Reply on: Viko #119:
Keby takíto trotli pracovali v leteckej doprave, bola by asi 10 000-násobne nebezpečnejšia ako dnes. Prečo prijímať opatrenia na základe mimoriadnej udalosti, však lietadlo bolo schválené. Takže matke alebo otcovi, ktorému električka roznesie dieťa na kúsky vo vzdialenosti jednej zastávky (ako v Poľsku), by mal dopravca povedať, že je to jeho chyba, lebo nerešpektovalo dvernú výstrahu a vozidlo je schválené a všetko je v poriadku, možno vyplatiť pár eúr z poistky. Ak si to tvoj mozoček doteraz nestihol všimnúť, väčšina predpisov a bezpečnostných opatrení v doprave vznikla na základe nejakej mimoriadnej udalosti (železničný klasik by dodal, že predpisy majú preto červený obal, lebo sú písané krvou nehôd, z ktorých vzišli). Keby v tej T6A5 nebol duchaprítomný cestujúci, ktorý stlačil záchrannú brzdu (a to bola naozaj šťastná náhoda, že v nej bol), ten cestujúci, ktorého ťahala s rukou privretou v 6. dverách, by to s najväčšou pravdepodobnosťou neprežil, úsek Lanfranconi - Kráľovské údolie je dosť dlhý a bez rýchlostného obmedzenia.
Janik11
Čo ma ale zaujíma; už bola električka v pohybe a ja na nástupišti som mu stále mával. Po asi metri sa električka zastavila. Reku fajn. Mával som mu, aj keď som dobiehal, zbadal ma aspoň teraz, slušný vodič.
Avšak po zmačknutí dopytového tlačidla sa dvere neotovrili (2, zadné). Stlačil som nie raz, ani nie nejakou surovo, silou, nech 5 razy a nič. Pobehol som k stredným dverám a rovnaký scenár. Nakoniec som znechutený zamával vodičovi a poslal ho het mávnutím ruky (a volal na dispečing, kde mi nič nepovedali, len mi vyčítali, že som tam nestál; to že šla podľa elektornickej tabule na zastávke skôr o nejaké sekundy si samozrejme nepriznajú, ale ok, beriem, že som tam nestál, to je fakt).
Prečo sa mi ale tie dvere neotvorili? Vie mi niekto znalý bratislavskej techniky odpovedať? Jaksi neverím, že by ten vodič bol taká sviňa, zastavil mi a nechal ma tam ťukať do tlačidiel a behať medzi dverami...