo vozovni a Solaris si odpoludňajší vodič vytiahol z vozovne na stanicu.
Reakcia na: kvorka #41:
"Vodič motorového vozidla je na diaľnici povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať bezpečnú vzdialenosť. Bezpečná vzdialenosť je minimálne taká vzdialenosť, ktorú motorové vozidlo prejde za tri sekundy, ak ide o motorové vozidlo kategórie M3, N2 alebo N3 a vzdialenosť, ktorú motorové vozidlo prejde za dve sekundy, ak ide o motorové vozidlo inej kategórie; to neplatí pre motorové vozidlo, ktoré využíva systém riadenia pre jazdu vozidiel v konvoji."

Inak odstup v metroch daný značkou v súčasnosti platí iba pre vozidlá nad 3,5 tony
Reakcia na: Ike #25:
Odstup vozidiel nie je nikde stanovený tak nie je čo merať. Výnimkou je D1 BA-TT kvôli dopravnej značke. A pár mostov v republike (BB, Poľná).
Reakcia na: Foltest #39:
Ak som správne videl, tak ich vodič úmyselne zložil na Trhovisku a vravel niečo o tom, že majú jazdiť aj na baterky. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Alebo mu niekde spadli zberace a nechcelo sa mu to riesit skor ako na konecnej 😀
Len pre zaujímavosť, dnes išla 27TrA medzi Miletičovou a Čiližskou na alternatívny pohon, takže asi sa budú spočiatku testovať baterky na klasických linkách.
Reakcia na: Trolley #33:
Lenže poradie "a" nemusí znamenať len že voz bol vymenený v medzidieli. Používa sa to hocikedy keď ide o výmenu vozu, alebo jazda ZV, ako bolo už napísané. A to, o čom píšeš, neznie ako delená služba (ako už bolo avizované, 71/13 nie je delená), ale bežná výmena voza.
Reakcia na: johnnyjanko #34:
Ja som ale nikde nič nenapísal o zmrzline, ani o kebaboch, ani o nápojoch v pohároch. Ja som reagoval na nápoje všeobecné, a na smradľavých ľudí.

V kocke: čo tým chcel básnik povedať? Obhajujem snáď niekde zmrzlinu na MHD?
Reakcia na: johnnyjanko #34:
to by si vyvaloval oci, ked by si videl ako som pred mnohymi rokmi na kamennom nam. nastupil do vozidla s dvoma zmrzlinami a jednu z nich rovno podal vodicovi 😛
Reakcia na: Andrej #16:
Aký Singapur? Stavím sa, že vo väčšine európskych miest je zakázané vstupovať do MHD so zmrzlinou, kebabom, nápojmi v pohároch a podobnými vecami. Je to tak normálne. Každý, kto má viac ako 10 rokov a doma za neho neupratuje všetko mamina, by mal chápať dôvody.
Reakcia na: Solider #32:
Veďco o tom hovorím.
Reakcia na: Trolley #30:
Došlo k výmene vozidla na poobedňajší diel služby.
Reakcia na: Trolley #30:
A to "a" znamena vzdy poobedny diel ? Nemyslim si. Len vymena vozidla pocas dna. Znak "a" je aj inde pocas dna ked jazdia ZV a nasledne je tam aj znak "b" , "c" atd.
Reakcia na: Petto #29:
Lenže vo výprave bolo poradie 13 a 13a.
Reakcia na: Trolley #28:
71/13 nie je delena ale celodenka.
Reakcia na: Juraj #27:
Zrejme to bolo delené poradie, lebo na hlavnú stanicu išiel služobné na alternatívny pohon a od 15:04 už išiel na L71 smer Čiližská a Sorka, ktorá bola predtým na tom poradí odišla služobne.
Reakcia na: Trolley #26:
už je na 71/13
Dnes to nejazdí? Rád by som sa s tým odviezol, ale vo výprave som ho nevidel.
Reakcia na: Cancer #9:
No a? aj pri hocijakom produkte, čo si kúpiš, alebo hocijakej službe máš VOPky, ktoré mnoho ľudí ani nečíta, ale pre istotu ich máš. Nehovorím o EULA.

Platí to aj pri zákonoch. Kedy polícia merala odstup, alebo napr. gestikulovanie za volantom? Je to dôvod na odstránenie?
Reakcia na: Cancer #22:
Skôr možno aj som nepochopil presne pointu predtým...
Hej ale som sa pozeral že prečo sa nepreukázal električenkou najskôr .. a následne lístok za kufor ..

Reakcia na: Ma178rek #20:
Predpokladal som, že to bolo takto. Z tohoto popisu to totiž znie (tak ako som predpokladal už pri prvom tvojom príspevku), že batožina revízora vôbec nezaujímala.

Len nerozumiem prečo si to použil ako argument pre to, že lístky (dovozné) pre nadrozmernú batožinu kontrolujú keď z tohoto tvojho popisu čo sa stalo kamarátovi vyplýva presný opak.

Keby bežne tieto lístky (dovozné) kontrolovali nemohol sa revízor takto pomýliť – bolo by mu hneď jasné, že je to lístok za tú batožinu, videl by že je to nadrozmerná batožina, prípadne by sa pýtal či to je lístok za ten kufor (ak by mu z nejakého dôvodu kamarát najprv ukazoval lístok za kufor a až potom električenku) a kde má lístok pre seba...
Reakcia na: 810zssk #18:
V prednej časti je to vyriešené dobre, keďže je tam dostatok miesta na státie v blízkosti dverí a vo zvyšku prednej časti sú sedadlá. Na druhej strane vlek 27TrA je dosť zle vyriešený, za čo môžu aj obrovské podesty a stĺpy vedúce k nim. Zatiaľ čo v 31Tr máš vo vleku až 23 sedadiel, v 27TrA je ich len 16 (treba ale dodať, že 27TrA je o 750mm kratšia, čo tiež nie je zrovna ideálne, keď má jazdiť práve na 40 a 61). Čo sa týka miesta na státie, tak v 27TrA a 31Tr je ho vo vleku zhruba rovnako málo. V 31Tr by sa dali vymontovať 4 sedačky oproti 3. dverám, čím by tam vznikli ďalšie miesta na státie (aj keď sa to asi nedá legálne urobiť), v 27TrA nie je čo vymontovať, keďže tam siaha podesta. Takže neviem, či je dobré posielať 27TrA zrovna na 71, keďže nemajú väčšiu kapacitu než 31Tr (nemyslím papierovú kapacitu) už len kvôli tomu, že sú o 750mm kratšie a majú 2 police.
Reakcia na: Cancer #19:
Kamarát bol na VŠ a bol prvák teda neskúsený cestovateľ...
Išiel z letiska s prestupom a kúpil si lístok na kufor pričom mal aj električenku
Lístok mal označený ale bol plný spoj a revízor to pochopil tak, že lístok bol pre neho a nie kufor a on proste zaplatil neviem prečo... Či sa len zle pochopili alebo to nevedel vysvetliť revizorovi
Následne napísal o odpustenie pokuty, keďže som vedel ako to chodí a všetko bolo nastastie OK...
Bolo to už pár rokov dozadu tak si to už úplne nepamätám...
Reakcia na: Ma178rek #12:
Ako mohol revízor zle pochopiť lístok? To musíš viacej rozpísať.
Reakcia na: Andy #15:
Aj s policami je tam stále rádovo viac miesta na státie ako v trolejbusových SORkách kde sa nedá hýbať (ono by aj dalo veľmi veľa námahy vymyslieť niečo ešte horšie). By som to ocenil na 71 kým nezaradia do premávky dvojité klobásy.
Reakcia na: Andrej #16:
Napoje su povolene ale myslim len uzatvaratelny obal, ale s varenym vinom z trhov bez krytu je ina vec.
Reakcia na: Petto #14:
Už sa vidím, ako v lete vystúpim z rozheganého šrotu alebo vyhodím nápoj lebo na imhd.sk povedali.

Odporúčam presťahovať sa do Singaporu alebo podobného policajného štátu.
Pekný trolejbus, po tých SOR TNB konečne niečo dizajnovo moderné a hodné 21. storočia. Vonkajšia úprava náteru sa mi páči viac než na autobusovej verzii. Druhé posuvné dvere sú fajn.

Snáď sa časom vyhodnotí využívanie políc, príde mi, že dosť stiesňujú priestor...
Čo sa týka sedenia, neviem prísť na chuť tým čiernym zábranám na kraji sedačiek smerom do uličky. Ak sedia dvaja vedľa seba, musia byť na seba nalepení, lebo ten druhý sa nemôže posunúť zadkom do uličky. A v štvorke je zase pri okne extra veľké madlo, ktoré je akurát na mieste, kde by človek mal mať opretú nohu, v iných typoch vozidiel si pamätám menšie madlá, ktoré nevadia.

Keby bolo na mne, tak by som nedával až také silné zatmavenie skiel.
Reakcia na: Andrej #13:
Vykazat z prepravy. Alebo nech napoj zahodi. Ale to sme nechceli riesit. Tu sa spominalo ze dat police do prepravneho poriadku. No toto mi pride ako hadzat hrach o stenu.

ADD2.
Vozidla su vsetko pekne, nove, ciste ale vlecka rovnako prepchata sedadlami, podestami atd. Chyba mi tam priestranny priestor ako maju 25tr ci Otokary oproti 3.dverami. Dnes na L47 v rannej spicke 10 ludi stojacich vo vlecke a voz skoro plny.
Reakcia na: Petto #7:
Pokutovať ľudí ktorí smrdia alebo majú nápoj? To ako vážne?
Reakcia na: Cancer #9:
Kamarátovi dali pokutu lebo revízor zle pochopil lístok... Takže kontrolujú aj batožinu...
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
Akože by sa rozdávali pokuty ak si nedáš batožinu do police?
Reakcia na: Petto #7:
Náhodou, ja som minule na 56 zažil vodiča, ktorý si všimol, že vzadu nastúpil niekto so zmrzlinou a chcel ho vyhodiť. Nakoniec to ale nebola zmrzlina, ale len kornútok, takže to nechal tak, ale podstatné je, že stále sa nájde aj nemalé množstvo vodičov, ktorí sa snažia takéto situácie riešiť, ak si ich všimnú.
Reakcia na: Ike #6:
Maximálne rozmery batožiny pre prepravu batožiny bez dovozného a povinnosť kúpiť si lístok pre nadrozmernú batožinu?

V živote som nevidel revízora toto kontrolovať a stavil by som sa že nemajú ani certifikované meradlo ktorým by mohli batožinu premerať.
Reakcia na: Ike #6:
So zmrzlinou, s nápojmi, smradlavi, X kočíkov naraz súbežne s bicyklami, ešte?
Reakcia na: Petto #4:
Napríklad?
Teším sa veľmi keď sním pôjdem
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
Kolko veci je v prepravnom poriadku a kolko je tam z toho len na okrasu ?
Reakcia na: Joyki #2:
A nedalo by sa nariadiť ich používanie v prepravnom poriadku?
Reakcia na: Pajo #1:
Používajú sa aj teraz, len sú príliš mohutné, a len vpredu, takže len minimálne. Tieto sú menšie a aj vzadu, tak možno sa viac ujmú.
Tie police sú totálny fail, nikto ich reálne nebude využívať. 😣