Schvaľovacie skúšky nových typov vozidiel elektrickej trakcie boli ukončené

Sedemdesiatka nových elektrických vozidiel bratislavskej MHD čaká na zaradenie do premávky.

V uplynulých piatich mesiacoch výrobcovia dodali bratislavskému dopravnému podniku spolu 70 nových vozidiel elektrickej trakcie - 20 veľkokapacitných jednosmerných električiek Škoda 29T3 ForCity Plus, 23 kĺbových trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris, 16 dvojkĺbových trolejbusov Škoda-Solaris Trollino 24 a 11 dvojnápravových trolejbusov SOR TNS 12, ktoré boli zakúpené vďaka nenávratnému finančnému príspevku z fondov EÚ. Výrobcovia vozidiel museli zároveň zabezpečiť schválenie vozidiel pre premávku na električkových a trolejbusových dráhach na Slovensku. Schválenie vozidiel bolo potrebné vykonať do konca tohto roka, aby ich bolo možné kompletne zaplatiť z prideleného eurofondového príspevku. Do jari 2024 bude ešte dodaných 10 obojsmerných električiek Škoda 30T3 ForCity Plus.

V prípade električiek Škoda 29T3 a trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris išlo o schválenie tzv. podstatných zmien dráhových vozidiel, ktorými sa nové vozidlá odlišujú od predchádzajúcich schválených typov prevádzkovaných v Bratislave (električky) a v Žiline (trolejbusy). Pri električkách to je napr. použitie mechanických bŕzd Dako, elektromagnetických bŕzd Alfa Union, nových trakčných meničov, meničov napájania klimatizácie, ako aj ďalších inovovaných prvkov. Trolejbusy Škoda 27 TrA Solaris boli vybavené napr. novým strešným kontajnerom s trakčným meničom, trakčnými akumulátormi TBS 5.5, poloautomatickými zberačmi Faiveley TSS 20, odlišným trakčným motorom a inovovaným detektorom izolačného stavu.

Pri ďalších nových trolejbusoch - SOR TNS 12 a Škoda-Solaris Trollino 24 - ide o nové typy, ktoré ešte na Slovensku neboli prevádzkované, preto bolo pri nich potrebné zabezpečiť schválenie nového typu dráhového vozidla. Skúšky, ktoré bolo pri jednotlivých typoch vykonať a ich podmienky, stanovila Sekcia železničnej dopravy a dráh na Ministerstve dopravy SR. Vo všetkých prípadoch bolo najskôr potrebné zrealizovať skúšobnú prevádzku bez cestujúcich, ktorá bola realizovaná vždy s dvomi vozidlami daného typu, pričom na jednom sa zároveň realizovali typové skúšky. Následne ministerstvo povolilo skúšobnú prevádzku vozidiel s cestujúcimi za účelom overenia prevádzkových vlastností nových električiek a trolejbusov, ktorá sa opäť vykonala vybranými vozidlami v stanovenom objeme kilometrov za predpísaných podmienok. Súčasne so skúšobnými jazdami sa realizoval aj zácvik vodičov na nové typy vozidiel, ktorý bude pokračovať aj v najbližších týždňoch.

Všetky spomínané typy vozidiel predpísané skúšky absolvovali úspešne a Ministerstvo dopravy v priebehu novembra a decembra postupne vydalo rozhodnutia o schválení nových typov vozidiel, resp. schválení podstatných zmien dráhových vozidiel. V rozhodnutiach boli zároveň stanovené podmienky, za ktorých je možné nové vozidlá zaradiť do pravidelnej premávky. Išlo napr. o odstránenie drobných technických závad, úpravu kamerového systému, či doplnenie prídržných tyčí v električkách. Niektoré úpravy bude možné vykonať do stanoveného termínu aj po sprevádzkovaní vozidiel. Pri trolejbusoch SOR TNS 12 a Škoda-Solaris Trollino 24 boli vozidlá schválené pre prevádzku na trolejbusových dráhach napájaných napätím 600 V (Bratislava), prevádzka týchto typov na dráhach s napätím 750 V bude povolená až po vykonaní skúšobných jázd, ktoré budú vykonané v priebehu prvých mesiacov roka 2024 v Žiline (Trollino 24) a Banskej Bystrici (TNS 12). V prípade trolejbusov SOR TNS 12 sa ešte zrealizuje aj druhá etapa skúšky spoľahlivosti vozidla #6124 (cca 2500 km) a následne budú môcť byť sprevádzkované aj zvyšné vozidlá tohto typu.

Presný termín zaradenia nových vozidiel do premávky zatiaľ dopravný podnik neoznámil, predpokladá sa, že sa tak stane v prvých týždňoch roka 2024, keď sa ukončí príprava vozidiel do premávky, zaškoľovanie vodičov a pripravia sa organizačné zmeny na linkách. V týchto dňoch postupne prebiehajú v uliciach mesta skúšobné jazdy nových električiek Škoda 29T3, keďže okrem vyššie popísaných schvaľovacích skúšok musí byť odskúšaná aj funkčnosť  každej jednej novej električky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ecomat #96:
Dobrá prípadová štúdia bude závod PB trenčianskej sadky. Vygenerovali im nové divoké zadelenia a obehy, tak 34 vodičov hromadne podalo výpovede a zvyšných 12 vraj nepredĺži svoje zmluvy na dobu určitú. Myslím si, že ich rozhodnutie, či vytrvajú v boji až do zmeny pracovných podmienok alebo stiahnu chvost, ovplyvní aj ostatných slovenských vodičov.
Reakcia na: 810zssk #94:
pfuh, zastavenie celej MHD to je nerealne, medzi vodičmi nie je sudržnosť žiadna, spolu si budú nadávať a tešiť sa z toho že majú rovnaké názory na podnik, ale keďže je doba aká je, nikto si nedovolí otvoriť hubu ... a také že štrajk ako mali v KE, pri týchto odboroch, no silno pochybujem.
Reakcia na: 810zssk #94:
Plne súhlasím. Ale s predposratým materialom sa tu nedá nič zmeniť...
Reakcia na: Pario #93:
Fluktuácia na Olejkárskej je tiež úplne drakonická, nikomu nepomôžete tým že sa budete tváriť že je to len o vás. Realita je taká že DPB má priliš veľa zmestnancov čo si nechajú srať na hlavu na všetkých úrovniach od Olejkárskej po poslednú vozovňu.

Otázka je prečo všetci ako ovce nastupujete každé ráno do práce na tie nemožné zadelenia. DPB vás potrebuje rádovo viac ako potrebujete vy DPB. Kedy urobíte niečo pre to aby ste mali lepšie podmienky, vrátane zastavenia celej MHD a ukázania zrkadla pseudoexpertom z teamu Vallo, namiesto toho aby ste tu postovali tieto paranoídne p94oviny na imhd?
Reakcia na: Ecomat #91:
No neviem. Ja som tu síce iba desať rokov, ale ja to vidím takto.
Fluktuácia je v podniku strašidelná, ale všimni si, že iba u vodičov. V kanceláriach sú stále tí istí, ktorí si myslia, ako úžasne to " menežujú "
Vodiči sú unavení a tlačí sa na nich s množstvom nadčasov už zo zadelenia. Nehovoriac o tom, aby robili z volna. Tak niekde musí byť chyba....Samé delené, posilové, striedači...
Nech si to vyskúšajú páni. Na papieri to všetko vyzerá tak pekne. Samé obmedzenia rýchlostí, keď sa pokazí výhybka, tak aj týždeň nejde. Na konečnej Nové mesto 4 minúty prestávka, chcel by som vidieť na živo, tých, čo to vymýšlajú. Nejaké wc, doplniť piesok, alebo reštartovať električku, veď to nie je normálne....aký to kontrast s pánmi, čo majú v kancelariach hodinovú prestávku na obed. Tí ľudia to vidia a nečudujem sa, že idú čo najskôr aj do predčasného dôchodku. Vedel by som ešte vela vecí spomenúť. To je môj subjektívny názor. A na konečných na seba neupozorňujem, iba počúvam. Ináč aj mňa to jazdenie baví.
Reakcia na: Ecomat #91:
Takto to funguje v takmer každej dopravnej firme. Nerobil by som z toho vedu a drámu.

Smerodajné je % fluktuácie (mimo dôchodcovskej). Ak sú to hejty iba pocitové, tak % nestúpa. Ak je realita zaobalená do hejtu, tak % stúpa. Veď mi ak mi je niekde dobre, tak ma hejty nezaujímajú a žijem si svoj pracovný svet.
Reakcia na: Bobinko #86:
dovolím si povedať že mám v beuse čo-to odkrútené a poviem ti, že tie hejty ktoré ty považuješ za čiastočný zdroj pravdy, sú len zúfalé výkriky do tmy a väčšinou pramenia z osobnej a nikdy nevyriešenej krivdy dlhoročného zamestnanca a často ide o dlhodobo opakované a dobre zafixované frázy, ktorými dokážu ohúriť nových aj starých kolegov na konečnej medzi dvoma cigaretami a som celkom presvedčený že obsah pravdivosti týchto "PRÁUD" rokmi klesá.

ja zvyknem nováčikov upozorňovať, nech príliš nepočúvajú reči vodičov (a už vôbec nie tých, ku ktorým idú do zácviku) a nech aspoň skúsia dať šancu beusu, keď už absolvovali ten nie zrovna jednoduchý a krátky proces prijatia na flek vodiča akej-takej trakcie a nech to nevzdajú len kvôli tomu že im nejaký vyhoretý pätdesiatnik povedal že tu je všetko nap94...

v beuse vládne velmi špecifické zmýšlanie (nezmenené už desaťročia) .. v rámci šoférskeho kolektívu je velmi populárne sa navzájom tlapkať po pleciach že kto povie väčšiu špinu na svojho zamestnávatela, schovávať sa za nejakú falošnú kolegialitu ("ja to tu nenávidím, aj ty? poďme to tu nenávidieť spolu"), pritom ako Foltest písal, títo rozprávači nikdy neskúsia niečo zmeniť, nenavrhnú riešenia, nezájdu za svojimi nadriadenými aby ich upozornili na nejaké nedostatky a nie sú schopní dokonca si ani len zmeniť prácu ..
dôležité je nepodlahnúť tejto toxicite, ak sa od toho dokáže človek odosobniť a nebude na seba príliš upozorňovať spomínaným hejterským správaním a nezačne bojovať s veternými mlynmi, môže sa mať v podniku aj celkom dobre, ak ho to jazdenie aspoň trošku baví.

a dokonca aj tá "háveď" ktorým zastavujú meter od obrubníka, vie občas pozitívne prekvapiť.
Reakcia na: S499.1023 #76:
veru 😁
Reakcia na: Foltest #85:
Kde by ich už vzali?
Reakcia na: Foltest #87:
Mal som možnosti mystery shoppingu a na 90% sú to urban legendy na úrovni chemtrails a plochej zemi. Najviac obľúbený hoax je, že DPB núti vodičov jazdiť rýchlo pod hrozbou sankcií.
Reakcia na: Bobinko #86:
Poukazanie na realitu by som hejtom nenazval ak to vies podlozit rozumnou argumentaciou. Ak len nakladas na robotu, ludi, zamestnavatela, atd., bez argumentacie, to uz hejt je.
Reakcia na: Foltest #85:
Presne tak, každý si musí vytvoriť vlastný názor (a ten si vytvorí keď začne pracovať sám).
Názor je na jednej strane výrazne ovplyvnený náborovými myšlienkami (pozitíva) a na druhej strane hejtujúcimi kolegami (negatíva).

Avšak z vlastnej skúsenosti viem, že v tých hejtoch môže byť veľká časť pravdy (otázne je, či poukázanie na realitu môžeme nazývať hejt).
Reakcia na: Bobinko #83:
Isteze pride realita, ale to uz si musi vyhodnotit kazdy sam ci mu to za to stoji. Rozhodne by som nenazval chronicke nadavanie po konecnych "otvaranim oci". Zaujimave je, ze vacsina kolegov tohto typu, ktori evidentne nenavidia vlastnu pracu ani neuvazuju o zmene zamestnania.
Reakcia na: S499.1023 #79:
Myslel som samozrejme Nádraží Zahradní Město, tú novú konečnú. Viem, že na Radošovickej už nič nekončí.
Reakcia na: Foltest #74:
Po zácviku príde realita.
A to platí vo všeobecnosti vo väčšine firiem, ktoré bojujú s nedostatkom zamestnancov. Ak firma bojuje s nedostatkom zamestnancov, tak to má asi nejaký dôvod.
Reakcia na: 6503 #64:
Odjakživa síce nie ale inak máš pravdu - Moyzesova to nie je.
Reakcia na: 810zssk #78:
Tu ide o to, že ten úsek stále bude mať turistický charakter a teda iný dopyt, čomu by mala zodpovedať ponuka. Dva odchody za hodinu sú podľa mňa fér a radšej využime ušetrené vzkm na obsluhu nových oblastí.
Reakcia na: 810zssk #78:
Raz, až bude frekvencia od Slamenej búdy ďalej porovnateľná, nebudem mať nič proti tomu, aby všetko jazdilo až hore. Zatiaľ si myslím, že aj každá druhá 13 pre nich bude vysoký nadštandard.
Reakcia na: Mhr1 #69:
Nádraží Strašnice už nejaký čas nie. Na slučke Radošovická (bývalé Nádraží Strašnice zastávka) nič pravidelne nekončí, kratší variant 22 končí na slučke Zahradní Město. Ale principiálne máš pravdu.
Reakcia na: S499.1023 #77:
Tak ja navrhujem ísť ešte ďalej, štvrtinu spojov ukončiť na konci linky, štvrtinu dve zastávky pred konečnou, štvrtinu štyri zastávky pred konečnou a poslednú štvrtinu šesť zastávok pred konečnou. Však nám klesá dopyt, tak načo všetko ťahať až na koniec.

A teraz vážne - hlavný problém tohto riešenia je že ľudia čo chcú ísť v tej kratšej trase sa stále rozkladajú do všetkých spojov (nevyhľadávajú cielene tie krátke) a tí čo idú ďalej samozrejme idú len tými dlhšími. Tým ti vzniká nerovnomerná vyťaženosť spojov a problémy s tým súvisiace.

Naozaj mimo sociálky nerozumiem konceptu tvarenia sa úsek Koliba - Kamzík je špeciálny niečím iným než že to historicky kedysi bola iná linka. Aspoň teda ak sa naozaj po ceste zriadia nové zastávky obsluhujúce tamojšie domy.
Reakcia na: 810zssk #70:
Samozrejme. Ak to nie je niekde v centre a je tie dve zastávky pred konečnou je k dispozícii obratisko, je úplne legitímne tam polovicu spojov ukončiť. Čím rozhodne nezastávam model delenia linky ale jej kratší a dlhší variant.
Reakcia na: Ike #67:
Presne. Niektorí vodiči v zácviku naučia, iní odradzujú. Z môjho zácviku som získal skúsenosť, že tí odrádzači väčšinou sami nevedia veľmi jazdiť.
Reakcia na: 810zssk #66:
Keď som robil vodiča, žiadneho šotonadšenca som medzi vodičmi nepoznal. Zato boli medzi nimi profesionáli, ktorí si nevymýšľali, čo sa nedá. Osobné mi viac vadil výjazd z 29. augusta na Mickiewiczovu (vtedy bola Mickiewiczova hlavná priebežne), nástupište v ľavom oblúku na Stn. Nové Mesto, zastávka Stromová v ľavom oblúku, než nejaká Šulekova alebo Ružová dolina.
Reakcia na: Bobinko #73:
Urcite, toto su taki otvaraci oci ako lusk. Po kontakte s takymto vodicom je novacik schopny dat vypoved do 10 minut alebo pripadne ak ma takyto "optimista" nebodaj zacvik, tak novacik ti zacne zastavovat meter od obrubnika, lebo mu bolo povedane "ved to je uplne jedno, je to vsetko chamrad, kasli na nich" a podobne mudrosti.
Reakcia na: Ike #67:
"volám ich buriči"

Alebo tí, čo iným otvárajú oči.
Reakcia na: 810zssk #70:
No ja som vyslovil len takú stručnú úvahu. Pretože objektívny faktorom na skrátenie je sociálka (ale to nie je ultra neriešiteľný problém) a subjektívny je predpoklad odlišného charakteru linky na úseku posledných dvoch zastávok (tu naozaj existuje predpoklad, že to bude v sedle voziť vzduch). To ale teraz posúdiť neviem a vyžaduje si podrobnejší prieskum, možno aj metódu pokus a omyl (najmä z dôvodu, že dnes obyvatelia a pracujúci v danej linke obsluhu VOD nepožadujú, ale ak bude zavedená, tak ju budú využívať).
Reakcia na: 810zssk #70:
Nuž práve medzi kratšou a dlhšou 22-kou v Prahe je rozdiel práve tie 2 zastávky.
Reakcia na: Mhr1 #69:
Ja som nikde nič nepísal o kratšom a dlhšom spojí, ale o tom že ten kratší je useknutý dve zastávky pred koncom linky. Podľa tejto logiky môžeš useknúť posledné dve zastávky na takmer každej linke, lebo šak dopyt ku koncu linky vždy klesá, ak tá linka nekončí v nejakom uzle.
Reakcia na: 810zssk #65:
Inde je to bežné (netvrdím že dobré). Napríklad v Prahe e-22 má 4 konečné - na západnom konci Vypich a Bílou Horu, na východe Nádraží Strašnice a Nádraží Hostivař. A v celej trase z Hostivaře na Bílou Horu ide len pár spojov. Na koniec aj v Bratislave sa pri t-49 musíme pozerať na orientáciu, kam vlastne ide. A v mojom detstve napr. len niektoré spoje jazdili v Lamači na Klanec, v Dúbravke zasa len niektoré išli až do Tavarikovej kolónie. Takže kratší a dlhší spoj jednej linky nie sú zasa nič také čudné. A ak by išla t-49 až na Grófsku nivu, tiež by tam asi v špičke nešiel každý spoj.
Bude na linkách 4 a 9 po zaradení nových električiek cez víkend plne nízkopodlažná výprava?
Reakcia na: 810zssk #66:
Ja som v DPB ťažil teóriu že riešenie musí byť jazditeľné 90% vodičmi (zriadiť obratisko tak, že ho bude vedieť prejsť jeden vodič z dvadsiatich je v princípe na škodu DPB). Problém je v tom, že niektorí (pohodlní) vodiči úmyselne znižujú všetkým vodičom sebavedomie.

Navštívil som viacero miest, ktoré si navštívil aj ty (aspoň čo viem) a Bratislava sa ani náhodou nepriblížuje niektorým štandardom v zahraničí. Niekde je obratisko Šulekova úplným štandardom. U nás keď nemáme Čiližskú, tak vodiči frflú. V Seville v centre je uličný priestor od domu k domu 5 m a busy tam bežne robia 90° odbočenia.

Títo vodiči, volám ich buriči, úplne kazia morálku. V autoškole sa novým vodičom vysvetľuje že majú dodržiavať predpisy, že majú zastavovať pri obrubníku (na jeden krok, ak je vo voze alebo na zastávke kočík, vozičkár, barlovy človek, tak do 30 cm), že majú avizovať nevyjazditelnu chrono, všetko chápu.

Potom trávia pauzu na konečnej s buričom a všetko ide do kanálu. Substrát je zlý, vedenie je zle, a treba opakovať ako sa nič nedá.
Reakcia na: Ike #50:
"Inak som prekvapený tým negativizmom vodičov" - Ja ho chápem. Väčšina vodičov nie sú šotonadšenci, ale ľudia čo chcú odjazdiť službu, dostať peniaze a mať pokoj. Čiže určitý backlash voči hraničným situáciám je pochopiteľný - kto by chcel ísť do niečoho kde mu hrozia negatívne konzekvencie za to že niekde niečo neodhadol a oškrel voz, keď z toho nič nemá. To si zas ale DPB musí manažérsky ošéfovať aby našiel balans medzi racionálnymi požiadavkami a pohodlnosťou. (Píšem bez toho aby som hodnotil konkrétne situácie, lebo na to nemám kvalifikáciu.)
Reakcia na: Ike #43:
Chápem čo myslíš. Ale napadlo by nás pri inej linke sekať polovicu spojov tesne pred konečnou? Najmä keď sa tu bavíme o tom že by mala slúžiť aj na obsluhu domov po ceste na Kamzík? Podľa mňa tu príliš funguje dogma toho že sú to dve linky, lebo historicky to tak bolo, a nepozeráme sa na to s úplne čistou hlavou.

A zdôrazňujem že chápem dôvod sociálka, to trochu tomuto konceptu dáva význam. Inak by mi ale prišlo logickejšie vnímať 44+144 ako jednu linku, lebo prevádzkovo a koncepčne to tak je, napokon 144 bola vždy len nejaká extension 44ky ktorá na ňu bola naviazaná lebo tbus hore ísť nemôže/nemohol.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Odjakziva to je Kuzmanyho.
https://maps.app.goo.gl/yE7Nykj88t7YXsuT7
Reakcia na: S499.1023 #62:
Aha, presne to ma pomýlilo... 😁
Reakcia na: trolejbus6207 #61:
Však od Palisád na Tolstého ideš po Moyzesovej, aj keď niektoré mapy píšu, že je to Kuzmányho, tak proste myslím ten kúsok od Palisád na Tolstého.
Reakcia na: S499.1023 #58:
Tolstého so Sanosom som absolvoval viackrát, s čím preboha si bol na Moyzesovej?
Reakcia na: S499.1023 #49:
No dobre, ale to boli výškou normálne chodníky, v Ružovej doline bol chodník extra vysoký, doteraz mám v pamäti, ako bol obrúsený od vozov, ktorým to pri otáčaní "nevyšlo"
Reakcia na: S499.1023 #58:
Ja si len neviem predstaviť ten odborársky džihád, keby niekto zaviedol pravidelnú linku cez tie ulice.
Reakcia na: Ike #50:
Môj kmeňový inštruktor autoškoly (zaboha si neviem zapamätať meno, prešedivelý pán s briadkou) mal vlastnú trasu "cestičky SNP (Slimák-Nagy-Patkoš)", so ŠL sme jazdili autobusom na Komárnickú a po okolí, v princípe u celej autoškoly DPB platila zásada "kde prejde osobák, prejde aj autobus". Jazda Spojnou nemá dôvod byť viac traumatizujúcou ako prejazd Moyzesovou a Tolstého s klobásou.
Reakcia na: Ike #56:
👍
Reakcia na: 6503 #55:
Jasné
Reakcia na: Ike #54:
Kto je MZ? Zdarilek? Ci?
Reakcia na: 6503 #53:
Tak ale MZ je profesor šoférovania. Ja som len počúval pokyny a on očividne s prehľadom vedel, čo si môžme dovoliť
Reakcia na: Ike #52:
Dobra jazda zrucnosti... 😉
Reakcia na: Ike #50:
To s cim si jazdil po Cukrovej a Spojnej?
Reakcia na: S499.1023 #49:
Inak som prekvapený tým negativizmom vodičov. Keď sme jazdili s MZ tak sme si prešli také uličky, kde som si ani autobus nevedel predstaviť.

Úplne si to vybavujem. Pýtal som sa ho či sa dá odbočiť z Lazaretskej na Cukrovú. Len spravil taký "not bad face". A zrazu sme boli na Lazaretskej. Jeho reakcia "túžil si po tom". 🤣

Mariánsku sme v zásade obchádzali sprava, lebo zákon síce umožňuje zľava, ale ak sa vozidlo nezmestí sprava, a predsa sa zmestí.

Z jazdy Spojnou mám traumu doteraz.

V skutočnosti ma ale takéto výzvy nesmierne bavili.
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
Však na Šulekovej išlo a asi aj ide rohom nad chodníkom všetko, na Trnávka konečná PVDP sa jazdilo pravými kolesami v pravej stope po chodníku, to všetko bolí bežné veci vtedy.
Reakcia na: Mhr1 #44:
Ja som takto na protest proti "nedása" prejazdil so všetkými typmi vozidiel elektrickej trakcie celú dostupnú sieť v Bratislave.
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
No veď o to išlo, že to niekto vypočítal od stola, že to nejde, v praxi sa však dalo.
Reakcia na: 810zssk #42:
Tak minimálne večer by bolo asi zbytočné, aby robila 44 2,6-kilometrovú zachádzku na Kamzík. Cez pracovné dni by tam podľa mňa stačil 30-minútový interval, aký má aj 43, možno s výnimkou prázdnin.
Reakcia na: Mhr1 #44:
Začal som jazdiť v januári 1985 (tak ako Sanosy), bol som druhý brigádnik, čo dostal na ne do vodičáka pečiatku a prvý, čo s nimi reálne aj jazdil, ale toto som naozaj nezachytil, ja som nikdy v Ružovej doline so Sanosom problém nemal, niektoré 9Tr (napríklad 6017) mali tak slabý rejd, že si si musel pri otočení cúvnuť. Na druhej strane je pravda, že Sanos išiel pri otočke rohom nad chodníkom, ale pravé predné koleso bolo na ceste, takže to bolo úplne v pohode
Reakcia na: trolejbus6207 #38:
Viem to priamo od človeka z DP. Teoreticky to niekto stanovil, že "nedása", prax ukázala opak.
Reakcia na: 810zssk #42:
Neviem, mne tam nejako prirodzene pasuje režim 52 na Potočnú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Nejak mi nevychádza prečo by na Kamzík nejazdili všetky spoje, však to je prirodzené predĺženie základnej trasy 44. Jedine že kvôli sociálke?
Reakcia na: SixSixTrooper #39:
K bodu 2: that was the most shotoush thing I've ever heard.
Reakcia na: SixSixTrooper #39:
Aj keď máme baterkové trolejbusy, tak na Kamzík nepôjdu ani zďaleka všetky spoje, väčšina bude stále končiť na Kolibe, takže zastávka pri P+R, ktorá je navyše od Brečtanovej celkom ďaleko, bude aj naďalej obsluhovaná hlavne cez víkendy. Preto by presunutie obratiska dávalo zmysel, aj keď je mi jasné, že sa to nikdy realizovať nebude.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
To sa nikdy nestane kedze 1. Naci ked mame baterkace a 2. Sucasne obratiski Koliba je uz viacmenej kulturna pamiatka.
Reakcia na: Mhr1 #36:
Tak na túto story si nepamätám a to som tam bol v počiatočnej dobe sanosovej pečený/varený... 🙂
Reakcia na: Mhr1 #36:
Ja som takto bol testovať Slimák a otočenie pri Bille na Racianskej. Dokonca s 10 m. A to mam na autobusoch najazdené tak do 1000 km.
Reakcia na: Ike #28:
Napríklad Sanosy sa nemohli otáčať v Ružovej doline, lebo to nevytočia. Potom pri nejakej mimoriadnosti sa tam išiel neznalý vodič otočiť a ajhľa - bez problémov to išlo. Hneď ich potom nasadili aj na t217...
Reakcia na: SixSixTrooper #33:
Súčasné obratisko Koliba by sa mohlo presunúť na to parkovisko P+R, ktoré stojí na pozemku mesta, čím sa zlepšila obsluha Brečtanovej a zároveň by sa tam mohla zriadiť zastávka aj smerom do centra (pre spoje z Kamzíka) bez toho, aby bolo nutné zasahovať do svahu, ktorý je napravo od cesty. Trolejbus z Kamzíka by mal zastávku priamo v obratisku.
Reakcia na: upravovač fotiek #31:
Nezabudol si na tabletku?
Reakcia na: D555.3008 #26:
Praveze keby sa spojazdnila zastavka Koliba PR v oboch smeroch vyrazne by sa zlepsila obsluznost vrchnej casti kamennych sadov.
Reakcia na: upravovač fotiek #31:
To sú síce valídne argumenty ale my sa bavíme o tej časti ktorá hovorí o organizačných zmenách na linkách. V článku sa píše že vozidlá sa nezaradia kým sa nezrealizujú. Na to sme tu viacerí reagovali, čo vyplýva aj z formulácie prvej vety príspevku ktorý cituješ. Nejak si totiž zabudol odcitovať že som sa pýtal "prečo akože sú "organizačné zmeny" potrebné na zaradenie nových vozidiel do premávky". Nie prečo je potrebné školenie vodičov, údržby a podobne.

Niektorí ľudia možno okrem oceňovania tuposti oceňujú aj čítanie s porozumením. Just saying...
Reakcia na: 810zssk #22:
Napr. vyškolenie personálu na dennú obhliadku a prípadné opravy menšieho rozsahu, nedostatok vodičov s oprávnením na daný typ (platí pre všetkých vodičov ktorí sa na tom vozidle počas služby vystriedajú).

Užívaj si svojich +15 resp. +10 za debilné vyjadrenie:

"Zas budú cestujúci úplne zbytočne trpieť staršie a horšie vozidlá pretože nejaký autista v DPB by nerozdýchal Solaris na "nesprávnej linke" jeho modelovej železnice?"

Ako vidím, tak ľudia oceňujú tuposť nielen vo voľbách, ale aj na tomto fóre.
Reakcia na: 6503 #29:
Po splnení týchto podmienok je tam premávka možná s 12 mi trolejbusmi ,obratisko by mohlo byť kúsok od súčasného obratiskoa dnes auto parkovisko
Po.s *D* mám už dlhodobo aj ho používam 😃
Reakcia na: Ike #28:
Tiez to vidim tak na kazdy 2. spoj. Ale to predlzenie 13/213/203/44 sa planovalo uz davno. Dnes je este opodstatnejsie, kedze v ulickach pod Brectanovou pribudli nove obydlia. Tym by zastavka niekde okolo vchodu do JOJ pomohla. A vyletnikom az hore na Kamzik a auta vylucit. Obratisko vybudovat na mieste parkoviska pod vezou.
Reakcia na: D555.3008 #26:
D mám, ale v DPB už nepracujem (inak by to bolo už sfotovideodokumentované). Ale keď som pracoval, počúval som od ostrieľaných vodičov "ako sa čo nedá" a čuduj sa svete, dnes sa tak bez problémov jazdí.

Predpokladám, že keď bude predĺženie namiesto 144 aktuálne, DPB zabezpečí bezpečnejšie obratisko tak, aby zadnou nápravou nerýľovali vodiči zeminu a zároveň nepredpokladám, že tam bude chodiť každý spoj.
"V prípade trolejbusov SOR TNS 12 sa ešte zrealizuje aj druhá etapa skúšky spoľahlivosti vozidla #6124 (cca 2500 km)."

Čo sa na #6124 objavila nejaká závada, keď treba ten trolejbus odskúšať ešte raz?
Reakcia na: Ike #25:
Spojenie 44+144 ma zmysel len cez vikendy najma v pripade snehu to je do 5 dni v roku
ak mas *D* požičaj si autobus a skus sa tam otočit😂 na konečnej 144
Spojenie 41+44 sa už dlhsie uvažuje
Reakcia na: D555.3008 #24:
Ja by som povedal, že je to presne naopak. To spojenie 44 a 144 je logické, 41ka za cenu potešenia jednotlivcov zhorší spoľahlivosť celej 44, čím negatívne ovplyvní všetkých jej cestujúcich.
Spojenie 44+144 Je dnes absolutny nezmysel 👎 12 Metrové vozidlo sa na konečnej Kamzík Neotoči /odskušané a je to aj vidno ❗/
bolo by to aj kapacitne zbytočné hnat tam 12 m vozidlo .
Spojenie 44+41 je potrebne kvoli prestupom /a stažnostiam /na Budkovej ked mnoho krat cestujici z 41 nestihaju 44 a opačne .
Reakcia na: 6503 #9:
Tak to bolo prezentované v materiáli zmien na magistrate od 2024 pre MHD/DPB. Tiež som sa divil
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Nejaký argument by nebol? Prečo teda nie je možné vypraviť už schválené vozidlá (mimo 24m) na ľubovoľný dnes existujúci obeh?
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Pri súčasnom štatistickom trende najskôr v roku 2033 😁
Reakcia na: 810zssk #13:
S novými trolejbusmi by sa dala aj N47 (spojená s N44) a N72 potiahnuť na Hl. st., len či by bude DPB ochotný pravidelne nasadzovať TNS 12 a 27TrA na nočné linky.
Reakcia na: 810zssk #3:
Debilita tvojho príspevku ma až tak neprekvapuje, ako to že má hodnotenie +7. Potom sa nečudujme že nám vládne Fico a jeho mafináska banda.
Reakcia na: 810zssk #16:
Na tú L71 sa mohli pripraviť vopred papierovo a potom to už len uviesť do praxe.
Reakcia na: Solider #15:
Veď to sa dá prerobiť hneď. K spojeniu 41, 44 a 144 som sa nevyjadroval.
Reakcia na: Trolley #14:
Na 71 chápem že je problém keďže tam bude iná potreba riešenia prestávok, nástupišťa na hlavnej, atď, to je v poriadku. Ale pri ostatných vozidlách nevidím dôvod aby neboli už dnes nasadzované na iné linky podľa súčasných obehov.
Reakcia na: Trolley #14:
Nestačí, treba prerobiť výjazdy a dojazdy na 71 a následne kvôli zmene výpravy medzi vozovňami aj na 42, 47, takisto tam je potreba zmeniť CP na 41 a 44 kvôli prejazdovaniu.
Reakcia na: 810zssk #3:
Veď tam pri L40, 61 a 71 stačí iba vydať dopravný príkaz na zmenu výpravy vozidiel.
Reakcia na: 6503 #11:
Tak 44 a 144 samozrejme spojené byť majú, to je úplne logické a prirodzené. Tam nie je o čom. Či k tomu prilepiť aj 41 je na debatu.

Ja som ale zvedavý aj či dôjde k presmerovaniu N47 cez Drotársku, čo dosť chýba a s novými vozmi by bolo možné.
Reakcia na: Joyki #6:
Pre cestujúceho je určite lepšie sa odviezť priamo, ako zmeškať prípoj, ktorý kvôli kolónam nenadväzuje. Mesto by sa malo konečne zaoberať príčinou meškania 44 – nízka priepustnosť ľavého odbočenia z Karpatskej na Šancovú, ktorá blokuje priamy smer na Žilinskú, a upraviť tú križovatku tak, aby sa dalo ísť rovnako ako z opačnej strany len rovno a doprava.
Reakcia na: SimonMHD #10:
No vsak TNS12 je 12m trolejbus. Ale je to ciste sialenstvo spojit tie tri linky dokopy. Aj dve. 😉
Reakcia na: 6503 #9:
Zatiaľ najdlhší voz na Kamzíku bol 12m Urbanway. Neviem ako by sa tam otáčal trolejbus.
Reakcia na: Petto #8:
S tou 144 si si isty? To akoze SOR TNS12 pojde az pod vezu? Z Hl. stanice, cez Budkovu, hrad, Hodzovo, Kolibu? 😉 Uuuuu.... SOTOJIIIIIZDA!!!😍 😂
Reakcia na: 6503 #4:
Tam sa majú spojiť až 3 linky - 41+44+144
Reakcia na: Ike #5:
Z Koliby ráno detto
Reakcia na: Ike #5:
Keď to zistia a vrátia to do pôvodného stavu, tak budú veľkolepé oznamy o tom, ze robia to pre nás - rozdelenie liniek 41 a 44 kvôli kolonam. Plynulosť sa zlepšuje. 😀
Reakcia na: 6503 #4:
Hlavne v rannej špičke vymetie všetky kolóny a na Kolibu bude meškať z dôvodu zápchy na Hroboňovej kvôli rodičom voziacim deti do Cambridgu.
Reakcia na: SimonMHD #2:
No ak tie 2 linky fakt spoja, to bude ina sotolinka.😃
Ak odmyslíme trojčlánkové tbusy na 71, prečo akože sú "organizačné zmeny" potrebné na zaradenie nových vozidiel do premávky? Zas budú cestujúci úplne zbytočne trpieť staršie a horšie vozidlá pretože nejaký autista v DPB by nerozdýchal Solaris na "nesprávnej linke" jeho modelovej železnice? Choďte už niekam.
Reakcia na: Trolley #1:
Napr. zmena linky 61 na trolejbusovú alebo spojenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou 44.
Čo znamenajú organizačné zmeny na linkách?