Trojčlánkový trolejbus Škoda-Solaris už jazdí na linke 71

Takmer 25-metrový dvojkĺbový trolejbus začal skúšobne voziť cestujúcich.

Od 16. novembra 2023 je v skúšobnej prevádzke s cestujúcimi nasadený prvý trojčlánkový trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24 s číslom 6908. Predpísaných 5000 km trolejbus v najbližších týždňoch odjazdí prevažne na linke 71, ktorá premáva z Hlavnej stanice cez Miletičovu a Gagarinovu na sídlisko Dolné hony. Počas skúšok sa môže trolejbus objaviť aj na linkách 42 a 72. Na linke 71 budú následne po ukončení schvaľovacieho procesu nasadené aj zvyšné vozidlá, ktorých DPB vďaka príspevku z eurofondov nakúpil spolu 16. Väčšia časť z nich sa už nachádza v Bratislave. Výhodou tohto dvojkĺbového trolejbusu dlhého takmer 25 metrov je jeho veľká prepravná kapacita. Spolu odvezie okolo 180 cestujúcich, z toho 60 môže sedieť. Počtom dverí (5) sa nelíši od bežného bratislavského kĺbového trolejbusu. Trolejbus je vybavený aj menšou trakčnou batériou, vďaka ktorej môže prebehnúť kratší úsek aj so stiahnutými palicami a nemusí v prípade prekážky na ceste čakať na jej odstránenie. V rámci homologizačného procesu bude skúšobne s cestujúcimi premávať aj trolejbus #6903, ktorý sa otestuje na trolejbusových linkách v Žiline pre otestovanie prevádzky na trolejbusovej sieti s napätím 750 V (v Bratislave máme napätie 600 V).

Ďalšie nové vozidlá, električka Škoda 29T3 ForCity Plus a hybridný trolejbus Škoda 27 TrA Solaris, už svoje skúšobné kilometre s cestujúcimi odjazdili a hneď ako dostanú "pečiatku" od príslušného schvaľovacieho orgánu, budú tieto nové vozidlá zaradené do premávky na linkách bratislavskej MHD. Posledný nový typ vozidla, 12-metrový hybridný trolejbus SOR TNS 12, zatiaľ ešte svoje skúšobné jazdy v uliciach mesta nezačal. Prvé vozidlo už ale výrobca do Bratislavy dodal. Podobne ako dvojkĺbový trolejbus, aj SOR TNS 12 bude musieť najskôr odjazdiť 2500 km bez cestujúcich. Všetky nové vozidlá musia byť dodané a schválené do premávky do konca tohto roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pharel #85:
Uz nejazdi ani ten testovaci. 😉
Ahojte. Neslubil DPB ze vypravi uz nove mega trolejbusy od novembra do premavky? Zatial jazdi iba ten testovaci. Uz si v sklze trosku s ostatnymi 🙂 Ak sa mylim a uz jazdia tak pardon 🙂
Reakcia na: si #83:
Áno je to tak... Celkovo ale ten nadjazd sa mi zdá slabý ... Teda tak pôsobí
Reakcia na: JamaVOku #82:
z toho mi vyplyva ze celkova nosnost mostu v najkritickejsom bode (uprostred rozpatia nosnikov) bude niekde okolo 60t (13+47), kedze sa musi pocitat s tym ze sa na nom legalne stretne elektricka s autom s najvyssou povolenou hmotnostou....
inac pokial viem tak sa na nom smie vyskytovat len jedna elektricka a nesmu sa na nom krizovat.....
Reakcia na: Markus1 #44:
To sa radsej ani nechod pozriet na most na Kapucinskej, kde je znacka 13 t a jazdia po nom 47-tonove elektricky.
Reakcia na: 810zssk #79:
del
Reakcia na: Bobinko #75:
Dáš mi príklady ustanovení, kde sú tieto právne predpisy v rozpore? Napr. že jeden hovorí tak, a druhý onak?

Lebo podľa mňa je to ok. Zákon o dráhach odkazuje na zákon o cestnej premávke a ten prostredníctvom vyhlášky definuje výnimky.

A teda neexistuje aplikačný stav, pri ktorom by si vodič trolejbusu škrábal spotené čelo a nevedel, podľa ktorého právneho predpisu postupovať.
Reakcia na: Bobinko #77:
Nič nie je opačne a vyhláška nič nepaušalizuje. Vyhláška uvádza že značky v danej sekcii neplatia pre električky a trolejbusy. Rovnako ako uvádza že napr. značka zakazujúca kamiónom predbiehanie platí len pre kamióny, hoci zákon nikde neuvádza že značky neplatia pre osobné autá.

Takže ešte raz, vôbec žiaden rozpor tam nie je. Zákon stanovuje že dopravné značenie sa vzťahuje na T a E v určitých situáciách, a že dopravné značenie a jeho význam určí vyhláška. Vyhláška význam týchto značiek určila tak že pre T a E neplatia. Podľa tvojej logiky by nesmela existovať žiadna značka ktorá má vplyv na iba niektoré typy vozidiel.
Reakcia na: Bobinko #75:
Vyhláška predpokladá, že ak je niekde dráha, tak tam dráhové vozidlá jazdiť smú.
Reakcia na: 810zssk #76:
Je to presne opačne.

Vyhláška to paušalizuje.
Reakcia na: Bobinko #75:
Ja tam stále rozpor nevidím. Zákon rieši paušálne či značenie na základe daného zákona a vykonávacej vyhlášky platí aj pre dráhové vozidlá. Vyhláška potom určuje význam konkrétnych značiek, pričom význam týchto značiek je že zakazujú vjazd vozidlám okrem električiek a trolejbusov.
Reakcia na: Ike #73:
Protirečí a zásadne, lebo zákazy paušalizuje.

Vo vyhláške sa píše, že značky o zákaze vjazdu neplatia pre T a E. Čo je pravda, ale iba za určitých podmienok, ktoré mali byť minimálne riešené cez odkaz na 513/2009.

Reakcia na: Miro #72:
Áno, bude.
Reakcia na: Bobinko #71:
Len nemám pocit že by si vyhláška 30/2020 protirečila s 513/2009.
Reakcia na: 3pa3ck3 #67:
A keď na trolejbusovej linke pôjde autobus, tak preň ten zákaz bude platiť? 🤔
Reakcia na: 3pa3ck3 #67:
Ale zákon je vyššia právna norma ako vyhláška.

A o kvalite 30/2020 radšej pomlčím. Úplný paškvil.
Reakcia na: Ike #69:
Ja to vidim skor naopak.

Plati pravidlo A, ale su vynmimky b, c, d, e ...

To mi nepride ako robenie poriadku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #67:
To som si tam nikdy nevšimol. Ale super že sa konečne spravil poriadok.
Reakcia na: Cancer #66:
To by sa tam ale zrejme rovno umiestnila značka, kde je biely kruh prázdny...
Reakcia na: Ike #63:
Vo vyhláške 30/2020 (konkrétne v prílohe č. 3 Regulačné značky) je uvedené, že značky o zákaze vjazdu (kam patrí aj táto značka) a smere jazdy neplatia pre električku a trolejbus