Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #13934:
Pri linke 16 cez víkend sa striedanie neoplatí, pripomínam interval 60 minút, čo by znamenalo 120min Sihoť/Kubrá. To mi príde nezmyselné. Vnímam však to, že večer je v Kubrej toho trochu veľa.

Pri spojení N1 a N2 treba pamätať na to, že nie všetky spoje N1 pokračujú na N2, resp. N3, čo by spôsobilo zbytočné poznámky.

Dôležitejšie pri N-kách je vrátiť N2 do pôvodného návrhu, aj za cenu narušenia spojenia Juhu a Sihote (dôvody som tu už popisoval).

P zo Sihote k VOP je uznávam, torchu odveci, no treba to asi brať ako len vyčlenenie účelového spoja, aby sa nemusela zriaďovať nejaká extra linka.
Tak som si dal námahu a závery zo zmien, teraz čisto moje subjektívne, objektívne zverejním neskôr.
A/ Ceny - už som uviedol, že sú tu 4 zásadné body, ktoré vyžadujú zmenu. Dnes najlacnejší lístok stojí 0,80€ v hotovosti. 60 minútový stojí 1€. Po novom má stáť 2€. To nie je ani zohľadnenie inflácie, ani motivácie prejsť na dopravnú kartu (DK). To je zderstvo, stojím si za tým, pretože rozdiel medzi cenou lístka v hotovosti a z DK je vyšší, než cena samotného lístka. Chýba SMS lístok. Mesto má parking cez SMS, ktorý funguje dobre. Nevidím dôvod, aby MHD rovnako nebola v tomto systéme. Už len pre jednotnosť. Chýba ročný zľavnený PCL. Tiež nevidím dôvod, keď celý existuje. No a rovnako rozdiel až 60c pri platbe DK a BK (banková karta).

B/ linkové vedenie (k CP ak nie je priamy súvis s linkovým vedením, pod písmenom C)
Ako už priehrštím názorov nižšie možno vidieť, návrh má svoje kvality (treba povedať, že ich je väčšina) a aj nedostatky (samozrejme, tie sú prepierané, čo je logické). Poďme po linkách
1 - super je zmena trasy Sihoť/Kubrá. Mne sa tá koncovka na Juhu moc nezdá, ale ak bude, tak prosím označenie 1S
2 - za mňa bez zastávky pri nemocnici zmena trasy nemá potenciál s ohľadom na jej cestovný poriadok
3 - toto kvitujem
4 - za mňa prekvapivé, ale chápem prečo. No nesúhlasím, že to bude lepšie. Opatová má obrovské množstvo PAL spojov i Os vlaky. Potom mala byť trasa po Štefáničke a nie sa zase motať na Sihoť
6 - trasa je bez zmeny
7 - toto bude výzva
8 - trasa je bez zmeny
11 - zmenená trasa cez Sihoť: chápem prečo, ale mne sa to nepozdáva.
16 - môže byť
23 - trasa mala doznať zmenu, aspoň k Maxu
24 - bez zmeny
25 - ok
P5 - ja som za číslo 15
P6 - som za číslo 12, a ten AOZ spoj ak musí byť na trase Sihoť-AOZ, tak radšej mimo tejto linky, keďže sa ani nepriblíži priem.parku
P7 - som za číslo 17
N1 - ja som za spojenie s N2 do linky 50, ale ani takto to nie je zlé
N2 - detto, a spolu obe linky ako 1.
N3 - tiež vedené na dennej linke 3/6. Uvidíme, ako sa chytí.
školské spoje - ak sú treba, tam nie je o čom

C/ cestovný poriadok
1 - musia byť tie dvojminútové rozdiely? A ak bude jazdiť aj na Juh I, viem že prípoj k vlakom, ale pre samotný Juh I nezapamätateľné
2 - zbytočne veľa spojov na túto novú linku. Víkendová ponuka ako Juh III, potenciál skrátením trasy značne nižší
3 - môže byť
4 - tiež mi príde že ponuka je veľmi vysoká, najmä v časoch mimo špičky, keď jazdia aj rýchlejšie PAL spoje a tiež večer
6 - skorý koniec, nesúhlasím s takýmto radikálnym skrátením na tak výnamných mestských častiach. Z Juhu idú len cez víkend Za mosty 3 linky, zo Sihote nič. A keď by aj víkend nemal byť, potom v "x" jednoznačne premávka dlhšie. Posledný spoj o 15:30. Kedysi šla posledná 15 práve 15:35x a moja mama vždy nadávala, že prečo nejde aj neskôr, potom musela 5 a šlapať na Juhu. Teraz je to o tom istom. Za mňa súčasný rozsah prevádzky
7 - detto ako pri linke samej
8 - ok
11 - ok
16 - ťažko povedať, keď vidím večernú premávku v Kubrej u liniek 4 a 11, k tomu ešte 16 v tomto rozsahu, je to asi veľa. Ja som za striedanie 6/16 aj cez víkend.
23 - v roku 2004 bola linka zahustená, premávala sama, a aj tak nebola využívaná. Som rád, že je tu premávka po 18-tej, ale inak mi príde predimenzovaná
24 - ok
25 - ok, len neviem či ten víkend treba až takto. Ja by som ho nechal 60 min a radšej nechal linku 27 pre Zámostie cez nový most kolečkom
N1 - cestovný poriadok ok
N2 - chýbajú spoje v x, čo by boli akoby návoz na N1 zo Sihote, myslím, že aj tu by sa premávka o jeden-dva spoje dala predĺžiť, či ráno skôr začať
N3 - uvidíme ako sa chytí
P - účelové spoje, snáď majú oporu pre zachovanie. Ak je odôvodnené, že nebude priamy spoj po 22.00 z PP na Sihoť či na Juh I, budiš.
Reakcia na: S499.1023 #13921:
Bodaj by. Lebo iné, než oficiálny text, zatiaľ je len JéPéPé.
Reakcia na: S499.1023 #13930:
Ty považuješ rozdiel 1,20 EUR za relevantné znevýhodnenie platby za jednotlivý lístok? Ja nie, je to iná forma úžery, pretože rozdiel je 175%, rozdiel je viac než cena lístka samotného.
Tie 4 body čo som napísal, sú isto dôvodné na zmenu. Skôr ja mám pocit, že ako obvykle, to nik poriadne nečítal (však ako sa čítajú materiály o veľa stranách) a z tých pár viet dôvodovej správy to vyzerá chrumkavo. Snaha vylepšovať je správna, ale MsZ je zajtra, tu žiadna diskusia skoro možná ani nebola, ešteže sme to tu zachytili.
Reakcia na: henko151 #13929:
Jeden spoj za dve hodiny od OC Max a teda aj železničnej stanice na Saratovskú v podvečerných hodinách je z mojej strany ako cestujúceho neakceptovateľný bolo by potom úplne zhoršenie existujúceho stavu. Ak tam bude deklarovaný a dodržiavaný prestup zo 6 tak OK. Iné riešenie som navrhol aj do mailu nech linka 1 robí aj podvečer, každú hodinu zachádzku na Saratovskú. Zobral by som polhodinový interval doobeda a dal na podvečerné spoje. To , že bude niekto cestovať lokálne medzi JUH 2 a JUH 1 je skôr nezmysel, ktorému sú presvedčený len južanskí poslanci podľa mňa. Ale som za to aby mali starí ľudia z kostola spoj aspoň raz za hodinu.
Reakcia na: draxter #13927:
Okrem znevýhodnenia platby bankovou kartou nevidím žiadnu zvrzanú tarifu ani cenník. Zdôrazňujem, že znevýhodnenie platby v hotovosti považujem ja osobne za správne a žiadúce. Okrem toho tu vidím snahu vylepšovať veci za behu.
Reakcia na: vlado54 #13923:
Podľa CP vidieť, že idú z MAXu 3 spoje linky 1 na Saratovsku aj po 18, inak tam vidím 6 a 4/11 na Hasičskej v rovnakú minútu, takže pravdepodobne sa počíta s nadväznosťou.
Reakcia na: Michal Mazánik #13910:
Len pri platbe BK či aj iné vytýkané nedostatky?
Reakcia na: S499.1023 #13926:
Prečo takto reaguješ? Ak tu niekto oprávnene kritizuje, ako koná mesto, tak v kontexte všetkého to je tak. Vidíš ako zvrzali návrh tarify a cenníka? Pritom tu súčasný dopravca možno mohol byť už 2 roky skôr, a aj nové busy. Takže ja to vnímam, že je priestor na túto oprávnenú kritiku a uvedomenie si na MsÚ, že MHD nie je len niečo do počtu, na čo sa pozerá len pri rozpočte, úhrade a pravidelnom termíne zmien CP.
Reakcia na: milan007 #13925:
Aha, tak sa vrátime o 4 roky späť, aby bolo čo kydať... A vy tam zasa bijete černochov 😃.
Reakcia na: S499.1023 #13920:
Ty precitni. Hovorím o priamom zadaní SADke. Nehovorím o súťaži, ktorú vypísali o dva roky neskôr a kde vzišiel súčasný dopravca.
Reakcia na: S499.1023 #13921:
Tak potom je zrejmé, že je návrh tarify pamflet. Ale veď to vlastne vidíme všetci. A to je len dobre, treba to zmeniť.
A ako sa dostanem s prestupom napr. od OC max na Saratovsku zase hlavne večer?
Je zabezpečený prestup z linky 1 na linku 4 a 11 na zastávke Pod Juhom? Mimo časov keď ide linka 1 na Saratovskú. Hlavne vo večernom čase.
Reakcia na: milan007 #13909:
A ten niekto vie určite viac ako Draxter 😃.
Reakcia na: milan007 #13902:
Čo blúzniš? Transdev skončil na druhom mieste v riadnom výberovom konaní, po vylúčení AKV pre nesplnenie podmienok VO bol vyhlásený viťazom.
Reakcia na: Michal Mazánik #13914:
Vôbec nie. Zmeníme Pčka za čísla a je to. Akurát vyberiem ten jeden spoj z P6. Ten tam aj tak nemá čo robiť.
Reakcia na: Michal Mazánik #13914:
Ale nie, veď máš P5, P6 (na ktorej je spoj do AOZ čo má pramálo spoločne s trasou) a P7. Ja som za číselné označenie a bolo by to dajme tomu 5,12,17. A je to úplne rovnako. Max.ten do AOZ ešte 19.
Reakcia na: ajjo #13896:
Ďakujeme za kladný feedback. Ja len doplním kolegu, aby to odznelo úplne explicitne - všetky spoje linky N2 budú pokračovaním linky N1 z Juhu, rovnako tak všetky spoje linky N2 zo Sihote budú pokračovať ako linka N1 na Juh, je to uvedené aj v CP.

Cestujúci z centra na Sihoť si teda samozrejme môžu pohodlne nastúpiť na Hasičskej. Rovnako tak ľudia z Juhu nemusia ani prestupovať, ani čakať 10 minút na stanici.
Pán vodič kam to ide? Po tomto už ani ja neviem, budem odpovedať ale asi sa praxou naučím... No, intervaly sú pekná vec... Teraz ale len tak light keďže som po dvoch celodenkách a už moc na to tu chuť nemám : Sestričky z Opatovej sa na 6tu vystriedať nestihnú, príchod treba o 15minút skôr. K VOP autobusy dovezú zamestnancov na 6:00 , tak sa tam aj začína, no odvoz majú aj akoby začínali o 7:00 = nie len 14:12 ale aj 15:12, to je aj dnes a je to zaujímavé,....Jazdné doby budú dobré cez víkend a každopádne sa cestujúci budú musieť naučiť v TN neváhať, nepremýšlať a šikovno vystúpiť a nastúpiť. Počkám si na tur-h-nusy 🤔 starý kaser z doby l.č. 50 už po záruke mením za nový 🙃 Zlatí komunisti, ti od nás v živote nič nechceli..... a všetko mali premyslené a jednoduché... Toto ste mi na staré kolená robiť nemali...Pani Valovičová, na rukách by som Vás nosil 😇

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.