Reply on: kvorka #13550:
V Tvojom návrhu mi chýba trochu lepšie riešené napojenie Vinohradov na autobusovú/železničnú stanicu. Domnievam sa, že pre Záblatie a Vinohrady sú záujmovými cieľmi predovšetkým hlavná stanica, centrum mesta, nemocnica, občianska vybavenosť vrátane pošty pri Úspechu a Laugaricio. V Tvojom návrhu by ešte nebolo na škodu pridať nejakú polokružnú linku zo stanice cez most s okruhom Zlatovská-Brnianska-Vinohrady-most-stanica/alternatívne od mostu okolo Úspechu cez Staničnú ulicu k ŽST Zlatovce-Bratislavská-Detské mestečko-Vinohrady-most-veľká stanica (protismerný okruh voči 27 v oblasti Vinohradov, ktorý v Tvojom návrhu zostal. Uvedené by zabezpečilo aj spojenie Úspechu s Vinohradmi v opačnom smere akým ide cez celú oblasť linka 27. A čo je najpodstatnejšie, Vinohrady by tým získali konečne spojenie aj na autobusku a veľkú stanicu, minimálne do doby, pokiaľ nepríde k avizovanému predĺženiu podchodu v stanici v Zlatovciach k Vinohradom. Potom bude možné na cestovanie medzi Zlatovcami a veľkou stanicou použiť vlak.
kvorka
1 už toľko omielaná zmena Sihoť IV miesto Kubrej za sídliskom Pred poľom - ale dobudovanie dvoch zastávok!!! Pred poľom smer Sihoť a Sihoť III (Žilinská) smer Pred poľom
2 prehodiť do Kubrej miesto Sihoť IV, všetky spoje cez Noviny do Nozdrkoviec. Okrem pracovných zmien LOT stačí raz za hodinu. Kľúčové je spojenie nemocnice, ak by linka túto zastávku neobslúžila, potom ani nemá význam, lebo zo Sihote ide častejšie 24.
3 posilniť na 30/30/60 a prehodiť na Juh I, čím sa zabijú dve muchy jednou ranou: posilní sa Juh I v "a" na 20 min interval, lebo dva spoje do hodiny sú bieda. Keď mal Juh I v "a" 12-15 min interval, vieme ako riadne využité spoje boli. Nie tak ako teraz.
4 ponechať bez zmeny, osvedčila sa
5 zrušil, spoje do 3 a 7
6 posilniť v "a" na pravidelných 60 min a vylúčiť spoje do priemyselného parku, ktoré so šestkou majú len pramálo spoločné - nejdú ani na jednej vetve na konečnú, idú miniúsek linky a len pletú - vyhradiť im 16 pre prehľadnosť
7 bez zmeny trasy
8 bez zmeny trasy, ja by som predĺžil premávku večer ešte viac
11 bez zmeny trasy, zjavne treba posilnenie aj dopoludnia aj v poobednej špičke
12 zrušiť
13 zrušiť, víkendové spoje do 3
17 bez zmeny, dvojička so 7
22 zrušiť, spoje do 1 a 8
23 zrušiť, asi najslabšie využívaná linka na Juhu - keď sa pozrieme do roku 2006, keď vznikla 28, tak je jasné prečo - príliš krátka, čím má malý potenciál a ľudia z Juhu III potrebujú ísť aj na hokej, futbal, na Sihoť IV je ideálne kvôli tomu, že oba konce sú v najrozvíjajúcejších sa koncoch mesta, kde sa stavajú bytovky. Spoje zrušenej 23 do nej rozumne včleniť.
24 zvážiť posilnenie
25 asi jediná linka, ktorej trasa a ani CP neviem posúdiť v rámci celého dňa
27 zachovať bez zmeny
28 bez zmeny trasy, oproti 23 má výhodu že ide okolo nemocnice, vhodná aj pre kĺbové vozidlo, spája oblasti s HBV, ide cez stanicu. Oproti linke 23 (ktorá vznikla pôvodne pre spojenie Juh III - Kubrá) je toto linka s potenciálom. V roku 2006 jazdila až do 22:30 a bola veľmi využívaná. Po redukciách na súčasnú podobu je to slabšie, ale riešenie je jasné - linka 23 zrušiť a vytvoriť čo možno najlepší cieľ na druhej strane, ktorým len centrum rozhodne nie je.
31 zrušiť