Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BM #32:
To nie je pravda. Prvá séria Solarisov má 2 sedačky na nízkej podlahe.

Re #57 Sarko: Stále nevidím najmenší dôvod zapisovať si čísla nehlásiacich vozidiel. Právnu hodnotu to má nulovú a nariadenie povinne používať hlásenie možno vydať aj bez toho.

Re Cila: MHD je pre cestujúcich a nie naopak. No to neznamená, že sa križovatka vybuduje oveľa nákladnejším a možno i pre dopravu menej vhodným spôsobom, lebo nejakí nespratní chodci nie sú schopní a ochotní predĺžiť si cestu domov o 100m. Keby sa takto chovali aj motoristi, tak by si na mimoúrovňových križovatkách jazdili v protismere, ak by sa im táto cesta javila kratšia? Dopravná stavba nikdy nerešpektuje len jeden druh dopravy, ale je kompromisom pre všetky jej druhy (vrátane pešej).
Koniec koncov, zastávku neprojektoval DPMK a toto nie je stránka DPMK, takže toto nie je ani ten správny hrob na plakanie. Dnes nám ostáva jediné - nemilosrdne pokutovať tých, čo preliezajú zvodidlá (je to v rozpore so zákonom) a ak by sa opakovali smrteľné úrazy, jednoducho zrušiť zastávku OC Branisko smerom na Jazero bez náhrady.
#70 Cila:
Ak sa nebavime o krizovatke, na ktorej sa nachadza diskutovana zastavka, tak o com sa potom bavime..? Uznavam, ze moj ton byva obcas ostry, ale nie je to myslene v zlom a nie je to ani osobny utok na nikoho, preto diskutujme k veci a nechytajme sa za slovicka, OK?

Trochu Ta poopravim v Tvojich predoslych trdeniach faktami priamo z nakresu krizovatky:

-smerovy rozdiel stanovist zastavky OC Bukovec (krajnych hran) je 110 metrov;
-osovy rozdiel uvedenych stanovist voci sebe je cca 20 metrov;
-stanoviste linky c. 31 ma dlzku 35 metrov;
-stanoviste liniek c. 13, 19, 27 a 103 ma 25 metrov;
-obchadzka chodnikom zo stanovistia liniek c. 13, 19, 19, 27 a 103 na Bukovecku ul. je 150 metrov.

Pred dobudovanim stanovistia liniek c. 13, 19, 27 a 103 zastavovali tieto linky na stanovisti linky c. 31, vtedy tu vsak bola obmedzena rychlost na 40 km a autobusy vychadzajuce z niky museli pomerne prudko vytocit volantom, prejst krizom cez 2 prudy smerujuce na Alejovu ul. a zaradit sa do pripajacieho prudu pre smer na Slanecku ul. Bol to dost nebezpecny manever, ale vzhladom k docasne obmedzenej rychlosti ako-tak chraneny. Teraz je tu vsak povolena rychlost 80 km/h, takze aj linky smerujuce na Slanecku ul. musia zastavovat na zastavke na to urcenej.

Celej veci, ak by sa nezlepsila disciplina cestujucich, by mozno pomohlo presunutie oboch stanovist na spolocnu zastavku este pred krizovatkou s Jazernou ul., ale kedze sa tu nachadza pripajaci pruh, nova zastavka by sa od stanovistia linky c. 13 nachadzala az cca 300 metrov dalej, ale to by uz jednak tuto zastavku a zastavku Teplaren delilo iba cca 300 metrov a jednak by cestujuci museli ist peso ku prechodu pre chodcov onych 150 metrov, co je uz dlzka uvedenej zachadzky... Dalsia moznost by spocivala v zruseni stanovistia pre linky 13, 19, 27 a 103, co vsak na to cestujuci...
Bavim sa o zastavke autobusu c.27,c.19! Nie c.31, ktora je o 10metrov dalej a je v pohode. Je pred mostom, da sa v pohode prejst cez prechod cez cestu a je v poriadku. Predtym tam stali vsetky autobusy a bolo dobre.
#69 Sarko, ja sa nebavim o krizovatke..?! Mozno nevies o co ide a po druhe, ked tam nema vstupit ani noha, preco je tam zastavka autobusu?
#68 Cila:
Ja si naopak myslim, ze to nie je ziadny alibizmus, ale zbytocne plakanie nad rozliatym mliekom. Uvedena krizovatka, o ktorej sme sa bavili je absolutne bezpecna, vsade su zvodidla a dokonca bezbarierove pristupy. Predtym tu bola sice svetelna, ale urovnova a velmi nebezpecna krizovatka. To, ze sa najdu ludia, ktori maju snahu si cestu co najviac skratit, co este treba pre nich urobit? Priamociary a vodorovny chodnik a cestny nadjazd so zakrutami? Obmedzit rychlost dialnicneho privadzaca, ked tam nema vstupit ani noha? Tadial cesta urcite nevedie a demokraciu po revolucii si mnohi ludia vysvetlili ako moznost bezbreheho konania.
#59 Sarko, len tolko. Sam si si vsimol, ze ludia to obchadzaju... Mhd je tu pre ludi a nie ludia pre Mhd. Su nepoucitelny- hovoris, dobre, v inych veciach su tiez nepoucitelní, ale to neznamena, ze sa na to vykaslete. Keby kazdy tak rozmyslal, tak tu je za chvilu anarchia. Napr: preco sa pokusaju predbiehat v neprehladnych zakrutach, ist z autom rychlo...atd, potom im to staci povedat ,,nerobte to,, a bude po probleme? Nie. Daju tam zakaz predbiehania, dopravaci meraju rychlost...atd. Situacia sa riesi a nie sa povie ,,ludia su taky,,! To je totalny alibizmus a vyhovorky, miesto riesenia problemu! 30 rokov po revolucii, ked sa zmeni zmyslanie, tak potom to bude mozno a chvalabohu ine.
Zozbieral som zopar madarskych internetovych stranok, na ktorych najdete fotografie vozidiel MHD v Kosiciach, ale aj inych miest. Je fantasticke, ze niekto v Madarsku ma internetovu stranku o MHD na Slovensku, vsak.
Spominane adresy:
http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/kassa/kepek_ks.html#noszt
http://www.hampage.hu/kozlekedes/index.html
http://www.tar.hu/stvrtok
Reakcia na: BM #65:

Aha, cize nevies, o ktore zastavky sa jedna... No dufam, ze Vlado nam tu napise viac.
Reakcia na: Sarko #64:
Uz ich na nemenovanej diskusii menoval VLADIMR
Reakcia na: Cila #59:

Dovolim si oponovat, nakolko na uvedenom nasype veducim na mostny objekt (pozor, zastavka sa nenachadza priamo na moste) sa nachadza nika, preto by tu neplatil zakaz zastavenia ani keby tu na to priamo upozornovala dopravna znacka.

Sam som si vsimol, ze ludia ignoruju chodnik, ktory vedie pomedzi mostne objekty smerom ku elektrickovej zastavke OC Branisko, pricom sa odtial treba vratit cca 50 metrov naspat na Bukovecku ul.

Ludia su vsak nepoucitelni a na vlastne riziko vstupuju na rusnu stvorprudovu komunikaciu popri zvodidlach a prechadzaju na druhu stranu vozovky (nie je tu suvisly pas zvodidiel, takze ludia ich nepreliezaju). Ak sa teda niekomu zda privela tych 50 metrov obchadzky, musi, zial, pocitat s "dozivotne dlhou obchadzkou".

Existovalo niekolko variant pristupu na uvedenu zastavku (podchod, nadchod), avsak sucasne riesenie bolo najlacnejsie, a to bolo kriteriom pre realizaciu (plynule klesanie medzi mostami s podidenim popod most).

Re #63 BM:
Mohol by si uviest, o ktore zastavky, ktore mali byt zrusene, sa jedna.
Reakcia na: Cila #62:
Asi tak. Uz tolko zastavok malo byt v KE zrusenych a nikoho to na vedeni netrapi.
Vecny problem riesenia zlej dopravnej situacie na Slovensku. Cakat kym tam nezabije aspon piatich ludi a potom, mozno, sa s tym nieco urobi!
V poriadku. To sa s tym neda nic urobit, lebo to niekto tak blbo navrhol???? Zrusit zastavku, alebo nieco ine???
Reakcia na: Cila #59:
Je to vymysel inziniera, ktory projektoval most.
Ja len jedna otazka. Ktory blbec naplanoval zastavku pre autobus c.27,19 na moste na sidlisku Nad jazerom pri OC Bukovec. Raz tam niekoho zabije auto, pri prechadzani cez cestu. Nehovorte, ze tam je cesticka popod most. Dobre viete, ze tadial smerom ku uliciam Bukovecka, Ciernomorska atd.. nikto nepojde. Vsteci chodia cez cestu a preliezaju zvodidla... Alebo vystupuju o zastavku skor a idu dost dlho peso domou. Niesom si isty, ale vraj na mostoch je zakaz zastavenia, tak co tam robi zastavka.
Reakcia na: Andy #56:
Je povinnostou vodica hlasit zastavky pokial je vozidlo vybavene akustickym ale i vizualnym hlasicom BUSE. My sa len touto formou snazime zlepsit rozvoj MHD a informovanost cestujucich v prostriedkoch MHD. Ked su vodici lahostajny a dispecery tak isto neostava nic ine len zakrocit sposobom aky vymyslel 1018 a odlahcit vodicom penazenky pokial nebudu plnit prepravny poriadok. Niekto predsa zacat musi.
Reakcia na: Andy #56:

Ma to taky zmysel, ze clovek s nickom 1018, ktory programuje BUSE sa uz nastval, ze mnoho kosickych vodicov ignoruje tento system, ktory im mal v podstate ulahcit pracu s roznymi linkovymi tabulkami, ich prehadzovanim a zaistit kvalitnejsiu informovanost pre cestujucu verejnost. 1018 ma za ulohu od vsetkych zucastnenych tieto udaje zhromazdit, spracovat a predlozi ich dopravnemu riaditelovi, ktory sa rozhodne, ako sa bude postupovat dalej. To znamena, ze sa pravdepodobne vyda nariadenie, ktorym budu vodici sledovani a postihovani za nedodrziavanie a nespravne pouzivanie systemu BUSE. Az nasledne budu vodici za tieto prehresky postihovani, rovnako ako za porusovanie predpisov. Zial, benevolentny pristup a zla pracovna disciplina si to vyzaduje.
Mozem sa spytat, aky ma zmysel to sledovanie, ci vozidla hlasia zastavky alebo nie? Nemate inej roboty ako kazdu zastavku pocuvat, ci nahodou nebolo hlasenie potichu?
Moje poznatky o nehlasiacich autobusoch najdete tu:
http://www.palko.sk/hlasenie/index.php

Myslite, ze by stalo zato urobit verejne pridavanie do tohto zoznamu alebo aspon pre zopar z nas? Odtial by si to potom 1008 mohol vsetko pozbierat...
V poslednom case mam stastie len na hlasiace vozidla. Za posledny tyzden som nevidel jedno jedine nehlasiace vozidlo. Sprava o strhavani premii sa zacina nejako rychlo sirit! Zato, jednu zaujimavost som zazil dnes, a to konkretne vozidlo 5238, linka 36, Nam. MMM - smer KVP, okolo 14:00. Zastavky totiz po Nam. MMM hlasil, ale nevsimol si, ze je o jednu pozadu. Cestujuci si to prirodzene vsimli a pustili sa do debaty, ako casto sa im to stava, ze vozidla hlasia zastavky nekorektne. Samozrejme, ked si to vsimol, pravdaze to hlasenie okamzite vypol!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.