Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13557:
Veru že nie, z Juhu III ľudia len linkou 23 cestovať nebudú. Nerobili to ani v 2004-tom, ani v 2012 a ani v 2020! Preto jednoznačne, aj vzhľadom na čísla 28 v grafe (rád by som videl 23) vyplýva, že je to celkom dobré, a bolo by lepšie, ak by šlo o systémovú obsluhu od 05-22 denne, 30 min špička a inak 60 min. Opak len vyženie z busov ešte aj to torzo, čo jazdí teraz.
Reply on: Michal Mazánik #13557:
Víkend má 120 min a v "x" ju vždy vyžiera 6. To sedí.
Reply on: kvorka #13550:
V Tvojom návrhu mi chýba trochu lepšie riešené napojenie Vinohradov na autobusovú/železničnú stanicu.

Domnievam sa, že pre Záblatie a Vinohrady sú záujmovými cieľmi predovšetkým hlavná stanica, centrum mesta, nemocnica, občianska vybavenosť vrátane pošty pri Úspechu a Laugaricio. V Tvojom návrhu by ešte nebolo na škodu pridať nejakú polokružnú linku zo stanice cez most s okruhom Zlatovská-Brnianska-Vinohrady-most-stanica/alternatívne od mostu okolo Úspechu cez Staničnú ulicu k ŽST Zlatovce-Bratislavská-Detské mestečko-Vinohrady-most-veľká stanica (protismerný okruh voči 27 v oblasti Vinohradov, ktorý v Tvojom návrhu zostal. Uvedené by zabezpečilo aj spojenie Úspechu s Vinohradmi v opačnom smere akým ide cez celú oblasť linka 27. A čo je najpodstatnejšie, Vinohrady by tým získali konečne spojenie aj na autobusku a veľkú stanicu, minimálne do doby, pokiaľ nepríde k avizovanému predĺženiu podchodu v stanici v Zlatovciach k Vinohradom. Potom bude možné na cestovanie medzi Zlatovcami a veľkou stanicou použiť vlak.
Reply on: kvorka #13556:
Linka 28 premáva cez pracovné dni raz za hodinu, nie raz za dve hodiny, pričom v rannej špičke je interval skrátený na polovicu. Raz za dve hodiny premáva iba cez víkend, v grafe sú však zahrnuté dáta výhradne za pracovné dni školského vyučovania. V poludňajšom sedle dokonca linka 23 nepremáva vôbec a jazdí len linka 28.

Napriek tomu tu žiadny výrazný vzťah so Sihoťou nevidíme. Pokiaľ sa bavíme o vzťahu medzi Juhom III a Sihoťou, tak to, či v centre mesta ide pred linkou 28 aj linka 6 nehrá rolu, nakoľko sa bavíme o cestujúcich z Juhu III, nie o cestujúcich pristupujúcich v meste, ktorí môžu namiesto linky 28 použiť čokoľvek iné. Mimochodom to, že tesne pred linkou 28 ide linka 6, je práve dôsledok príliš vysokého počtu liniek na Sihoti, ktoré sa nedajú kvalitne preložiť, presne ako povedal kolega o pár príspevkov nižšie.

Taktiež si nemyslím, že večerné spojenie zo Sihote na Juh III by linke 28 prinieslo dramatický nárast počtu cestujúcich. Sihoť je sídlisko, pokiaľ zrovna nie je futbal alebo hokej, nie je moc dôvodov tam tráviť večer. Večer sa ľudia vracajú z centra mesta, čo jasne vidíme na počte nástupov na nočný spoj linky 22 na Hasičskej. Pre týchto cestujúcich nemusí ísť autobus až zo Sihote.
Reply on: Michal Mazánik #13554:
Lenže tento graf vychádza zo súčasného "noty na bubon" cestovného poriadku, kedy je 28 skresaná. Premávka do večera tam teda zahrnutá nemôže byť. A dôležitým faktorom je, že kedy 28 jazdí na Sihoť - raz za dve hodiny a ešte ju v "x" tesne povyžiera linka 6 idúca 5 min pred ňou.

Linka 23 je slabá, jeje spoje pod 28 vytvoria jednozančne potenciál. Preto bola linka 28 aj zriadená a jej čísla pred drastickými škrtmi odôvodňovali dokonca úvahy o kĺbaku. Čiže isto nie, sám bývam na Halalovke, spojenie na Juhu III musí ponúknuť aj zaujímavý cieľ. 28 bola k 8 a 18 logickým výsledkom. To, že sa skresaním v roku 2012 dostala do tejto podoby, nevypovedá nič o jej potenciáli. Ale vypovedá to o tom, že s linkou 23 boli kadejaké pokusy (aj premávka do 22:30) a NIKDY to nebolo zlepšenie. Zatiaľ čo 28 áno. Pravidelný interval 30-60 min urobí niečo iné, než súčasných 120.
Reply on: TomoSK #13553:
Ale 1 pôjde cez Pred poľom, nie cez Sihoť. Tam len Sihoť III a IV (dve zastávky).

28: naopak, práve cieľ Sihoť je na nej to dobré. Nie nepopulárne.
Reply on: kvorka #13550:
Len krátka reakcia ohľadom liniek 23 a 28. Pomerne často sa tu vo fóre objavuje názor, že linka 28 je preferovaná cestujúcimi predovšetkým kvôli priamemu spojeniu na sídlisko Sihoť. Nám tento predpoklad dáta o vyťaženosti linky nepotvrdili. Je pravdou, že linka 28 je obľúbená, poďme sa však pozrieť na to, prečo.

Z grafu, ktorý nám ukazuje vyťaženosť za priemerný školský pracovný deň, vrátane nástupu a výstupu na jednotlivých zastávkach a vývoja počtu cestujúcich vo vozidle (súčet za všetky spoje), vidíme, že linka je najviac využívaná v úseku Východná - centrum, ďalej počet cestujúcich významne klesá. V úseku Východná - centrum si môžeme všimnúť pomerne významný výstup cestujúcich smerom z Východnej na dvoch zastávkach:
- Cintorínska (LIDL pod Juhom),
- Nemocnica.

Ide zhodou okolností o ciele, ktoré nie sú v dobrej pešej dostupnosti zastávok linky 23.

Obľúbenosť linky 28 teda spočíva najmä v tom, že spája Východnú ulicu s dôležitými cieľmi občianskej vybavenosti, narozdiel od linky 23, ktorá po Inoveckej ulici, ktorá má viac-menej rezidenčný charakter, občiansku vybavenosť obchádza. Trasovanie linky až na Sihoť nemá zásadný podiel na jej obľube. Áno, na Sihoti sa nachádza futbalový aj zimný štadión, to ale nie sú ciele, za ktorými by väčšina cestujúcich cestovala na dennej báze.

Aby sme si overili vzťahy nielen cez dáta, ale aj v praxi, linkou sme sa niekoľkokrát viezli v celej trase a potvrdilo sa nám, že úsekoví cestujúci prevažujú nad cestujúcimi, ktorí sa vezú celú trasu Juh III - Sihoť.
Reply on: kvorka #13550:
Snažil som sa si nejakým spôsobom rozložiť toto linkové vedenie a intervaly do počtov spojov v jednotlivých režimoch, a udrelo mi tam do očí najmä niekoľko lokalít:

Sihoť IV - 14 spojov za hodinu v špičke?!
- priemerný interval cca 4 minúty
- l. 1 po 3 spoje, l. 4 po 2 spoje, l. 6 po 2 spoje, l. 8 po 3 spoje, l. 28 po 2 spoje, l. 24 po 2 spoje v poobednej špičke, čo je šialene veľa na to, že Sihoť celá je objektívne slabšia než taký Juh.

Ešte čo sa týka linky 28, jej popularita nepozostáva z toho, že jazdí na Sihoť, ale že chodí okolo Lidla a nemocnice. Najslabším úsekom na nej je úsek Autobusová stanica - Sihoť IV a nerovnomernosťou vyťaženia sa veľmi podobá napríklad na súčasnú jedničku, ktorá chodí v jednej polovici trasy plná, v druhej pomerne prázdna.
Posledná informácia z FMK (finančná a majetková komisia) je, že platba kartou pri všetkých dverách bude spustená od 1.7.2024. Potvrdil mi to prednosta MsÚ, takže už to považujem za záväzné.

Koniec hlásenia.
Reply on: kvorka #13550:
a ešte trochu spamu, takto vo finále:
1 - premávka celotýždenne, dal by som až do 00:20, 20/30/60
2 - premávka celotýždenne, 30/60/60-120
3 - premávka celotýždenne, 30/60/60
4 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (do Opatovej 120)
6 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (v celom úseku trasy)
7 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (v dvojičke so 17)
8 - premávka celotýždenne, 20/30/60, premáva do 23:30
11 - premávka celotýždenne, 30/60/60
16 účelové spoje AS - priem. park
17 - premávka celotýždenne 30/60/60 (vo dvojičke so 7)
24 - premávka celotýždenne 60/60/30//60
25 - premávka celotýždenne 60/60/60
27 - premávka cez víkend 60 min od 09:00 do 20:00
28 - premávka celotýždenne 30/60/60 až do 22:30
- linky 1 a 8 nahradia aj nočnú linku
- zredukuje sa počet liniek
- vyriešia sa spoje dnes vedené pod linkou 6 len na časti jej trasy AS - priem. park, čo bude prehľadnejšie
- Zámostie dostane linkou 3 pravidelnú a častejšiu obsluhu, rovnako sa 6 posilní do pravidelného taktu
Juh I: linky 3,4,11, majú v "a" 60 min, čiže spolu 20 min, v "x" 10/20
Juh II: linky 1,7,8,17,25 majú v "a" spolu 15 min, v "x" 7/10
Juh III: premávka do 22:30, 30/60/60
Reply on: kvorka #13549:
Môj návrh liniek:
1 už toľko omielaná zmena Sihoť IV miesto Kubrej za sídliskom Pred poľom - ale dobudovanie dvoch zastávok!!! Pred poľom smer Sihoť a Sihoť III (Žilinská) smer Pred poľom
2 prehodiť do Kubrej miesto Sihoť IV, všetky spoje cez Noviny do Nozdrkoviec. Okrem pracovných zmien LOT stačí raz za hodinu. Kľúčové je spojenie nemocnice, ak by linka túto zastávku neobslúžila, potom ani nemá význam, lebo zo Sihote ide častejšie 24.
3 posilniť na 30/30/60 a prehodiť na Juh I, čím sa zabijú dve muchy jednou ranou: posilní sa Juh I v "a" na 20 min interval, lebo dva spoje do hodiny sú bieda. Keď mal Juh I v "a" 12-15 min interval, vieme ako riadne využité spoje boli. Nie tak ako teraz.
4 ponechať bez zmeny, osvedčila sa
5 zrušil, spoje do 3 a 7
6 posilniť v "a" na pravidelných 60 min a vylúčiť spoje do priemyselného parku, ktoré so šestkou majú len pramálo spoločné - nejdú ani na jednej vetve na konečnú, idú miniúsek linky a len pletú - vyhradiť im 16 pre prehľadnosť
7 bez zmeny trasy
8 bez zmeny trasy, ja by som predĺžil premávku večer ešte viac
11 bez zmeny trasy, zjavne treba posilnenie aj dopoludnia aj v poobednej špičke
12 zrušiť
13 zrušiť, víkendové spoje do 3
17 bez zmeny, dvojička so 7
22 zrušiť, spoje do 1 a 8
23 zrušiť, asi najslabšie využívaná linka na Juhu - keď sa pozrieme do roku 2006, keď vznikla 28, tak je jasné prečo - príliš krátka, čím má malý potenciál a ľudia z Juhu III potrebujú ísť aj na hokej, futbal, na Sihoť IV je ideálne kvôli tomu, že oba konce sú v najrozvíjajúcejších sa koncoch mesta, kde sa stavajú bytovky. Spoje zrušenej 23 do nej rozumne včleniť.
24 zvážiť posilnenie
25 asi jediná linka, ktorej trasa a ani CP neviem posúdiť v rámci celého dňa
27 zachovať bez zmeny
28 bez zmeny trasy, oproti 23 má výhodu že ide okolo nemocnice, vhodná aj pre kĺbové vozidlo, spája oblasti s HBV, ide cez stanicu. Oproti linke 23 (ktorá vznikla pôvodne pre spojenie Juh III - Kubrá) je toto linka s potenciálom. V roku 2006 jazdila až do 22:30 a bola veľmi využívaná. Po redukciách na súčasnú podobu je to slabšie, ale riešenie je jasné - linka 23 zrušiť a vytvoriť čo možno najlepší cieľ na druhej strane, ktorým len centrum rozhodne nie je.
31 zrušiť
Reply on: Viko #13548:
Tak to je, ale myslím, že v TN sa to neignoruje, to skôr len niektorí jednotlivci majú "plné huby" toho, že MHD je len pre prácu a školu a zvyšok je luxus.
Ja súhlasím s tým, čo píše milan nižšie. Už v roku 2016 boli identifikované potreby nových zastávok, z ktorých pribudli len Vinohrady. Mesto úplne zlyhalo pri VHD v okolí Merkury Marketu a LIDL-i na Brnianskej, to je centrum záujmu ľudí. Môj otec ide autom do LIDL-u len preto, že ak ovraví, žiadna MHD mu tam nejde. Do Laugaricia sa naopak zveze 27, lebo kto ide na nákup, presadať nebude. Ale dopyt cestujúcich, čo generuje LIDL, Markury Market a firmy na Brnianskej (je tam napokon oproti Lildu aj notariát, lekáreň), je úplne mimo. Takže ja očakávam, že keď sa do kadejakých cyklostesiek investuje, že zriadenie zastávok v tejto lokalite konečne zabezpečí.
Z môjho pohľadu by bolo vhodné aj to, aby sa zrýchlil prepravný čas tam, kde to je možné.
Reply on: TomoSK #13530:
"Vždy sa pri organizácii dopravy spomína dochádzka do práce, do škôl a k lekárovi" - a ja by som len doplnil, že ak sa nemyslí aj na voľnočasové účely, ide o porušovanie 332/2023 Z. z.! Plná citácia:
"§ 20 Dopravná obslužnosť územia
(1) Dopravnou obslužnosťou územia na účely tohto zákona sa rozumie zabezpečenie poskytovania primeraného rozsahu dopravných služieb vo verejnom záujme na území vymedzenom v zmluve o dopravných službách, najmä na zabezpečenie dopravy do zamestnania, škôl a školských zariadení, zdravotníckych zariadení, úradov alebo na účel uspokojovania spoločenských potrieb vrátane dopravy späť, prispievajúcej k trvalo udržateľnému rozvoju záujmového územia."
Reply on: kvorka #13540:
Zastávky Psotného a hlavne Brnianska boli navrhované v r. 2016 len tam boli potrebné nejaké "dotiahnutia" zo strany Mesta.
Mohlo sa to dotiahnuť pred vybudovaním cyklotrasy keby bol záujem. V danej lokalite je veľa inštitúcií. V roku 2016 bolo mnoho pripomienok na absenciu zastávky na tejto ulici.
Taktiež na zrušenie zastávky prímestskej dopravy Trenčín, autoservis pri budovaní kruhového objazdu bol veľký ohlas.
Reply on: draxter #13544:
45 na Skalku, k pútnickému kostolu? Či som na nejakú zabudol? 😅
Aké bolo tretie najvyššie číslo použité na označenie linky MHD TN?
Reply on: draxter #13541:
Žiaľ, okolie Lidlu a Merkury považujem z pohľadu MHD za najhoršie vyriešenú a som zvedavý, čo sa zlepší.

Áno, rekreačné ciele v Kubrici by mali dostať šancu. Dakedy sa linka do Opatovskej doliny ukázala ako správny ťah.
Reply on: draxter #13541:
Čo sa týka takýchto predĺžení, určite nie predlžovať len nejaké povyberané tri-štyri hrozienka, ale všetky spoje v nejakom časovom rozmedzí. Ohľadom tohto predĺženia ale môžeme byť pozitívne naladení. 😉
Reply on: kvorka #13540:
To si pamätám, bol návrh zastávku urobiť hneď za krizovatkou s Bratislavskou. Potom v mieste bývalého ČSAO (kde bola predtým i konečná).

Inak čo tak v letnej sezóne spoje linky 11 predĺžiť až k chate? Aspoň 4 za deň.

Nové zastávky: Pred poľom smer Sihoť, Žilinská smer Pred poľom, predĺženie na Východnej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.