Nový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris po nehode

Jeden z nových trolejbusov bude dlhšie mimo prevádzky.

Dňa 13. februára 2024 v ranných hodinách prišlo na Trnavskom mýte k dopravnej nehode nového trolejbusu Škoda 27 TrA Solaris #6719 s osobným vozidlom. Trolejbusu, ktorý jazdil na linke 61, vbehlo na križovatke do jazdnej dráhy osobné vozidlo, následkom čoho došlo k zrážke a poškodeniu oboch vozidiel.

Pri nehode prišlo k poškodeniu predného čela trolejbusu a zároveň k pokriveniu karosérie v oblasti nástupného priestoru prvých dverí. Oprava trolejbusu bude zaiste časovo náročná, preto ho nejaký čas v premávke neuvidíme. Výpravu nových trolejbusov na linkách 40 a 61 by to ale ohroziť nemalo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: vladis4 #47:
Ty by si sa uživil ako tlačový hovorca premiéra.
Z nasledujúceho videa je vidno, že vodiči os. áut dokážu aj zdanlivo nemožné!
https://www.stream.cz/krimi-9237/ridicka-se-s-autem-zasekla-na-kolejich-v-tunelu-na-barrandove-ven-ji-tahala-tramvaj-64907092
Vodička mala v sebe 1,5 promile...
Reakcia na: 810zssk #46:
“nemám” - myslené ako nemôžem / nemal by som šíriť. Čítaj celú vetu s porozumením. Tak klebtte…Pokojne
Reakcia na: vladis4 #44:
Na to že "nemáš tú informáciu" si celkom sebavedomý v tom ako to je.
Reakcia na: vladis4 #44:
Tajenie je najväčším spúšťačom klebiet.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Ja to netajím. Tají to DP a ja tu informaciu nemám a nebudem šíriť. Resp. netají, ale nezverejňuje. Lebo by sa zasa spustila mediálna kampaň a klebety.
Reakcia na: vladis4 #42:
A prečo to musíš tajiť?
Reakcia na: S499.1023 #40:
Trepem to, čo viem. Pochybenie nastalo na oboch stranách. To, že nikto o ničom takom nevie, neznamená, že to nieje tak.
Reakcia na: Bobinko #34:
A prečo nie?
Reakcia na: vladis4 #32:
Čo to trepeš?
Reakcia na: Mhr1 #33:
Nevšimol si si že sa očividne debatuješ s náhodným generátorom slov? 🙂
Reakcia na: Mhr1 #33:
Vodič sa nezachoval podla spravnosti. Len toľko
Reakcia na: Bobinko #36:
Tak je pravda, že včera (v Prahe) som išiel autom po 4-prúdovke, v mojom smere 2 pruhy rovno, pričom z pravého sa vytváral ďalší na odbočenie doprava a z ľavého sa neskôr vytvoril samostatný pruh na odbočenie doľava. Keďže ja som (až na ďalšej križovatke) potreboval odbočiť doľava, držal som sa v ľavom pruhu. Pravý bol voľnejší, pichlo sa doň veľké vozidlo, dobehlo nás a čiastočne i predbehlo, vodič dal smerovku doľava, donútil vodiča predo mnou ho pustiť a odbočil nakoniec doľava. Hajzel stihol ešte zelenú, my, ktorých zdržal, už nie. Takže drzosť sa vypláca, až kým to skončí nehodou.😥
Reakcia na: Mhr1 #35:
Stačí si na youtube pozrieť zábery z dashcams (vrátane vodičov DPB, ktorí robia zaujímavé zostrihy a prehľady) a potom si uvedomíš, že čo dokážu "vodiči" IAD predvádzať na cestách.
Asi by ma už neprekvapilo, ani keby to vozidlo pristálo na streche trolejbusu.
Reakcia na: Bobinko #34:
Práve preto, že nešlo o bežné nedanie prednosti, dobiehanie signálu, ale už tesne na červenú a pod. Išlo o veľmi čudný manéver gumokola, teda ak to bolo tak ako sa naznačovalo. Skrátka nešlo o bežnú nehodu, ale o podivnú.
Reakcia na: Mhr1 #31:
Ročne sú stovky NU+škodových udalostí s účasťou DPB s cudzím vinníkom, tak prečo práve táto by mala verejne prezentovaná a slúžiaca ako edukačný materiál? 🤔
Reakcia na: vladis4 #32:
Stále nerozumiem. Na vine zjavne nebol vodič trolejbusu, či? Lebo ak zo strany DP nie je vina, tak aká interná záležitosť?
Reakcia na: si #30:
Lebo je to aktualne interna zalezitost
Reakcia na: vladis4 #29:
Tak tomu nerozumiem, prečo by verejnosť nemala vedieť, ako sa nehoda stala? Keď už pre nič iné tak pre poučenie resp. ako varovanie.
Reakcia na: vladis4 #29:
bolo by blbe keby vsetcia tu vedeli aky to je blbec ? (teda ako keby to nevedeli, ze ano 😃 )
Reakcia na: BA2301 #27:
vodic auta. stalo sa tam to, čo nieje vhodné aby verejnosť vedela
Je už známy záver vyšetrovania dopravnej nehody? Bolo by férové opublikovať, čo sa tam vlastne stalo a kto je za to zodpovedný.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Toto sú každodenné situácie, nie je to prvá ani posledná takáto nehoda. Na legendárnom vjazde do Nív už takto zopár áut skončilo prevrátených na streche.
Trolejbus má stopy po bielej farbe aj na ľavej strane hneď za čelom, asi prvotný stret. Auto má drobné poškodenie aj na zadnom pravom blatníku (zdá sa mi, že sa pekne obtočilo po nárazníku trolejbusu a potom prišiel stret so semaforom)
Reakcia na: S499.1023 #22:
ale keby DPB napríklad vyžadoval všetky nepriame škody (náhradné vozidlo, odškodné cestujúcim, narušenie prevádzky) tak to minimálne poisťovne trochu znepokojí a začnú sa ošívať koho a za koľko poistia... minimálne náhradné vozidlo je už elementárna samozrejmosť... tak poisťovne sa budú musieť trochu poošívať, a dohodnúť s DPB, že zabezpečia zopár náhradných trolejbusov a električiek stabilne, je to ich elementárna psia povinnosť, lebo v BA náhradné vozidlo za trolejbus alebo električku poskytne asi len DPB, takže... si môže povedať za koľko... samozrejme malo by to byť v rámci dobrých mravov vyčíslené, pri množstve nehôd si myslím že to už je pomerne stabilný predvídateľný jav, a to tým nie je problém vyčísliť koľko náhradných vozidiel treba a aká je toho cena... ako toto menežment a právne oddelenie DPB nepraktizuje, tak to je jedna nehoráznosť, až trestuhodné mrhanie peniazmi mesta
Reakcia na: Mhr1 #16:
Presne toto sa mi stalo pred mnohými rokmi o ulicu vedľa - odchádzal som s t-210 zo zastávky Račianske Mýto na Legionárskej smer Hbf., v ľavom pruhu osobák s ŠPZ TT-xxx, na poslednú chvíľu si spomenul, že však on chcel ísŤ na Račiansku, tak odbočil doprava ale priam do ľavého boku trolejbusu 6278, ak si dobre pamätám. Najlepšie bolo, že Trnavák si asi uvedmoil, že to bola jeho vina, tak veselo pokračoval v jazde a ja som ho chytil/dobehol až na semafore v strede Račka https://maps.app.goo.gl/K6oAmRm1oxRksdxF8. To samozrejme ale nebola takáto šupa, pretože ma nestihol predbehnúť, na trolejbuse bola škoda v rozsahu odretej zástery, na škodovke to bolo asi na výmenu PP blatníka.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Spoluúčasť bude mať iba tak na vlastnom aute, s PZP sa do limitu plnenia na cudzej škode vojde v pohode.
Nestala sa táto búračka v tom čase keď ráno skoro hodinu nešla CSS v celej križovatke?
Reakcia na: 6503 #19:
Ked sa nikto nezranil, tak sa nauctuje skoda na vozidle. Ine je, ak je sposobene zranenie - nehoda a vinnik sa uz posudzuje prisnejsie, niekedy ozaj aj odobratim vodicaku.
To je o nicom, ked dostane len pokutu a symbolicku spoluucast. Tychto kktov treba exemplarne trestat odobratim vodicaku! To je pre nich horsie ako prachy.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
PZP....žiadna spoluúčasť vinníka.
Reakcia na: mbendzala #4:
Vacsinou sa spocita cena dielov (v tomto pripade od Solarisu a Skodovky), hodiny dielencov, spise sa to na fakturu a to sa posle poistovni.
Reakcia na: MN84 #14:
Nuž ak je to takto, je to veľmi krkolomné. Ale fakt je, že sa mi stane, že idem v strednom pruhu, ktorý je pre smer rovno, pravý má prikázaný smer doprava, zľava ma prekročenou rýchlosťou predbehne auto, ktoré sa prudko predo mnou stočí a odbočí ... DOPRAVA! Uvažovanie a logiku niektorých tiežvodičov je občas ťažké pochopiť!
Reakcia na: mbendzala #4:
Otazka je, ci si bude DPB takuto nahradu uplatnovat ...
mne tam akurat nesedi ze auto je burane vpredu z oboch stran, ak by sa snazil odbocit pred trolejbusom ocakaval by som naraz zozadu do auta, to uz skor ze by si odbocenie rozmyslel a chcel sa vratit naspat aby siel rovno a hodil sa pod trolejbus
Reakcia na: si #10:
Pravdu máš 🙂
Reakcia na: Mhr1 #11:
Gumokolka chcela z Trnavskej cesty odbočiť popred trolejbus na Vajnorskú.
Tak by ma naozaj priebeh nehody zaujímal. Ak sa niekto niečo relevantné dozvie, dajte to, prosím vedieť. Aj ja som jeden to zvedavých návštevníkov tohto fóra, čo by sa radi dozvedeli mechanizmus nehody, ako píše si. A nejde len o zvedavosť, ale aj o poučenie, čo za hovädinu ten gumokol urobil.
Reakcia na: 810zssk #9:
podla umiestnenia vraku na ostrovceku a pravdepodobnych hybnostiach vozidiel by som tipoval skor tu moznost snahy odbocit z trnavskej cesty vpravo popred trolejbus....
ak by bol niekto kto prebehol na zltu do krizovatky, tak ten trolejbus podla mna vytrca prilis malo na to aby to dopadlo takto
ale ak niekto bude mat vysledky setrenia policajtov, tak urcite je tu na to dost zvedavych citatelov.....
Reakcia na: TheFiftik107 #8:
Vzhľadom na to že tam sú semafóry, toto bude skôr jeden z tých pacientov čo oranžovú vníma ako signál pridať a potom sa diví že po oranžovej prišla červená.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Klasika: "Stihnem sa pichnúť pred ten rozbehnutý, 28 tonový (odhad) trolejbus. Prinajhoršom to ubrzdí. Nepôjdem predsa až za ním, to je potupné. Stratím asi 10 sekúnd života."
Reakcia na: Petto #6:
Skôr opačným smerom asi.
Po kolízii ju otočilo.
To odkial sla ta Octavia z Vajnorskej / zast. Ceska ?
Reakcia na: Solider #3:
Nechápem, čo sa muselo točvolantovi v tej bielej škodovke honiť hlavou. Auto rozbité na totálku, poškodený nový trolejbus. Oprava drahá, ak nemal uzavretú dobrú poistku, tak spoluúčasť bude mastná.
Kolko si pyta DPB za nahradne vozidlo od vinnika/poistovne? Zohnat nahradny trolejbus nehovoriac uz o napr. 1000mm elektricke moze byt dost osemetne a drahe, v zaujme poistovni by malo byt mat s DPB v tomto dohodu... lebo cena moze ist do zavratnych cisel - kolko moze stat chcem tu a teraz ihned nahradne vozidlo tohto typu?!
Taky RegioJet ide krasne az po limit poistky, aj nad ked mu nicili supravy na priecestiach...
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Podľa zrolovaného žlto-čierneho stĺpika by som usudzoval, že to chcel pichnúť pred idúci trolejbus do zákruty, no nevydalo a obmotalo ho okolo stĺpa.