Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14006:
Áno, na 75% máš recht. Zastávky sú hotové ale nikdy nepoužité. Akurát Partizánska mala ozaj stúpať hore, no nielen podložie, ale hlavne financie na oporný múr boli proti. Linka sa však zvažovala aj po Cintorínskej akoby odľahčenie Soblahovskej.
Reply on: TomoSK #14002:
Teraz uplne odveci ale na toto by si mohol poznat odpoved, popripade milan005...
Zevraj sa kedysi v davnych casoch planovalo tade chodit. Koli tomu bola vybudovana aj nika oproti studnicke(dnes su z toho parkovacie miesta podobne ako na Sihoti). Pocitalo sa s tym ze druha cesta z Juhu bude zo Saratovskej rovno dole na Partizansku(od pohladu z mapy to aj vychadza) ale koli nestabilnemu podloziu na Juhu a zasahu vtedajsieho komunistickeho vedenia sa od toho upustilo. Udajne dokazom toho je aj ta pravotociva zatacka ktora je mierne podsadena. Toto mi hovorili viaceri pamatnici, zial nikdy som nemal moznost si to overit, vo volnom case som sice trochu patral(napriklad materialy od p. Brabenca) ale docital som sa len o ciastkovych potvrdeniach(zahradkarska oblast, nieco s clenom UV KSC atd) ale nic konkretne. Ak by niekto mal nejake relevantne materialy, budem rad.
Reply on: TomoSK #14002:
Linka po Partizánskej sa plánovala/plánuje kam?
Reply on: milan005 #13998:
Tá 16 je veľmi zaujímavá takto. Navrhoval by si zo stanice po Železničnej k Maxu či otočku na kruháči ak by k nemu šla od Štefáničky?
Reply on: TomoSK #13996:
no to by bolo fajn, ak by zastávka bola niekde na boku Kauflandu
Reply on: TomoSK #14001:
Len by som rád dal dodatočne do pozornosti, že na spojenie starej Sihote a Maxu sa myslelo, avšak ako prestupné spojenie, kým sa nevymyslí niečo koncepčné a nie provizórne... Počas celého dňa sú nadväznosti na Žilinskej medzi 24 a 1 obojsmerne, 1 navyše bude odbavovať zastávku rovno oproti nástupišťu smer Sihoť, takže aj tá dochádzková vzdialenosť bude prakticky žiadna.

V budúcnosti, pri ďalšom navýšení výkonov (odhad r. 2025) pracujeme s trvalejším riešením, ktoré by zároveň obslúžilo aj oblasti, kam sa dnes nejazdí, no malo by sa tam jazdiť (Partizánska). 🙂
Reply on: milan005 #13999:
Primárna idea 16ky bola ponechať priamo prepojenú Kubrú s Maxom, už tak sú miestni dosť na prášky. Hoci si myslím, že to už prešlo do roviny detskej hry "telefón", kedy si v Kubrici odovzdávajú od susedy k susede vyložene nepravdy, lebo nám chodia naštvané maily, že rušíme spojenie Kubrice s centrom, s nemocnicou aj s Juhom... Zo správy "11 pôjde cez Sihoť" sa zjavne stalo "11 pôjde po Sihoť", čo burcuje zbytočné vášne.

Avšak nápad so šestkou, ktorá preberie rozsah šestnástky (a naopak), a zároveň pôjde cez podjazd na starú Sihoť sa mi úprimne pozdáva, obzvlášť potom, čo bol prekopaný Priemyselný park a prakticky celé poobedie až do 18:30 zostane spojenie Zámostia s AS, čo je na skok od OA. Pri 16 sa zvažovali viaceré možnosti trasovania, avšak časová poloha je silne účelná, vďaka tomu aj dosť nešťastná - prípoj na 4/11 obojsmerne na Hasičskej, čo tvorí z Kubrej odchody tesne po sebe. Tieto dve linky majú na celom Severe najväčší rádius a sprístupnia dobré a rýchle spojenie so Zámostím prakticky všetkým.

Či by sa naplnila? Pár nastupujúcich na Štefánikovej smerom do Kubrej máme, asi tretina z nich je Kubrica (hah, do 2 cestujúcich), no väčšinu zvyšku asi pokryje tá jednička... Mimo špičiek by to bolo asi také všelijaké, nazdávam sa, že rozsah súčasnej šestky by tam asi postačujúci bol. Kubričania majú naďalej k dispozícii Lidl a obchodné stredisko na Sihoti z hľadiska občianskej vybavenosti.

Budem uvažovať, čo sa tam ešte dá vymyslieť. 🙂
Reply on: milan005 #13998:
Nápad zaujímavý, v súčasnej trase 16 avšak vidím, že sa chcelo zanechať priame spojenia blízkej Kubrej s obchodnou zónou pri Merine a Billou. Cesta z Kubrej k MAXu, aj k Bille by sa sťažila.

Reply on: milan005 #13998:
Alebo úplne pozmeniť:
6 - premávka "x" + "a" celodenne int. 60 trasa Záblatie - AS - Max - OA - Považská - kotolňa (späť rovnako ale po Hodžovej a kpt. Nálepku)
16 - premávka "x" od 5 do 16 na trase ako je v návrhu
Plus pri návrate neposunutej L23 by sa na Hasičskej naraz stretli 3 busy v jednej minúte a bolo sľubované že už sa nestane že by sa na zastávke stretli 2 busy.
Narýchlo ešte drobná úvaha, zaujíma ma názor viacerých. L16 cez víkend, z Hasičskej bude odchádzať 5 min. po linke 1 a v nultej minúte s L4.
Má šancu sa naplniť alebo z nej ľudia od hasičskej budú už len vystupovať?!
Nestane sa že mimo školského času pri Maxe vystúpia poslední cestujúci a do Kubrej pôjde vždy prázdna?!
Napadla ma úvaha miesto trasy Max - K výstavisku - Billa - Pred polom - ZŠ - Kubrá zvoliť Max - OA - štadión - Považská - kotolňa kde mať konečnú tak ako v dávnej minulosti a následne po Hodžovej ísť naspäť a takto napojiť starú Sihoť na Max a Kaufland?!
Vidím tam ale aj nevýhody:
1. víkend ráno keďže sa oslabil na úkor posilnenia neskorého večera by išiel z Kubrej len jeden bus za hodinu. Ale to sú len 2 spoje kde je táto bolesť.
2. nie je počas pohybu pracujúcich a školákov v "x" je vhodnejšia trasa z pôvodného návrhu?! = výhoda toho čo zvažujem je len voľný deň a pracovný po nejakej 16tej. Toto by ale mohlo pomôcť keď už po 16tej "x" nepremáva L6 tak by ju nahradila táto 16 "ku kotolni"
Reply on: theo #13993:
Napísal som toto ako pripomienku DnP hneď v pondelok a musím povedať že aj viac ďalších pripomienok bolo zobraných pozitívne. A sľúbených na zapracovanie čo chválim.
Zatiaľ som však Bohužiaľ nemal čas si ten CP dôkladne preštudovať, chystám sa to dôkladnejšie prelúskať cez víkend.
Potom napíšem viac.
Doplním čo som písal do pripomienky k L7 a 23 a to:
odp. sedlo + víkend, L2 viesť zo stanice X:35 a L23 X:50
- jedna bude od nepárnych vlakov ktoré prichádzajú X:20 a 21 a druhá od párnych ktoré prichádzajú X:35 a X37.
- toto pomôže aj vodičom keďže logicky z CP vyplýva že tieto dve linky budú turnusovo prepojené. z pôvodného návrhu viesť L2 X:36 a L23 X:40 vyplývalo že periodicky sa opakujúce prestávky by boli v minútach 2-23-3-34. Po mnou navrhnutej úprave pauzy vypadajú 2-12-3-45. Ucelená 45 pauza je vždy lepšia ako 34.
L7 som navrhoval posunúť o 9 min. skôr kvôli tomu, čo tu už Tomáš písal ale plus ešte doplním že aj kvôli návozom na prac. zmeny napr. do Leoni alebo NsP, kedy napr. príchod X:48 k nemocnici alebo X:52 Pod Juhom (peší presun k Leoni) sa mi zdá neskorý. Pri posune o 9 min skôr už je to vyhovujúce. Taktiež to nahráva lepšej stavbe turnusov keď pred úpravou vyjdú pauzy 0-15-1-34-13-35. Po úprave odchodu L7 je to 0-15-1-34-4-44. Znovu 4+44 min je lepšie ucelených ako 13+35 min. predchádzajúca pauza.
Reply on: draxter #13981:
3 - stále sa pracuje s verziou, že trojka pôjde cez parkovisko Kauflandu a tam vznikne zastávke. Čo mám info spred niekoľkých (2? 3?) rokov, Kaufland s tým bol ok.

1 & Juh I - je to tak cielene, čas medzi 14:30 a 16:00 je totálne kritický ako je pre úsek pri OBI, dosť by to zamávalo s obehmi.

Nočáky - takže Juh skrz to, že je ďaleko, má podľa návrhu dva spoje za hodinu, Zámostie (málo obyvateľov) a Sihoť (blízko) jeden. Podľa tvojho návrhu by v podstate Sihoť mala ako keby dva spoje, a Juhu sa znížil na jeden? Príde mi to opäť ako posilnenie Sihoti na úkor kohosi iného... Ak som to teda pochopil dobre.
Reply on: theo #13993:
Áno, pri tej Žiline to bude trošku horšie, tá zvykne jazdiť včas, od Myjavy je to tak akurát. V x je to nastavené cielene takto.
Reply on: theo #13992:
Ja toto plne beriem. Ale práve preto bol uprednostnený napríklad z Hasičskej na Juh či z Legionárskej na Sihoť dokonalý preklad, aby tam neboli diery. Tie spoje liniek typu 3/7 sú tam "navyše". 🙂 Keby som mal dokonalý preklad 1/3/7/8 z Gymnázia, nevyhnutne by to znamenalo 20-minutovu dieru z Hasičskej.

Inak povedané, radšej mať dva dokonalé preklady a jeden menej pekný (pekné Hasičská + do mesta, škaredý Gymnázium a ďalej), než jeden pekný a dva menej pekné (Gymnázium a ďalej pekný, Hasičská + smer do mesta škaredý). Lebo tiež okrem toho, že je ťažšie si naplánovať cestu domov, si ani nevyberiem, z akej zastávky domov pôjdem, minimálne v centre. Aspoň tak to vnímam ja. 🙂
Reply on: TomoSK #13991:
Ak tomu dobre rozumiem, v okrajových časoch a cez víkendy pôjde L7 zo ŽST Zlatovce okolo xx:28. A teda bude rozumný prestupový čas z osobáka od MY nepárna:13 a trocha horšie od ZA párna:11.
Neviem, či to niekedy využijem, ale určite sa to priblíži možnostiam prestupov L7/vlak v pracovných dňoch - kedy má odchodom na Zlatovskú xx:24 dobrú väzbu z vlaku. A zároveň príchodom xx:42 je možnosť nástupu na osobáky xx:46 jedným a xx:48 druhým smerom.
Reply on: TomoSK #13991:
Vďaka, som rád, že bolo hneď jasné, že išlo o spojenie Legionárska -> Juh (už je na mňa asi moc hodín).

Čo sa týka dokonalého prekladu sídlisko -> mesto, zachytil som tu buď tu v komentároch alebo na videozázname a tej logike rozumiem. I keď za seba môžem povedať, že ľahšie si naplánujem odchod z domu, než to, kedy odídem z práce/obchodu/vlaku 😂 / od lekára. Takže mne by sa skôr pozdával dokonalý preklad z rezidenčnej oblasti do mesta. Z druhej strany, pri tej frekvencii spojov je to v podstate jedno.
Reply on: theo #13989:
Časová poloha 7 a 23 sa ešte dodatočne upravovala oproti zverejneným CP (nové súhrnné budú dodané potom, vrátane tých, ktoré si prosil draxter), 7ka večer+víkend -9 minút smer na Juh, 23ka +10 minút obojsmerne, tj. L3+L7+L23 budú xx:17 38 57, spolu teda na Juh by mali byť xx:14 17 23 29 38 44 53 57 59.

23 vďaka polohe 50 zo stanice a 07 z Východnej chytí vlaky z BA a ZA (príchody 35), zároveň dovezie na vlaky do BA a KE, pri meškaniach našich dráh však bude pravdepodobnosť stihnúť aj expresy. 🙂 7 bude mať s novou časovou polohou nadväznosť na 24 (v jednej minúte), odpadne teda nutnosť prechodu na druhú stranu cesty a čakanie na 25 na Dlhých Honoch. Posunom 23 sa tiež odbúra jednosmerný vláčik Pod Juhom - Hasičská smerom z Východnej.

Len by som rád doplnil, že vždy bol uprednostňovaný dokonalý preklad zo sídliska do centra, v prípade Juhu GenSvob je to 02 12 22 32 42 52, následne smerom z centra už tak, aby sa nestalo, že z Hasičskej smer Juh budú rozostupy 10-20... preto je tam 15-15 dokonalý preklad 1+8 a do toho sú povkladané ostatné linky.
Reply on: theo #13989:
Aj si odpoviem možné riešenie. Buď napasovať krátko po L7, čiže možný prestup zo Zámostia na Východnú.

Alebo radikálnejšia zmena... Posunúť L23 na odchod zo Stanice na :55 minútu. Stále znesiteľných dvadsať minút na čakanie na prípoj od rýchlikov zo Žilina a expresy od Bratislavy.
Štyri minúty po príchode osobáka zo Zlatoviec (aj keď asi minimálne využitie), tri minúty po L1 zo Sihote, tri minúty po celej pri Nemocnici (chytí šikovnejších zdravotníkov, ktorí o osemnástej/šiestej za sebou zabuchnú dvere na ambulancii).
V opačnom smere, ak dobre pozerám, by zrejme pod Juhom bol možný prestup a L8 na Sihoť (víkendy) a tiež možnosť prestupu na/z Juhu II (cez víkendy tam na L8 a späť z L7). A stále by bol prípoj na niektoré diaľkové vlaky.
Reply on: draxter #13980:
Ja som si dal tú robotu pre úsek, ktorý ma zaujíma. Špičku riešiť netreba, ale vo večernom sedle a cez víkendy je to dosť bieda.
L1+L8 dokonalý preklad, z Legionárskej v x:
18:14, : 29, :44, :59
L4+11 k tomu celkom rozumne šesť minút rozdiel:
18:23, :53
L3 je rozdiel oproti L1+L8 už len tri minúty posun:
18:17
a L7+L23 čistá tragédia, ktoré idú cez mesto naraz:
18:47, :47

Čo som zbežne pozeral, večerné sedlo je prakticky zhodné s víkendmi, čiže v najmenej vyťažených časoch máme súbeh dvoch pomerne málo vyťažených L7 a L23.
Reply on: mikeska #13987:
Tarifa = cenník od 1.7. a nový grafikon od 1.9. ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.